filtr stożkowy |
Autor |
Wiadomość |
smoke105
Motocykl: mz251e
Wiek: 38 Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2005-06-21, 01:00 filtr stożkowy
|
|
|
Witam amm pytanie co myślicie o filtru stożkowym bo niewiem czy jest warty kupna.
Pozdro. |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-06-21, 06:51
|
|
|
myślimy że filtr o innych parametrach przepływu
( mniejsza - większa przepustowość ) będzie miał wpływ na
skład mieszanki paliwao-powietrze co przy zmianie filtra
wymusi regulację gaźnika ( np. korekta wielkości dysz )
jesli prawidłowo się ją przeproawdzi to silnik może uzyskać nową
lepszą charaktrystykę przebiegu mocy
bez regulacji napewno będzie gorzej ( nieoptymalnie )
kształt filtra ( stożek , cy tam inny ) ma mniejsze znaczenie
i tak jeśli chodzi o układ dolotowy to największe znaczenie ma długość kanału ssącego |
_________________ http://www.dywizjonpoludnie.pl |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-06-21, 13:49
|
|
|
Ehh polo masz zupełną racje, tylko czemu za każdym razem na takie pytania trzeba odpowiadać, tak jakby układ dolotowy nie był wystarczająco dobrze dostrojony w oryginale... a każdy tylko pyta czy warto... moim zdaniem nie warto...
P.S. Polo widzę że się bardzo udzielasz na forum, gratuluje takiej postawy i jak nie będziesz moderatorem to nie spodoba mi się to Bo zasługujesz na to!!
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-06-21, 21:53
|
|
|
o Filtrze stożkowym już chyba było ... poza słabszym oczyszczaniem czyli szybszym zużyciem paliwa pozostaje fakt tak jak napisał Polo dostrojenia silnika znalezienia odpowiednich dysz... myślę że zabieg niewart zachodu |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-06-21, 21:57
|
|
|
ej chłopaki chyba będę musiał fanklub zalożyć
ja tylko piszę to o czym mam pojęcie bo lata treningu w naprawianiu
i tuningowaniu różnych silników ,dają pewną wiedzę o zależnościach w mechanice
silnika i wiedzą tą dzielę się z wami
no czasami napiszę też coś dala jaj , żeby tak poważnie nie było |
_________________ http://www.dywizjonpoludnie.pl |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-06-22, 22:01
|
|
|
No i tak ma być |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Damianos
AB Rh+
Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 76 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-05-04, 13:36
|
|
|
Ja załozyłem taki filtr stosunkowo niedawno i nawet raz nic nie przekreciłem śrubokrętem wszystkie ustawienia takie same jak przy orginale i super się sprawuje |
_________________ Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740
SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-04, 16:45
|
|
|
tak zapomniałes wspomnieć ze zwiekszyło sie spalanie, motocykl wydaje jakieś dziwne buczenie z siebie nie mówiac juz o malutkim spadku dynamiki i olbrzymiej dziurze w obrotach. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Damianos
AB Rh+
Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 76 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-05-04, 21:36
|
|
|
Dla twojego zdziwienia spalanie jest takie same motor super sie zbiera powiedział bym lepiej niż przed tem a buczenie mi sie podoba a i wyciszyła się troche praca silnika.
Wiem że kazdy raczej jest upszedzony do tych filtrów tez byłem.Kumpel miał pierw i tez był zadowolony więc pożyczyłem od niego zamontowałem zobaczyłem i dopiero kupiłem
Mi się podoba ogólna praca na tym filterku.Ludzie znajomi którzy mają ten filterek jeżdżą już spory czas na nich i silnik żyje Ja tez nie narzekam. POZDRO |
_________________ Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740
SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-05-04, 21:38
|
|
|
Musiałbyś porównać silnik bardzo dokładnie ustawiony z DOBRYM czystym normalnym filtrem i taki sam ze stożkiem. Wtedy byś mógł mówić, ze spalanie nie wzrasta i szilnik pracuje lepiej niż na filtrze stożkowym. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Damianos
AB Rh+
Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 76 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-05-04, 21:45
|
|
|
No tak racja
Ale jakoś da sie odczuć nawet pewne zmiany na lepsze po zachowaniu maszyny.
No ale jeżdżę na nim miesiąc juz i na 100km wcześniej palił mi 5l i teraz z taka samą jazdą też pali 5l a jeżdżę z ta samą prędkością i charakterem.
nie ma sie co sprzeczać każda maszyna inaczej reaguje na to co ma zamontowane akurat u mnie pasuje oczywiście moim zdaniem.I szanuje wasze wypowiedzi i uwagi ale narazie będe jeździł na tym filterku. |
_________________ Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740
SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
|
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
Wysłany: 2008-05-05, 08:38
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | tak zapomniałes wspomnieć ze zwiekszyło sie spalanie, . |
a to niby czemu chyba sie zmniejszylo. przez stożkowy filtr mamy mniejsze podcisnienie w gaxniku bo ma mniejszy opór dla powietrza wiec mniej wyciąga paliwa przez dysze. czasami żeby dostroić filtr do silnika trzeba zmniejszyć otwór doprowadzania powietrza do dyszy glownej wtedy silnik dostaje wiecej nie tylko powietrza ale i benzyny.wiec cos nieznacznie powinno sie poprawic. |
_________________ MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-05, 16:25
|
|
|
bo wiecej paliwa wypluwa przez filtr niz trafia do silnika;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-05-05, 19:14
|
|
|
Krótszy dolot, bez zmiany wydechu i ustawień gaźnika. Może być różnie, jak był gaźnik rozregulowany to mógł się wstrzelić tym filtrem. Ale mi sie to buczenie nie podoba. No i filtr za 20zł ma poprawić dynamikę, hmm. To po co badania i obliczenie układów. Kiedyś też miałem hopla na punkcie sportowych wydechów, stożków, neonów, subwooferów itp. Teraz mi przeszło, czyżbym się starzał? |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-05, 20:37
|
|
|
Tak kolego to objaw starzenia ;] Kiedys pewnie też kreciły cie wylansowane laski teraz wolisz te nieco bardziej obdarzone w rozum;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
Wysłany: 2008-05-05, 21:32
|
|
|
Qba napisał/a: | Krótszy dolot, bez zmiany wydechu i ustawień gaźnika. Może być różnie, jak był gaźnik rozregulowany to mógł się wstrzelić tym filtrem. Ale mi sie to buczenie nie podoba. No i filtr za 20zł ma poprawić dynamikę, hmm. To po co badania i obliczenie układów. Kiedyś też miałem hopla na punkcie sportowych wydechów, stożków, neonów, subwooferów itp. Teraz mi przeszło, czyżbym się starzał? |
kazdy to przechodził ale według mnie to lepsze dzwieki silniki wydają dolotem niż wydechem szczególnie VR6 w aucie mam stożka i w połaczeniu z kompresorem to dzwiek zajebisty
długość dolotu liczy sie od krawedzi tłoka do trąbki gaźnika. |
_________________ MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-05, 22:07
|
|
|
tak bully ale wypnij tyko filtr i bedzie mniejsza dynamika. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
Wysłany: 2008-05-05, 22:50
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | tak bully ale wypnij tyko filtr i bedzie mniejsza dynamika. |
tylko ze wtedy nie zmniemi sie dlugośc tylko regulacje gaxnika szlag trafi.
miałem nawet kiedyś takie program do liczenia w simsonie i trzeba było podawać długośc dolotu własnie do trąbki gaznika |
_________________ MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-06, 15:13
|
|
|
od trabki do gaxnika zgadza sie ;] ale Długość słupa powietrza przed przepustnica też ma istotne znaczenie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|