» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-22, 18:01
Rodzaje cylindrów w MZ ES 250/2 i TS
Autor Wiadomość
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-08, 23:03   Rodzaje cylindrów w MZ ES 250/2 i TS

Chcę się w koncu pozbyc mysli "co to za cylinder"
Mam 3 cylindry do cztero biegowego silnika,
Co najlepsze każdy ma inny kształt kanału dolotowego,
1 Cylinder w mojej mz ma wlot w kształcie elipsy,
2 Cylinder który jest po szlifie w czerwonej mz jest w kształcie trapezu odwroconego do gory nogami z zaokraglonymi kantami (chyba najlepiej chodzi)
3 Mam jeszcze jeden cylinder który ma taki sam wlot jak w mojej, czyli pozioma elipsa, ale jest przedzielona w pionie taką płetwą

Aaa... dodam jeszcze ze cylindry 1 i 3 maja tylko gumy tłumiące przy stronie gaźnika, od strony kolanka są tylko na dwa górne żeberka..

O co z tym wszystkim chodzi? ;|
Kazdy cylinder inny a do tego samego motoru... zgubilem sie,

Jak ktos jest w tym obeznany prosze o wytlumaczenie, bo w ksiazkach nie ma o tym ani slowa ;| (przynajmniej nie znalazlem xD)
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-05-09, 20:19   

Te elipsowate to od Es 250/2 przed 69r późniejsze czyli trapez to po 69r. ,a trapezowe bez wypuszczonych żeberek pod osłone gaźnika to od TS.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-05-09, 21:23   

Krzyż napisał/a:
1 Cylinder w mojej mz ma wlot w kształcie elipsy,
Krzyż napisał/a:
3 Mam jeszcze jeden cylinder który ma taki sam wlot jak w mojej, czyli pozioma elipsa, ale jest przedzielona w pionie taką płetwą
Cytat:
Aaa... dodam jeszcze ze cylindry 1 i 3 maja tylko gumy tłumiące przy stronie gaźnika, od strony kolanka są tylko na dwa górne żeberka..

To są cylindry sprzed 69 roku, czyli od 17.5 konnych silników.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-09, 23:32   

Kasten, czyli jak bym zmienial cylinder to na Trapez?
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2012-04-30, 14:49   

Niech mi ktoś kompetentny napisze, czy cylinder od ts 250 będzie dobrze współgrał z gaźnikiem BVF 28N1-3 (czyli oryginał es 250/2) /chodzi mi o kulturę pracy/. Bo gdzieś wyczytałem że chyba są inne fazy rozrządu w cylindrze od TS 250, a inne w ES 250/2. U siebie w Trophy mam właśnie cylek od TS 250 (z wystającą tuleją) i gaźnik 28N1-3 i za cholerę :klnie: nie mogę ustawić aby "ładnie to grało" (wszytskie opcje z "lewym powietrzem", dyszami gaźnika i innymi cudami przerobiłem), więc przychodzi mi do głowy tylko opcja że gaźnik od 250/2 i cylek od TS 250 nie zgrają się (świecę po przejcheaniu około 10 km mam ciut brązową i reszta sadza dookoła niej więc za bogata mieszanka). Nie wiem czy szukać gaziora od TS 250 czy przeszczepić cylek od 250/2 po IV szlifie który leży grzecznie na półce.
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-04-30, 17:12   

Miałem kiedyś Trophy z cylindrem TS 250 i też na gaźniku z Trophy raczej średnio, założyłem gaźnik z króćcem z TS 250 i Trophy szedł jak głupi.

Ile było rodzajów króćców ssących do Trophy i gdzie miały zastosowanie?

Ten z owalnym oknem był do wersji 17,5KM,

ale teraz mam dwa z trapezowym wyjściem na okno dolotowe i mają oznaczenia MM 250/2 -1-, a drugi MM 250/2 -2-. O co w tym chodzi?
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2012-05-06, 09:56   

Niech mi jeszcze ktoś napisze czy cylinder od Trophy w wersji 17,5 KM (przed 69r) zgra się z gaźnikiem 28n1-3, czy trzeba instalować gaźnik 28n1-1 (mam taki cylek i nie wiem czy on też ma inne fazy rozrządu od wersji 19 KM)
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
zabq13 
~~ghost riders :P


Motocykl: TROPHY
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: ptaszkowo
Wysłany: 2012-05-06, 13:16   

Panowie szybkie pytanie bo zamierzam kupić cylinder i tłok do tropika . Znalazłem nawet taki cylinder i jest wybity rocznik 77 . a moja mz z 72 czy to będzie pasowało ? jutro koleś ma mi wszystko zmierzyć ale zawsze najlepiej spytać fachowców Pozdrawiam :piwo: :piwo:
 
 
     
Piterr 

Motocykl: ES 250/1,Trophy,TS
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-06, 18:06   

cyt: Niech mi jeszcze ktoś napisze czy cylinder od Trophy w wersji 17,5 KM (przed 69r) zgra się z gaźnikiem 28n1-3
Tak,cylinder ten zgra się z gaźnikiem 28n1-3. Miałem taki gaźnik w Mz trophy z 1968r z cylindrem 17,5km i wszystko chodziło ok. Silnik nigdy nie był rozbierany a cylinder jak sie później okazało był jeszcze nominalny, choć nadawał się już do szlifu. Myślałem że gaźnik też był oryginalny bo ładnie się zgrał z resztą.
Fazy rozrządu w obu wersjach 17 i 19km są takie same - 140st rozrząd ssania. Różnica była w kanale dolotowym - kruciec owalny vs trapez i samym cylindrze - 17km miało przegrodę środkową a 19 km nie.
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-05-06, 18:51   

zabq13, Ja mam cylinder 78, co wcale nie znaczy że jest od TS, bo na pewno jest od Trophy. To po prostu jest późniejsza produkcja, wychodząca jako części zamienne :wink:
Sprawdź, czy nie ma kołnierza na głowice, jak będzie gładki, to na pewno będzie pasować :piwo:
 
     
zabq13 
~~ghost riders :P


Motocykl: TROPHY
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: ptaszkowo
Wysłany: 2012-05-07, 19:50   

Dzięki za pomoc Dzisiaj koles mi przesłał zdjęcia i wszystko się zgadza jeśli wszystko wypali to pochwale się :piwo:
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-01-30, 22:54   

rraadeek86, A fakt widziałem fotę :wink:


Panowie mam pytanie czy idzie odróżnić cylinder Tropikowy od cylindra od TS 4 biegówki?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-01-30, 23:14   

Tropikowy ma "wypustki" użebrowaniu które zgrywają się z osłoną gaźnika.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-01-30, 23:18   

studefix, i tylko to?
A różnicę z czasem ssania itp?
Bo do ts wchodzi gaźnik bvf 30 a do tropika bvf 28 i nie wierzę że tylko "wypustki"
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-01-30, 23:27   

Panie ,to cza było od razu mówić , że rozchodzi się o szczegóły techniczne ,a nie wizualne.Sczerze powiem,że nie wiem dokładnie czy/jakie są rozbieżności .W tropiku mam założony garczek z ts 4-biegówki,jażdże i nie narzekam.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-01-31, 07:13   

studefix, A gażnik masz 28 czy 30
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-01-31, 08:43   

Mam oba, tyle że 30'tka to nowy gaźnik chińskiej produkcji.Zobiłęm na nim jakieś 3 tys km i wróciłem do 28mm ddr.Chinol dawał małe spalanie 4l przy 80km/h, ale reszta jego apseków użytkowych to tragedia.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 21:07   

Mój ma taki rancik w tulei co wchodzi w głowiczkę a tu go nie widzę, ale zaiste oba mają miejsce na osłonę gaźnika.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-01, 16:12   

Te z Trophy i TS 250 różnią się tylko wizualnie. Oba te cylindry ze zdjęć pochodzą z ES 250/2 (MM 250/2). TS 250 ma podobny tylko bez tych wypustek na osłonę gaźnika (oznaczenie u góry cylindra MM 250/3). TS 250/1 (MM 250/4) ma na górze tulei rant który wchodzi w głowicę (uszczelka pewnie się układa). Po za tym to na każdym cylindrze bity jest rok produkcji.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-01, 19:04   

Allu, taki z rantem też od trophy?? coś chyba nie tak bo głowica tropika nie ma na to miejsca.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15