» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
młodymz1 

Motocykl: mzts 250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocanka podkarpacie
Wysłany: 2010-12-22, 15:54   

Ja mam zrobione jeszcze inaczej. Podtoczyłem karter minimalnie do zabielenia co by uzwojenie stojanu nie przycierało . A sam karter ma już prawie gotowe podtoczenie na stojan tylko minimalnie roztoczyłem z głę bokości i średnicy a do przykręcania podłożyłem 3 kosteczki aluminium a w nich otwory z gwintem odpodiednio dopasowane i przyspawane .Nic wiele nie trzeba tylko alternator i karter w łape i zobaczyć jak i gdzie co. Bez żadnego toczenia jakichs pierścieni itp cudowania chociaż tamten patent tez pewno jest dobry. U mnie się to sprawdza i pracuje już 2-gi sezon .Nie mam zdjęcia bo bym pokazał jak to wszystko wygląda a rozkręcać mi się nie chce :mrgreen: jak coś to na gg6051692
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-12-23, 14:30   

mlodymz1 Już kupiłem krązki aluminiowe i mam ugadane z tokarzem. A tak musiałbym szukać spawacza aluminium.

Tak poza tym to ja kombinuje przygotować wszystko ale na razie zostawic pradnice tak jak jest. Będzie to wymagało dodatkowego mniejszego pierścienia (zobacze w praktyce czy to wypali). Na razie pradnica hula OK ale w kazdej chwili moze byc problem i wtedy kupie co trzeba i założe. W tej chwili są inne wydatki a policzyłem że zamiana na 12V to same graty od ETZ to ok250-300zł.

PS. Gdyby ktoś szukał aluminiowego krążka to proszę: http://allegro.pl/aluminium-pa6-i1374907454.html użytkownik "mwerenc". Widzę że teraz sprzedaje po 5 sztuk, ja kupiłem 2. Jest troszkę za niski ale to nie problem - wystarczy wytoczyć dwa i ten cieniutki dokleić, dospawać albo przykręcić.
 
     
młodymz1 

Motocykl: mzts 250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocanka podkarpacie
Wysłany: 2010-12-23, 21:18   

No u mnie spawanie to nie żaden problem. A po świętach zacznę coś grzebać przy sprzęcie to porobie dokładne foty co i jak wygląda :smile:
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-12-23, 21:22   

Witam Panowie
ktoś by brał taki krążek to niech da znać mi potrzebne były by max 2szt. resztą szło by się podzielić skoro sprzedaje po 5szt. jak opłatkiem jutro przy wigilijnym stole... :grin: :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2011-01-16, 16:04   

Mam już podtoczony karter :mrgreen: Starszy gość ale super fachowiec zrobił to elegancko. Poniżej zamieszczam schemat, jak ja to zrobiłem i fotki jak wyszło.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-16, 19:39   

polu, no i "git majonez" jak to mówi Pani Basia :lol:
Myśle że jedna z bardzo pożytecznych przeróbek jakie można zrobić w Mz z instalacją 6V wpływających na bezpieczeństwo i nie zawodność naszych motocykli...
polu, daj znać jak byś nie miał jeszcze wirnika z ETZ na PW to cię poratuję... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-01-16, 19:46   

a powiedzcie mi koledzy jeszcze jedno
czy po takiej przeróbce do TS podejdzie tez zapłon elektroniczny czy nie bardzo?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-16, 20:36   

rastuch, zobacz na samym dole :

http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-01-16, 21:52   

rastuch napisał/a:
a powiedzcie mi koledzy jeszcze jedno
czy po takiej przeróbce do TS podejdzie tez zapłon elektroniczny czy nie bardzo?


Jak najbardziej. Sorki za jakość zdjęcia ale było robione komórką no i jest jakie jest :lol: Tej wiązki kabli w niebieskiej koszulce już nie ma jest zamontowany teraz regulator PVL. Ale zapłon (nadajnik) widać chyba dobrze :smile:
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-01-17, 11:48   

ok a jak wyglada sprawa mocowania i części tzn odkręca się krzywke iw ej miejsce montuje nadajnik, a reszte/co potrzeba?

jak wyglada sprawa porównania pracy silnika ze zwykłym zapłonem?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-01-17, 13:24   

To zależy trochę jaki typ zapłonu będziesz miał ale na stojanie z etz wszystko bez problemu zamocujesz. Moduł upchniesz gdzieś koło akumulatora ewentualnie na ramie.
Na elektronicznym silnik pracuje równiej, z prostego powodu - dostaje jednakowo mocną iskrę za każdym razem dokładnie w tym samym momencie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
piotrek17-44 

Motocykl: speedfight mz ts 150
Wiek: 40
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: straszydle/rzeszów
Wysłany: 2012-03-01, 21:08   

witam czy da rade wyfrezować bez rozpoławiania czy trzeba wał wyciągnąć??
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-03-02, 16:10   

Wątpię w to, karter trzeba ułożyć w prostopadłej płaszczyźnie do frezu i dobrze przymocować. Może jakiś ekspert od takich prac się wypowie?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2012-03-02, 18:21   

A tam frezować :d
Normalnie na moich oczach gość włożył mój karter w tokarkę i wytoczył mi to gniazdo. Nie warto się bawić bo i tak pewnie jakiś pył poleci w łożysko albo przez simering i tak będziesz musiał rozpołowić.
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-03-02, 22:32   

Prawda mi tokarz tęz kiedyś prawy karter zapiął w tokarke i ognia,więc jest kilka opcji na przeróbki :piwo:
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-03, 21:10   

Wytłumaczy mi ktoś dlaczego ten pierścień musi być z aluminium? Taniej i szybciej dorwę kawał stali niż ten materiał. Ogólnie znalazłem opis o możliwości przeróbki silnika Trophy pod alternator bez niszczenia karteru, ale opisze tutaj jak uda mi się to wszystko wpasować.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-03-03, 21:32   

Pole magnetyczne stojana.

[ Dodano: 2012-03-03, 21:33 ]
halcik napisał/a:
Ogólnie znalazłem opis o możliwości przeróbki silnika Trophy pod alternator bez niszczenia karteru, ale opisze tutaj jak uda mi się to wszystko wpasować.
Ostatnio nad tym myślałem, da się ale proste nie jest.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-05, 09:05   

Zrobienie przeróbki wymaga wykonania pierścienia pod alternator i dorobienia stożka na wirnik. Jak uda mi się zorganizować kawał aluminium to napiszę coś więcej. Myślę, że szkoda niszczyć kartery do motorków sprzed czterdziestu paru lat
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
danuś 
X X X

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: STRZEGOM
Wysłany: 2012-08-13, 10:53   

No właśnie...

Drążę temat dosyć mocno. Powerdynamo to nic innego jak VAPE z Czeskiego Kronoryża. Jest zestaw gotowy do montaży i w Jawkach i w MZ. Nawet są zaznaczone miejsca gdzie montujesz śrubkami do karteru Jawy i te otwory które wykorzystujesz do założenia w MZ.
Tylko jest jedna różnica. Powerdynamo 250 EURO licząc lekko po 4 to tysiączek nie Twój
W czechach zestaw VAPE 12V 150-W 4300 koron to jakieś 700 zł.
Zastanawiam się czy nie pojechać po to osobiście. Mam na miejsce jakieś 4h drogi w jedną. Nawet jakbym nic nie wskórał na miejscu to przynajmniej się przejadę zjem dobre czeskie jedzonko i o to doświadczenie będę mądrzejszy.

Temat prądnic, szczotek instalacji regulatorów napięcia, przekażników, ledowych żarówek alternatorów od ETZ szuania brakujących Watów już mnie po roku zmęczył....

Zeby człowiek mógł normalnie jeździć na codzień używając świateł kiedy chce i wtedy kiedy potrzeba trzeba przerabiać. jak nie żarówki to kartery regulatory i nikt tego nie zmieni. Tylko VAPE ( bez konieczności rżnięcia orginalnych karterów) lub Alternator od ETZ ( nieodwracalna przeróbka i rozbiórka silnika ) mają wg mnie jedyne słuszne i skuteczne zastosowanie w Naszych MZ-tach. Wszystkie inne "przeróbki" owszem pomagają ale jakoś mnie nie przekonują.
Tyle
Ja osobiście ogarniam temat Vape z Czech.
Zalogowałęm sie na ich stronie. Zamówiłem zestaw ( ale sam go skonfigurowałem pod MZ właśnie - trochę pokopałem zanim się wszystkiego dowiedziałem)
Czekam
Napiszę posta co i jak jak już przez to przebrnę
dzieki za wsparcie :)

Jakby ktoś z dolnośląskiego choć w sumie nie tylko był zainteresowany to pisać na PriVa:)
Jak weźmiemy więcej może bedzie trochę taniej:)
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-08-13, 12:58   

No ciekawie, ciekawie ja jednak zostaje przy alternatorze z ETZ.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13