» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:41
Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2008-02-26, 21:13   Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach

Witam.
Przez ostatni rok zrobiłem się leniwy, i zaczynam pisać nowe topiki, zamiast pomyśleć samemu. :mrgreen:
A więc do rzeczy.
Moja ecia coś głupieje.
Kontrolka ładowania gaśnie w okolicy >3k obr.
Po włączeniu świateł nieco przed 3k obr.
prąd mierzony na kablu 61 z prostownika - przy obrotach ok 2k(swiecąca sie lamka) ok 1.6V po przegazowaniu rośnie i powraca do normy.
Regiel zamieniałem. Aktualnie od poloneza wynik ten sam brak ładowania przy niskich obrotach.
Wiec, to może być tu przyczyną?
Prostownik?
Dodam, że komutator wymieniany w zeszłym roku.
Ecia stała nieruszana od wakacji - zaśniedziały przewody?

Pozdrawiam, licze na szybkie rady:)
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-02-26, 21:29   

a masz zasyfony stojan jak tam mialem było błoto smar i pelno opiloko po wycztszczeniu wsyztko wrociło do normy i ladowanie swiecilo sie dopiero po przekroczeni 1500obr a teraz nawet nie siweic sie przy 1000obr
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-02-26, 23:30   

a moze przewód od którejś z faz spadł albo się złamał? u znajomego w 150 bło to samo i okazało się, że kabel ze starości stwardł i się ułamał.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2008-02-26, 23:45   

Poszy150, ale otóż ładowanie jest, tylko, że dopiero po przekroczeniu ok 3k
Gdyby któryś przewód niedomagał ładowania nie było by, hmm.
____________________________________________________

Hmm, z racji tego, że motór stał długo, spryskam dziś połączenia ELEKTROSOLem i poczekam na efekty.
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-02-27, 10:45   

teoretycznie tak, ale ja Ci mówię tylko jak było. Pozatym ja jak kupiłem etz to jedna faza w ogóle nie była podpięta i ładowało, dopiero na światłach było za słabe ładowanie.

to tak jak np silnik elektryczny trójfazowy, na 2 fazach też zadziała ale słabo i można go uszkodzić ;)
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-02-27, 13:55   

Kamil5, ja tydzień czasu jeździlem z odłączoną fazą :D zauważyłem dopiero w nocy że leciuteńko mi się jarzy kontrolka ładowania :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Staszek 1988 

Motocykl: suzuki VX 800
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy, Mikołów
Wysłany: 2008-02-27, 19:50   

umij stojan, moze też stojan łapać przebicie.... i bedzie trzeba wymienic, lub dać do nawiniecia;]
 
 
     
Misio127 
Nic


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 57
Skąd: Godkowo
Wysłany: 2008-02-27, 19:57   

Cytat:
umij stojan

a czym myć taki stojan? rozpuszczalnikiem?
_________________
MOJA ECIA 250:



http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/14244
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-02-27, 21:33   

Misio127 napisał/a:
a czym myć taki stojan? rozpuszczalnikiem?
Mozna i rozpuszczalnikiem. Ja mylem ostatnio benzyna ekstrakcyjna :wink:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2008-02-28, 01:12   

Może regulator mechaniczny ( analogowy elktromagnetyczny) jesli taki masz niepracuje na pierwszym zakresie.
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2008-02-28, 13:46   

Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!

Hmm, kolejne zdziwienie, sprawdzałem napięcie na szczotkach,
d+ właśnie nie ma napięcia na niskich obrotach, gdy go przegazuje pokazuje mi sie prąd od 10V góre, ale to w okolicy 2-3k obr A powinien być od ~1k;/ Co tu moze winić, brudny stojan czy szczotki na aut - komutator był wymieniany
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-02-28, 15:27   

Poszy może mieć racje odnośnie tych faz. W jawie miałem podobny przypadek (altek działa na tej samej zasadzie) i tam też ładowanie się zaczynało od ~3K w górę. Winą był zimny lut w prostowniku. Wystarczyło polutować od początku i pełne ładowanie wróciło. A co do szczotek to jestem praktycznie pewien że jeżeli by zawiodły to ładowania nie było by wcale. No chyba że są na tyle sfatygowane, że już praktycznie nie przewodzą prądu...
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2008-02-28, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2008-02-28, 17:06   

Xargo1, ale to na nich sprawdzałem napięcie. i wynosiło przy 2-3k - 10v i rosło a poniżej 3k 1v;/ -
Hmmm jutro lub jeszcze dziś oczyszczę połączenia konektroów i spryskam elektrosolem
hmm, stanie się coś jeżeli dam ELEKTROSOL na bierznie szczotek?
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2008-02-28, 20:34   

[quote="Kamil5"]Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!

Napisałeś w tytułowym poście że gaśnie ci kontrolka dopiero po osiągnieciu około 3 tys obrotów - a przecież kontrolka siewieci sie wtedy gdy niema ładowania co nie !!!!!!!!!!!!!

Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.

Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera.
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-02-28, 21:06   

Cytat:
Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.

Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera.


No właśnie jemu chodzi o to, że wymieniał regulator na inny i objawy są te same - więc nie jest to wina regulatora! A to że jest od poloneza to nie ma żadnego znaczenia - wiele osób ma taki u siebie i im działa bezproblemowo...

Kamil5 - elektrosol może pomóc, ale to tylko na kilkanaście sekund, bo później się zetrze. Poza tym szczotki mogą mieć w strukturze mikropęknięcia działające jak rezystor - lepiej było by je dla pewności wymienić, w końcu kosztują grosze.
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2008-02-29, 14:26   

Rufusetz150e, o matko, chodziło mi o to, że mam elektroniczny regulator a nie mechanik!
skończmy:)
________-
Cholera dziś poczyszcze wszystkie połaczenia, i sprawdze dokładnie szczotki,
bo wnerwia mnnie już to gaśnięcie motoru na postoju z włączonym,i światłami;/

[ Dodano: 2008-03-01, 13:20 ]
I dupa panowie, czyściłem wszystkie połączenia nawet szczotki, i to samo ładowanie zaczyna sie powyzej 2k, zdaza jej sie teraz jeszcze częściej zgasnąć;/ cholera juz nie mam do tego siły;/
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-12, 14:24   

Stary temat ale odkopię. A mianowicie u mnie gaśnie żarówka ładowania dopiero od 1,600~1800 RPM. Stojan wyczyściłem, wirnik też, szczotki węglowe prawie nowe... Wkurza mnie to bo co 2-3 dni musze akumulator doładowywać w domu... Cóż może być przyczyną tego ustrojstwa?
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-04-12, 15:17   

może być wiele przyczyn, i zależeć może to od:
- typu i danej sztuki regulatora
- danej sztuki alternatora
- spadku napięcia na połączeniach odpowiedzialnych za wzbudzenie

poza tym dobrze by było jak byś zmierzył napięcie ładowania, a nie sugerował sie tylko kontrolką, bo przy wyższych obrotach w czasie normalnej jazdy powinien sie bez problemu doładować, i nie było by potrzeby doładowywania go z zewnątrz
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-04-12, 23:04   

a ja ostatnio zauważyłem, że gdy dość mocno przypiłuje, powyżej około 6tys zaczyna świecić kontrolka, albo żarzy się. Poniżej 6tys jest OK.
Czego to wina? regulatora :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
ISKRA F80 SR-on 

Motocykl: JAWA 350 TS
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: 2008-04-15, 21:02   

daniel1621, SPRAWDZ CZY NIE SPALILA CI SIE DIODA WZBUDZENIA W PROSTOWNIKU. ABY JE SPRAWDZIC TRZEBA WSZYSKIE KABELKI OD DIOD ROZLUTOWAC I SPRAWDZIC ICH PRZEWODNICTWO. MAJA PRZEWODZIC PRAD TYLKO W JEDNA STRONE.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15