Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:25 |
Zawieszenie - luzy i telepania - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
cycu250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 16 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2006-07-30, 15:30 Zawieszenie - luzy i telepania - MZ ETZ 250
|
|
|
Joł. Mam taki problem, mianowicie mam w smojej MZ jakieś dziwny luz w ramie. Po prostu jak tak : Stoje przy MZ , łapie za kierownice i poruszam ją tzn skręcam z dużą częstotliwością i widze i czuje jak mi dupa lata na boki tzn tył mz-tki, nie wiem co to jest.
Albo inny przykład : Jade sobie 50 km\h, puszczam kierownice a ona po dwóch sekundach zaczyna się rzucać no i muszę ja złapać bi inaczej wykorbie po prostu sama zaczynaa sobie latać i skręcać (kierownica). Sprawdzałem koła i tam nie ma żadnego luzu, wachacz z tyłu też ani nie drgnie. Powiedzcie mi gdzie może tkwić usterka, bo nie mam już głowy. Zgory dzieki. PS. Sory za język. |
_________________ ...Born to ride, ride to be free...;D
PiepszyĆ Policje Tylko BÓG MożE NaS SądziĆ
"KiEdY mIaŁeM 10 lAt """MOTÓR""" z NiEbA mI sPaDł..."
|
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 15:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-07-30, 18:37
|
|
|
moze byc tak jak mowi Nostradamus, ale jak mowisz ze podczas jazdy jak poscisz kierownice i motor skreca to moze rama jest krzywa? |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
mmd317
Motocykl: etz250
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 49 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 2006-07-30, 19:24
|
|
|
Z tego co wyczytalem gruby, to przy wiekszej predkosci zaczyna mu kierownica latac w prawo i wlewo ja tak mialem kiedy byly lozyska w glowce ramy wyrobione a na dodatek krzywe kolo mialem :/ |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-07-30, 19:39
|
|
|
upss przepraszam zle przeczytalem no to raczej lozyska w glowce.... koszt ok 20 zl na allegro za lozysko oczywiscie w sklepie "metalowym" kupisz taniej |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-30, 20:02
|
|
|
Tylko jak już to kup dobre łożyska nie najtańsze. Aha i sprawdź czy lagi są proste, chodź wątpoie bo jakby były krzywe to by ściągało na jedną strone, a jak żuca kierownicą to tylko łożyska na główce ramy, krzywe koło albo poluzowane sprzychy w kole. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-07-30, 23:55
|
|
|
ajni napisał/a: | poluzowane sprzychy w kole. |
ja stawiam ze t szprychy
tez tak mialem, ogolnie cos z tylnym kolem |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
Wysłany: 2006-07-31, 00:22 Re: Dziwne luzy na ramie w Mz etz 250
|
|
|
cycu250 napisał/a: | Joł. Mam taki problem, mianowicie mam w smojej MZ jakieś dziwny luz w ramie. Po prostu jak tak : Stoje przy MZ , łapie za kierownice i poruszam ją tzn skręcam z dużą częstotliwością i widze i czuje jak mi dupa lata na boki tzn tył mz-tki, nie wiem co to jest.
|
no i co do tego ma szprycha :D |
|
|
|
|
mmd317
Motocykl: etz250
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 49 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 2006-07-31, 09:26
|
|
|
Jak masz luzne szprychy to cala obrecz ci lata bo ogolnie masz nie wycentrowane kolo i oto chyba chodzi |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-31, 21:22
|
|
|
Nostradamus, To ma że przy jeżdzie nie masz napiętej obręczy od koła i może ona wpadac w drgania i po prostu latać na boku. A może się to ujazwniać dopiero po obciązeniu moto bo obręcz jest zginana, bo jest podparta tylko w jednym punkcie. Wyciąg z koła połowe szprych to zobaczysz co się będzie działo. Będzie latać jak Żyd po pustym sklepie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
rider
Motocykl: MZ ETZ 250e
Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Orzesze/Śląsk
|
Wysłany: 2006-07-31, 22:14
|
|
|
Latajaca kierownica na boki to efekt skrzywionej felgi. Mam tak samo od czasu wypadku, felga jest z jednej strony walnieta i jak puszczam kierownice to wpada w taki rezonans ze jak jej nie zlapie to zalicze glebe. Jeżdże tak dalej, bo szkoda kasy na nową :-/ |
_________________ "...bo jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..." |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-31, 22:32
|
|
|
rider, Muszę cię zmartwić to nie laga, to ta felga walnięta z jedne strony jak pisałeś. Ja miałem skrzywione obie lagi, oczywiście nie tak samo. Jak puściłem kierownice to ściągało na prawo, w żąden sposób bez trzymanki nawet wykładanie w zakrętach było inne w lewe skłądał się lux w prawe zakręty to była walka z motocyklem. Laga jak jest ugięta to w jednym miejscu i nie powoduje wibracji po prostu nie prowadzi koła prosto. Ja wymieniłem lagi na proste używki i teraz można jeździć bez trzymanki (koszt 40 zł obie lagi). Moje miały ochyłkę od lini na końcu 3 cm a to było tylko małe udeżenie w drzwi garażowe Miękkie to jek gó.. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
cycu250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 16 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2006-09-22, 23:31
|
|
|
a może mi ktoś podać numeracje łożysk główki kierownicy ??
no i jakie te łożyska mają być - kryte czy nie |
_________________ ...Born to ride, ride to be free...;D
PiepszyĆ Policje Tylko BÓG MożE NaS SądziĆ
"KiEdY mIaŁeM 10 lAt """MOTÓR""" z NiEbA mI sPaDł..."
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-09-23, 02:09
|
|
|
Jak widze to jeden wielki chu* z naszych porządków, specjalnie tematy są tak pisane żeby wyszukowarka łatwo znalazła. Główka to część ramy- szukaj wpisujesz rama i zaznaczasz szukaj tylko w tematach i znajduje 5 pozycji z czego na samym dole jest "Rama - Oznaczenia łożysk głowki" http://www.mz-club.pl/vie...&highlight=rama łożyska kryte obustronnie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-10-18, 22:21
|
|
|
Postanowiłem napisać w tym temacie, żeby nie śmiecić.
Co sądzicie o tanich łożyskach do główki ramy, bo ja kupiłem nie najtańsze ale o jeden poziom lepsze, są to polskie ale te z tańszych, wydaje mi się że nie ma tam jakichś wielkich obciążeń dla łożysk i powinny długo wytrzymać, jak wy to widzicie? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-18, 23:02
|
|
|
Polskie łozyska są dobre...a tanie sa dlatego ze sa produkowane w polsce. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-19, 00:02
|
|
|
No dobre bo polskie oby FŁT Kraśnik bo inne to nie wiem, kupiłem jakieś polskie na alternator do auta i po 3 tyś juz było słychać churgot, po wyciągnięciu miały luz jak po 20 latach pracy. Teraz mam jedno SKF a drugie FŁT Kraśnik i bangla do dziś. Rama nie jest az tak strasznie obciążona, choć udarowe baty dostaje na polskich drogach |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-19, 09:20
|
|
|
tak polecam FŁT. PPL nie sa juz tak dobre dlatego sa tańsze o kilka złototych.
Łożyska główki ramy jak dlamnie powinny być stożkowe. Jesli udało by sie takie dobrac było by to najlepsze rozwiazanie! |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
cycu250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 16 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2007-12-28, 20:31
|
|
|
Problem rozwiązany !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kupiłem MZ od własniciela który był małym przemytnikiem na UA iprzerobił troche moja MZ tzn odciął górna cześc ramy tam pod bakiem i to spowodowało osłabienie ramy która pod obciazeniem sie wyginała i spręzynowała. Ostatnio malowałem MZ od podstaw wiec postanowiłem zlikwidować jej ten uszczerbek i zaspawałem to do pierwotnego stanu.
Po tej operacji moja Mz nie ma zadnych drgań kierownicy ani innych teraz blokuje gaz i smigam bez trzymania kierownicy bez problemów ;p;p;p
Pozdro i dzieki za pomysły pomocy ;D |
_________________ ...Born to ride, ride to be free...;D
PiepszyĆ Policje Tylko BÓG MożE NaS SądziĆ
"KiEdY mIaŁeM 10 lAt """MOTÓR""" z NiEbA mI sPaDł..."
|
|
|
|
|
|