» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2008-05-06, 19:59
VW Golf II- problem z iskrą
Autor Wiadomość
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-05, 20:03   VW Golf II- problem z iskrą

Witam :!: Otóż mam problem ze swoim za przeproszeniem "nowym" nabytkiem. Jest to VW Golf II 1.3 benzyna z gazem. Wczoraj chodził elegancko, palił, etc. Dotąd, aż zachciało mi się sprawdzic, dlaczego nie działa prędkościomierz. Odkręciłem te plastiki po kierownicą i dawaj szukac linki. Odpiąłem linkę, odtworzyłem maskę wyjełęm tą śmieszną linkę. Po stwierdzeniu, że jest cała, założyłem ją na powrót, i chciałem odpalic. Popiłowałem parę razy, raz łapnął, a potem już ni stożka. Rozładowałem aku, więc pod pachę i do domu pod prostownik. Dzisiaj zachodzę, wkładam aku uradowany, wsiadam, palę i nic. Sprawdzam iskrę- nie ma. A właściwie iskrą przeskakuje, ale w chwili przełączania zapłonu na zero... Macie pomysły?? Piszcie, bo stary chce jeździc, a fura stoi...
_________________

 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-05, 20:18   

Może poodpinałeś jakieś kable niechcący? grzebałeś coś może przy stacyjce? jakie dokładnie są objawy, kręci normalnie ale nie chce zapalić? niech ktoś ściągnie fajke i przyłoży lekko do świecy (najlepiej w nocy) a druga osoba niech kręci i będzie wiadomo czy iskra jest. Może to głupie, ale może być coś nie tak w liczniku, jakiś kabel się odpiął, mowie tak bo miałem tak w passacie B3, coś sie w liczniku odpieło i palić nie chciał :shock:

Tak wogule zły dział, są od tego 4 koła :mrgreen:
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-05, 20:30   

No okolicach stacyjki grzebałem, ale kabli nie ruszałem, wszystko jest podpięte. A iskrą przeskakuje, ale w chwili kiedy zapłon przełącza się na wyłączony. Przed chwilą wyjełem palec rozdzielacza, ma urwany ten plastikowy klin, co wchodzi w wałem w aparacie zapłonowym. Czy to może byc przyczyna?

[ Dodano: 2008-05-05, 20:33 ]
A jak sprawdzic obchodząc aparat zapłonowy czy cewka i inne pierdoły zapłonowe są dobre?? aha, a co do działu to przenieście.
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-05, 20:46   

Cewke sprawdzisz bardzo prosto odepnij od rozdzielacza i powinna dawać iskre.
Według mnie uszkodzony własnie jest rozdzielacz. Jeśli twoje świece sa białe to zmień ciepłote na numerek wyżej (np. z 6 na 7) u brata w jettcie pomogło problem ze świecami wymianymi co 10 tys zniknoł;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-05, 21:00   

hubertbaran napisał/a:
Cewke sprawdzisz bardzo prosto odepnij od rozdzielacza i powinna dawać iskre.
cały czas po zbliżeniu do masy??
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-05, 21:04   

czekaj zaraz ci to naswietle rozdzielacz rozdziela juz wysokie napiecie wiec jesli odepniesz kabel od rozdzielacza i zacnziesz krecić silnikiem to iskra bedzie przeskakiwać;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-05, 21:27   

po przekreceniu kluczyka na jednym z styków cewki powinno być +12v jesli nie ma to stacyjka uwalona.
jesli wyjmujesz kabel WN to nie zostawiaj go wolno wisiec tylko do masy przyłóz.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-05-05, 21:48   

Ja miałem dokładnie to samo. Wepnij "lewy" kabel z "+" w ostatnie patrząc od przodu miejsce w kostce wchodzącej do czujnika Halla (idą tam 3 kabelki). Jak Ci odpali po tym zabiegu to moduł na podszybiu do wymiany. U mnie poszedł przez to, że na zdjętych fajkach zakręciłem rozrusznikiem i znajomy mechanik mówi, że moduł po takim zabiegu szlag trafia :P
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-05-05, 22:54   

też fakt, mógł przerwac sie obwód czujnika halla bez niego nie bedzie iskry bo ECU wtedy nie wie że wal sie kreci.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-05-05, 22:56   

ejo ale Mieczko$, mówi że nie ruszał nic pod maską oprócz linki licznika, tylko przy samym liczniku. więc przewody same się nie urwały chyba od stania.. Ja bym obstawiał moduł zapłonowy albo opułkę z palcem rozdzielacza wlącznie.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-06, 19:55   

Golf chodzi, poszedł palec rozdzielacza (urwało ustalacz nie wiem jakim cudem, musiało się coś zablokowac) wsadziłem nowy, działa;p Poszy masz pomógł za pomoc. P.S głupi jestem;p zamiast zacząc od rzeczy najprostszych zacząłem od cewki i modułu
_________________

 
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-17, 15:52   

panowie skoro jesteśmy przy golfie II to spytam was może ktoś bedzie wiedział - w moim golfie brakuje trochę mocy , posprawdzałem już wszystkie możliwe rzeczy i niby jest oki , ale jednak nie ciągnie jak powinien , i moje podejrzenie pada jeszcze na wałek rozrządu "a raczej na jego zużycie - tylko chciałem was spytać jak sprawdzić czy wałek jest do wymiany - ?? ewentualnie jakie jest dopuszczalne zużycie krzywek - tzn ich wysokość - jeśli ktoś jest mi w stanie doradzić to bedę wdzięczny - golf II 1.6 pn + gaz -
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-05-17, 21:36   

jaki masz przebieg tej golfuny ? masz gaz, to już osłabia trochę.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-17, 23:28   

toma8000, musiałbyś mieć jakiś kosmiczny przebieg żeby coś takiego jak wałek się zużyło... chyba że ktoś jeździł bez oleju to wszystko możliwe...
może osłabiać jak masz gaz (szczególnie kiepsko ustawiony), może po prostu przydałoby się poustawiać wszystko i posprawdzać czy jest ok, a może być nawet że silnik już do remontu, w końcu wieczna rzecz to to nie jest ;)
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-18, 08:08   

na liczniku 280 tyś- ale oleju nie bierze , ciśnienie sprężania ma po 12 atm na każdym tłoku - więc powinno być dobrze , a jednak na benzynie też go muli - regulowany był - może coś z rozrządem kurde ,choć znaki się zgadzają :( już nie wiem co może go boleć
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-05-18, 11:48   

Przebieg go boli. Już dawno temu powinien mieć remont teoretycznie. Ja w ładzie miałem silnik 1300 który miał nakręcone 300 000 km i jak go rozebrałem to ani troszkę progu nie miał na cylindrach, tylko uszczelką już troszkę popuszczał, ale tłoki po cylindrze już trochę goniły, chociaż wyglądał na nie zużyty. No ale w Ładzie są silniki VAGowskie czyli patented in Porsche :D a golfinka ma starszą konstrukcyjnie jednostkę. Ogólnie to ja bym sprawdził i wyregulował zawory i sprawdziłbym dociągnięcie głowicy, ale to tylko chwilowe podratowanie silnika, Czeka Cię remont niedługo z tym przebiegiem w golfince. To nie Diesel niestety. Jak nie chcesz iść w dużo koszty, to być może można dostać do Golfa pierścienie międzywymiarowe, tzn większe niż nominał, a mniejsze niż 1. szlif. Do Łady sa to może i do golfiny robią. Zrobić panewki, wszystko porządnie skręcić i zrobisz na tym spokojnie 150 tyś km. No ale remont generalny zawsze lepszy.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2009-05-18, 15:07   

A swiece z przewodami?
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-18, 21:46   

to nic że ma przejechane tyle - ale spreżanie ma super jak na ten przebieg - 12:1 - świece i kable wymienione - głowica po robocie tamtego lata - więc odpada - myślę że może coś byc z rozrządem , bo słabo zasysa powietrze przez filtr - a to dziwne bo 1.6 to powinien ssać że rękę powinno wciągać :) ma ktos jeszcze jakiś pomyśl ?
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-05-18, 23:25   

oj nie mów mi, ze przebieg nie zrobił tam swojego. Mój stary silnik nie wykazywał oznak zużycia, a jak się przejechałem ładą z takim samym silnikiem tylko przebiegiem 70 tys a nie 300 tys to nie było w ogóle porównania. Niebo a ziemia. A komprechę mój silnik też ma dobrą. Pozatym 12:1 jak coś to stopień sprężania chyba. Ciśnienie sprężania podaje się w barach (?) i na dobrym silniku powinno być koło 14.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-19, 08:32   

silniki vw ma dużo wytrzymalsze niż łada :) - ja myśle że u mnie jest coś z ustawieniami - tylko nie wiem co - podejrzewam coś z rozrządem - no i to słabe zasysanie - tu myślę leży szkopuł :???:

[ Dodano: 2009-05-19, 08:55 ]
a i mam pytanie - jaki byście mi olej polecili ?( tylko nie lotos i takie podobne )- teraz musze zmienić - no i nie wiem czy zrobić mu płukankę ? co wy o tym myslicie ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14