» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2010-03-29, 15:54   

Przecież każdy wirnik ma ścinkę (wypust) ustalający. Tutaj raczej pomylić się nie można, no ale Polak potrafi. :lol:
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-03-29, 16:02   

Można bo on musi przymocować stojan a można go sobie przykręcić dowolnie (prawie) więc może się okazać, że iskra będzie gdzieś po za zakresem regulacji. Zwróć uwagę, że to jest przeróbka, montowanie alternatora w TS gdzie masz fabrycznie prądnicę prądu stałego o innej zupełnie budowie.

milosek123 najlepiej jakbyś użył czujnika zegarowego i zapłonu elektronicznego, punkt wyjścia to płytka regulacyjna maksymalnie w prawo czyli maksymalne opóźnienie. Tłok powinien znajdować się na 0,8 - 1mm przed gmp w tym punkcie, tak mi wyszło przy pomiarach dla zapłonu typu B.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
milosek123 

Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kolno
Wysłany: 2010-03-29, 20:29   

a może ma ktoś zdjęcie tej przerobki z zamocowanym już stojanem nie moge sobię z tym poradzic..
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-03-29, 21:35   

http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2010-03-29, 23:03   

Wyluzuj się stary :mrgreen:
Ja to ustawiałem 5 dni tylko dlatego, ze miałem krzywą śrubę mocującą krzywkę :mrgreen:
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-03-30, 17:07   

u mnie przerobiłem i działa jak trza,w końcu można w nocy jeździć a nie takie kocie oczy jak w jaskółce mam
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
milosek123 

Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kolno
Wysłany: 2010-03-30, 21:51   

to może zapodasz fotkę żeby było mi łatwiej jesli masz to już za sobą??
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-04-03, 18:16   

to co znalazłem na kompie
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
sovietbiker 

Motocykl: mz etz 250
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd: Dolny śląsk
Wysłany: 2010-04-16, 13:42   

A czy może mi ktoś powiedzieć w czym dokładnie jest problem z przerobieniem silnika czterobiegowego na alternator? Mam mz es250/2 trophy no i niestety ale marnie to chodzi na tej prądnicy. Chciałbym wiedzieć w czym dokładnie jest problem tej przeróbki?
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-04-27, 12:54   

alternator nie zmieści ci się pod pokrywą silnika w tropiku po prawej stronie tam gdzie jest prądnica jest za mało miejsca by wcisnąc altek
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-04-28, 08:23   

Do starszych silników proponował bym zupełnie inne rozwiązanie tzn. przeróbka na elektrownie od skuterka. Wygląda podobnie jak vape. Korzyści to zapłon CDI oraz bardzo jasne światła.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-05-02, 16:41   

No i ja wtrącę "trzy grosze". http://www.mz.cx/ fajna stronka o MZ-kach i tu jest ten opis przeróbki, dane techniczne, historia itp. itd. .Tylko trzeba trochę niemiecki umieć ale jest sporo zdjęć więc bez większych problemów można się doczytać :grin: .Aby "dojść" do tego opisu po lewej stronie w menu po kolei: Technik; Elektrik; Adapterring. Piszę o tym gdyż na pewno sporo osób nie wie o tej stronce a jest dużo ciekawych rzeczy. Tylko nie zmieniać jęz. na angielski gdyż tam nie wszystko zostało ujęte. Też mam wstawiony altek od ETZ ale na troszkę innym patencie może bardziej prymitywnie ale chyba skutecznie (mam przejechanych ok 38tys. km na altku bez awarii :lol: ).
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-12-08, 17:31   Pytanie

Sorki że odgrzewam ...
Jestem na etapie opisanej przeróbki i przeanalizowałem cały temat ale chce byc pewny na 100% zanim cos zaczne
Pytanie do kolegów, którzy to robili - proszę podać jeden z wymiarów a,b lub c na rysunku - chodzi o głebokość wytoczenia pod aluminiowy krążek.
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2010-12-08, 19:41   

W moim przypadku powiedziałem fachmanowi, żeby tylko zabielił powierzchnię, czyli można powiedzieć, że wymiar c zrobił mi na 0,01-0,05mm. Niestety dopiero po złożeniu silnika okazało się, że szczotki nie przylegają pełną powierzchnią do pierścieni ślizgowych.
Nie pamiętam już dokładnie o ile były przesunięte, ale na pewno w granicach 1-2mm. W tulei nie było już materiału, żeby stoczyć, a nie chciało mi się od nowa silnika rozbierać, więc podciąłem mocowania szczotkotrzymacza o ok 1mm. Wszystko działało pięknie, niestety do momentu, w którym szczotkotrzymacz się uplastycznił i powyginał, przez co w trasie straciłem ładowanie... nowy założyłem już bez podcinania i w sumie mimo przesunięcia szczotek, wszystko działa w porządku. Mój silnik to pięcio-biegówka, ale ze starym cylindrem i głowicą (świeca z boku), więc nie wiem, jak ta sytuacja ma się w nowszym.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2010-12-09, 08:34   

Daj tak, żeby bezpiecznie dało się założyć sagera czyli z 0,5 mm nad rowkiem nad niego. U mnie tak jest i wsio pięknie pasuje. Pamiętaj, żeby flanszę mocowac śrubkami z łbem stożkowym które się pewnie schowaja w materiale inaczej będą robiły zwarcie do uzwojenia.
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-12-12, 15:21   

Wszystko jasne, wymiar b z rysunku ma być 0,5mm. Dzięki :piwo:
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2010-12-13, 16:36   

Nie zapomnij tylko napisać, jak wszystko wyszło i czy działa jak należy ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-12-14, 08:43   

Jasne że opisze :mrgreen:

Jestem na etapie zakupu aluminium, potem rozbiórka silnika ....itd
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-12-14, 10:49   

polu, jeżeli masz ochotę nawiąż ze mną kontakt na meila, bo temat, o którym piszesz jest interesujący, a widzę, że mieszkamy niedaleko od siebie. Właśnie jestem w trakcie renowacji mz ts 250/1, niestety nie jestem dobry w "technice" a z "elektryką" jeszcze gorzej no i liczę na Twoją pomoc.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-12-15, 14:55   

polu, mi udało się zakupić aluminium na złomie z jakiegoś starego lewarka-podnośnika, mam gdzies foty z przeróbki jak znajde to zapodam
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14