» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Huberto
2007-12-09, 11:26
Buggy - Jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-12-11, 18:34   

bo samochód nie ma takich luzów jak maszyna własnej roboty. kiedyś widziałem na złomie jakieś małe układy róznicowe ale nie wiem od czego :cry:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 19:03   

Hm. Może od VW garbusa? Silniki te montują od paralotni po różne 4 kołowe wynalazki, więc musi coś w tym być. Dostępnę są silniki od 1.2 ( bodajrze 27 KM :twisted: ) do 50 KM z 1.6.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-12-11, 19:37   

Poszy150 napisał/a:
Klima, wolę czasem się zakopać i wyciągnąć tego buggyego niż nie mieć skrętu i modlić się na każdym łuku. Poza tym w samochodach też tylko jedno koło podczas jazdy napędza i jakoś nikt nie marudzi.


źle myślisz bo w samochodzie podział napędu jest dzielony % a nie w systemie 0 1 czyli mechanizm różnicowy podaje napęd tam gdzie jest mniejszy opór, druga sprawa pracowałem w serwisie i miałem przyjemność pojeździć quadem 400ccm ze zblokowanym mostem i powiem ci ze nie było problemu ze skrętem, opony się uślizgują albo podłoże poddaje.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-11, 20:30   

dlatego w niektorych kladach jest zblokowany most bo zuzycie czy trudnosc skretu przy zblokowanym moscie zalezy w duzej mierze od rozstawu kol napedzajacych
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-12-11, 23:39   

krzych_mz150, kiedyś zrobiłem ze znajomym taki 4 kołowy pojazd z napędem na 2 tylne koła (jedna oś i przyspawana do niej zębatka). i na pierwszym zakręcie pojazd wypadł z drogi, ponieważ skręciliśmy ale silnik miał na tyle mocy, że przód uślizgnął się i pojechał prosto. tzn skręcił ale minimalnie. Ja mówię to co wiem z doświadczenia. A w samochodowym układzie różnicowym zawsze "łapie" to koło które ma mniejszy opór ruchu albo jest niżej ;) przynajmniej Ojciec (mechanik z zawodu) zawsze mnie tak uczył ;)
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-12-12, 07:37   

mało który fabryczny kart ma układ róznicowy a jednak skrecają:D Trzeba sie tego nauczyć:D Co do oddzoielnie zawieszonych kół to prosto bo ośnapeedowa moze być stała, a potem przegubami rozdzielona na poszczególne koła.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
Ostatnio zmieniony przez hubertbaran 2007-12-12, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-12, 14:29   

bo to trzeba umieć jeździć Panowie na takim, trzeba balansować ciałem na zakrętach i dociążać odpowiednią stronę pojazdu... Było o tym bodajże w V-maxie kiedyś chyba jak pokazywali takie maleństwo z silnikiem z jakiejś sześćsetki :shock: tak... tak... ktoś miał wyobraźnie... pozdro :piwo:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-12-12, 15:15   

http://pl.youtube.com/watch?v=iuhqN4cZsnw :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-12, 15:27   

:szczena: widzę, że ci z filmu to na jeszcze lepszy pomysł wpadli... Tamten w v-maxie był odpicowany fajnie, polerka itp... :wink: Ludzie mają jednak fantazję...
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
tomek83 

Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 6
Skąd: ost
Wysłany: 2007-12-12, 17:59   

moj gokart ma os taka jak chce zrobic i zawsze jedzie tam gdzie chce :)
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-12-12, 21:26   

no ale może dlatego się wywalił bo miał przyjęty zły stosunek proporcji długości do szerokości. druga sprawa wcale nie jest tak łatwo zrobić przeguby w domowych warunkach, proste rozwiązania w takich samoróbkach zawsze sprawdzają się najlepiej :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15