» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Tłumik w MZ.
Autor Wiadomość
andy181 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 18
Skąd: 0kolice Bydgoszczy
Wysłany: 2007-12-25, 23:38   Tłumik w MZ.

Siemka ludziki zakładam nowy temat bo nie znalazlem podobnego.
remontuje moja mz i niestety tlumik jest poobijany i trzeba go wymienic...
Mam wiec taki dylemat na co??
1.Sportowe-nie warto gadac...
2.Uzywki-niestety czesto nie wygladają lepiej jak moj i mozna sie nadziac na wydehc od innego silnika..
3.Podroby z allegro-slyszalem o nich ze sa z dupy bo sprzedaja takie same tlumiki do 3 roznych przeciez etz.
4.Tłumik od jakiegos japonczyka...myslalem o jakims tlumiku od jakiegos japonca 250 do 400 pojemnosci(wybebeszony oczywicie co by nic nie blokowal)

Patrze na te 4 opcje i niestety ani jedna nie jest dobra, co myslicie o kazdej z opcji i ktora najlepiej wybrac??
Wiem wiem zaraz dostane zjebe ze juz bylo ale chodzi o to zeby bylo w kupie bo sa tematy o wydechu z aprili itp a tu chodzi o same konkrety i zcalone w jedno.
Mysle ze temat sie przyda dla wszystkich, ktorzy nie chca pakowac shitu do swojego motoru...
Ostatnio zmieniony przez andy181 2007-12-25, 23:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-25, 23:51   

Przeszukaj lepiej forum a znajdziesz na pewno, bo choć nie jestem tu długo to sprawa wydechu już kilka razy była poruszana :razz:

To kiedyś napisałem o "sporcie"

1. Dźwięk "sportowca" nie umywa się do tego z oryginalnego... Nie ma tego pięknego dyn dyn dyn przy zdjęciu z obrotów :???: ale tez jakoś strasznie nie pierdzi wg. niektórych, pierdzą to te w simsonach, moj ma w srodku jakas wate zółta i to go dosc dobrze wytłumia, dzwiek podchodzi troche pod wsk 175 i z pewnej odleglosci moto sprawia wrazenie czegos wiekszego niz 250, ale podsumowujac dźwiek - ścierwo... :???:

2. Wygląd - rzecz gustu oczywiście. Do niektórych mz pasuje, do niektórych w ogóle, niektórym sie podoba, niektórym nie... Jak dla mnie moze być bo do mojej jakoś tam pasuje, chyba bardziej niż oryginał... Podsumowując wyglad - rzecz gustu :cool:

3. Osiągi - opinie są rózne... Dużo czytałęm na ten temat i powiem tylko tak - nie ma to co oryginalnie zaprojektowany wydech do danego silnika 2T. Myśle ze niemieccy inzynierowie postarali sie i odwalili kawal dobrej roboty czym na pewno nie jest wydech sportowy... :???: Jak mi sie na nim jezdzi? mam zebatke 17z zdawcza i na niej MZ kreci sie do jakichs 110-120km/h mysle ze wynik dobry... Obroty przy tym to zapewne ponad 5,5tys... nie moge okreslic bo moze dwa razy pałowałem ja do tej predkosci wiec nie zwrocilem uwagi...

4. Spalanie - przy obrotach do 4tys. przy prędkosci 90 km/h w granicach 4-5litrów więc chyba normalne
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
andy181 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 18
Skąd: 0kolice Bydgoszczy
Wysłany: 2007-12-25, 23:59   

przemek wiem ze bylo bo szukalem ale w kadym temacie jest pierdzielenie o dupie maryni a nie konkrety...
ja chcial bym konkretnych odpowiedzi i zdania ludzi ktorzy uzywali danych wydechow a nie teksty typu MZ sie nie zmienia bo to kult czy to jest gowno bo tak..
jak ktos chce cos napisac to niech to uargumentuje...
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-12-26, 00:07   

Jak dla mnie są tylko dwie możliwości: używany w jak najlepszym stanie, albo nowy na wzór oryginalnego.

Kupując używany, w ładnym stanie (jeżeli już taki uda się znaleźć) trzeba liczyć się z niemałą ceną. Nowa podróba natomiast to wątpliwa jakość wykonania i (podobno) chrom, który rdzewieje (?!), czy też odpada.

Pozostałe dwie możliwości kojarzą MI się z WT, kaleczą wygląd moto i ogólnie nie po to mam MZ, żeby ładować do niej tłumik od skuterka albo starego japońca.
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-26, 00:09   

No to o sporcie Ci napisałem konkretnie co myślę, bo używam i rozeznanie mam. Na oryginale jeździłem i jak dla mnie jest o niebo lepiej i każdy Ci to powie.

Najlepszym rozwiązaniem pozostaje wyszukanie w miarę zadbanej używki, bo na niej osiągi są najlepsze. Te imitacje co sprzedają teraz to tak jak napisałeś - ten sam do trzech modeli :wink: Dodatkowo trwałość i dźwięk nie bardzo wg większości opinii... A wydech od japończyka jak założysz to wygląd się poprawi (rzecz gustu), ale osiągów nie gwarantuję wysokich tym bardziej, że zamierzasz go wybebeszyc... pozdro :piwo:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Simon 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 137
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-12-26, 00:31   

Ja bym szukał ładnej używki, mamy zimę więc jest sporo czasu, przeglądaj allegro i oglądaj całe Mz na części może sie coś trafi, za ładna używke dałbym więcej niż za nowego węgra.
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-26, 00:55   

Powiem tak, ja mam sportowy i dźwięk na wolnych obrotach bardzo przypadł mi do gustu. Na wysokich też niczego sobie. Jednak wyklinałem ten tłumik po kilku godzinach jazdy non stop. Autentycznie bolała mnie od niego głowa :P Na przyszły sezon etka dostaje oryginał i wszystkim innym też to doradzam.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-12-26, 01:00   

Dokłanie, szukaj uzywki. Jak nie znajdziesz to mozesz kupic węgra. Ja mam i nie narzekam, ale juz nie ma własnie tego "dyn, dyn, dyn" :sad: Nic nie rdzewieje, chrom nie odpada :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-12-26, 01:29   

Ja mam na sprzedanie sportowy po moich poprawkach i powiem tak:
Jak dla mnie za głośny
nie pierdzi a nawet powiem że jes ten basik.
co do schodzenia z obrotów to słychać ale to prawda ze nie tak jak w oryginalnym 250.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-26, 11:04   

Jest dokładnie tak jak tomasz102 mówi...
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Emilos 


Motocykl: Husqvarna WR 360 98r
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 100
Skąd: Piaski koło Lublina
Wysłany: 2007-12-26, 12:39   

Podłącze się pod temat.
Mi chodzi o fajny dźwięk jaki jest w ścigaczach. każdy wie chyba o co chodzi. mam zamiar kupić etz 251 i przerobić na supermoto. ma ktoś jakieś propozycje tłumików lub przeróbka oryginalnych?? :lol:
_________________
ogar 200 > simson s70 > etz 250 > yamaha yz 250 > husqvarna wr 360 2T > Peugeot 406
 
 
     
andy181 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 18
Skąd: 0kolice Bydgoszczy
Wysłany: 2007-12-26, 12:47   

o kurde na supermoto to bedzie raczej ciezko...ale powodzenia....
a co do wydechow z japonczykow to ladnie by wygladaly z jakis starych np z poznych lat 80 bo maja jsztalt podobny do MZ'kowegoi dzwiek jest fajny:) bo nie swist a bas taki jaki powinien byc w supermoto :wink:
masz 2 przyklady...
http://www.motoallegro.pl...500_czesci.html
http://www.motoallegro.pl...400_czesci.html
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-12-26, 13:06   

Nie wiem jak inni użytkownicy MZ, ale ja kocham tą markę między innymi za ten wspaniały ŚWIST-GWIZD, którego żadna japonia z siebie nie wydusi :]
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Emilos 


Motocykl: Husqvarna WR 360 98r
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 100
Skąd: Piaski koło Lublina
Wysłany: 2007-12-26, 13:11   

jak nie zakupie jakiegoś fajnego to wezmę się za zmianę tego :P szlifierka i spawarka w rękę :D

andy181 dzięki za linki :piwo:
_________________
ogar 200 > simson s70 > etz 250 > yamaha yz 250 > husqvarna wr 360 2T > Peugeot 406
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2007-12-26, 18:29   

Emilos, dzwiek ze scigacza? scigacze maja przewaznie cztery cylindry w rzedzie,albo 2 lub 4 w ukladzie V :mrgreen: ewentualnie boksery :razz: ciezko osiagnac dzwiek takiego silnika z dwusuwowego jednocylindrowca :lol: :lol: :lol:

a co do podrobek oryginalu,jeszcze niedawno je zachwalalem,ale ostatnio jak czyscilem TS,to zobaczylem ze spaw pod obejma juz zardzewial,a na laczeniu tlumika pod spodem,czyli przez caly dol idzie czarna smuga - przepuszcza na calej dlugosci laczenia
blachy. chyba przestane go polecac :neutral:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
andy181 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 18
Skąd: 0kolice Bydgoszczy
Wysłany: 2007-12-26, 22:00   

Ja dostane od znajomego "sportowy" zobacze jak to wyglada i brzmi i dokladnie przeczyszcze swoj moze machne na czarno...
Potem nagram filmiki z takim i takim zeby ludzie mieli porownanie co i jak...! pozdro :mrgreen:
 
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 350
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2007-12-26, 23:51   

ja mam ten niby sportowy o powiem tak... srednio mi przypadł do gustu głosny jak nie wiem
nie zchodzi tak fajnie z obrotow jak na orginale i ogolnie jest kicha mz nie wkreca mi sie na max obroty nie wiem dlaczego ale jak załoze orginalny wchodzi na max jestem zmuszony jezdzic na tym sportowym bo orginalny jest w oplakanym stanie ... jakbym miał mozliwosc zamienienia sie na orginalny daje ten i jeszcze dopłace;PP jedym słowem niewarto!!!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-12-27, 23:28   

Emilos napisał/a:
Mi chodzi o fajny dźwięk jaki jest w ścigaczach. każdy wie chyba o co chodzi. mam zamiar kupić etz 251 i przerobić na supermoto

to powodzenia :lol: ,leiej odrazu zacznij odkladac na jakies 4 cylindry w rzedzie,tak chyba najpredzej osiagniesz pozadany efekt,bo takich co z MZ robili super moto,i inne wyscigówki to było,i zawsze konczyło sie na WT i kolejnym skrzywdzonym i uposledzonym motorku. :wink:

[ Dodano: 2007-12-27, 23:31 ]
to tak jak by z malucha chcieć wydobyc dzwiek 5-cio litrowej V8-ósemki,swoja dobranie wydechu na pałe do 2T pogorszy sprawnosć silnika napewno,to nie jest tak jak ktos pisał ze wybebeszy zeby nic nie blokowało,w 2T to tak niedziała,jak wybebeszysz to pogorszysz osiagi.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-12-28, 08:16   

Ja mam nówke sportowy. Moto pierdzi jak stary komar. Niedawno kupiłem orginał używkę za 20zł - machnięty na czarno ale i tak działa nieporównanie lepiej.

Gdzieś wyczytałem, że najważniejsza jest w tłumikach 2t odległość od okna wydechowego do poerwszej przegrody. O ile nie chrzanię głupot, to polega to na tym, że fala spalin ma się w określonej chwili odbić i "przymknąć" okno. Może coś da dospawanie innego tłumika do początkowego kawałka orginału?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-12-28, 11:55   

Ja też muszę wymienić wycech bo mam cały poobijany, ale końcówkę mam jak nową, i myślałem, czy by nie kupić nowego tłumika i podmienić końcówek. Bo te nowe to jedni mówią że do d*py a inni że dobre. I jas nie wiem co myśleć.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13