» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2012-08-21, 23:05   

Ku przestrodze - w tej tulei pod altek trzeba koniecznie zrobić otwory chłodzące i to jak najwięcej się da.
Piszę z doświadczenia - w miniony weekend po 3 sezonach eksploatacji przegrzał mi się stojan alternatora i to w miejscu najgorszego chłodzenia czyli styku uzwojeń z rdzeniem i tam gdzie uzwojenie przechodzi tuż ponad śrubami łączącymi flanszę z karterem. Doraźnie zakleiłem taśmą bo nie miałem opcji powrotu i JAKIEŚ ładowanie było ale w najbliższym czasie dam do przewinięcia albo kupie nowy.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-08-22, 08:09   

jannex no widzisz a pamiętasz http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-08-22, 08:37   

Kurcze,
Ja tego nie doczytałem jakoś i nie zrobiłem otworów wentylacyjnych we flanszy.
Odpukać, jak do tej pory nic złego się nie działo, ale od ponad 2 lat Toffik jeździ tylko okazjonalnie...
Chociaż jak jeszcze miałem go w Wawie, to załatwił mi dwa akumulatory w ciągu pół sezonu...
To zapewne przypadek, ale jak będę coś przy nim grzebał, to nawiercę te otwory dla spokojnego sumienia :)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2012-08-22, 09:21   

Właśnie, tu jest moto jeżdżone prawie codziennie zamiast auta więc i ryzyko przegrzania większe.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-13, 11:22   

Odkopię trochę
danuś, i jak tam z VAPE?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
luki86 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-11, 22:43   

Witam szanownych kolegów. Mam ts 150 na oryginalnej prądnicy 6v i chce założyć alternator od etz 150 który mam w posiadaniu. Robił to ktoś w tym modelu? Wiem że altek się nie mieści w pokrywie ale to akurat nie problem chodzi mi o samo zamocowanie alternatora. Proszę o pomoc
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-02-11, 23:18   

W modelu TS 150 raczej nikt tego jeszcze nie dokonał
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-02-12, 07:38   

Jeżeli zmieścisz go w karterze to można się pobawić, pokrywę można przespawać więc to myślę że problemem nie jest.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-12, 15:42   

Tylko czy jest sens się w to bawić, a nie spasować chociażby od simsona?

[ Dodano: 2013-02-12, 15:42 ]
Duża zaleta nie konieczny jest akumulator.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
luki86 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-16, 20:03   

Dla mnie jest sens bo mam cały alternator wraz z mostkiem prostowniczym regulatorem napięcia od etz 150. Jak będę mógł zrobię zdjęcia karteru może wtedy coś doradzicie.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-02-17, 08:38   

Alternator od ETZ 150 i 250 jest taki sam?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-02-17, 10:07   

Nie trzeba doradzać :)
Przymierz sobie czy pasuje w otwór po prądnicy w co wątpię .
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-02-20, 08:59   

rastuch napisał/a:
Alternator od ETZ 150 i 250 jest taki sam?
Tak, chyba nie byłoby sensu żeby robili do każdego inny, koszty...
Wirników tylko zrobili trzy rodzaje.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
danuś 
X X X

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: STRZEGOM
Wysłany: 2013-09-03, 10:09   

rastuch napisał/a:
Odkopię trochę
danuś, i jak tam z VAPE?


Jestem Jestem :)
Sorki za "malutką" zwłokę:)
Miałem inny projekt na tapecie. Żonie składałem VESPĘ:)
Podobnie jak moja MZ- bez komprpmisów. Od podstaw po ostatnią śrubkę. Z ręcznym malowaniem w "Garażu Czarodzieja" w Słotwinie koło Świdnicy. Jak wyszło- zobzczcie poniżej.

Nie zaglądałem chwilkę na forum. Odnośnie VAPE- nikt mnie nie przekona do przeróbek na cokolwiek innego niż zestaw VAPE. O zaletach pisałem w innych postach i nie będę się powtarzał. Powtórzę tylko jedno. Dla każdego coś dobrego. Wiadomo że VAPE ( kupione normalną drogą, bo nie mówię o takim z drugiej ręki) trochę kosztuje. Przerobienie na altek zdecydowanie mniej. Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego że sie zdecydowałem na zakup i montaż. Motor pali od pół kopnięcia, kontrolka ładowania gaśnie już po sekundzie, problemy z ładowaniem- zapomniałem już co to oznacza a wierzcie mi walczyłem dość długo z tym zjawiskiem. Wszystkim polecam. Jeżeli instalacja w waszych motach jest sprawna to w VAPE samym sobie nie ma się co popsuć ani nie ma się co zużyć
Żarówki normalne bez przeróbek na ledy. Kupisz w każdym sklepie, w przedniej lampie montujesz sobie co chcesz bez liczenia Watów a i tak masz jeszcze zapas i tak:) Ja na przykłąd zmieniłem sobie jeszcze aku na 9AH zamiast 5 standardowego. Iskra jest zawsze taka sama nic nie przerywa, nie wyskakują zapłony.
A miałem nie pisać drugi raz tego samego.....
Sam mnie podpuściłeś .....
Do zobaczenia na szosie:)

.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-09-03, 15:46   

danuś, Całkowity koszt?
Gdzie zamawiałeś ?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
danuś 
X X X

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: STRZEGOM
Wysłany: 2013-09-03, 18:24   

jakieś 1200-1250 w zależności od kursu EURO a żę teraz jakoś wysoko stoi to raczej górna granica:(

Trzeba pamiętać żę to nie tylko ładowanie ale i zapłon.
2w1

a mam swoje źrdełko :)
są one dostępne jeszcze na różnych aukcjach na różnych portalach najczęściej zagranicznych.

Chcesz to mogę ci załatwić komplet.
Cena oczywiście z przesyłkami

A do czego to potrzebujesz??
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-09-04, 17:09   

A ogólnie pasuje vape bez przerabiania karterów do etz ?
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7496
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-09-05, 06:41   

A po co VAPE do ETZ pchać?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-09-05, 09:12   

A z ciekawosci pytam, tak wogóle ma chyba większą moc
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2013-09-05, 14:45   

czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13