Anodowanie tłoka |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-04, 15:45
|
|
|
Intr miełem wlasnie kupic taka suwmiarke .... no nic bede musiał iśc do znajomego dziadka tokarza i tam pomierzyć tłoka.
BTW przydało by sie aby ktos zrobil rysunek techniczny jak mniej wiecej wyglądał baryłkowaty kształt tłoka DDR - jesli ktoś ma oczywiscie nowy tłok DDR i poświeciłby troche czasu
mczmok ?????????
nie ma tam nic ciekawego.
btw mam nawet ksiązke Stefana Sekowskiego -Galwanotechnika domowa - i tam jest bardzo przejrzyscie wszystko opisane ale konretnie interesujecej mnie informacji nie ma.
Btw czy te zywice epoksydową po tym jak zaschnie da sie jakoś usunąć - niewiem czy np przez podgrzewanie da rade ją usunąc? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-01-04, 16:08
|
|
|
dodek10 napisał/a: | Fakt faktem takie sezonowanie nie jest dobre , macie tu racje bo nie jestesmy fabryką i nieznamy dokonca technologi takiego procesu, a po wtóre tlok nie zachowa okreslonych wymiarów - tzn spuchnie ile chce. |
A w cylindrze kontrolujesz ile spuchnie? Tam sobie też puchnie ile chce Po to się tłok gotuje w oleju, żeby odpuścić wszelkie naprężenia poprodukcyjne i tłok zachowywał elastyczność wymiarową.
dodek10 napisał/a: | Btw czy te zywice epoksydową po tym jak zaschnie da sie jakoś usunąć - niewiem czy np przez podgrzewanie da rade ją usunąc? |
Żywica po zastygnięciu staje się stosunkowo twarda, ale i krucha. Myślę, że jakoś się da ją "wyskrobać" z rowka pierścienia, choćby używając jakiegoś mikro-dłutka własnej konstrukcji. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2012-01-04, 20:27
|
|
|
Może napisze kilka słów odnośnie anodowania tłoków bo widze, ze co niektórzy chyba lekko mylą pojęcia Anodowanie (nie mylić z powłokami redukującymi tarcie ) ma głównie za zadania zrobić izolacje termiczną, jednym słowem tłok mniej się nagrzewa w czasie pracy silnika.
W silnikach samochodowych przetestowałem kilkadziesiąt takich tłoków, można dać mniejszy luz montażowy a mimo duzych obciążeń termicznych ("żyje" z budowy doładowanych i NA pomodzonych silników) nie zacierają się.
W moim temacie jest fota tłoka z ETZ po anodzie, kołkami się nie przejmujcie, nic im się nie stanie No chyba, ze ktoś to w domu będzie jakąś metodą doświadczalna próbował robić |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-04, 20:43
|
|
|
toffic, kiedys odgrzalem temat twojej etki ale jak forum padło moj post wcieło.
Na tej twojej focie tłoka widać dobrze powloke na denku i na plaszczu ponizej pierscieni, czy anodowałes cały tłok czy na raty- raz denko raz plaszcz. ?
toffic napisał/a: | Może napisze kilka słów odnośnie anodowania tłoków |
Napisz wiecej niż troche , najlepiej wszystko co na ten temat wiesz oczywiscie jesli nie jest to tajemnica poliszynela.
Napisz na jakich kwasach działasz, jakich prądów uzywasz, itd . |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2012-01-04, 22:00
|
|
|
Ad 1- pisałem już, anodowanie nadaje się tylko na denko i tak jest na moim tłoku z ETZ
Ad 2- ja tego nie robie, od tego są specjaliści |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-04, 22:05
|
|
|
aha czyli dalej jestem w ciemnej dupie , a tylko gdzieniegdzie widać przebłyski slonca |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-05, 00:58
|
|
|
Witam. Odnośnie zabezpieczania kołków w tłoku dobrym sposobem będzie zabezpieczenie ich najzwyklejszym lakierem do paznokci, a po całym procesie zmycie go np zmywaczem do paznokci. W elektronice, przy domowym sposobie tworzenia płytek drukowanych PCB, do zabezpieczenia ścieżek przed wytrawieniem używa się własnie lakieru do paznokci. Płytki wytrawia się m.in. przy użyciu kwasu azotowego na który lakier jest odporny i myślę że nie będzie problemu z dostaniem go w sklepach elektronicznych. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-05, 01:44
|
|
|
lakier był testowany jak i zwykła ftalowa nawet tez, kwas wnikł pod farbe i wyzarł kołki.
Trzeba by było mieć jakąś farbe kwasoodporną - |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 02:39
|
|
|
intr napisał/a: | Następnie ręką za pomocą papieru ściernego owiniętego na płaską deskę oblatujemy tłok ruchami jednostajnymi od początku do końca płaszcza. Jeden koniec papieru będzie oparty o taśmę, czyli będzie brał ze skosa jak chcemy, Tyle samo ruchów należy wykonać dla każdej strony tłoka. |
Myślę, że mczmok ma rację i też uważam tą metodę za mało precyzyjną. Lepiej było by pewnie wziąć pasek płótna ściernego lub nawet papieru wodnego i robić to tak jak byś czyścił szmatką np. lagi lub inne tego typu elementy. Niestety taka metoda też nie daje nam pewności, że równo zebraliśmy materiał. Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, myślę dużo bardziej precyzyjny to dotoczenie tulei, której wymiar wewnętrzny zmniejszał by się pod takim kątem jaki chcemy uzyskać na tłoku, potem tylko pasta między jedno i drugie i jazda! Ważne też było by w tym przypadku zachowanie ośowości obu elementów podczas obróbki, ale na to też jest patent.
Jak by co, oferuje swoją pomoc przy tym projekcie. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 07:18
|
|
|
adax-a1 napisał/a: | Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, myślę dużo bardziej precyzyjny to dotoczenie tulei, której wymiar wewnętrzny zmniejszał by się pod takim kątem jaki chcemy uzyskać na tłoku, potem tylko pasta między jedno i drugie i jazda! |
Byłby z tym pewien problem, ponieważ tłoki generalnie nie mają jednakowych wymiarów. Przy wymiarze pod dany szlif, są jeszcze selekcje a taka tuleja pasowałaby ino pod jeden konkretny wymiar. Jak nie spróbujemy, to się nie dowiemy |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-01-05, 08:23
|
|
|
dodek10 napisał/a: | Mam pyt czy taka suwmiarką elektoniczną z allegro da rade dokonać dobrych pomiarów - w celu późniejszej obróbki tloka? |
Nie !
[ Dodano: 2012-01-05, 08:25 ]
dodek10 napisał/a: | ktoś ma oczywiscie nowy tłok DDR i poświeciłby troche czasu
mczmok ????????? |
Nie mam czasu a przede wszystkim narzędzi - chociaż jedna z osób z forum robiła pomiary mojego tłoka...
Jednakże musi się sama ujawnić i ew podzielić informacją. |
_________________
|
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-05, 08:46
|
|
|
Jeżeli chodzi a farby typowo kwasoodporne, są jeszcze farby SIRPI do obwodów drukowanych.
Farby mozaikowe - farby kwasoodporne Seria 100 i farby do trawienia i metalizacji Seria 180. Myślę że kwestia b.dobrego odtłuszczenia w malowanym miejscu i trzeba postarać się, by farba dostała się w szczelinę pomiędzy tłokiem a kołkiem i farby nie żałować sobie, dać kilka warstw i powinno spełnić swoje zadanie. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:04
|
|
|
intr napisał/a: | tuleja pasowałaby ino pod jeden konkretny wymiar. |
Myślę, że jeśli przyniesie to pożądany efekt, to "gra jest warta świeczki". Biorąc pod uwagę koszt wykonania narzędzi specjalnych do remontu głównego silnika, to taka tuleja nie będzie problemem. Nawet jeśli będzie ktoś robił samą górę, to koszt nowego tłoka + koszt wykonania tulei pod wymiar, będzie pewnie niższy od oryginalnego tłoka DDR! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:21
|
|
|
adax-a1 napisał/a: | będzie pewnie niższy od oryginalnego tłoka DDR! |
Pewnie tak. Te tłoki kosztują tyle pieniędzy, bo nie ma dla nich żadnej alternatywy niestety... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 11:50
|
|
|
intr napisał/a: | Te tłoki kosztują tyle pieniędzy, bo nie ma dla nich żadnej alternatywy niestety... |
No niestety, takie jest prawo rynku!
Przypuszczam jednak, że nawet jeśli projekt wypali i zamiennik po liftingu będzie porównywalny do oryginału, to cena DDR-ów i tak nie spadnie, bo dochodzi jeszcze sprawa ich dostępności, która jaka jest, każdy wie, a jestem pewien, że i tak znajdą się pasjonaci, którzy słono zapłacą za znczek DLG lub M. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2012-01-13, 13:25
|
|
|
toffic wytłumacz mi jaki sens jest kładzenia anody na denko ? Tłok puchnie na płaszczu i tam jest przyłapywany.Anoduje się tłok ,a nie denko.. Zresztą często lepsze tłoki do nowoczesnych silników są anodowane fabrycznie.
Szukałem sporo czasu firmę przez google ,która by chciała się podjąć ,ale zawsze jest ta sama odpowiedź
"odlewów nie robimy, tłoków nie robimy"
"a ile sztuk ? to trochę za mało .może byśmy mogli dorzucić do innego towaru ,ale musi Pan podać dokładny rodzaj stopu"
Więc choćby chciał zrobić to i tak nie ma gdzie. Kolejna sprawa to fakt ,że nie wiadomo jaki stop został użyty. Bo AK20 czy AK12 to dla firm za mało. |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2012-01-13, 20:33
|
|
|
hartman napisał/a: | wytłumacz mi jaki sens jest kładzenia anody na denko ? Tłok puchnie na płaszczu i tam jest przyłapywany.Anoduje się tłok ,a nie denko.. Zresztą często lepsze tłoki do nowoczesnych silników są anodowane fabrycznie. |
A czytałeś moją wypowiedź |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2012-01-15, 10:00
|
|
|
No czytałem i twierdzisz ,że anodowanie twarde nadaje się tylko na denko. Ja twierdzę inaczej. Chyba mi wolno prawda ? |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
|