» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 22:14
Simeringi-Trophy
Autor Wiadomość
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2007-09-09, 14:27   Simeringi-Trophy

Mam takie pytanie: Czy aby wymienić simmeringi w Trophy trtzeba rozpołowić silnik, bo zauważyłem, że od strony sprzęgła simering jest chyba pod łożysiem wału.
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-09, 14:52   

Trzeba rozpołowić ;] - na drugi raz użyj opcji SZUKAJ.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-09, 17:09   

no są za łożyskiem od strony wału i jak pisze allu trzeba rozpaławiać :evil: ale ja tam zakładałem całkiem niedawno nowe dwuwargowe na obie strony, i olejem nie chlapała. Chyba nie bierzesz się za to rozpoławianie :?: :shock:
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2007-09-09, 17:50   

Właśnie chyba trzeba będzie, bo przejechałem się około 20 km wczoraj sprawdziłem i nie było ani grama oleju :shock: -moto wcale nie dymiło, jedynie delikatnie jak było zimne. Zalałem nowego oleju, przy okazji nagwintowałem dekiel, bo gwint na śrubę spustową był zerwany, zapaliłem moto po czym ujrzałem "zasłonę dymną". Było już późno więc dałem sobie spokój, dzisiaj niedziela, może jutro posprawdzam "co w trawie piszczy" (oczywiście podstawowe rzeczy-paliwo itp, nie rozpołowię od razu silnika :razz: )
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-09, 20:41   

No jak szlag trafił dwuwargowe, to ja nie mam pytań. Specjalnei po nie się wybrałęm do hurtowni łożysk i simmeringów, bo agmot miał tylko zwykłe. Jeżeli simmer puścił, to będzie waliło ciśnieniem na resztę silnika. Znikną wolne obroty, zaraz rozszczelni dekiel od strony sprzęgła, i będzie wypluwało olej przez korek wlewowy. Jak stała u mnie na jednym miejscu to olej nie kapał, ogólnie nie było pod nią żadnych plam.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-09, 20:57   

Jak poraz kolejny puściły simmery to sprawdź gładź czopów wału korbowego.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2007-09-09, 21:09   

Allu napisał/a:
Jak poraz kolejny puściły simmery to sprawdź gładź czopów wału korbowego.


To już w niej puszczały???
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-09, 21:17   

Przy pierwszej rozbiórce silnika jaką ja zrobiłem były simmery w porządku, ale profilaktycznie wymieniłem na nowe jednowargowe. Pojeździłem kilkaset km, i oba nie zdały egzaminu, ale to był mój błąd bo wziąłem takie jakie miał facet w sklepie. Na tych które są natłukłem większość km które masz na liczniku, i wszystko było w porządku. Wał wykluczyłbym, ma gdzieś koło 10 - 15 tys km przebiegu, w tym koło 6 tys po regeneracji ( zrobionej profilaktycznie) Poprzedni własciciel wymienił go na nówkę ddr, i nie zdążył się długo nacieszyć.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-09-09, 21:22   

zeby uszczelniacze puszczały to albo: czopy nie te albo: uszczelniacz został niepoprawnie zamontowany;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mleko 

Motocykl: MZ ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 20:42   

Pytanie:

W którą stronę powinny być założone simmeringi na wale w ES/2?

Jakie są oryginalne, chyba jednowargowe, co?

Można dać dwuwargowe?

PS. Ja miałem oba sprężyną w stronę wału (miałem jednowargowe, zielone) ale czy wtedy nie bierze oleju ze skrzyni? Oczywiście moto było rozbierane przez poprzednich właścicieli...

Pzd,
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-04-05, 23:00   

Raczej powinny być założone sprężynkami do łożysk. Czyli odwrotnie tak jak masz. Seryjnie były zielone, jednowargowe, moim zdaniem dwuwargowe nie pogorszą ale polepszą sprawę.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-04-06, 09:58   

Wstaw normalne, jednowargowe bez zbędnych kombinacji. Kiedyś miałem te dwuwargowe i więcej było problemów niż pożytku.
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-11, 23:03   

Te dwuwargowe sa nieciekawe, sa mniej trwale, a jak nie sa IDEALNIE wstawione to nie trzymają
 
     
Mleko 

Motocykl: MZ ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-12, 17:46   

Dzieki za odpowiedzi. W międzyczasie znalazłem informację w literaturze:
simmeringi należy załozyć sprężynami do łożysk, oczywiście muszą to być simmeringi odporne na benzynę (zielone). Tak samo jest w przypadku ES 250/1.

PS. Info pewne na 100%.
 
     
kj83 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: Borowno
Wysłany: 2008-08-12, 21:15   

Może ktoś wskazać miejsce gdzie można zakupić dobre, zielone simmeringi do Trophy (30x62x10)?
_________________
"Mechaniku", jak tak bardzo kochasz swój młotek to uderz się nim najpierw w głowę...
 
 
     
Mareknet 

Motocykl: Trophy 250 ES/2
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 10
Skąd: Bielsk
Wysłany: 2008-08-13, 21:54   

Witam wszystkich.

Tylko swoim skromnym zdaniem chciałbym powiedzieć że silnika nie trzeba rozpoławiać, u siebie wymieniłem bez rozpoławiania... tylko że musiałem zniszczyć łożysko ale za to szybciej trwało :) mniej roboty było i taniej myślę wyszło :)

p.s. nigdzie nie mogłem dostać takiego jak trzeba symeryngu to kupiłem od ts, jest węższy ale zielony i oryginalny i dorobiłem pierścień dystansowy.

Pozdrawiam
 
     
matys858 

Motocykl: Tropik ES 250/2
Wiek: 29
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 2009-05-23, 20:27   

Zgadzam sie z Mareknet też tak robiłem :razz:

Nie trzeba rozpoławiać. Do łożysk mam specjalne dwa ściągacze :mrgreen:
Ja już też 2-gi raz wymieniałem :cry: teraz miałem niebieski i znowu przepuszczał..
A z tego co wiem to wymiary simera do es 250|2 mają byc (30x62x7) ja teraz miałem właśnie taki(30x62x10) i nie wiem czy to wina rozmiaru, czy tego że był niebieski a nie zielony :evil: .I też nie umie nigdzie dostać gościu w hurtowni miał tylko zwykłe(??)
P.S: Simer ma być odwrócony sprężynką do łożyska :lol:
 
 
     
Wuja 


Motocykl: mz es 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 253
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2009-05-23, 21:21   

Witam,
wiem ze nie MZ,ale też zabytek-WSK 125,jak tu montować simmery?Prawy przy magnecie spręzynką w strone wału,a lewy spręzynka również w strone wału ?Dobrze to widze na schemacie czy bładze daleko w lesiE?
PS.Czy na rysunkach technicznych,góra simmera(ta cała zabudowana)jest zaznaczona pogrubioną linią?

Pozdrawiam
Rysiek
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-05-24, 10:08   

w WSK montujemy simerringi sprężynkami w stronę wału tak jak widać na schemacie który załączyłeś. Nie wiem kto wprowadza zamęt z montażem odwrotnym...
_________________
Tu jes Polska i tu się PIJE
 
     
mario24 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 23
Skąd: wysokie mazowieckie
Wysłany: 2009-06-17, 20:06   

witam
Nie będę zakładał nowego tematu , więc podepnę sie do tego.
Ile w silniku trophy jest simmeringów i jakie mają wymiary. Chcę wymienić a nie wiem ile ich kupić i jakie wymiary
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14