Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!! |
Autor |
Wiadomość |
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-09-05, 14:47
|
|
|
dex, A przy czym przerabiałeś ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1050 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2013-09-17, 16:35
|
|
|
W Toffiku.
Silnik ES250 5 biegów. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-01, 08:50
|
|
|
dex napisał/a: | czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE. |
co mi po przeczytaniu wątku od poczatku skoro nigdzie nie jest napisane czy pasuje również pod blok do etz? |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1050 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2013-11-01, 13:22
|
|
|
Zapewne nikt, kto ma ETZ, nie wpadł na taki pomysł, żeby altek na vape przerabiać.
Oryginalna elektrownia jest w zupełności wystarczająca i można do niej dobre, elektroniczne zapłony zakładać, a wszystko w przystępnych cenach.
Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-11-01, 14:19
|
|
|
Już pisałem gdzieś - nie wiem jaki w ogóle jest sens zamiany oryginalnego altka na VAPE. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:28
|
|
|
Na vape nie ma czasem lepszego ładowania? mnie drażni to że kontrolka gaśnie dopiero w granicach 1.5tyś/obr widziałem chyba tylko ze 2 etz fabryczne którym kontrolka ładowania zaczynała się dopiero żażyć przy 1tyś/obr ale kuźwa to było na nowym mechanicznym regulatorze |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:40
|
|
|
czochu, ja nie mam kontrolki i mnie w oczy nie kole |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:45
|
|
|
ja chce ładowanie już od minimum 0.7tyś obr i bedę zadowolony |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:47
|
|
|
To sobie przestaw wskazówkę obrotomierza i będziesz miał od tych 700 |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-01, 15:51
|
|
|
wystarczy ze słyszę te obr kurde ja chce zeby trzymała 0,5tys jak zabra tereska |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2020 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-11-01, 16:44
|
|
|
dex napisał/a: | Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka. | Jest praktycznie do każdego modelu mz.
Tylko według mnie jest to bez sens, alternator etz dysponuję większą mocą i nie robi stałego obciążenia wału.
A co punktu ładowania to wszędzie zaczyna się tak samo czyli w okolicy 1 tys.
Jak nie wiesz jakie napięcie panuje to zamontuj wskaźnik napięcia a nie polegaj na lampce kontrolnej. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-11-01, 18:02
|
|
|
czochu, to dziwne, że gaśnie Ci dopiero od 1,5 tys obr. Coś masz nie tak. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-01, 20:24
|
|
|
ładowanie mam ok odkąd zmieniłem regulator na Jezpola ale przy ok 1,5 sie żarzy |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-11-01, 22:05
|
|
|
Miałem taki problem przy TSce (12V), regler polski czarny na 3 przewody, winowajcą okazały się ch.. szczotki i słabe sprężynki. W stazecie można dostać DDRy |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1050 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2013-11-02, 01:55
|
|
|
Kontrolka może się żarzyć, jeśli masz padniętą jedną z tych małych diod w mostku, lub na granicy padnięcia.
Równie dobrze, możesz mieć przebicie gdzieś w instalacji, i dlatego kontrolka się żarzy, ale ładowanie będzie wzorowe.
Pomierz dokładne napięcia na aku w zależności od obrotów silnika. jeśli faktycznie będzie brak, lub słabe poniżej 2000 obrotów, to szukaj przyczyny w mostku, szczotkach lub pierścieniach ślizgowych wirnika. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2014-12-14, 09:07
|
|
|
Jakimi wkrętami macie przykręcony pierścień pod altek,ja chcę dać m4 od dekielka zębatki zdawczej,tylko niewim jakie dlugie mają być.Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem? |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2020 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-12-14, 10:24
|
|
|
M4? Przecież w karterze jest gwint M5.
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4. modzelak napisał/a: | Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem? |
3,3mm. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-12-14, 10:24
|
|
|
Ja dałem M5 z łbem takim jak śrubki od dekielka pod zębatką. Śruba na każdym "Trzpieniu" o który opierała się prądnica. Długie na pewno na 10mm z tego co pamiętam. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2014-12-14, 14:30
|
|
|
sIaj napisał/a: |
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4. |
Stojan do flanszy to będzie m5 jak w oryginale,a ja pytam o przykręcenie flanszy do karteru i niewiem czy m4 nie będzie zasłabe?
A pod m5 jakim wiertłem wiercić?
Allu napisał/a: | na pewno na 10mm z tego co pamiętam. |
Jak dałeś 10mm to dwie czy trzy z przodu kartera nie przeszły ci na wylot żeberek? |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2020 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
|