» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:45
Zapłon - Regulacja elektronicznego
Autor Wiadomość
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2005-07-07, 09:58   Zapłon - Regulacja elektronicznego

witam kolegów
mam pytanko natury technicznej co do regulacji motocykla z zaplonem elektronicznym. czy poza swieca i gaznikiem cos sie reguluje?? a jezeli tak to co??
mam elektronika z 89' roku.
na jeden, dwa i trzy to pojdzie nawet 7500-8000 obrotow ale 4 i 5 to juz nie bardzo chce sie zbierac i kolo 6000 czasmi na chwilke przerwie (cos jak odciecie zaplonu). czy ktos wie co to moze byc??
dodam ze nie mam do konca szczelnego wydechu (jest nowe kolanko ale nie ma czasu na zmiany) przez co motocykl jest troszke glośniejszy (minimalnie) a wiem ze w dwusuwach wydech jest wazna sprawa wiec moze cos z tym jest zwiazane.
ktos mial takie objawy??
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-09, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2005-07-07, 10:28   

Na 100% zapłon , miałem to samo u siebie . Wyreguluj go ! Odkęć dekiel od strony alternatora , tam jest impulsator ( chyba tak to się nazywa :wink: ) przykcony 2 śrubami do obudowy ( wychodzą z niego 3 kable) , zaznacz sobie obecne położenie , poluzuj śruby i ustawiaj go względem zaznaczenia ( tak aby przeskok iskry był 2,5-3mm przed GMP ( ja mam troche póżniejszy , ok 2mm i zauważam mały wzrost mocy , tylko motor się szybciej grzeje ). Powodzenia przy regulacji :wink:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2005-07-07, 11:45   

hej
wielki dzieki za info - zaraz po pracy biore sie do roboty :)
a mozesz mi w takim razie wytlumaczyc na czym polega tan caly system elektroniczny?? ze iskra jest bardziej "stabilna"??
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2005-07-07, 17:23   

W elektroniku nie masz przerywacza ani kondensatora , jest za to moduł ( takie małe czarne coś pod siedzeniem ) nie musisz regulować odległości na stykach przerywacza ( to nie to samo co punkt zapłonu ) . Podobno w elektoniku spalanie jest mniejsze a moc większa , dzięki lepszej iskrze ( ja nie zauważam znaczącej różnicy w elektroniku i klasycznego przerywacza )
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2005-07-08, 11:51   

Póki co wymieniłem świecę na nową NGK :D i fajkę i moto dostało nowe życie.
Odbyłem wczoraj po pracy przejażdżkę Kraków - Tarnów - Kraków i wszystko już ładnie chodziło ale popatrze jeszcze na dokladne ustawienie impulsatora przez weekend.
pozdrawiam, miłej jazdy
 
     
GuanoApes 


Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2005-09-08, 21:19   

Witam,

Miaziu napisał/a:
tak aby przeskok iskry był 2,5-3mm przed GMP


Jak odkrece dekiel od silnika i poluzuje te dwie srubki do regulacji to skad mam wiedziec kiedy przeskakuje iskra?? W tym moim przerywaczu nic sie nie rusza, za nic nie moge wyregulowac zaplonu :roll: . Jesli bylo by to pomocne, moge zrobic zdjecie.
_________________
Jawa 50, etz 250 i ts 150
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-09-10, 07:55   

Zakładasz świece na fajke masujesz ją i kręcisz wałem na pewno usłyszysz pyknięcie i zobaczysz iskre gdy przeskoczy.
Modół znajduje się tak jak kolega napisał w czarnej skrzynce ale w dekielku z boku motoru tam gdzie akumulator.
Jeśli motor na 5 biegu wkręca się na 6000 obr/min to chyba jest to wystarczające .
Iskra jest stabilniegsza gdyż częsci mechaniczne zastąpiono elektronicznymi wyeliminowano w ten sposób przerywacz którego platynki często się zabrudzały i wypalały.
Rozruch jest łatwiejszy gdyż już od małych obrotów iskra jest mocna.
Pozdroo
 
 
     
GuanoApes 


Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2005-09-11, 15:37   

Ok, dzieki za pomoc, w zyciu bym nie wpadl na to, ze iskra moze przeskoczyc na wylaczonym silniku tzn. przy tak niskich obrotach. :roll:
_________________
Jawa 50, etz 250 i ts 150
 
     
PM2Z 
Zlotowicz


Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-18, 09:22   

mam podobny probblem. fałdnie mi się wkręca na obroty na 1, 2 i 3 biegu, ale na 4 ledwo przekracza 4000 obr/min, a na 5 tylko podchodzi pod 4000 obr/min.
też mam elektroniczny zapłon. nigdy go jednak nie ustawiałem, więc potrzebuję dosyć łopatologicznych wskazówek. wiem co mam odkręcić i przestawiać pod prawym deklem, ale nijak nie wiem, jak sprawdzać stosunek w mm do GMP (jasne, na wykręconej świecy, ale co dalej)... i co to jest GMP?
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-04-18, 09:48   

A więc tak:
GMP - Górne Maxymalne Położenie tłoka :mrgreen: (przynajmniej dla mnie)
Trzeba ustawić tłok w cylindrze tak, żeby był w tym górnym położeniu, i to jest 0,0 przed GMP :mrgreen: potem trzeba obniżyć tłok na np.2.7mm przed tym GMP, można się posłużyć np. gwoździem tylko trzeba go w jakąś tuleję włożyć, żeby był prostopadle do tłoka chyba. Następnie kręcimy tym :?: impulsatorem :?: i patrzymy czy jest iskra na świecy. Można też zamiast świecy pdłąćzyć małą żarówkę, ale gdzie to nie wiem, z żarówkąchyba łatwiej będzie. Hmm wydaje mi sięże kiedys był taki temat, ale chyba został usunięty bo nie mogę go znaleźć. Ktoś tam ładnie wszystko opisał. A propo układu, pewien facet mówił mi że lepiej nie wykręcać świecy, bo można uszkodzić moduł, gdyż jakieś wyładowanie może nastapić chyba w module, gdy nie ma połaczenia z masą świeca, albo coś takiego.Pozdro!
 
 
     
PM2Z 
Zlotowicz


Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-18, 09:55   

ale żeby dostać iskrę, to ja go muszę chyba rozrusznikiem potraktować, a to od razu przesunie cały tłok, nieprawdaż?
_________________
Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl!
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-18, 11:52   

Pastor, troche zamieszałes, nie moze byc połozenia 0.0 przed martwym punktem bo 0.0 to wlasnie jest martwy punkt,podrugie jesli ktos ma elektronika ustawionego od fabryki to nie ma sensu go ruszac bo raczej nikle sa szanse a zeby cos sie przestawiło same no chyba ze ktos wczesniej przy tym majstrował,ale pamietajcie od fabryki lepiej nieustawicie a w elektorniku nic sie nieprzestawi,oczywiscie mozna to sprawdzis czy jest dobzre ustawione,nigdy niezaszkodzi,ja mam oryginalnie ustawiony zapłon jeszcze nikt go nieruszał sprawdzałem i jest na 2,5mm przed GMP i jakos przez 16 lat sam sie nieprzestawił,to nie jest klasyczny zapłon gdzie wystepuja duze odchyłki na pzrerywaczu,luzy na osce,wycieranie sie palca przerywacza,krzywki i wypalanie platynek,tam tzreba regulowac,a lelektronik to zakladasz i zapomnij o takim czyms jak zapłon.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
modzek 
modzek

Motocykl: suzuki gsx 750 f
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 2006-04-18, 11:53   

Jak ustawisz na 0,0 przed GMP i masz już wykręcona świecę, która leży na prawej stronie karteru między karterem a cylindrem to delikatnie cofasz wał. U mnie śróba dociskająca impulsator ma łeb ampulowy a u Ciebie jest to pewnie śróba sześciokątna. Czyli zakładasz na nią klucz i cofasz wał. Tak aby był na ok 2,7 (mniej lub więcej zależy od uznania). Następnie jak już bedzie na tym 2,7 to już go niedotykasz tylko włączasz zapłon i delikatnie przesówasz czujnikiem hala czy jak on się tam zwie. To białe coś gdzie idą te trzy kabelki. Na impulstorze masz nabitą strzłkę jak czujnik sie spotka ze strzłką ma być iskra. W praktyce przesówasz czujnik na prawo maxymalnie a później stopniowo jedziesz nim w lewo aż iskra przeskoczy. Teraz nie mam trochę czasu ale później opisze Ci jak sie robi ze świecy takie cudo do ustawiania tłoka na dokładnym (prawie) położeniu przed GMP.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-18, 12:00   

odnosnie ustawiania zapłonu to metody jak ktos tam wczesniej wspomniał gwozdziem lub srubokretem to totalne badylarstwo,takie metody to sa dobre ale w WSK,jak ktos ma zamiar tak ustawiac zapłon w MZ to moje gratulacje,najlepszy do tego celu jest czujnik zegarowy mozna ustawic zapłon niemal ze idealnie,a jego odchyłki moga byc spowodowane jedynie luzami w silniku na łozyskach itd.nasz bład raczej niewchodzi w gre,wiec nieda sie juz ustawic lepiej...włąslem nalezy krecic tylko w jedna strone poniewaz inaczej pomiar bedzie bledny wlasnie ze wzgledu na luzy,w prawa strone oczywiscie,wałem obracamy kluczem 13mm lub imbusem 6mm w zaleznosci na jaka srube jest przykrecony wirnik do wału,umnie jest to imbus,oczwiscie swieca wykrecona i włozona w fajke no i zmasowana do silnika,napewno nic sie niezepsuje,mozna tez to ustawic sowmiarką ale napewno niebedzie takiej dokladnosci jak na czujniku i bez wiekszego doswiadczenia niepolecam tej medoty bo poprostu niebedzie dobrze...

[ Dodano: 2006-04-18, 12:06 ]
modzek, i juz robisz bład bo wału nigdy niewolno cofac,teraz wez pod uwage to ze jesli cofniesz wał o te 2,7 w lewo to rozciagniesz luzy na swozniu i czopie korbowym i juz masz zapłon przyspieszony o wartosci tych luzow,bo podczas pracy silnika luzy beda skasowane w druga storone i do tego 2,7 co se odmierzyles musisz dodac te luzy co masz na lozyskach i juz wychodzi 3.0
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
modzek 
modzek

Motocykl: suzuki gsx 750 f
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 2006-04-18, 14:13   

Soviet łapiesz za słówka, a ja wtedy nie miałem czasu. Owszem cofasz wałem ale później idziesz do góry czyli kręcisz w prawo i wtedy znajdujesz te przykładowe 2,7. Poza tym w tej książeczce "Jeżdżę ... MZ" jest opisane takie cudo do ustawiania zapłonu. Ja sobie to zrobiłem i jest ok. Nakręciłem jeszcze 4 nakrętki na tą śróbę. Czyli 2 nad świecą a 2 pod.
Pierw wkręcam to coś zamiast świecy (wtedy są tylko dwie nakrętki nad świecą). Wkręcam tą śróbę dość głęboko. Tłok ma być w możliwie niskim położeniu. Następnie podnosze tłok kręcąc wałem przy pomocy śróby na impulsatorze. Po chwili jest stuknięcie czyli tłok napotkał na śróbę. Czyli wykręcamy śróbę aż tłok przeskoczy przez GMP. Następnie cofamy wałem i wkręcamy śróbę tak aby znaleźć GMP. W tym momęcie przy pomocy tych nakrętek blokujemy śróbę. Wykręcamy urządzenie i nakręcamy na śróbę dwie nakrętki od dołu. Blokujemy je ze sobą. Wkładamy między te dwie nakrętki a świecę szczelinomierz ustawiony na 2,7. Przykręcamy tą tesztkę świecy i blokujemy ją od góry tymi nakrętkami. Następnie wkręcamy urządzenie i podnosimy tłok aż do mometu gdy nastąpi zblokowanie. Wówczas już tylko regulacja przy pomocy czujnika hala. Może i z zegarem jest łatwiej tylko zegara nie wkręcasz a trzymasz w ręku i w ten sposób szukasz GMP i wyprzedzenia. Ja bynajmniej nie mogłem kupić zegara. A on poza tym kosztuje trochę. A tu tylko stara świeca i szczelinomierz. No jeszcze troche myślenia i dokładności.
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-18, 14:51   

SOVIETVW, >>> takie metody to sa dobre ale w WSK,<<<

Masz cos do WSK-i !!!! Takie metody nigdzie nie sa dobre !!!
I czy to ustawiam zapłon w MZ czy w WSK ... zawsze robie to za pomoca tzw sposobu na żarówkę i przyzadu z miarka przerobionego ze starej swiecy zapłonowej ...
niektórzy maja do tego celu przystosowany miernik zegarowy i wykorzystuja tez miernik elektoriniczny.
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-04-18, 16:00   

Dlaczego metoda z gwoździem jest niby zła? Jak ktoś nie ma zegara, który kosztuje ok.60zł to może, a nawet musi sobie jakoś radzić, nie :?: Wystarczy tylko aby gwóźć nie miał luzów, a to chyba żaden problem, potem tylko na nim zaznaczać i to wszystko. :mrgreen: Pozdro!
 
 
     
modzek 
modzek

Motocykl: suzuki gsx 750 f
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 2006-04-18, 16:55   

Pewnie każdy ma swój sposób a co do gwoździka jest ok tylko wymaga dokładności i masz prawo popełnić błąd. A co prawda to prawda że radzić sobie trzeba. Przy okazji spytam Pastor jesteś z tego Bulkowa niedaleko Pułtuska? Pozdrawiam.
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 19:58   

powiedzcie mi tylko ludziki czy ten zespól nadajnika (czojnik hala) czyli to cos co jest przykrecone imbulsem i takie plastik maja "bic" jak sie kreci ?? bo ja wlasnie mam takie biciaw boki (tak jak ktos ma kolo scenrtowane) i nie wiem czy to przeszkadza czy to ma tak byc !!
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-04-18, 21:29   

[quote="Pastor"]GMP - Górne Maxymalne Położenie tłoka Mr. Green (przynajmniej dla mnie)[/quote]
górny martwy punkt, w którym tłok zatrzymuje się
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15