» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:42
Ustawianie zaplonu - Swieca pod ukosem
Autor Wiadomość
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-02, 01:50   Ustawianie zaplonu - Swieca pod ukosem

Jak dobrze ustawic zaplon w motocyklach ze swiecą pod ukosem?
Nie tyczy sie to tylko tropika... Ale i np TSki, IFY BK 350 itd..
Jak zrobic zeby bylo idealnie ?? :mad:
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-05-02, 09:12   

Najlepiej regulować na odkręconej głowicy wtedy pomiar jest najdokładniejszy.
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-05-02, 16:27   

racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-05-02, 16:45   

Musisz to robić na zdjętej głowicy. Chyba, że masz odpowiedni czujnik :)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2008-05-02, 18:01   

Kasten
Cytat:
PostWysłany: Dzisiaj 16:45 Temat postu:
Musisz to robić na zdjętej głowicy. Chyba, że masz odpowiedni czujnik :)


kasten a ty masz taki czujnik :P ?
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-05-02, 18:03   

Gdybym miał to bym się chwalił :mrgreen:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2008-05-02, 18:17   

taki czujnik był w produkcji ?Bo ja nie widziałem takiego jeszcze :]
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-02, 18:41   

wojciech944 napisał/a:
racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie

pomyśl jeszcze raz :wink: :razz:
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-05-02, 18:49   

Cytat:
taki czujnik był w produkcji ?Bo ja nie widziałem takiego jeszcze :]

Był w produkcji, nosił symbol H 8-2104-3 i wyglądał tak:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2008-05-02, 19:25   

Fakt, ja też poszukałem i znalazłem w książce . Tylko nie bardzo wiem na jakiej zasadzie on działa jeszcze :cool:
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-03, 00:39   

nigdy nie widzialem takiego czujnika na zywo ale zdaje mi sie ze dziala on na zasadzie huśtawki czyli tlok podnosi precik i na skali wskazowka idzie na dół pokazujac milimetry :)
Zgadłem? :D

A w silnikach 4ro biegowych jaki mi zaplon polecicie? bo ksiażkowo jest ~3mm ale ksiazka nie zawsze mowi prawde :P Ma ktos jakies doswiadczenie z tym i moze mi powiedziec jak jest najlepiej? Moze ksiazkowo jednak nie jest tak zle? :wink:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-03, 14:06   

Czujniki takie dalej sa w produkcji tyle ze raczej niewiem gdzie to zdobyć;) Własciwie to jest specjalna przystawka do czujnika zegarowego i tyle.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-05-03, 23:13   

wojciech944 napisał/a:
racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie


trochę bez sensu. zapłon ustawiasz na iles tam mm przed zwrotem zemwętrznym, czyli mierząc od najwyższego punktu suwu tłoka. a ta wartość nie zmienia się niezależnie od tego czy masz głowicę z uszczelką, czy bez, czy nie masz w ogóle głowicy itd.

pozdro
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-03, 23:15   

Zdaje mi sie ze saska251 dobrze mowi, uszczelka i glowica maja tylko znaczenie w kompresji, górny punkt jest zawsze jeden i to jego wzgledem sie ustawia zaplon, mam racje? :mrgreen:
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-04, 08:34   

saska251 napisał/a:
wojciech944 napisał/a:
racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie


trochę bez sensu. zapłon ustawiasz na iles tam mm przed zwrotem zemwętrznym, czyli mierząc od najwyższego punktu suwu tłoka. a ta wartość nie zmienia się niezależnie od tego czy masz głowicę z uszczelką, czy bez, czy nie masz w ogóle głowicy itd.

pozdro

juz mu sie kazałem zastanowić nad tym :mrgreen:
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-05-04, 10:23   

tylko mi chodziło o uszczelkę pod cylindrem...
chyba ze ktoś nie używa
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-05-04, 11:21   

No i znowu pudło. Niezależnie od tego, czy mamy uszczelkę pod garnkiem czy nie - wartość OWK nadal się nie zmienia - czyli te 2.75 mm przed ZZ będą zawsze jako 2.75 niezaleznie od tego, czy mamy głowicę, czy nie, czy mamy uszczelkę pod głowicą czy pod garnkiem czy pod karterem czy pod kranikiem.

Pozdro
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-05-04, 11:29   

No tak wtedy sie zmienia tylko pojemnosc komory spalania
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-04, 13:36   

a po zdjeciu glowicy jak mierzycie? zaznaczacie ryske w cylindrze w gmp i -3mm czy jakos innaczej? np suwmiarką przyłozoną do krawedzi cylindra :roll:
Co jest najdokladniejsze
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 00:13   

komora spalania zmniejsza się o wartość tak znikomą, że nie warto sobie tym głowy zawracać.

a jak mierzyć na zdjętej głowicy? ja używam w takim wypadku suwmiarki, tak żeby sobie głowy nie zawracać pierdolami.

bierzesz suwmiarkę, końcówką linijki przykładasz pionowo do krawędzi garnka, a listwę głębokościomierza wpuszczasz do środka. jak masz suwmiarkę zluzowaną, to kręcąc wałem powodujesz chowanie się listwy głębokościomierza w suwmiarkę. w pewnym momencie ona się przestanie chować. i to jest pierwsza ważna wartość - Zwrot Zewnętrzny - czyli najwyższy punkt suwu tłoka (przykłądowo bedzie to np. 0.5 mm. od tego miejsca odmierzasz sobie 2.75 (czy ile tam sobie chcesz - wedle upodobań), cofasz znowu tłok, a suwmiarkę blokujesz w miejscu ZZ minus wartość wyprzedzenia zapłonu. przykłądasz ją znowu do krawędzi garnka i powolutku przesuwasz tłok do góry. kiedy zauważysz że suwmiarka zaczyna się "podnosić" to jest własnie punkt w którym powinien wystepować zapłon. dla ułatwienia możesz sobie pozaznaczać te wartości na obudowie prądnicy - czyli Zwrot zewnętrzny, i po kolei 1, 2, 3 mm - wtedy nie bedziesz musiał do ustawiania zapłonu w przyszłości znowu zdejmować czapki - nawet jeśli bedziesz coś rzeźbił z cylindrem czy uszczelkami. dopóki nie zdejmiesz prądnicy z karteru, te wartości pozostaną niezmienne. jako punkt odniesienia na wale możesz sobie nabić jakąś kropkę czy coś takiego na czole tulejki krzywki i na obudowie pradnicy.

nie baw się w żadne żarówki ani nic takeigo, tylko przyłóż świecę do masy i na włączonym zapłonie bedziesz widział dokładnie, w którym miejscu wyskakuje iskra.

pozdro251
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14