» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Anodowanie tłoka
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-04, 15:45   

Intr miełem wlasnie kupic taka suwmiarke .... no nic bede musiał iśc do znajomego dziadka tokarza i tam pomierzyć tłoka.
BTW przydało by sie aby ktos zrobil rysunek techniczny jak mniej wiecej wyglądał baryłkowaty kształt tłoka DDR - jesli ktoś ma oczywiscie nowy tłok DDR i poświeciłby troche czasu
mczmok ????????? :mrgreen:


Cytat:

Może spróbuj tu:

http://anodowanie.of.pl/
nie ma tam nic ciekawego.
btw mam nawet ksiązke Stefana Sekowskiego -Galwanotechnika domowa - i tam jest bardzo przejrzyscie wszystko opisane ale konretnie interesujecej mnie informacji nie ma.

Btw czy te zywice epoksydową po tym jak zaschnie da sie jakoś usunąć - niewiem czy np przez podgrzewanie da rade ją usunąc?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-04, 16:08   

dodek10 napisał/a:
Fakt faktem takie sezonowanie nie jest dobre , macie tu racje bo nie jestesmy fabryką i nieznamy dokonca technologi takiego procesu, a po wtóre tlok nie zachowa okreslonych wymiarów - tzn spuchnie ile chce.


A w cylindrze kontrolujesz ile spuchnie? Tam sobie też puchnie ile chce :) Po to się tłok gotuje w oleju, żeby odpuścić wszelkie naprężenia poprodukcyjne i tłok zachowywał elastyczność wymiarową.


dodek10 napisał/a:
Btw czy te zywice epoksydową po tym jak zaschnie da sie jakoś usunąć - niewiem czy np przez podgrzewanie da rade ją usunąc?


Żywica po zastygnięciu staje się stosunkowo twarda, ale i krucha. Myślę, że jakoś się da ją "wyskrobać" z rowka pierścienia, choćby używając jakiegoś mikro-dłutka własnej konstrukcji.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-01-04, 18:10   

Jeśli chodzi wam o kołki które są w rowkach na pierścienie to kolego mówił że je powyciągał mówie o tłoku em 250 :!:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2012-01-04, 20:27   

Może napisze kilka słów odnośnie anodowania tłoków bo widze, ze co niektórzy chyba lekko mylą pojęcia :mrgreen: Anodowanie (nie mylić z powłokami redukującymi tarcie :!: ) ma głównie za zadania zrobić izolacje termiczną, jednym słowem tłok mniej się nagrzewa w czasie pracy silnika.

W silnikach samochodowych przetestowałem kilkadziesiąt takich tłoków, można dać mniejszy luz montażowy a mimo duzych obciążeń termicznych ("żyje" z budowy doładowanych i NA pomodzonych silników) nie zacierają się.
W moim temacie jest fota tłoka z ETZ po anodzie, kołkami się nie przejmujcie, nic im się nie stanie :wink: No chyba, ze ktoś to w domu będzie jakąś metodą doświadczalna próbował robić :grin:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-04, 20:43   

toffic, kiedys odgrzalem temat twojej etki ale jak forum padło moj post wcieło. :wink:
Na tej twojej focie tłoka widać dobrze powloke na denku i na plaszczu ponizej pierscieni, czy anodowałes cały tłok czy na raty- raz denko raz plaszcz. ?

toffic napisał/a:
Może napisze kilka słów odnośnie anodowania tłoków


Napisz wiecej niż troche :mrgreen: , najlepiej wszystko co na ten temat wiesz oczywiscie jesli nie jest to tajemnica poliszynela.
Napisz na jakich kwasach działasz, jakich prądów uzywasz, itd .
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2012-01-04, 22:00   

Ad 1- pisałem już, anodowanie nadaje się tylko na denko i tak jest na moim tłoku z ETZ
Ad 2- ja tego nie robie, od tego są specjaliści :wink:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-04, 22:05   

aha czyli dalej jestem w ciemnej dupie , a tylko gdzieniegdzie widać przebłyski slonca :sad:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 00:58   

Witam. Odnośnie zabezpieczania kołków w tłoku dobrym sposobem będzie zabezpieczenie ich najzwyklejszym lakierem do paznokci, a po całym procesie zmycie go np zmywaczem do paznokci. W elektronice, przy domowym sposobie tworzenia płytek drukowanych PCB, do zabezpieczenia ścieżek przed wytrawieniem używa się własnie lakieru do paznokci. Płytki wytrawia się m.in. przy użyciu kwasu azotowego na który lakier jest odporny i myślę że nie będzie problemu z dostaniem go w sklepach elektronicznych.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-05, 01:44   

lakier był testowany jak i zwykła ftalowa nawet tez, kwas wnikł pod farbe i wyzarł kołki.

Trzeba by było mieć jakąś farbe kwasoodporną :neutral: -
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 02:39   

intr napisał/a:
Następnie ręką za pomocą papieru ściernego owiniętego na płaską deskę oblatujemy tłok ruchami jednostajnymi od początku do końca płaszcza. Jeden koniec papieru będzie oparty o taśmę, czyli będzie brał ze skosa jak chcemy, Tyle samo ruchów należy wykonać dla każdej strony tłoka.


Myślę, że mczmok ma rację i też uważam tą metodę za mało precyzyjną. Lepiej było by pewnie wziąć pasek płótna ściernego lub nawet papieru wodnego i robić to tak jak byś czyścił szmatką np. lagi lub inne tego typu elementy. Niestety taka metoda też nie daje nam pewności, że równo zebraliśmy materiał. Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, myślę dużo bardziej precyzyjny to dotoczenie tulei, której wymiar wewnętrzny zmniejszał by się pod takim kątem jaki chcemy uzyskać na tłoku, potem tylko pasta między jedno i drugie i jazda! Ważne też było by w tym przypadku zachowanie ośowości obu elementów podczas obróbki, ale na to też jest patent.
Jak by co, oferuje swoją pomoc przy tym projekcie. :!: :piwo:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 07:18   

adax-a1 napisał/a:
Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, myślę dużo bardziej precyzyjny to dotoczenie tulei, której wymiar wewnętrzny zmniejszał by się pod takim kątem jaki chcemy uzyskać na tłoku, potem tylko pasta między jedno i drugie i jazda!

Byłby z tym pewien problem, ponieważ tłoki generalnie nie mają jednakowych wymiarów. Przy wymiarze pod dany szlif, są jeszcze selekcje a taka tuleja pasowałaby ino pod jeden konkretny wymiar. Jak nie spróbujemy, to się nie dowiemy ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-01-05, 08:23   

dodek10 napisał/a:
Mam pyt czy taka suwmiarką elektoniczną z allegro da rade dokonać dobrych pomiarów - w celu późniejszej obróbki tloka?

Nie !

[ Dodano: 2012-01-05, 08:25 ]
dodek10 napisał/a:
ktoś ma oczywiscie nowy tłok DDR i poświeciłby troche czasu
mczmok ?????????

Nie mam czasu a przede wszystkim narzędzi - chociaż jedna z osób z forum robiła pomiary mojego tłoka...
Jednakże musi się sama ujawnić i ew podzielić informacją.
_________________

 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 08:46   

Jeżeli chodzi a farby typowo kwasoodporne, są jeszcze farby SIRPI do obwodów drukowanych.
Farby mozaikowe - farby kwasoodporne Seria 100 i farby do trawienia i metalizacji Seria 180. Myślę że kwestia b.dobrego odtłuszczenia w malowanym miejscu i trzeba postarać się, by farba dostała się w szczelinę pomiędzy tłokiem a kołkiem i farby nie żałować sobie, dać kilka warstw i powinno spełnić swoje zadanie.
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 09:04   

intr napisał/a:
tuleja pasowałaby ino pod jeden konkretny wymiar.


Myślę, że jeśli przyniesie to pożądany efekt, to "gra jest warta świeczki". Biorąc pod uwagę koszt wykonania narzędzi specjalnych do remontu głównego silnika, to taka tuleja nie będzie problemem. Nawet jeśli będzie ktoś robił samą górę, to koszt nowego tłoka + koszt wykonania tulei pod wymiar, będzie pewnie niższy od oryginalnego tłoka DDR!
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 09:21   

adax-a1 napisał/a:
będzie pewnie niższy od oryginalnego tłoka DDR!

Pewnie tak. Te tłoki kosztują tyle pieniędzy, bo nie ma dla nich żadnej alternatywy niestety...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 11:50   

intr napisał/a:
Te tłoki kosztują tyle pieniędzy, bo nie ma dla nich żadnej alternatywy niestety...


No niestety, takie jest prawo rynku!
Przypuszczam jednak, że nawet jeśli projekt wypali i zamiennik po liftingu będzie porównywalny do oryginału, to cena DDR-ów i tak nie spadnie, bo dochodzi jeszcze sprawa ich dostępności, która jaka jest, każdy wie, a jestem pewien, że i tak znajdą się pasjonaci, którzy słono zapłacą za znczek DLG lub M.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-13, 13:25   

toffic wytłumacz mi jaki sens jest kładzenia anody na denko ? Tłok puchnie na płaszczu i tam jest przyłapywany.Anoduje się tłok ,a nie denko.. Zresztą często lepsze tłoki do nowoczesnych silników są anodowane fabrycznie.

Szukałem sporo czasu firmę przez google ,która by chciała się podjąć ,ale zawsze jest ta sama odpowiedź

"odlewów nie robimy, tłoków nie robimy"

"a ile sztuk ? to trochę za mało .może byśmy mogli dorzucić do innego towaru ,ale musi Pan podać dokładny rodzaj stopu"

Więc choćby chciał zrobić to i tak nie ma gdzie. Kolejna sprawa to fakt ,że nie wiadomo jaki stop został użyty. Bo AK20 czy AK12 to dla firm za mało.
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2012-01-13, 20:33   

hartman napisał/a:
wytłumacz mi jaki sens jest kładzenia anody na denko ? Tłok puchnie na płaszczu i tam jest przyłapywany.Anoduje się tłok ,a nie denko.. Zresztą często lepsze tłoki do nowoczesnych silników są anodowane fabrycznie.

A czytałeś moją wypowiedź :?: :lol:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-15, 10:00   

No czytałem i twierdzisz ,że anodowanie twarde nadaje się tylko na denko. Ja twierdzę inaczej. Chyba mi wolno prawda :) ?
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2012-01-15, 19:23   

Racja, wolno Ci trwać w niewiedzy :mrgreen:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14