Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:12 |
Uproszczony schemat instalacji |
Autor |
Wiadomość |
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-08, 20:35 Uproszczony schemat instalacji
|
|
|
Mam wielka prośbe, posiadam silnik od mz etz 250, mam też regulator napięcia i cewke, niestety nie mam pociągnietej instalacji elektrycznej, zwracam się do Was z prośbą jak to wszystko połączyć aby odpalić silnik, dodam iż zależy mi tylko na odpaleniu silnika, nie potrzebuje świateł, wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam |
Ostatnio zmieniony przez butek22 2007-10-09, 15:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-10-08, 20:50
|
|
|
Powiedz jeszcze jaki masz zapłon, elektroniczny czy mechaniczny, i jaki regulator, elektroniczny czy mechaniczny. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-08, 20:58
|
|
|
Zapłon mam mechaniczny, regulator też mechaniczny
[ Dodano: 2007-10-08, 21:40 ]
I co nikt nic nie wie na ten temat??? |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-08, 21:48
|
|
|
A nie da rady prościej , co trzeba ominąć |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-10-08, 22:12
|
|
|
chyba niczego nie pominołem, ani nie pomyliłem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
Ostatnio zmieniony przez daniel1621 2007-11-27, 16:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-08, 22:13
|
|
|
Super to zrobiłeś, a mam pytanie czy prostownik jest niezbędny, bo go nie posiadam |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-08, 22:17
|
|
|
Rozumieć rozumiem tylko, martwi mnie ten prostownik, jest on niezbędny?? |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-10-08, 22:17
|
|
|
jak chcesz mieć ładowanie to niezbędny. a żeby silnik działał to musi być ładowanie, więc musisz mieć prostownik
butek22 napisał/a: | wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam | musisz mieć akumulator
ja mam chyba ze dwa takie prostowniki. Napisz skąd jesteś, jeżeli z z niedaleka to moge ci go sprzedać, bo nie chce mi się bawić w paczki
I zmień nazwe tematu na np. Uproszczony schemat instalacji, albo coś w tym stylu. W ten sposób inne osoby będą go sobie kiedyś mogły znaleźć i nie bede musiał rysować jeszcze raz |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-09, 15:35
|
|
|
Jestem z Goleniowa, więc mam troche do ciebie, a jak sprawa się ma gdy w instalacji jest regulator elektroniczny, bo właśnie taki posiadam pomyliłem się, myślałem że jest mechaniczny.
A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza???
Kupiłbym to w dobrej cenie, |
|
|
|
|
RoNin
Motocykl: Suzi GS500F
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 14 Skąd: England
|
Wysłany: 2007-10-09, 19:13
|
|
|
Witam
Istnieje możliwość odpalenia silnika( do testów) bez jakiejkolwiek elektryki czyli prostownika, regulatora, po prostu na cewkę WN dajesz prąd z akumulatora, np: samochodowego, starczy na wiele godzin"jazdy" po prostu wówczas w ogóle nie ma ładowania.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-05, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-09, 20:07
|
|
|
Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze???
A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-10-11, 20:02
|
|
|
kolega RoNin, ma racje że można tak podłączyć, alo to tylko na sprawdzenie silnika, a nie do codziennej jazdy. A skoro butek22, masz zamiar tym sprzętem jeździć to muszisz zrobić insatalcje, conajmniej taką jaką Ci narysowałem.
butek22 napisał/a: | Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze??? | Jeżeli chcesz tylko odpalić silnik to jeden kabel od cewki podłączsza do przerywacza, a drugi do akumulatora, no i oczywiście przewó wysokiego napięcia trzeba założyć na świece.
butek22 napisał/a: | A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć | to zależy jaki to regulator. Najlepiej zrób jego fotki, to wtedy Ci powiemy
butek22 napisał/a: | A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza??? | nie mam |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-11, 20:39
|
|
|
Regulator napięcia mam takim czarny Polskiej produkcji, na trzy kable |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-10-11, 22:21
|
|
|
DF podłączasz przewód eeee szarozielony? w każdym razie idzie on do puszki bezpieczników do bezpiecznika 2A. (pierwszy od zewnątrz przewód w puszce bezpieczników)
D- (masa) pomarańczowy
D+ wyciągasz czerwony przewód z instalacji całkiem, czerwono-żółty przewód biegnący od zacisku D+ w prostowniku wpinasz w miejsce czerwonego w puszcze bezpieczników. izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-10-12, 17:11
|
|
|
Poszy150, chyba nie czytałeś tego tematu od początku. butek22, ma silnik od MZ w zupełnie innej ramie i nie ma instalacji, więc gdy podajesz mu kolor kabla, albo kolejność kabli przy bezpiecznikach, to jemu to nic nie mówi
butek22, pokaż fotke tego regulatora, tak aby były widoczne wejścia do regulatora wraz z oznaczeniami, wtedy będzie nam najłatwiej Ci pomóc
[ Dodano: 2007-10-12, 17:19 ]
Poszy150 napisał/a: | izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator. | a po co go izolować?? według mnie to musi być przykręcony do ramy, żeby była masa. Ja tak miałem i działało |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-10-12, 20:45
|
|
|
daniel1621, ja jak dotykałem chociaż regulatorem ramy to iskrzyło i motor gasł. Dlatego napisałem, żeby odizolować ale widocznie u mnie coś z instalacją było nie tak. W sumie to już kilka miechów męcze się z ładowaniem i dalej nie ma ;P |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-10-13, 08:34
|
|
|
Postaram się zrobic fotki tego regulatora, i motoru, moze wrzuce je jutro.
[ Dodano: 2007-10-14, 18:30 ]
Daje obiecywane fotki |
|
|
|
|
LiptusikMZ
Motocykl: WSK
Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Dąbki
|
Wysłany: 2007-10-14, 19:03
|
|
|
A jak zrobic podobna instalacje jak ma sie regulator mechaniczny ale zaplon elektroniczny?
Prosze o schemat jak mozna. |
|
|
|
|
|