» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:12
Uproszczony schemat instalacji
Autor Wiadomość
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-08, 20:35   Uproszczony schemat instalacji

Mam wielka prośbe, posiadam silnik od mz etz 250, mam też regulator napięcia i cewke, niestety nie mam pociągnietej instalacji elektrycznej, zwracam się do Was z prośbą jak to wszystko połączyć aby odpalić silnik, dodam iż zależy mi tylko na odpaleniu silnika, nie potrzebuje świateł, wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam :cry:
Ostatnio zmieniony przez butek22 2007-10-09, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-10-08, 20:50   

Powiedz jeszcze jaki masz zapłon, elektroniczny czy mechaniczny, i jaki regulator, elektroniczny czy mechaniczny.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-08, 20:58   

Zapłon mam mechaniczny, regulator też mechaniczny

[ Dodano: 2007-10-08, 21:40 ]
I co nikt nic nie wie na ten temat???
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-08, 21:42   

zciagnije sobie schemat. Tam jest wszystko jak na dłoni, może pominąc kable od świateł
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-08, 21:48   

A nie da rady prościej , co trzeba ominąć
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-08, 22:12   

chyba niczego nie pominołem, ani nie pomyliłem :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
Ostatnio zmieniony przez daniel1621 2007-11-27, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-08, 22:13   

Super to zrobiłeś, a mam pytanie czy prostownik jest niezbędny, bo go nie posiadam
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-08, 22:14   

kolory kabli rysowałem takie jak w orginale.
rozumiesz jak to zrobić?
butek22 napisał/a:
bardzo byś mi tym pomógł
na to licze :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-08, 22:17   

Rozumieć rozumiem tylko, martwi mnie ten prostownik, jest on niezbędny??
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-08, 22:17   

jak chcesz mieć ładowanie to niezbędny. a żeby silnik działał to musi być ładowanie, więc musisz mieć prostownik :razz:

butek22 napisał/a:
wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam
musisz mieć akumulator

ja mam chyba ze dwa takie prostowniki. Napisz skąd jesteś, jeżeli z z niedaleka to moge ci go sprzedać, bo nie chce mi się bawić w paczki

I zmień nazwe tematu na np. Uproszczony schemat instalacji, albo coś w tym stylu. W ten sposób inne osoby będą go sobie kiedyś mogły znaleźć i nie bede musiał rysować jeszcze raz :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-09, 15:35   

Jestem z Goleniowa, więc mam troche do ciebie, a jak sprawa się ma gdy w instalacji jest regulator elektroniczny, bo właśnie taki posiadam pomyliłem się, myślałem że jest mechaniczny.
A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza???
Kupiłbym to w dobrej cenie,
 
     
RoNin 


Motocykl: Suzi GS500F
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 14
Skąd: England
Wysłany: 2007-10-09, 19:13   

Witam

Istnieje możliwość odpalenia silnika( do testów) bez jakiejkolwiek elektryki czyli prostownika, regulatora, po prostu na cewkę WN dajesz prąd z akumulatora, np: samochodowego, starczy na wiele godzin"jazdy" po prostu wówczas w ogóle nie ma ładowania.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-05, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-09, 20:07   

Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze???
A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-11, 20:02   

kolega RoNin, ma racje że można tak podłączyć, alo to tylko na sprawdzenie silnika, a nie do codziennej jazdy. A skoro butek22, masz zamiar tym sprzętem jeździć to muszisz zrobić insatalcje, conajmniej taką jaką Ci narysowałem.

butek22 napisał/a:
Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze???
Jeżeli chcesz tylko odpalić silnik to jeden kabel od cewki podłączsza do przerywacza, a drugi do akumulatora, no i oczywiście przewó wysokiego napięcia trzeba założyć na świece.

butek22 napisał/a:
A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć
to zależy jaki to regulator. Najlepiej zrób jego fotki, to wtedy Ci powiemy

butek22 napisał/a:
A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza???
nie mam
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-11, 20:39   

Regulator napięcia mam takim czarny Polskiej produkcji, na trzy kable
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-10-11, 22:21   

DF podłączasz przewód eeee szarozielony? :P w każdym razie idzie on do puszki bezpieczników do bezpiecznika 2A. (pierwszy od zewnątrz przewód w puszce bezpieczników)

D- (masa) pomarańczowy

D+ wyciągasz czerwony przewód z instalacji całkiem, czerwono-żółty przewód biegnący od zacisku D+ w prostowniku wpinasz w miejsce czerwonego w puszcze bezpieczników. izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-12, 17:11   

Poszy150, chyba nie czytałeś tego tematu od początku. butek22, ma silnik od MZ w zupełnie innej ramie i nie ma instalacji, więc gdy podajesz mu kolor kabla, albo kolejność kabli przy bezpiecznikach, to jemu to nic nie mówi :razz:


butek22, pokaż fotke tego regulatora, tak aby były widoczne wejścia do regulatora wraz z oznaczeniami, wtedy będzie nam najłatwiej Ci pomóc

[ Dodano: 2007-10-12, 17:19 ]
Poszy150 napisał/a:
izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator.
a po co go izolować?? według mnie to musi być przykręcony do ramy, żeby była masa. Ja tak miałem i działało
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-10-12, 20:45   

daniel1621, ja jak dotykałem chociaż regulatorem ramy to iskrzyło i motor gasł. Dlatego napisałem, żeby odizolować ;) ale widocznie u mnie coś z instalacją było nie tak. W sumie to już kilka miechów męcze się z ładowaniem i dalej nie ma ;P
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
butek22 

Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: ZGL
Wysłany: 2007-10-13, 08:34   

Postaram się zrobic fotki tego regulatora, i motoru, moze wrzuce je jutro.

[ Dodano: 2007-10-14, 18:30 ]
Daje obiecywane fotki
 
     
LiptusikMZ 

Motocykl: WSK
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Dąbki
Wysłany: 2007-10-14, 19:03   

A jak zrobic podobna instalacje jak ma sie regulator mechaniczny ale zaplon elektroniczny?
Prosze o schemat jak mozna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16