Wilekie zuzycie oleju w nowych autach !! Nieudane silniki?? |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-19, 19:08
|
|
|
Przy poważnym obciążeniu dyfer jest chłodzony bo się grzeje jak diabli. Kuzynek w bmw 3 z silnikiem od 750i miał chłodzony dyfer ale powietrzem, był jakby radiator ze zbieraczem który łapał powietrze spod samochodu i kierował na dyfer. A przy okazji to pasuje do tematu, bo silnik ssał 1l oleju na jakieś 120km. Sie później okazało że wypaliło dziurę w tłoku a że ich jest tylko 12 to jak jeden baniak nie chodził to zbytniej różnicy nie było. Ogólnie auto było zdłubane, wywalony ogranicznik prędkości, coś w sterowniku silnika zmieniane. W bagażniku 2 pompy paliwa chromowane po 3 bary każda, klatka, brak tapicerki itp. W serii coś 300KM po dłubaniu nikt nie wiem, ale dużo więcej, potem doszedł do tego sprzęt audio z mocą 5kW. W odległości 2m od samochodu przy uderzeniu basu czuć było jak ziemia drga. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-01-19, 20:44
|
|
|
Qba, masz jakies foto tego cuda
jaki to był model E30, e36 , e46?
strasznie jestem ciekawy jak sie tam zmiescił ten silnik.... |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-19, 21:06
|
|
|
Mam jedną fotkę ale mizerna jakość i to z daleka. Widać klatkę w środku i szpachlowany błotnik (za szerokie koła i ocierały o rant, chyba były 255). Jak kupił nie było dokończone jeszcze, bardzo długio stał u elektryka bo coś się sypało, a gość nie mógł sobie poradzić (i to nie jakaś stodoła)
Coś komp wariował po kilku minutach pracy silnika, ale przełożyli chyba całą wiązkę główną z zegarami od 7 i zaczęło chodzić, nie pamiętam już. Odejście to miało niezłe. W środku goło jak w rajdówce, odpalanie na przycisk, wyłączniki pomp paliwowych itp.
Ale długo tego nie miał bo cięzko było tym jeździć po cywilu, zawiecha twarda, 2 miejsca (zamontowali później fotel pasażera bo na początku nie było.) I coś dużo paliła
Ponoć jakieś cudactwa tam były że przy małym obciążeniu komp wyłączał pół silnika i wtedy chodził na 6 garów na reszcie jakieś odprężniki czy coś miało być. Ile w tym prawdy to nie mam pojęcia. Ale kuzynek pokazywał mi kiedyś nagranie (jeszcze na vhs) jak to auto potrafi zadymić okolicę, hmm fajne. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-20, 01:50
|
|
|
Qba napisał/a: | Przy poważnym obciążeniu dyfer jest chłodzony bo się grzeje jak diabli. |
dokladnie tak, w ciezarowkach nawet skrzynie biegów sa chlodzone bo wrzatek przy takim obciazeniu. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-01-20, 20:25
|
|
|
Qba,
szkoda ze nie masz leprzych zdjęć, bo z tego co wiem to ten silnik nie zmiesci w budzie 3'ki
pozatym waży on grubo ponad 200kg i jego charakterystyka pracy jest mało "sportowa"
wsadzanie go do auta co ma "zapierdalać" to gruba pomyłka....
poglądowe fotki V12 w e32 i komory w e36 |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-20, 20:36
|
|
|
No mi tez się wydaje, że ten silnik do 3 by nie wszedł. A poza tym to na tej fotce nie jest przypadkiem seria 5 (e34) ?? |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-20, 20:37
|
|
|
Ja nie wiem jak to tam wsadzili, silnika nie widziałem, brat widział i mówił że ciasno i po bokach 2 filtry stożkowe były upchane jakoś. Nie wiem gdzie teraz to auto jest jakieś 4 lata temu sprzedał komuś do Sanoka a gdzie jest teraz to nie wiem. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-20, 21:20
|
|
|
Xargo1 napisał/a: | A poza tym to na tej fotce nie jest przypadkiem seria 5 (e34) ?? |
na tej fotce napewno jest seria 5,a do niej wejdzie ten motor.
wojciech944 napisał/a: | pozatym waży on grubo ponad 200kg i jego charakterystyka pracy jest mało "sportowa" |
300 KM(220 kW) przy 5200 obr/min 450 Nm przy 4100 obr/min 0-100 km/h 7.4 s
lub w zaleznosci od wersji 350 KM(257 kW) przy 5300 obr/min 470 Nm przy 4000 obr/min 0-100 km/h 6.9 s
bo BMW seri 7 to nie jest wyscigówka do wyscigów na ćwiartke tylko limuzyna,ale patrzac na osiagi przy tej masie budy to i tak sa rewelacyjne,w trasie przyjemnie musi sie jechac.A ten silnik ma potencjał na przynajmniej 500 KM. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Bambek
FSC STAR
Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2008-03-15, 21:57
|
|
|
hmm... chcialbym sie zapytac, bo zaczyna mi sie podobac passat b5 i skoda octavia ( wszystko w kombi ) a tam jakie sa silniki w tych autach? Interesuje mnie tylko diesel ( tam jest 1z, ahu , czy afn? ) I wg mnie dobre rozwiazanie to golf iv / bora w kombiku oczywiscie 115 koni ze skrzynia 6... co myslicie o tych pojazdach? |
_________________ Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-03-15, 23:32
|
|
|
W Pasku B5 siedzą albo pompowtryski albo zwykłe, zwykłe były AHH i AHU 90KM oraz AFN i AVG 110KM w Oktavii (jedynka) podobnie 90 i 100KM silniki nie do zarżnięcia widomo. 1Z był robiony tylko do 96 roku i został zastąpiony AHU.
A golfiak 115KM to PD, a ja jakoś tego nie lubię, za nowe dla mnie, wolę zwykłego TDI z pompą. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2008-03-15, 23:39
|
|
|
W b5 jest 1.9tdi i 2.5tdi .
Co do bory to słyszałem już z kilku źródeł że te skrzynie 6 często siadają. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
AdamB12
Motocykl: Bandit 1200S
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 435 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-01-22, 18:09
|
|
|
Łi tam z pasatami, mojej prawie że byłej dooopy ojciec kupił nówkę Audi A6 z salonu (mrrrr... gablota) i nierzadko go widziałem jak leciał z buteleczką oleju do garażu Mówił że chleje potężnie ale nie liczył dokładnie ile bo nie za bardzo go koszty użytkowania interesowały |
_________________ Adam - Użytkownik motóra na stanowisku kierowniczym |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-22, 18:16
|
|
|
w octavii 1.9TDI oprócz wspomnianych przez Qbe silników jest również 130 konny... |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2009-01-22, 18:41
|
|
|
Mi w ciągu miesiąc (1,5 tyś km)UNO 1.0 wypił cały stan oleju (z między stanu do 1,5 cm poniżej minimum), ale znalazłem przyczynę. Zapomniałem wymienić olej a nakręciłem już 20 tyś km. A że olej BP Visco 10W40 to stracił lepkość i wyszło jak wyszło. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2009-01-22, 19:21
|
|
|
przed wymianą w tym moim 2,5td voyagerze zauwazalem ubytki minimalne tak co 3tys km przewod od turbiny byl troszke mokry ,teraz po wymianie i wymyciu silnika przewod turbiny suchy,nic oleju nie ubywa . Olej byl wypracowany i dlatego brał, czy co?tylko ze teraz jak stal na dworze i bylo -25 to strasznie dlugo kontrolka nie gasla, przebieg ponad 230tys |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2009-01-23, 22:02
|
|
|
Wiekszość nowych silników diesla łyka olej to normalka,do 75 tys km spokojnie takie diesel moze łykac sporo oliwy.To sie długo dociera,te silniki dopiero po 100 tys sa ledwie dotarte a nie juz zajechane
saska251 napisał/a: | w octavii 1.9TDI oprócz wspomnianych przez Qbe silników jest również 130 konny... |
tych motorów jest cała grupa ponad 30 modeli,oprucz tego ze dzela sie na zasilane pompowtryskami i klasyczna pompą rozdzielaczową to jednostki o poszczegolnych mocach roznia detale dotyczace ukladu wtryskowego i doladowania. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|