Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:42 |
Ustawianie zaplonu - Swieca pod ukosem |
Autor |
Wiadomość |
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-05-02, 01:50 Ustawianie zaplonu - Swieca pod ukosem
|
|
|
Jak dobrze ustawic zaplon w motocyklach ze swiecą pod ukosem?
Nie tyczy sie to tylko tropika... Ale i np TSki, IFY BK 350 itd..
Jak zrobic zeby bylo idealnie ?? |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-05-02, 09:12
|
|
|
Najlepiej regulować na odkręconej głowicy wtedy pomiar jest najdokładniejszy. |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-05-02, 16:27
|
|
|
racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-05-02, 16:45
|
|
|
Musisz to robić na zdjętej głowicy. Chyba, że masz odpowiedni czujnik |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2008-05-02, 18:01
|
|
|
Kasten
Cytat: | PostWysłany: Dzisiaj 16:45 Temat postu:
Musisz to robić na zdjętej głowicy. Chyba, że masz odpowiedni czujnik |
kasten a ty masz taki czujnik ? |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-05-02, 18:03
|
|
|
Gdybym miał to bym się chwalił |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2008-05-02, 18:17
|
|
|
taki czujnik był w produkcji ?Bo ja nie widziałem takiego jeszcze |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-05-02, 18:49
|
|
|
Cytat: | taki czujnik był w produkcji ?Bo ja nie widziałem takiego jeszcze |
Był w produkcji, nosił symbol H 8-2104-3 i wyglądał tak:
|
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2008-05-02, 19:25
|
|
|
Fakt, ja też poszukałem i znalazłem w książce . Tylko nie bardzo wiem na jakiej zasadzie on działa jeszcze |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-05-03, 00:39
|
|
|
nigdy nie widzialem takiego czujnika na zywo ale zdaje mi sie ze dziala on na zasadzie huśtawki czyli tlok podnosi precik i na skali wskazowka idzie na dół pokazujac milimetry
Zgadłem?
A w silnikach 4ro biegowych jaki mi zaplon polecicie? bo ksiażkowo jest ~3mm ale ksiazka nie zawsze mowi prawde Ma ktos jakies doswiadczenie z tym i moze mi powiedziec jak jest najlepiej? Moze ksiazkowo jednak nie jest tak zle? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-03, 14:06
|
|
|
Czujniki takie dalej sa w produkcji tyle ze raczej niewiem gdzie to zdobyć;) Własciwie to jest specjalna przystawka do czujnika zegarowego i tyle. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-05-03, 23:13
|
|
|
wojciech944 napisał/a: | racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie |
trochę bez sensu. zapłon ustawiasz na iles tam mm przed zwrotem zemwętrznym, czyli mierząc od najwyższego punktu suwu tłoka. a ta wartość nie zmienia się niezależnie od tego czy masz głowicę z uszczelką, czy bez, czy nie masz w ogóle głowicy itd.
pozdro |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-05-03, 23:15
|
|
|
Zdaje mi sie ze saska251 dobrze mowi, uszczelka i glowica maja tylko znaczenie w kompresji, górny punkt jest zawsze jeden i to jego wzgledem sie ustawia zaplon, mam racje? |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
Wysłany: 2008-05-04, 08:34
|
|
|
saska251 napisał/a: | wojciech944 napisał/a: | racja, należy wziasc tylko niewielka poprawkę 0,1-0,2mm na to ze uszczelka i materiał trochę siadzie |
trochę bez sensu. zapłon ustawiasz na iles tam mm przed zwrotem zemwętrznym, czyli mierząc od najwyższego punktu suwu tłoka. a ta wartość nie zmienia się niezależnie od tego czy masz głowicę z uszczelką, czy bez, czy nie masz w ogóle głowicy itd.
pozdro |
juz mu sie kazałem zastanowić nad tym |
_________________ MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3 |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-05-04, 10:23
|
|
|
tylko mi chodziło o uszczelkę pod cylindrem...
chyba ze ktoś nie używa |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-05-04, 11:21
|
|
|
No i znowu pudło. Niezależnie od tego, czy mamy uszczelkę pod garnkiem czy nie - wartość OWK nadal się nie zmienia - czyli te 2.75 mm przed ZZ będą zawsze jako 2.75 niezaleznie od tego, czy mamy głowicę, czy nie, czy mamy uszczelkę pod głowicą czy pod garnkiem czy pod karterem czy pod kranikiem.
Pozdro |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-05-04, 13:36
|
|
|
a po zdjeciu glowicy jak mierzycie? zaznaczacie ryske w cylindrze w gmp i -3mm czy jakos innaczej? np suwmiarką przyłozoną do krawedzi cylindra
Co jest najdokladniejsze |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-05-05, 00:13
|
|
|
komora spalania zmniejsza się o wartość tak znikomą, że nie warto sobie tym głowy zawracać.
a jak mierzyć na zdjętej głowicy? ja używam w takim wypadku suwmiarki, tak żeby sobie głowy nie zawracać pierdolami.
bierzesz suwmiarkę, końcówką linijki przykładasz pionowo do krawędzi garnka, a listwę głębokościomierza wpuszczasz do środka. jak masz suwmiarkę zluzowaną, to kręcąc wałem powodujesz chowanie się listwy głębokościomierza w suwmiarkę. w pewnym momencie ona się przestanie chować. i to jest pierwsza ważna wartość - Zwrot Zewnętrzny - czyli najwyższy punkt suwu tłoka (przykłądowo bedzie to np. 0.5 mm. od tego miejsca odmierzasz sobie 2.75 (czy ile tam sobie chcesz - wedle upodobań), cofasz znowu tłok, a suwmiarkę blokujesz w miejscu ZZ minus wartość wyprzedzenia zapłonu. przykłądasz ją znowu do krawędzi garnka i powolutku przesuwasz tłok do góry. kiedy zauważysz że suwmiarka zaczyna się "podnosić" to jest własnie punkt w którym powinien wystepować zapłon. dla ułatwienia możesz sobie pozaznaczać te wartości na obudowie prądnicy - czyli Zwrot zewnętrzny, i po kolei 1, 2, 3 mm - wtedy nie bedziesz musiał do ustawiania zapłonu w przyszłości znowu zdejmować czapki - nawet jeśli bedziesz coś rzeźbił z cylindrem czy uszczelkami. dopóki nie zdejmiesz prądnicy z karteru, te wartości pozostaną niezmienne. jako punkt odniesienia na wale możesz sobie nabić jakąś kropkę czy coś takiego na czole tulejki krzywki i na obudowie pradnicy.
nie baw się w żadne żarówki ani nic takeigo, tylko przyłóż świecę do masy i na włączonym zapłonie bedziesz widział dokładnie, w którym miejscu wyskakuje iskra.
pozdro251 |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
|