» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-03-29, 12:12
Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez)
Autor Wiadomość
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-01-14, 09:08   Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez)

Witam

Wymieniłem regulator napięcia oryginalny sprawny DDR na elektroniczny z poloneza - jezpol RNA-2 9d 14v4 (koszt 20zł).

Podmiana nie wymaga absolutnie żadnych przeróbek instalacji.

Ładowanie mam od 1000 obrotów. Żadnych szybciej migających kierunkowskazów czy przygasania świateł nie stwierdziłem. Pełen opis (za marcink46):

http://motocykle-mz.pl/infopage.php?id=102
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2009-10-23, 09:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-01-14, 19:57   

o tym reglu było już na forum.
Sam osobiście miałem go w jednej MZ i sprawował się super
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-02, 08:49   

skoro już temat został odkopany to mam pytanie - znalazłem regler do poloneza o oznaczeniu "9d" czyli tak jak ten jezpol, ale tamten jest innej firmy... To jest jakieś oznaczenie typu i będzie pasował do MZ czy tylko przypadkowa nazwa?
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2010-04-02, 12:45   

powinien tez pasowac
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-02, 17:19   

padł mi regler i musiałem kupić elektronika na szybko, z tego co dowiedziałem się (i sprawdziłem u siebie) - 9d tzn 9-diodowy i wszystkie takie do poloneza będą pasować :) niezależnie z jakiej jest firmy. Rożnica polega na tym że były też 6-diodowe i te są inne.
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
masa777 

Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Radcze
Wysłany: 2012-01-30, 22:53   

Witam. Przepraszam, że odkopuję ale strasznie mnie intresują niektóre kwestie. Mam pytanie, otóż mam alternator elektroniczny(tzn. będę miał) i mam instalacje TS a silnik mam ETZ, zbieram części do przeróbki elektryki. Z reglera mechanicznego rezygnuję jednak i decyduję się na regulator z Poloneza RNA2-9d. Czy po podłączeniu go wg schematu w 1. poście wszystko będzie działało (chodzi mi też o kontrolkę ładowania) i czy nie trzeba "odmasowywać" szczotki masowej alternatora, bo czytałem, że tak robią.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2012-01-30, 22:59   

Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p. Podłącz wszystko jak na schemacie w 1 poście i bedzie grało.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-01-31, 19:18   

masa777 napisał/a:
alternator elektroniczny
:roll:

Separacja szczotki D- jest konieczna tylko w przypadku zainstalowania regulatora RNC-12 (FIAT 126p). Jeżeli połączysz wszystko zgodnie ze schematem powinno hulać. Kontrolka ładowania jest tak samo rozwiązana wszędzie
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
brozek 


Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-03-29, 16:16   

Panowie a dlaczego mi już drugi taki regulator spaliło? czego to może być przyczyna?

[ Dodano: 2012-03-30, 22:07 ]
No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V. Akumulator mam spieprzony, ponieważ on w innym motorze ze sprawnym ładowaniem osiąga napięcie 16 V. Chyba że to wszystko przez słabą baterie w mierniku, ale wątpię.

no ale nawet, dlaczego moze palić regulator napięcia? Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych.
_________________
 
     
michal111 

Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 158
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-02, 18:22   

brozek napisał/a:
No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V.
Akumulatora NIGDY NIE odłącza się od pracującego motocykla :!:
brozek -->sprawdź wirnik
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2012-04-02, 18:32   

brozek napisał/a:
Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych.

Może coś źle polepiłeś prostownik.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
brozek 


Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-04-02, 21:39   

Panowie to jest jakiś cyrk z tym motorem, albo ja coś poknociłem.

Wymieniłem baterie w mierniku, naładowałem porządnie (w sensie odpowiednim prądem i przez odpowiedni czas) akumulator, włożyłem do motoru i na "starym" (czytaj wcześniej rzekomo uszkodzonym) regulatorze i na moim nowym prostowniku ładowanie miodzio, 14,4V. To na wolnych, w praniu nie mam możliwości sprawdzenia na razie bo u mne piździ od rana do wieczora.
@michal111 masz na myśli opór pomiędzy pierścieniami?
_________________
 
     
michal111 

Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 158
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-03, 17:21   

No opór i zwarcie do masy.
Daj te regulatory do sprawdzenia jakiemuś elektrykowi, albo sam sprawdź jeśli posiadasz zasilacz z regulowanym napięciem.
 
     
brozek 


Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-04-03, 19:20   

Nie mam, sprawdzałem zasilaczem od wkrętarki o parametrach 18V 350 mA. No i wynik testu był negatywny, bo żarówka się zaświecała, albo ja coś źle sprawdzałem. Na razie ładowanie jest Ok, zobaczmy co wyjdzie przy dłuższej pracy silnika. Pozdrawiam ;)
_________________
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2013-06-19, 20:51   

herrq666 napisał/a:
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p

O co chodzi z odmasowaniem? co trzeba zrobić dokładnie?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-19, 21:01   

ETZPOWER94, poprowadzić dodatkowy przewód od szczotki która jest podpięta pod masę do regulatora napięcia przy tym RNA 2 9d Jezpol tego się nie robi...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2013-06-19, 21:11   

Mam podłączyć przewód od szczotki masowej a drugi koniec? Do masy regulatora? Bo nie za bardzo zrozumiałem.
W tym regulatorze od malucha jest dwa kable, zielony i żółty. Na zielony dałem DF a na żółty 61, dobrze?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-06-19, 21:25   

ETZPOWER94 napisał/a:
herrq666 napisał/a:
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p

O co chodzi z odmasowaniem? co trzeba zrobić dokładnie?
Zobaczyć w temacie o regulatorze z malucha?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2016-08-21, 15:39   

Witam,
i też mnie dopadło - brak ładowania. Zaczęła gasnąć w czasie jazdy. Jak wyłączyłem światła to dało radę jechać. Kontrolka świeci cały czas - tyle, że przygasa lekko jak włączę światła. Bez świateł wróciłem wczoraj do domu (ok. 10 km). Dzisiaj sprawdziłem kabelki i nic nie mogę znaleźć. Gdy odłączam plus od akumulatora to motocykl momentalnie gaśnie (podobno tak nie wolno robić ale najpierw czytałem, żeby tak zobaczyć a potem doczytałem, żeby tak nie robić). Nigdy w tej etz-ce nie było problemu z ładowaniem. No ale...
Mam prośbę - czy może ktoś opisać jak podłączyć ten regulator od poloneza. Niestety te schematy dużo mi nie mówią . Znalazłem jakiś łopatologiczny opis ale tam było więcej wejść/wsuwek (tych kabelków trochę jest - i co z nimi zrobić ;) ). A do elektryka bez świateł nie pojadę - zresztą nawet nie wiem, gdzie w mojej okolicy ktoś zajmuje się takimi egzemplarzami. :)
Jeśli to ma znaczenie to:
etz250 - 1982
zapłon tradycyjny
bez obrotomierza

-------
I już działa - na postoju - bo pogoda nie do jazdy.
Jednak kabelki. Ale się naszukałem. Przewód zielony - lekko przytarty i chyba ten od masy też. I ten zielony na pewno nie łączył jeszcze na takiej płytce przy błotniku.

Ale jak ktoś wklei opis montażu regulatora (wersję łopatologiczną) to będę wdzięczny. Bo po 34 latach nie ruszania elektryki to takie kwiatki pewnie będą się pojawiać.
Aha - znalazłem w sklepie naszego kolegi ten drugi ze strony http://forum.mz-klub.pl/v...light=regulator

Pozdrawiam
Paweł
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2016-08-21, 20:11   

Ja znalazłem na necie takie coś:

LINK do fotki: http://img3.garnek.pl/a.g...32871_800.0.jpg
Myślę, że już prościej się nie da tego opisać. A poza tym sprawdź jeszcze sobie te czarne diody na prostowniku, bo może one są powodem awarii :piwo:
Ostatnio zmieniony przez Martini55 2022-05-22, 15:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16