» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
filtr stożkowy
Autor Wiadomość
smoke105 

Motocykl: mz251e
Wiek: 38
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 2005-06-21, 01:00   filtr stożkowy

Witam amm pytanie co myślicie o filtru stożkowym bo niewiem czy jest warty kupna.
Pozdro. :D
 
     
polo 
mod_team


Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 103
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-21, 06:51   

myślimy że filtr o innych parametrach przepływu
( mniejsza - większa przepustowość ) będzie miał wpływ na
skład mieszanki paliwao-powietrze co przy zmianie filtra
wymusi regulację gaźnika ( np. korekta wielkości dysz )
jesli prawidłowo się ją przeproawdzi to silnik może uzyskać nową
lepszą charaktrystykę przebiegu mocy
bez regulacji napewno będzie gorzej ( nieoptymalnie )

kształt filtra ( stożek , cy tam inny ) ma mniejsze znaczenie

i tak jeśli chodzi o układ dolotowy to największe znaczenie ma długość kanału ssącego
_________________
http://www.dywizjonpoludnie.pl
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-06-21, 13:49   

Ehh polo masz zupełną racje, tylko czemu za każdym razem na takie pytania trzeba odpowiadać, tak jakby układ dolotowy nie był wystarczająco dobrze dostrojony w oryginale... a każdy tylko pyta czy warto... moim zdaniem nie warto...

P.S. Polo widzę że się bardzo udzielasz na forum, gratuluje takiej postawy i jak nie będziesz moderatorem to nie spodoba mi się to :) Bo zasługujesz na to!!

Pozdrawiam!!
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-06-21, 21:53   

o Filtrze stożkowym już chyba było ... poza słabszym oczyszczaniem czyli szybszym zużyciem paliwa pozostaje fakt tak jak napisał Polo dostrojenia silnika znalezienia odpowiednich dysz... myślę że zabieg niewart zachodu
 
 
     
polo 
mod_team


Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 103
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-21, 21:57   

ej chłopaki chyba będę musiał fanklub zalożyć :lol: :lol:

ja tylko piszę to o czym mam pojęcie bo lata treningu w naprawianiu
i tuningowaniu różnych silników ,dają pewną wiedzę o zależnościach w mechanice
silnika i wiedzą tą dzielę się z wami
no czasami napiszę też coś dala jaj , żeby tak poważnie nie było :lol:
_________________
http://www.dywizjonpoludnie.pl
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-06-22, 22:01   

No i tak ma być :)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Damianos 
AB Rh+


Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 76
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2008-05-04, 13:36   

Ja załozyłem taki filtr stosunkowo niedawno i nawet raz nic nie przekreciłem śrubokrętem :mrgreen: wszystkie ustawienia takie same jak przy orginale i super się sprawuje :grin:
_________________
Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740

SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-04, 16:45   

tak zapomniałes wspomnieć ze zwiekszyło sie spalanie, motocykl wydaje jakieś dziwne buczenie z siebie nie mówiac juz o malutkim spadku dynamiki i olbrzymiej dziurze w obrotach.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Damianos 
AB Rh+


Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 76
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2008-05-04, 21:36   

Dla twojego zdziwienia spalanie jest takie same motor super sie zbiera powiedział bym lepiej niż przed tem a buczenie mi sie podoba a i wyciszyła się troche praca silnika.
Wiem że kazdy raczej jest upszedzony do tych filtrów tez byłem.Kumpel miał pierw i tez był zadowolony więc pożyczyłem od niego zamontowałem zobaczyłem i dopiero kupiłem :mrgreen:

Mi się podoba ogólna praca na tym filterku.Ludzie znajomi którzy mają ten filterek jeżdżą już spory czas na nich i silnik żyje :grin: Ja tez nie narzekam. POZDRO
_________________
Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740

SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-05-04, 21:38   

Musiałbyś porównać silnik bardzo dokładnie ustawiony z DOBRYM czystym normalnym filtrem i taki sam ze stożkiem. Wtedy byś mógł mówić, ze spalanie nie wzrasta i szilnik pracuje lepiej niż na filtrze stożkowym.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Damianos 
AB Rh+


Motocykl: FZR 600 3HE
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 76
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2008-05-04, 21:45   

No tak racja
Ale jakoś da sie odczuć nawet pewne zmiany na lepsze po zachowaniu maszyny.
No ale jeżdżę na nim miesiąc juz i na 100km wcześniej palił mi 5l i teraz z taka samą jazdą też pali 5l a jeżdżę z ta samą prędkością i charakterem.

nie ma sie co sprzeczać każda maszyna inaczej reaguje na to co ma zamontowane akurat u mnie pasuje oczywiście moim zdaniem.I szanuje wasze wypowiedzi i uwagi ale narazie będe jeździł na tym filterku. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Moje kobity
http://www.polskajazda.pl...a,FZR_600/21740

SPRZEDAM FZR 600 !!! zamienie na FZR 1000 92 - 94 plus dopłata
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-05, 08:38   

hubertbaran napisał/a:
tak zapomniałes wspomnieć ze zwiekszyło sie spalanie, .


a to niby czemu :mrgreen: chyba sie zmniejszylo. przez stożkowy filtr mamy mniejsze podcisnienie w gaxniku bo ma mniejszy opór dla powietrza wiec mniej wyciąga paliwa przez dysze. czasami żeby dostroić filtr do silnika trzeba zmniejszyć otwór doprowadzania powietrza do dyszy glownej wtedy silnik dostaje wiecej nie tylko powietrza ale i benzyny.wiec cos nieznacznie powinno sie poprawic.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-05, 16:25   

bo wiecej paliwa wypluwa przez filtr niz trafia do silnika;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-05-05, 19:14   

Krótszy dolot, bez zmiany wydechu i ustawień gaźnika. Może być różnie, jak był gaźnik rozregulowany to mógł się wstrzelić tym filtrem. Ale mi sie to buczenie nie podoba. No i filtr za 20zł ma poprawić dynamikę, hmm. To po co badania i obliczenie układów. Kiedyś też miałem hopla na punkcie sportowych wydechów, stożków, neonów, subwooferów itp. Teraz mi przeszło, czyżbym się starzał?
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-05, 20:37   

Tak kolego to objaw starzenia ;] Kiedys pewnie też kreciły cie wylansowane laski teraz wolisz te nieco bardziej obdarzone w rozum;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-05, 21:32   

Qba napisał/a:
Krótszy dolot, bez zmiany wydechu i ustawień gaźnika. Może być różnie, jak był gaźnik rozregulowany to mógł się wstrzelić tym filtrem. Ale mi sie to buczenie nie podoba. No i filtr za 20zł ma poprawić dynamikę, hmm. To po co badania i obliczenie układów. Kiedyś też miałem hopla na punkcie sportowych wydechów, stożków, neonów, subwooferów itp. Teraz mi przeszło, czyżbym się starzał?

kazdy to przechodził :mrgreen: ale według mnie to lepsze dzwieki silniki wydają dolotem niż wydechem szczególnie VR6 :mrgreen: w aucie mam stożka i w połaczeniu z kompresorem to dzwiek zajebisty

długość dolotu liczy sie od krawedzi tłoka do trąbki gaźnika.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-05, 22:07   

tak bully ale wypnij tyko filtr i bedzie mniejsza dynamika.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-05, 22:50   

hubertbaran napisał/a:
tak bully ale wypnij tyko filtr i bedzie mniejsza dynamika.

tylko ze wtedy nie zmniemi sie dlugośc tylko regulacje gaxnika szlag trafi.
miałem nawet kiedyś takie program do liczenia w simsonie i trzeba było podawać długośc dolotu własnie do trąbki gaznika
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-06, 15:13   

od trabki do gaxnika zgadza sie ;] ale Długość słupa powietrza przed przepustnica też ma istotne znaczenie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14