» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 Tuning silnika
Autor Wiadomość
Zakol 
Zakol

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 2
Skąd: Lębork
Wysłany: 2007-10-02, 21:18   ETZ 250 Tuning silnika

Witam mam pytanie chcialbym zeby moja etka byla jeszcze mocniejsza i nie mam pojecia jakbym mogl poprawic jej osiagi zeby lepiej sie zbierala prosze o odpowiedz pozdrawiam ZAKOL
_________________
ZAkol
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-02, 21:25   

ile masz na przeróbki kasy.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Brudny_harry 


Motocykl: MZ ETZ 150 sim s51
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2007-10-02, 21:39   

1. wypełniacze w wał
2.podnieś i poszerz okno wydechowe
3.obniż dolot
4. wylicz wydech
5 wypoleruj wszystkie kanały i skrzynie korbowa
6. ew daj trochę większą dysze
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2007-10-02, 22:45   

Gdybym miał zrobić listę silników podatnych na tuning to tego na bank by tam nie było.
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-10-02, 23:08   

To ta Twoja lista byłaby niepełna :razz: :lol:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-03, 07:30   

ja np. jestem zwolennikiem jak najmniejszej liczby polerowania;]

za to powinno sie zgrac kanały z karterami, dostarczy to deczko wieksza elastycznosc;]

Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów.

Zmiana fazy okna wydechowego nie ma sensu ma ono juz czas bodajże 180stopni wystarczy to do wykrecenia odpowiednich obrotów, nalezy zmienić czas okien przepłukania i zwiekszyć czas otwarcia okna ssacego. pozwoli to na wykrecenie wyższych obrotów.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2007-10-03, 10:18   

Masz na myśli te obroty, przy których wałowi zaczyna brakować oleju z mieszanki? Można próbować rozwiercić go na 300 cm bo koledzy twierdzą, że moc wzrasta jednak mam obawy o trwałość sprzęgła. Te silniki poprostu są dosyć dopracowane i ameryki już nie odkryjesz. Co ci po większej mocy jeżeli będzie występowała np. tylko przy wysokich obrotach. Nie znaczy to że nie można się troche pobawić ale jeśli chodzi ci o prawdziwe rasowanie to jest spory wybór wśród innych producentów i to tam powinieneś szukać. Dla mnie ideałami są polskie zabawki, montowane w wsk i shl. Nawet komary się fajnie rasują jak masz czym to robić.
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-10-03, 15:50   

jannex, każdy ma prawo zrobić ze swoim motocyklem co zechce, nie pomyśl, że mam do Ciebie problem bo tak nie jest :piwo:
Ale zawsze mnie wkurzało takie pieprzenie w tym dziale, że MZ - tki nie nadają się do przeróbek, że ameryki nie odkryjesz itp. gdyby tak rzeczywiście było, nie istniałby dział Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria. I dział ten, nie jest po to, by szydzić i potępiać tych którzy chcą coś zmienić w swoich motocyklach, tylko po to, aby im w tym pomóc, wieć jak nie masz żadnej wiedzy praktycznej na ten temat, prosze... nie pisz.
 
 
     
Dudi1203 


Motocykl: Simson s51/70
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 17
Skąd: P-ce
Wysłany: 2007-10-03, 18:29   

hubertbaran napisał/a:
Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów.

Masz na myśli exhaust calculatora 2 ??
_________________
www.bikepics.com/members/dudi1203
Mój pomysł na simsona :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-03, 19:32   

tak to chyba jeden z najprostszych programów, bo sa jeszcze olbrzymie kombajny do wydechów ale tam juz trzeba mysleć technicznie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Dudi1203 


Motocykl: Simson s51/70
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 17
Skąd: P-ce
Wysłany: 2007-10-03, 19:50   

A zapodałbyś kilka linków/nazw programów dla tych "myślących technicznie"? Chętnie bym zobaczył jak to działa bo wiem ile daje wydech liczony w exhaust calculatorze to co dopiero taki program, uwzględniający więcej czynników.
_________________
www.bikepics.com/members/dudi1203
Mój pomysł na simsona :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-03, 22:38   

nie bede programów podawał...

http://www.ozebook.com/compendium/suzi/expchmb.htm

tu masz dosyc ciekawą stronke;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2007-10-04, 09:47   

Z nikogo nie szydzę i nie mam zamiaru. Poprostu porównując inne motocykle tamtych lat do etz to ona powinna być wzorem do tuningu a nie materiałem. Osobiście popieram przeróbki dające większą niezawodność działania albo zwiększające fonkcjonalność niż moc. Przyznam jednak cichu, że buduję silnik do następcy mojego rasowanego komara. Powstanie w oparciu o polski m21w2 Wiatr - na razie to jednak tajemnica.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-04, 16:42   

Wiatr to dobra sprawa do rasowania... ma predyspozycje na dosc wysilona jednostke.. kiepsko jednak z materiałami.

Co do Mz to mozna robić wiele rzeczy i nie obizać wytrzymałosci. Jednak wiekszosc przeróbek prostych urzadzeń przerośnie zwykłego uzytkownika MZ;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-10-04, 20:31   

Zakol, kanały płuczące zwieksz liczbe polerownie korby wypełniacze na wał, wieksze dysze oraz srednice gaznika z kruccem wiekszy cylinder 300 membrana, planowanie głowicy... itp. :wink:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2007-10-05, 12:27   

Rozważałem również silnik od shl m11 jednak ma tylko 3 biegi i trudniej będzie mi go wstawić do otwartej ramy. Do polskich zabawek mam kompletne opisy przystosowania ich na potrzeby sportu i jako taki dostęp do maszyn. Silnik etz jakoś nie pasuje na rasowanie i to nie jest tylko moja opinia. Pozatym chcę maszynę do ostrego katowania w terenie i na więcej niż 1 jazdę. Myślę jeszcze nad napędem od cz ale trudno kupić dobrze utrzymany silnik.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-05, 16:36   

Silnik Mz rzeczywiście jest sporym kawałkiem zgryzu ale wszystko da sie zrobić:D

Silnik MZ cierpi na przerośniecie cylidra;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
gordonmde 
......gordon......

Motocykl: mz ts 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 106
Skąd: Konskie
Wysłany: 2007-12-11, 16:36   

jannex, jeśli masz jakie opisy zwiększenia mocy polskich motorowerów lub motocykli proszę wystaw jakiś link lub proszę o przesłanie na maila gordonmde@wp.pl
pozdrawiam :)
_________________
!!!!!!! mój projekt !!!!!!!!!
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/14721
 
 
     
kulfon1100 
jazda, jazda


Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA vt
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 16
Skąd: LUBLIN- Garbów
Wysłany: 2007-12-15, 21:01   

po co polepszac cos co jest najlepsze na swiecie??? moim zdaniem jak chcesz miec konkretne dopie....enie to postaw w garazu drugi moto jak ja to zrobilem :D
_________________
never drive faster than your angel can fly
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14