» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Wilekie zuzycie oleju w nowych autach !! Nieudane silniki??
Autor Wiadomość
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-15, 00:28   Wilekie zuzycie oleju w nowych autach !! Nieudane silniki??

Bylem kiedys u mechanika co sie zajmuje dieslami i innymi nowszymi sprzetami ( toyoty ople i vw po 2004 roku ) i chlopina stwierdzil ze niektore z nich zra wielkie ilosci oleju, np astra z 2004 mowil ze facet ma od nowosci i lagodnie jezdzi a auto zre nawet i litr na 1000 km... na ktoryms z forum spotkalem sie z negatywna opinia jakiegos diesla ze stajni vw.. to chyba 2.0 tdi (to juz wlasciwie nie tdi tylko robiony na commmon rail-u, czyli wspolnej szynie, ) zre po prostu nawet wiecej niz ta astra... kurcze, skad to wszystko sie bierze? moj kolega ze studiow, tzn jego rodzice sprowadzili passata z 2004 roku czy 2001 i to jest 105 konna 1,9 tdi i wymiane oleju ma co 80 tys ( jak to uslyszalem to doznalem szoku ) , mowi ze leje syntetyk i nic nie dolewa... kurcze gdzie tu sens i logika? tamte silniki nieudane moze sa? wpisujecie tez silniki ktore wg was sa nieudane od poczatku.

1. Opel 2.3 diesel ( a wlasciwie wszystkie diesle opla wolaja pomste do nieba )
2. Silniki 1,8 td forda... ktorys tlok sie w nich wypala, tak mi powiedzial moj znajomy mechanik, narobil tego troche....
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-01-15, 00:41   

Odnośnie silników forda to chodzi o starsze 1.8, które były jeszcze w I mondeo. Te nowsze 1.8 (tddi i tdci) oparte na tym samym bloku są już znośne. Natomiast wypierał bym sie wszelkiej maści japońskich dieslów prze 2000 rokiem. Nie dość, że większość psuje się jak diabli to jeszcze dużo palą i słabo chodzą...
 
     
Simon 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 137
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-01-15, 01:05   

Xargo1 napisał/a:
Natomiast wypierał bym sie wszelkiej maści japońskich dieslów prze 2000 rokiem. Nie dość, że większość psuje się jak diabli to jeszcze dużo palą i słabo chodzą...

Tu sie nie moge zgodzić, 2.0D Toyoty to super silniczek, chodzi jak zegarek nawet z przebiegem ponad 500-600tyś, do tego spalanie - trzeba katować zeby 6 spalił, tak samo jest z 1.8D bo to ten sam silnik tylko starszy jeszcze, bezawaryjne sprzęty jak to Toyoty, wielu znajomych ma, siostra ma 2.0D, poza tym kumpel był mechanikiem w ASO Toyoty i sie na nich zna, i u niego w rodzinie każdy ma Toyote, g**** by nie polecał i sam nie używał.
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-15, 10:32   

Ja uważam że pod względem wytrzymałości, to silnik forda montowany w transitach (chyba tylko)
DuratorQ 2.4 BTDcI - Sypie się w nich 3 tłok po 150 tys. km Ale jak się wymieni go na tłok lepszej jakości to spokój jest. Jednaj jak wymieni się tłok na taki chłam jak fabrycznie montują to 100 tys i znowu pada.
Poza 3 tłokiem to silnik chodzi jak zegareczek nawet przy przebiegu koło 1mln. Turbiny nie ciągną oleju, nawet sam silnik nie ciągnie go wiele. koło litra na 10 tys km.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-16, 00:20   

Bambek napisał/a:
vw po 2004 roku


to sie zdarza,te silniki potrafia łykac olej,zanim sie dotrą,mojego kumpla ojeciac ma 1.9 TDI golf IV moc 105 km,i golf brał na 10 tys km nawet od 1.6l oleju ale pozniej zuzycie sie zmniejszalo i po 65 tys spadło do normelnego poziomu czyli jest to niezauwazalne na miarce juz.

Bambek napisał/a:
to chyba 2.0 tdi (to juz wlasciwie nie tdi tylko robiony na commmon rail-u, czyli wspolnej szynie, )

2.0 TDi to silnik 16V zasilany pompowtryskiwaczami,nie ma tam zadnego CR,silnik w ktorym VW Audi zastosowało system CR to silnik 3.0 TDI i to jest jedne z pierwszych silnikow TDI z zastosowaniem ukladu Common Raill III generacji,czyli z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.A ze jest CR to nie znaczy ze niebedzie juz TDI,bo nadal bedzie to turbodiesel z bezposrednim wtryskiem paliwa, czyli Turbodiesel Direct Injection (TDI)

[ Dodano: 2008-01-16, 00:24 ]
Xargo1 napisał/a:
Te nowsze 1.8 (tddi i tdci) oparte na tym samym bloku są już znośne


akuraty TDCI to kupa,z uwagi wlasnie na uklad CR,bardzo awaryjny uklad wtryskowy,bardzo kosztowny w naprawie,TDDI jest zasilany z tego co pamietam zwykla pompą 37-sidemką,VP-37 dla niewtajemniczonych jak VW TDI 90-110 PS ,czyli niedozabicia uklad,ale akurat TDDI specjalnie szału w osiagach nirobią.

[ Dodano: 2008-01-16, 00:26 ]
Simon napisał/a:
Tu sie nie moge zgodzić, 2.0D Toyoty to super silniczek, chodzi jak zegarek nawet z przebiegem ponad 500-600tyś, do tego spalanie - trzeba katować zeby 6 spalił, tak samo jest z 1.8D bo to ten sam silnik tylko starszy jeszcze, bezawaryjne sprzęty jak to Toyoty


fakt japonskie diesle chodza calkiem dobrze,trzeba im to przyznac,chociaz nigdy bgym takiego niekupił bo poprostu nie sa w moim typie,ale kto co lubi.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-17, 12:23   

Kurcze, ale to jak kupowac diesla, to z jakim silnikiem? co jest zajebiscie trwale ma dobre osiagi i jezdzi na rope?
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-17, 15:10   

Bambek, zwykły poczciwy tdi, bez niepotrzebnych dodatków typu pompowtryski czy CR.

Szwagier ma Scenica II z 2003 z silnikiem 1.9 dci, oleju ciągnie około 1l na 1000 na poczatku był w szoku ale na ASO powiedzieli że te typ tak ma. Kolejne km lecą a on jak ssał olej tak ssie. Widocznie to lubi.

Ciekaw jestem co jest tego przyczyną że spala olej, Czy wadliwy jest jakiś uszczelniacz czy pierścienie nie ściągają czy jeszcze co innego.

Kumpel ma Honde Acord chyba z 98 r z silnikiem 2.0D (ponoć TDI), no ale że honda klekotów nie robiła wcześniej to silnik średni. Spalanie przy delikatnej jeździe 8l przy ciążkiej nodze 10 to standard. Oleju niby nie ciągnie ale kultura pracy dyskusyjna.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-01-17, 18:36   

jest taka reguła ze doładowane jednostki biorą więcej oleju niz wolnossące.
nieformalną normą też jest ze jest OK, gdy nie trzeba nic dolewać między wymianami katalogowymi.
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-17, 19:24   

Cytat:
Szwagier ma Scenica II z 2003 z silnikiem 1.9 dci, oleju ciągnie około 1l na 1000 na poczatku był w szoku ale na ASO powiedzieli że te typ tak ma. Kolejne km lecą a on jak ssał olej tak ssie. Widocznie to lubi.
wiekszość producentów podaje ze 1l na 1000 km to jeszcze norma.
W sumie norma dla silnika M110 M-B produkowanego w latach 70- siątych. Widać normy się nie zmieniają, mimo zmieniania konstrukcji jednostek.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-17, 19:34   

A po co zmieniać normy, ASO VW tez podaje normę zużycia 1l na 1000km ze względów ekonomicznych, przyjeżdża klient na warsztat bo mu pije olej silnik, oni mówią że mieści się w normie i odprawiają z kwitkiem. I serwis ma mniej roboty (na gwarancji). Po co sobie roboty dodawać.
Gdyby u mnie tak pił to od wymiany do wymiany dolał bym 10l czyli prawie 3 razy wymieniłbym olej w silniku. Na szczęście od wymiany do wymiany opada o 1/4 stanu, u ojca w golfie tdi opada z pół stanu, czyli jest cacy.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-17, 22:59   

normal,ja w swoim dolewam ok 600 ml na 10.000 km,jesli ostro daje do pieca,a jak spokojnie to na miarce ubytkow niewidac wogule,umnie jak daje po gazie to lyka przez turbine bo mam ruru zaolejone,ale pzrebieg 350 tys.

[ Dodano: 2008-01-17, 23:05 ]
Bambek napisał/a:
Kurcze, ale to jak kupowac diesla, to z jakim silnikiem? co jest zajebiscie trwale ma dobre osiagi i jezdzi na rope?


zwyklego TDI na pompie 37,90-110 ps. regularna wymiana pasków,filtrów i olejow = niezniszczalność.

zadnego Common Raila zadnej generacji,czym nowsza tym gorsza i drozsza w naprawie,zadnych pomp VP 44 stosowanych w słynnym 2.5 TDI V6 ,totalne kupa!!!,ponadto te same pompy sa stosowane w 2.0 DTI (tez kupa)oczywiscie Opel,zadna z pomp w tych silnikach nie wytrzyma wiecej niz 230 tys.,naprawa pompy ok 3 tys zł.,zawsze mozna kupic inna taniej ale nie ma gwarancji ze po 10 tys niestanie sie to samo.

[ Dodano: 2008-01-17, 23:13 ]
najlepsze diesle to z nowszych najlepiej z grupy VAG 1.9 TDI na pompie VP 37 90-110 KM,do konca produkcji,chodz najtrwalsze robili do 98,a za najbardziej pancernego uchodzi silnik o osymbolu 1Z 90 KM,robiony do konca 95 r.pozniej AHU i AFN,z mercedesa oczywiscie wszystkie diesle doladowane i wolnossace z rzędową pompa wtryskową(200 D220D,240D,300D),ostatni dobry silnik wyprodukowany przez mercedesa to 2.9 TD z bezposrednim wtryskiem rowniez na pompie VP 37 (to samo co TDI),pozniej juz szedł common rail czyli CDI = kłopoty i duzo kasy w plecy.Ponadto z grupy VAG jeszcze silniki TD i D 1.9 jak i 1.6,dla nich 500 tys km to tez zaden problem.

[ Dodano: 2008-01-17, 23:17 ]
silniki o oznaczeniach HDI,DCI,CDTI,DTI,CDI,CRDI,TDCI,czyli wszelkie zasilane ukladem Common Rail lub pompą wtryskowa VP44 naprawde odradzam.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-17, 23:47   

może mi ktoś powiedzieć co to za silnik ten BTDCI? go Ojciec w Transicie taki ma a w żadnym innym takowego nie widziałem nigdy.
Wiem że jest w nim podwójne turbo, a reszta to chyba jak zwykły diesel, ale to oznaczenie mnie ciekawi. Silnik to nie jest za stara generacja. 2001 rocznik model silnika DuratorQ. Może ktoś coś o tym wie?
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-18, 19:32   

pierwszy raz słysze o takim oznaczeniu,ford ma TDCI to silnik zasilany systemem Common Rail,podwojne turbo?? dzwine jak dla mnie,B-turbo jest stosowane raczej tylko w sporcie albo w ciezarowkach a w transicie,niechce mi sie wierzyc,chodz tłumaczyło by to literke "B" w oznaczeniu Bi-Turbodiesel Direct Common-rail Injection,ale nie słyszałem o istnieniu TDCI z podwojnym doładowaniem a tym bardziej o TDCI w układzie V,bo Bi turbo stosuje sie w silnikach gdzie sa przynajmniej 2 rzedy cylindrów czyli np V-ka lub boxer,bardzo zadko w rzędówkach,a jesli juz to jest to efekt daleko posunietego tuningu mechanicznego silnika z ktorego chce sie wyciagnac bardzo duzo mocy czyli sport,wiec transit twojego taty musiał by palic laki przynajmniej na 3 biegu jeszcze.

[ Dodano: 2008-01-18, 19:43 ]
Biturbo jestn np w nowszej wersji Kamaza :mrgreen:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-18, 21:04   

nie wiem. Wiem że Ojciec jak go kupował nówkę z salonu to przy zamawianiu zaznaczył, że ma być wzmocniona rama i silnik przeznaczony na duże obciążenia. I dali takiego. A to podwójne turbo wygląda tak, że jedna turbina jest na 1 i 4 cylinder a 2 jest na 2 i 3 i są one zmieszczone w jednym wielkim kolektorze wydechowym. Silnik R4 oczywiście. A co do mocy to podczas jazdy nawet z ładunkiem w momencie jak Turbina zaczyna działać to szrpnięcie jest spore. Nieraz się nawet ładunek ubi przesunąć w kontenerze z tyłu :P kołami po asfalcie to on nie zakręci bo samo auto waży ok. 2ton i ma dyfer z przełożeniem na moc a nie na szybkość. przy 130km/h jest koniec rospędzania. może kiedyś jeszcze będe rozbierał silnik to zrobię fotki tej turbiny i oznaczenia silnika.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-18, 21:40   

nie znalazlem takiego transita na allegro,w googlach,ani nic na temat silnika o oznaczeniu BTDCI,wogule Biturbo w rzedowej czworce :shock: ,w fordzie :shock: ,podaj mi jakies parametry tego silnika,dlamnie to dziwne,bo przy uzyciu jednej sprezarki z silnika o pojemnosci 2.0 mozna spokojnie wyciagnac ponad 200 KM i ok 360 Nm.Wiec po co 2 sprezarki??Pozatym zbyt mala ilosc spalin zeby dmuchaly wosc wydajnie,chyba ze sa bardzo małe.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-19, 00:39   

turbinki sa wielkości tłoka w etz 150, a może nawet i mniejsze. Intercooler za to jest jak połowa chłodnicy z golfa. Parametry silnika:
DuratorQ 2.5 (standardowy jest 2.4. tego 2.5 nigdzie nie spotkałem więcej)
Oznaczenie BTDCI
R4 130 KM (według dokumentacji. poszukam i walnę skan albo jakąś fotkę)
W sumie to nie wiem ile te turbinki dają mocy faktycznej. chodza tak cichutko, że nawet nie wiadomo kiedy dokładnie się włączają. dla porównania w sprinterze turbina syczy jak w jakimś sportowym :P
Aha i tak na marginesie to układ chłodzenia jest tak jakby podwójny. Na silnik i na nagrzewnicę idzie jeden przewód a inny przewód idzie do tych turbin (po co?) i uwaga wężem pod autem leczi wzdłóż podłużnic do dyferencjału. i wraca. Pompa wodna jak ją rozbierałem to każdy obwód osobno pompuje. Nie sa połączone ze sobą.
Ale to chyba ogólnie jest jakaś dziwna wersja bo w serwisie kiedyś jak stał bo awaliła pompa wtryskowa, to nigdzie nie mogli nowej dopaśc. Dopiero gdzieś z niemiec na zamówienie specjalnie ściągali i jest całkiem inna kształtem i ma podobno większą wydajność niż ta w zwykłym silniku. Sprzęgło też ma dzikie bo jest sprzęgło główne na dużej tarczy a pod nim jest sprzęgło przeciw przeciążeniowe, że jak jest za duże obciążenie to silnik zanim rozkula całe auto to uślizguje trochę na tamtym sprzęgiełku przeciw przeciążeniowym. i jest przy tym koło zamachowe 2 cześciowe z zabezpieczeniem przez uszkodzniem wału korbowego przez przeciążnenie auta. Gdzieś czytałem, ze taki układ stosuje się w F1 podobno, ale pewności nie mam. silnik znam dość dobrze bo tłok w nim wymieniałem a żeby go wymenic to trzeba było wszystko do śrubki rozebrac. Aha i co ciekawe, 1 i 4 cylinder ma inne wycięcia niż 2 i 3. 2 i 3 ma takie wgłębienia dość głębokie, i na środku taki cyperl wystaje, a 1 i 4 tego cypla nie miał.

z wielkością tych turbin to przesacziłem nawet. wiatraczek jednej ma średnicę może o 5mm większa niż tłok z rometa. Nie więcej.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-19, 01:36   

nie mialem na mysli srednicy wiatraczka,bo ich srednica zawsze jest mała,z tego co znalazlem o tym silniku to wersja 2.5 powinna miec 143 KM

montowany w Fordzie Ranger

Ford Ranger 2.5 TDCi kompendium
Silnik 2,5 l Duratorq TDCi
Typ R4, 16 zaw. wysokoprężny
Moc 143 KM/3500
Moment 330 Nm/1800
V maks. 157 km/h
Przysp. 0-100 17,9 s

Silnik

Do napędu Forda służy nowy, 2,5-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi z układem wtryskowym common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT). Jednostka generuje moc 143 KM i moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr./min. Dodatkowo, system VGT pozwolił zredukować do minimum zjawisko tzw. „turbodziury”.

http://www.motofakty.pl/a...wsza_jazda.html

silnik dedykowany raczej do fordów na rynek amerykanski niz europejski,ma zwykłą spręzarke o zmiennej geometrii nie ma wzmianki o Biturbo.

Poszy150 napisał/a:
dziwna wersja bo w serwisie kiedyś jak stał bo awaliła pompa wtryskowa, to nigdzie nie mogli nowej dopaśc.


ten silnik nie ma pompy wtryskowej tylko pompe wstepnego i wysokiego cisnienia to jest Common Rail.

Poszy150 napisał/a:
Dopiero gdzieś z niemiec na zamówienie specjalnie ściągali i jest całkiem inna kształtem i ma podobno większą wydajność niż ta w zwykłym silniku


trudny dostep do czesci,to by potwierdzalo ze ten silnik nie wychodzi na rynek europejski.

Poszy150 napisał/a:
i jest przy tym koło zamachowe 2 cześciowe z zabezpieczeniem przez uszkodzniem wału korbowego przez przeciążnenie auta.


tzw koło zamachowe dwumasowe,stosowane w wiekszosci diesli od 96 roku,szkoda tylko ze niewymyslili jeszcze czegos co chroniło by ten chory system przed uszkodzeniem samego siebie,kosmiczne ceny kioła dwumasowego,a psuja sie psują.

Poszy150 napisał/a:
Aha i co ciekawe, 1 i 4 cylinder ma inne wycięcia niż 2 i 3. 2 i 3 ma takie wgłębienia dość głębokie, i na środku taki cyperl wystaje, a 1 i 4 tego cypla nie miał.


zrozumialem chyba ze chodzi ci o kształt denka tłoka

Poszy150 napisał/a:
silnik znam dość dobrze bo tłok w nim wymieniałem a żeby go wymenic to trzeba było wszystko do śrubki rozebrac


to jest wlasnie CR,pewnie zacioł sie wtryskiwacz i wypaliło dziure w tłoku,albo poprostu tłok pękł.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-01-19, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-19, 10:35   

tłok pękł. Podobno to jest wada tych silników.
CHodziło mi o kształt denka tłoka ;)
Właśnie koło dwu masowe. nie mogłem sobie tego przypomnieć. Ojciec już 3 razy je wymieniał bo bolce zabezpieczające się w nich wyciarają i urywają:/ cena koła to prawie 2 k zł :/
co do papmy to w serwisie nazywali to pompą wtryskową. Może się nie znali :P
A co do mocy to w książce serwisowej są 130 KM i 143 KM i ptaszek namalowali przy 130 KM więc nie wiem. Może jakaś słabsza wresja?
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-19, 16:36   

z tego co wygoglowalem to silnik 2.4 ma 130KM a 2.5 ma 143KM,co do pompy to mozna by ja było nazwac wtryskową,chodz nie jest to typowa pompa wtryskowa,tłoczaca paliwo na poszczegulne sekcje w odpowiednim czasie,ona tłoczy cały czas cisnienie do magistrali paliwowej a z niej do kazdego wtrysku idzie przewod wysokiego cisnienia,a za czas wtrysku paliwa,jego dawke,i ilosć faz wtrysku na jeden cykl pracy jednego cylindra odpowiada ECU czyli jednostka sterujaca potocznie zwana (sterownikiem,komputerem),kazdy wtrysk sterowany jest osobno.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-19, 17:46   

to wychodziło by na to, że atrapkę mam z silnika 2.5 :P Skoro 2.4 ma 130 km.
A i może mi ktoś powiedzieć po co w takim aucie układ chłodzenia bieglnący do dyferencjału? Kiedyś w renautl Traffic 2.5D miałem takie coś ale to była specjalna wersna z napędem 4x4. tzw wersja trophy(nie mylić z MZ :P ). A w Fordzie to te przewody grębieją strasznie szybko i trzeba je wymieniać raz na rok. Nie widzę większego sensu w takim rozwiązaniu :/
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15