» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 18:37
Prawidłowy montaż uszczelniaczy / simeringów silnika
Autor Wiadomość
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-06, 13:41   

To dodaj tylko info czy na rysunku powyżej sprężynka jest po prawo, czy po lewo, czy
intr napisał/a:
Widocznie kąty na wardze pozwalają na utworzenie się wystarczającego menisku w każdym kierunku
A przynajmniej teoretycznie jak to powinno być. Może w końcu mi się to utrwali i przestanę kłaść po swojemu, a zacznę prawidłowo-konstrukcyjnie :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2018-02-06, 13:44   

Przy tym wychodzi jak istotne są pewne rzeczy do zrobienia i sprawdzenia przy remoncie a nie "remoncie".
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 13:44   

Sprężynka jest od oleju na tym obrazku wyżej, zresztą Panowie empiria. Wejście se simeringa i zobaczcie jak jest warga ukształtowana. Kąt większy od sprężynki, mniejszy po drugiej stronie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-06, 13:49   

Dankę intr, ewentualnie możesz sobie wybrać inne imię kobiece za wyjaśnienie
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 14:27   

Nie no super, czyli wszystko się zgadza. Przez moment nie łapałem obrazka i tego, dlaczego tam jest niby szczelina której nie powinno tam być. W uszczelniaczu stosowanym w MZ i innych sprężyna powoduje jego stały kontakt z powierzchnią czop wału. Na wylatanych czopach od uszczelniaczy robiło się patent na skracanie sprężynki w celu ciaśniejszego osadzania wargi na wale i lepszego uszczelnienia ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 15:10   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Nie no super, czyli wszystko się zgadza. Przez moment nie łapałem obrazka i tego, dlaczego tam jest niby szczelina której nie powinno tam być. .

Szczelina jest bo musi, bo taka jest zasada działania simeringa.
ETZ_PRORIDER napisał/a:
W uszczelniaczu stosowanym w MZ i innych sprężyna powoduje jego stały kontakt z powierzchnią czop wału.

Nie, simering jest w powietrzu jak się wał kręci, sprężyna dociska jak się wał przestaje obracać i trochę kompensuje zużycie ale i bez niej docisk jest wystarczający. Guma simera się sporo rozchodzi przy nakładaniu aby uzyskać właściwe kąty.

Produkują też takie i też są szczelne:

Zróbcie se eksperyment naukowy jak nie wierzycie. Na nowy wał bez rowka pod simerem załózcie se nowy dobrej klasy simering tylko zdejmijcie tą sprężynę i wywalcie w czeluści śmietnika. Jeżeli wszystko z silnikiem ok, wał nie ma bicia to wszystko będzie tak samo szczelne jak bez tej sprężyny. Oczywiście do czasu, ale ten czas to więcej niż przebieg międzynaprawczy silnika w MZ. W samochodach simeringi muszą robić setki tyś. km a tutaj ledwo dziesiąt....
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 15:26   

To teraz złap to. Pracuje w serwisie urządzeń ogrodniczych, pilarki, kosy itd. Przerabiamy multum dwusuwów. Gdy piła spalinowa wykracza poza swoje obroty bezpieczne, zadane przeze mnie powiedzmy ustawie 13.500obr/min a kręci po chwili 15.400obr/min to już wiem, że piła ciągnie lewe powietrze. Opcje są dwie, albo łącznik gaźnika albo uszczelniacze na wale. W 90% przypadków puszcza to drugie. Okazuje się, że faktycznie są wyłechtane. Wpadają same na wał. Po wymianie okazuje się, że wszystko wraca do normy, utrzymuje zadane obroty i nie wykracza poza nie więcej niż 50-100 obrotów/min. Często zdarza się, że wał w miejscu pracy uszczelniacza jest wyrobiony, od czego? Od tego, że uszczelniacz nie pracuje po wale? Raczej mi Twoja teoria nie pasuje w tym przypadku, wyjaśnij mi dlaczego niby uszczelniacz nie ma kontaktu z czołem wału podczas pracy? Według czystej logiki i praktyki ma i to jest znaczące dla pracy dwusuwa i jego prawidłowej pracy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 15:37   

jaka moja teoria, to są podstawy, które już 1930 znali. Jeżeli nie rozumiesz jak coś działa to jak chcesz poprawne wnioski wyciągać z zaobserwowanych efektów. Dlaczego powstaje "dziura" pod wargą ja wiem, ale to już za daleko, trza by różne zjawiska wchodzić jak tarcie płynów, lepkość zanieczyszczenia w oleju itp itd. Wszystko już zostało napisane, więc kto coś z tego zrozumiał to jego :) spiszmy protokół niezgodności i każdy zostanie przy swoim.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 15:44   

jeszcze poszukałem w jakieś mądrej księdze, co by temat ostatecznie zamknąć z mojej strony. Załaczam print screena

Principles of Machine Operation and Maintenance
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 15:45   

Ja chce poprostu zrozumieć tą niby powszechnie znaną teorie. Wg mnie nie ma ona odniesienia w dwusuwie i tyle ;) pod tlokiem jest spore ciśnienie które śmiało by przepchnęło ten menisk i zrobiło by bąbelki w tym przypadku w oleju. Jeśli tam jest szczelinka choćby minimalna to przy rozgrzanym silniku zaczął by ciągnąć rozszerzony olej ze skrzyni biegów, ot moja teoria ta ten temat ;) nigdy nie wątpiłem w sens praw fizyki ale jaka siła działa na uszczelniacz, źe odkleja się od czopa wału?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 15:46   

Hydrodynamiczna
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 15:53   

No i tu juz wiem więcej. Niby, że pod wargę wchodzą cząsteczki danej cieczy i podczas wirowania wału te cząsteczki rozpychają go tak?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-06, 16:15   

Czyli patrząc na powyższe rysunki można wysnuć wniosek, że simering założony odwrotnie niż fabryka nakazuje ma szanse zadziałać, ale z powodu niewłaściwego kąta wargi, przez utrudnione wprowadzanie pod wargę oleju szybciej się zużyje, tak?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 17:01   

Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, niemniej założony odwrotnie spełnia inną funkcję.

Nie wnikając w daleko idące teorie. Simering albo może coś lepiej zatrzymywać, albo może coś lepiej separować. Niemcom zależało aby zatrzymać olej ze skrzyni i nie dopuścić do przedostania się go do komory wału. Zatem obrali kierunek do oleju, czyli prawidłowy, bo zanieczyszczeń po drugiej stronie jako tako nie ma, pyłów jakiś itp itd. Natomiast jest to kosztem drugiej strony zatem jest możliwość przy uszkodzeniu simera, lub kiepskiej klasy simera, że mieszanka ze skrzyni korbowej PRZEDOSTANIE SIĘ DO OLEJU SKRZYNI BIEGÓW A OLEJU W TYM CZASIE NIE POCIĄGNIE.

W drugą stronę natomiast separacja paliwa od oleju skrzyni będzie uznana za priorytet ale KOSZTEM CIĄGNIĘCIA OLEJU ZE SKRZYNI DO KOMORY WAŁU.

Prościej to już nie potrafię tego wyjaśnić. W fizyczne teorie nie będziemy wchodzić, bo nie są potrzebne do zrozumienia problemu i tylko zaciemniają obraz. Podstawowym jest zrozumienie prostej w sumie zasady działania tego uszczelnienia. A kąty,siły nacisku itp itd to niech już pozostanie do rozważania inżynierom, którzy muszą coś zaprojektować od nowa. Cała zasada jest na obrazku załączonym wcześniej pokazującym "efekt uszczelnienia" Nawet pokazano mikro wnikanie powietrza lub drobin pyłu ;) Nic więcej nie trzeba.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 20:47   

I tera wszystko wiemy! Teraz jest już jaśniejsze wszystko. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-05-17, 11:39   SIMMERING OD STRONY SPRZEGŁA

Chciałbym się podzielić moim doświadczeniem.
Ostatnio robiłem Sławuchowi remont silnika - przy okazji podczas oglądania mojej ETZ 300 rzuciło nam w oczy się spore pocenie olejem przez korek wlewu do skrzyni.
Sławuch powiedział, że miał tak gdy mu poszły simmeringi.
Hm... w 300 po raz pierwszy miałem dwuwargowego simera z fluorokauczuku - wcześniej oryginały.
Więc co? Na początku sezonu wymiana simera na nowy i po 300-400 km to samo - o co chodzi? Obie sztuki z niewielkim przebiegiem na wygląd jak nowe...
Myślę - trzeba by wymienić znowu ale mam zwykły za 5 zł kupiony w pobliskiej hurtowni - no i zakładam , ale w tle wychodzi dyskusja z Kosior-em na temat obrócenia go tak jak od strony aleternatora...
No i tak zakładam - odpalam moto i???
Lepsza jazda praktycznie od samego dołu moto lepiej wkreca sie na obroty a co najważniejsze - temperatura cylindra jest niższa o 10-20 stopni niż wcześniej - ciężko jest przekroczyć 115 oC.
Jak wiecie jeżdżę z termometrem w swojej ETZ ok dobrych kilku lat.
Wiem , że może prawię tu herezje ale napewno będę tak zakładał simer w swoich MZ- pytanie czy dotyczy to tylko 300? Praktyka pokaże.
Oczywiście nie namawiam nikogo, ale wg mnie warto spróbować - bo zrobiłem już ponad 2000 km i poza lepszą pracą silnika temperatura jego pracy jest zdecydowanie niższa.
Co jest przyczyną takiej zmiany? Może po prostu bardziej symetryczna pojemność skrzyni korbowej - co prawda kilka cm3 - ale działa.
Tak samo działo w 300 Kosiora - miałem okazję jechć i bez problemu wyciągała 140 km/h - ja jestem drugi.
Zachęcam Was do prób i podzielnienia się swoimi spoztrzeżeniami.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2018-05-18, 12:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-05-17, 20:08   

Kurcze, przez ostatnie kilka dni po zlocie męczyłem żaby w mojej 250-tce a nie pomyślałem, żeby obrócić... A nie boisz się, że wywinie wargę przy fałszywym zapłonie? Mi tak zrobiło jednego razu od strony zapłonu, jak nie odkręciłem na fest płytki z przerywaczem. Strzeliło na otwartych kanałach i wywinęło wargę w stronę wirnika. Od str zapłonu jeszcze pół biedy ale jak stanie się tak od str sprzęgła to już większe schody jak w środku PL w ciemnej D... Się tak stanie. Tym bardziej wiesz, że moduł może strzelać iskrą jak chce.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-05-17, 20:20   

Jutro będę odwracal i usuwał resztę żab to zobaczymy. Paweł jest ryzyko jest zabawa :lol2: :piwo: wyjebalem binga i założyłem 30n3.1 w super stanie . Powiem tak inny motocykl lepiej jedzie, zobaczymy jak się jeszcze simer obroci
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-05-17, 20:22   

Dobry 30N3-1 do trzysety jest najlepszy jak chcemy wycisnąć z niej wszystko.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-05-18, 06:43   

Nam na bingu nawet steryd szedł, to chyba znowu złośliwość żelastwa w stosunku do mnie :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16