» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:41
Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-04-15, 22:50   

elektrykiem nie jestem, ale zawsze myślałem że wzbudzenie jest potrzebne tylko na początku. A przy pracy na wysokich obrotach wzbudzenie też jakoś działa :?:
Można sprawdzić czy diody przewodzą prąd tylko w jedną stronę bez rozlutowywania :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Misio127 
Nic


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 57
Skąd: Godkowo
Wysłany: 2008-04-16, 08:48   

da się sprawdzić czy diody prostownicze działają bez konieczności rozlutowywania. Opis jest w książce Instrukcja obsługi motocykli mz, czy jakoś tak.
_________________
MOJA ECIA 250:



http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/14244
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-16, 11:47   

siemka

ja miałem podobnie dopiero po przekroczeniu obrotów 3k ładowanie była aż w końcu szczotki padły więc może i ty masz to samo tak troche pojeździłem i nagle szczotki pachh padły :P i własnie dziś jade po szczotki i przerywacz bo i przerywacz padł to sobie wszystko wymienie i powinno być ok :]

pzdr :piwo:
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-04-16, 16:46   

ja od niskich obrotów ładowanie mam. Tylko przy wysokich się żarzy
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-04-16, 17:41   

To pewnie bedzie to - czyli diody.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
fazer 


Motocykl: YAMAHA YZF R1 RN22
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-08, 01:31   

podłaczam sie do tematu ja mam etz 150 z zapłonem elektronicznym i ma ona ładowanie dopiero od 2tys obr czy to jest normalne z tym zapłonem??
 
 
     
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 08:05   

akumulator wymieniłem, szczotki też, stojan oczyszczony, a ładowanie wskakuje przy około 2 tyś... i jeszcze na domiar złego wczoraj padł mi na środku skrzyżowania, tak że niedało go nawet z pychu odpalić...
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2015-02-26, 20:32   

Podpinam się pod temat: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Diody sprawdzone: każda z osobna przewodzi w 1 stronę
Regulator jezpol 9d (rok czasu ma)
Wirnik zregenerowany przez Marcina, pierścienie na miedzi
Szczotki w dobrym stanie
Instalacja rok temu zmieniona
Nie wiem co tam jeszcze..
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
vicio 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Okolice Tarnowa
Wysłany: 2015-02-26, 20:58   

Łukasz zobacz na stojan czy nie jest miejscami przetarty. Być może masz bicie na wale i wirnik ociera.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-26, 22:10   

Możesz sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym zapłonie i nieodpalonym silniku.Powinno być około 12v.
Jeśli jest mniejsze to sprawdż omomierzem jaki opór ma uzwojenie wirnika(powinno być około5 Ohm
Jeśli napięcie będzie dużo niższe a opór cewki około 5 ohm-ów to pomyśl o podmianie Regulatora..
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
alleluja55 

Motocykl: MZ: etz250,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 52
Skąd: Giżycko, Olsztyn
Wysłany: 2015-02-26, 23:01   

Może ci się po prostu bezpiecznik od wzbudzenia poluzował.
_________________
https://www.facebook.com/...406567696162478
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2015-02-27, 16:00   

vicio napisał/a:
Łukasz zobacz na stojan czy nie jest miejscami przetarty. Być może masz bicie na wale i wirnik ociera.
Stojan zdemontowany- Ryski posiada drobne ale to jeszcze przed wymianą wału korbowego miał bicie. Umyłem go i pomalowałem przetarte uzwojenia.

elektryk111 napisał/a:
Możesz sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym zapłonie i nieodpalonym silniku.Powinno być około 12v.
Jeśli jest mniejsze to sprawdż omomierzem jaki opór ma uzwojenie wirnika(powinno być około5 Ohm
Jeśli napięcie będzie dużo niższe a opór cewki około 5 ohm-ów to pomyśl o podmianie Regulatora..

Przy włączonym zapłonie napięcie to wynosi 1,6V a na biegu jałowym 11V, Wirnik ma 5 Omów
Myślę nad nim bo chyba tylko on został.. Ale tak po roku nowy padł jezpol..

Ponad to dokonałem pomiaru Rezystancji między fazami i wynosi na każdej kombinacji 1,4 Oma Miernik za Dychę :D A pomiędzy fazą a masą w każdym zakresie ostatni 2k 000 Om wskazywał 1 czyli za mały zakres jak by
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-27, 16:41   

Zrób taki układ jak na zdjęciu i odpal moto i dotknij do końcówki zasilającej szczotkę plusową(df)po odłączeniu kabla który przychodzi od regulatora.Obserwuj wskazania miernika i zwiększaj powoli obroty.Ładowanie bez większego problemu powinno osiągnąć te 14,4 volta.Jeśli tak będzie to wtedy regulator do wymiany.
Zresztą te objawy i tak wskazują na uszkodzenie regulatora.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2015-02-27, 16:49   

A po co ta żarówka? Jak bezpośrednio z Aku+ do DF podepnę odłączając od regulatora to nie będzie to samo?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-27, 17:25   

Żarówka ogranicza prąd płynący przez wirnik.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2015-02-27, 17:37   

Rozumiem zastępujemy prace regulatora napięciem akumulatora. Czyli powinno urosnąć do 14 jak lekko gazu dodam. A jak bym tak depnął do 18 to już widzę moją minę jak się 50 ledów spaliło w lampie :mrgreen: Jutro to ogarnę, elektryk111 :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-27, 17:50   

Nawet z tą żarówką musisz uważać.Obserwuj miernik i powolutku zwiększaj obroty tylko do 14,4 v i wystarczy.
Diody lepiej wymontuj w razie gdyby ci się ręka na gazie miała obsunąć :smile:
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2021
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-02-27, 19:29   

elektryk111 napisał/a:
Możesz sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym zapłonie i nieodpalonym silniku.Powinno być około 12v.
Tylko że to nie jest układ ładowania Jawy i tyle nie będzie.
W obwodzie jest kontrolka ładowania i ogranicza ona prąd przez co pomiar na szczotkach da coś ok. 1V.
Chyba że zewrze się obwód kontrolki, wtedy popłynie pełen prąd ale i tak nie będzie tam 12V tylko bliżej 11V ze względu na spadek na tranzystorze, w jezpolu pracuje Darlington a on ma dość spory spadek na złączu C-E.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-27, 20:41   

sIaj, Wygląda na to że znowu masz rację. :piwo: Gdzieś na forum wcześniej spotkałem się z napięciem 12 v na cewce wirnika ,ale nie mogę się do tego teraz "dokopać".
Sam tego nie sprawdzałem,bo nie miałem jeszcze awarii ładowania.
Wygląda na to że 12 v pojawia się dopiero w momencie zgaśnięcia kontrolki ładowania i potem maleje wraz ze wzrostem obrotów.
W tym konkretnym przypadku lukasza7871 i tak winowajcą wydaje się regulator.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2015-02-28, 11:34   

No z tych waszych wypowiedzi dalej nie wiem czy winowajcą jest regulator. Niby pracuje dobrze na tych wolnych jak już kontrolka zgaśnie, to włączę światła napięcie spada do 11,6 i po chwili moto gaśnie. :klnie:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14