» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-09-05, 14:47   

dex, A przy czym przerabiałeś ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2013-09-17, 16:35   

W Toffiku.
Silnik ES250 5 biegów.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-01, 08:50   

dex napisał/a:
czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE.

co mi po przeczytaniu wątku od poczatku skoro nigdzie nie jest napisane czy pasuje również pod blok do etz?
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2013-11-01, 13:22   

Zapewne nikt, kto ma ETZ, nie wpadł na taki pomysł, żeby altek na vape przerabiać.

Oryginalna elektrownia jest w zupełności wystarczająca i można do niej dobre, elektroniczne zapłony zakładać, a wszystko w przystępnych cenach.

Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-01, 14:19   

Już pisałem gdzieś - nie wiem jaki w ogóle jest sens zamiany oryginalnego altka na VAPE.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-01, 15:28   

Na vape nie ma czasem lepszego ładowania? mnie drażni to że kontrolka gaśnie dopiero w granicach 1.5tyś/obr widziałem chyba tylko ze 2 etz fabryczne którym kontrolka ładowania zaczynała się dopiero żażyć przy 1tyś/obr ale kuźwa to było na nowym mechanicznym regulatorze
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-01, 15:40   

czochu, ja nie mam kontrolki i mnie w oczy nie kole :wink:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-01, 15:45   

ja chce ładowanie już od minimum 0.7tyś obr i bedę zadowolony :mrgreen:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-01, 15:47   

To sobie przestaw wskazówkę obrotomierza i będziesz miał od tych 700 :twisted:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-01, 15:51   

wystarczy ze słyszę te obr :wink: kurde ja chce zeby trzymała 0,5tys jak zabra tereska :mrgreen:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2020
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-11-01, 16:44   

dex napisał/a:
Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka.
Jest praktycznie do każdego modelu mz.
Tylko według mnie jest to bez sens, alternator etz dysponuję większą mocą i nie robi stałego obciążenia wału.
A co punktu ładowania to wszędzie zaczyna się tak samo czyli w okolicy 1 tys.
Jak nie wiesz jakie napięcie panuje to zamontuj wskaźnik napięcia a nie polegaj na lampce kontrolnej.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-01, 18:02   

czochu, to dziwne, że gaśnie Ci dopiero od 1,5 tys obr. Coś masz nie tak.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-01, 20:24   

ładowanie mam ok odkąd zmieniłem regulator na Jezpola ale przy ok 1,5 sie żarzy
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-01, 22:05   

Miałem taki problem przy TSce (12V), regler polski czarny na 3 przewody, winowajcą okazały się ch.. szczotki i słabe sprężynki. W stazecie można dostać DDRy :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2013-11-02, 01:55   

Kontrolka może się żarzyć, jeśli masz padniętą jedną z tych małych diod w mostku, lub na granicy padnięcia.

Równie dobrze, możesz mieć przebicie gdzieś w instalacji, i dlatego kontrolka się żarzy, ale ładowanie będzie wzorowe.

Pomierz dokładne napięcia na aku w zależności od obrotów silnika. jeśli faktycznie będzie brak, lub słabe poniżej 2000 obrotów, to szukaj przyczyny w mostku, szczotkach lub pierścieniach ślizgowych wirnika.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
modzelak 


Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 269
Skąd: WPZ
Wysłany: 2014-12-14, 09:07   

Jakimi wkrętami macie przykręcony pierścień pod altek,ja chcę dać m4 od dekielka zębatki zdawczej,tylko niewim jakie dlugie mają być.Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem?
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2020
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-12-14, 10:24   

M4? Przecież w karterze jest gwint M5.
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4.
modzelak napisał/a:
Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem?

3,3mm.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-12-14, 10:24   

Ja dałem M5 z łbem takim jak śrubki od dekielka pod zębatką. Śruba na każdym "Trzpieniu" o który opierała się prądnica. Długie na pewno na 10mm z tego co pamiętam.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
modzelak 


Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 269
Skąd: WPZ
Wysłany: 2014-12-14, 14:30   

sIaj napisał/a:

Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4.

Stojan do flanszy to będzie m5 jak w oryginale,a ja pytam o przykręcenie flanszy do karteru i niewiem czy m4 nie będzie zasłabe?
A pod m5 jakim wiertłem wiercić?
Allu napisał/a:
na pewno na 10mm z tego co pamiętam.

Jak dałeś 10mm to dwie czy trzy z przodu kartera nie przeszły ci na wylot żeberek?
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2020
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-12-14, 18:16   

Daj M5.
http://e-konstruktor.pl/n...pod-gwinty.html
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13