» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:06
Wał - łożysko - MZ150
Autor Wiadomość
jaccek 

Motocykl: MZ150
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-07-10, 00:42   Wał - łożysko - MZ150

Mam taki problem, kupilem ecie w kwietniu i od początku cos stukało i chroboliło w silniku. W czasie dodawania gazu niebylo tego slychac ale jak puszczalem gaz i "schodzila" z obrotów to stukało (taka grzechotka) tak jakby kulki łożysk sie o siebie obijały. Wiec w ostatnio przystąpilem, do rozbierania silnika. Po zdieciu cylindra okazało sie ze luzu (promieniowego) na tłoku niema oraz chwytajac za to ramie na ktorym sie trzyma tłok (nie wiem jak sie to nazywa) i ciagnac góra dół okazało sie ze luzu tam tez nie wystepuje. Wiec ucieszyłem sie ze tak droga część jak wał bedzie mi jeszcze służyć. Wkoncu dotarłem do etapu samego rołupanie silnika na dwie część i tu ku mojemu zdziwieniu rozsunał sie bez najmniejszczego problemu choć ostrzegano mnie ze tak łatwo to sie nie rozejdzie. Okazało sie ze łożysko na wale (od strony łańcucha) zsuneło sie bez problemu. Wiec moje pytanie czy jesli kupie nowe łożysko i bedzie luźno trzymac sie wału to jedyne co moge zrobic to wymienić wał??? Czy to stukanie w silniku o ktorym pisalem na poczatku moze byc spodowane luzem jak sie okazało wszystki łożysko nasuwanych na os wału?? Jakie łożyska mi polecacie na wymiene??

Nastepny problem ktory byl od początku to jęczenie skrzyni biegów na 4 przełożeniu. Ale po ogladnieciu wszystkich trybków skrzyni biegów nie wiedze zeby ktorys byc poszczerbiony albo jakos złużuty (niewiem moze zle to oceniam). Jedyne co w skrzyni jest jescze nie tak to wszyskie łożyska maja luz - moze to dlatego cos jeczy. Wiec moje nastepne pytanie czy mam zmienic te trybki a jak tak to jak poznac ze to te sa odpowiedzialne za 4 bieg?? Jaki koszt moze byc takich trybków?

Dzieki
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-29, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
skora 
SKÓRA


Motocykl: Yamaha FZR600R
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 7
Skąd: JAROCIN
Wysłany: 2005-07-10, 01:06   

Co do łozyska na wale to luzu nie powinno mieć jednak też nie powinieneś go młotkiem wbijać , powinno wejsc ciasno ale sówliwie ze reką na siłe je wepchniesz!
Sam ostatnio łupałem silniuk i oddałem do regeneracji wał. I wiem ze poprzedniemu właścicielowi mojej MZ tez luzno łozysko wchodziło to nie kupował nowego wału tylko naspawali lub w inny sposub nałożyli mu cieką warstwe spawu na miejsce luzno wchodzcego łozyska i oddał to na szlifiernie gdzie przeszlifowali ten że wał na H7 wymiaru łozyska. :!:
A te wszyskie łożyska co maja luz to je lepiej wymiń wyniesie cie to jakies 15 zł jesli kupisz polskie i ze 30 jak kupisz zagraniczne. tylko nie MADE IN JAPAN.
Co do 4 biegu to nie mam pojęcia ani co to moze być ani która to zębatka :cry: !!!!
NARKA :!: :mrgreen:
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-10, 09:40   

jaccek, zmontuj przy rozebranym silniku skrzynie i kręć wałkiem z wycięciami, tym który przemieszcza wodziki, cały czas też kręć od strony koła napędowego ośką, zobaczysz jak biegi wskakują i co się kiedy kręci, to nie trudne żeby to pojąć :)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
jaccek 

Motocykl: MZ150
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-07-10, 11:13   

eMZetkowicz a myslisz ze warto wymieniac takie przełożenia 4 biegu jesli jeczy bo zadnego złużycia nie widze. A jesli zdecydowal bym sie wymieniac to mam wymienic oba trybki ktore sie ze soba kreca?

Skora a w jakim zakladzie takie cos Ci zrobili z tym spawaniem i szlifowaniem i ile Cie to kosztowało?
Czyli mowicie ze nie mam co zakładac wału z luzno przesuwajacym sie po nim łożysku?
 
 
     
skora 
SKÓRA


Motocykl: Yamaha FZR600R
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 7
Skąd: JAROCIN
Wysłany: 2005-07-10, 13:20   

Jesli masz jakiegos znajomego co pracuje w zakladzie gdzie produkują jakieś maszyny lub cos podobnego to Ci to za grosze napewno zrobia.
U mnie to zrobia wszystko za 0,5 litra :lol:
A jak nie znasz nikogo takiego to jedynie sie przejdz w miejsce gdzie u Ciebie w miescie regeneruja wały to moze też dadza rade zrobić coś takiego (raczej powini zrobić) :| :!:

Co do zakładania wału to według mnie to nie zakładaj , bo jak ma lekki luz to za chwilke Ci sie moze zrobic jeszcze wiekszy :( i znów remont i łupanie silnika :!:

TO JEST TYLKO MOJE ZDANIE MOŻE INNI INACZEJ MYŚLĄ :!: :!: :mrgreen:
 
 
     
jaccek 

Motocykl: MZ150
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-07-10, 14:09   

Skora a jakie łożyska kupic dlaczego nie MADE IN JAPAN bo szczerze powiem ze takie wlasnie mialem kupic. Moze jakas konretna firme podasz

[ Dodano: 2005-07-10, 14:23 ]
eMZetkowicz napisał/a:
jaccek, zmontuj przy rozebranym silniku skrzynie i kręć wałkiem z wycięciami, tym który przemieszcza wodziki, cały czas też kręć od strony koła napędowego ośką, zobaczysz jak biegi wskakują i co się kiedy kręci, to nie trudne żeby to pojąć :)


Moze jestem tempy ale nic mi z tego nie przyszlo ze widze jak sie trybki przmieszczaja z pomoca tych wodzikow i widze tez ze kreca sie wszystkie ale niewiem ktore sa odpowiedzialne aktulanie za przenoszenie napedu bo nie moge reka zatrzymac tych ktore sa nieuzwane
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-10, 15:50   

jaccek, no rozumiem, spójrz na to z innej strony, im wyższy bieg tym mniejsze koło napędzające, czyli na tym wałku na którym jest sprzęgło a większe kolo na wałku zdawczym na którym jest zębatka, zobacz po kolei i je poukładaj parami od największego(i najmniejszego - wałek zdawczy)) do najmniejszego(i największego - wałek zdawczy), będziesz po kolei widział którymi zębami idzie napęd, pozatym jak załączysz bieg to popatrz co z czym się zazębia i złap ręką inne pary kół, powinny się luźno kręcić a tylko ta para zazębiona powinna się kręcić z wałkami razem :) Jak Ci jęczy 4 bieg to zobacz czy koła zębate tego biegu mają zęby o takim samym kształcie jak inne, czy nie są ich powierzchnie dziwne, a potem zobacz czy nie mają zbyt dużego luzu, one są osadzone na łożyskach igiełkowych(same igiełki) i może rozbierz to(najlepiej z serwisówką w ręku) i sprawdź czy nie ma tam czegoś dziwnego...

Co do łożysk to pytaj w sklepie o łożyska SKF, one mają swoją cene ale tak jak Ci już napisali długo pożyją i nie trzeba będzie znowu łupać silnika :)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
jaccek 

Motocykl: MZ150
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-07-10, 16:53   

A z takich tańszych to jakie byc mi polecił? oraz czy maja to byc polskie czy japonskie. Potrzebne mi nie tylko na wał ale jeszce do skrzyni biegow - jakie tam byc mi polecił?
 
 
     
skora 
SKÓRA


Motocykl: Yamaha FZR600R
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 7
Skąd: JAROCIN
Wysłany: 2005-07-10, 20:42   

Nie kupuj łożysk JAPOŃSKICH bo mam kumpla co ma sklep z łożyskami juz pare lat to mnie poinformował ze to są szajsy, Ja kupiłem polskie bo kasy zbytnio nie miałem i są podobno JAKO TAKO DOBRE i niedużo droższe od JAPOŃSKICH.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16