Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!! |
Autor |
Wiadomość |
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-03-29, 16:02
|
|
|
Można bo on musi przymocować stojan a można go sobie przykręcić dowolnie (prawie) więc może się okazać, że iskra będzie gdzieś po za zakresem regulacji. Zwróć uwagę, że to jest przeróbka, montowanie alternatora w TS gdzie masz fabrycznie prądnicę prądu stałego o innej zupełnie budowie.
milosek123 najlepiej jakbyś użył czujnika zegarowego i zapłonu elektronicznego, punkt wyjścia to płytka regulacyjna maksymalnie w prawo czyli maksymalne opóźnienie. Tłok powinien znajdować się na 0,8 - 1mm przed gmp w tym punkcie, tak mi wyszło przy pomiarach dla zapłonu typu B. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
milosek123
Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2010-03-29, 20:29
|
|
|
a może ma ktoś zdjęcie tej przerobki z zamocowanym już stojanem nie moge sobię z tym poradzic.. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2010-03-29, 23:03
|
|
|
Wyluzuj się stary
Ja to ustawiałem 5 dni tylko dlatego, ze miałem krzywą śrubę mocującą krzywkę |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
milosek123
Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2010-03-30, 21:51
|
|
|
to może zapodasz fotkę żeby było mi łatwiej jesli masz to już za sobą?? |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
sovietbiker
Motocykl: mz etz 250
Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1 Skąd: Dolny śląsk
|
Wysłany: 2010-04-16, 13:42
|
|
|
A czy może mi ktoś powiedzieć w czym dokładnie jest problem z przerobieniem silnika czterobiegowego na alternator? Mam mz es250/2 trophy no i niestety ale marnie to chodzi na tej prądnicy. Chciałbym wiedzieć w czym dokładnie jest problem tej przeróbki? |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-04-28, 08:23
|
|
|
Do starszych silników proponował bym zupełnie inne rozwiązanie tzn. przeróbka na elektrownie od skuterka. Wygląda podobnie jak vape. Korzyści to zapłon CDI oraz bardzo jasne światła. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-05-02, 16:41
|
|
|
No i ja wtrącę "trzy grosze". http://www.mz.cx/ fajna stronka o MZ-kach i tu jest ten opis przeróbki, dane techniczne, historia itp. itd. .Tylko trzeba trochę niemiecki umieć ale jest sporo zdjęć więc bez większych problemów można się doczytać .Aby "dojść" do tego opisu po lewej stronie w menu po kolei: Technik; Elektrik; Adapterring. Piszę o tym gdyż na pewno sporo osób nie wie o tej stronce a jest dużo ciekawych rzeczy. Tylko nie zmieniać jęz. na angielski gdyż tam nie wszystko zostało ujęte. Też mam wstawiony altek od ETZ ale na troszkę innym patencie może bardziej prymitywnie ale chyba skutecznie (mam przejechanych ok 38tys. km na altku bez awarii ).
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2010-12-08, 17:31 Pytanie
|
|
|
Sorki że odgrzewam ...
Jestem na etapie opisanej przeróbki i przeanalizowałem cały temat ale chce byc pewny na 100% zanim cos zaczne
Pytanie do kolegów, którzy to robili - proszę podać jeden z wymiarów a,b lub c na rysunku - chodzi o głebokość wytoczenia pod aluminiowy krążek. |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2010-12-08, 19:41
|
|
|
W moim przypadku powiedziałem fachmanowi, żeby tylko zabielił powierzchnię, czyli można powiedzieć, że wymiar c zrobił mi na 0,01-0,05mm. Niestety dopiero po złożeniu silnika okazało się, że szczotki nie przylegają pełną powierzchnią do pierścieni ślizgowych.
Nie pamiętam już dokładnie o ile były przesunięte, ale na pewno w granicach 1-2mm. W tulei nie było już materiału, żeby stoczyć, a nie chciało mi się od nowa silnika rozbierać, więc podciąłem mocowania szczotkotrzymacza o ok 1mm. Wszystko działało pięknie, niestety do momentu, w którym szczotkotrzymacz się uplastycznił i powyginał, przez co w trasie straciłem ładowanie... nowy założyłem już bez podcinania i w sumie mimo przesunięcia szczotek, wszystko działa w porządku. Mój silnik to pięcio-biegówka, ale ze starym cylindrem i głowicą (świeca z boku), więc nie wiem, jak ta sytuacja ma się w nowszym. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2010-12-09, 08:34
|
|
|
Daj tak, żeby bezpiecznie dało się założyć sagera czyli z 0,5 mm nad rowkiem nad niego. U mnie tak jest i wsio pięknie pasuje. Pamiętaj, żeby flanszę mocowac śrubkami z łbem stożkowym które się pewnie schowaja w materiale inaczej będą robiły zwarcie do uzwojenia. |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2010-12-12, 15:21
|
|
|
Wszystko jasne, wymiar b z rysunku ma być 0,5mm. Dzięki |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2010-12-13, 16:36
|
|
|
Nie zapomnij tylko napisać, jak wszystko wyszło i czy działa jak należy |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2010-12-14, 08:43
|
|
|
Jasne że opisze
Jestem na etapie zakupu aluminium, potem rozbiórka silnika ....itd |
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2010-12-14, 10:49
|
|
|
polu, jeżeli masz ochotę nawiąż ze mną kontakt na meila, bo temat, o którym piszesz jest interesujący, a widzę, że mieszkamy niedaleko od siebie. Właśnie jestem w trakcie renowacji mz ts 250/1, niestety nie jestem dobry w "technice" a z "elektryką" jeszcze gorzej no i liczę na Twoją pomoc. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|