» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:13
ustawienie zapłonu ES 250/1
Autor Wiadomość
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 178
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2008-06-02, 21:41   ustawienie zapłonu ES 250/1

w instrukcji ktora krazy po forum jest info ze styki powinny rozwierac sie 4 mm przez ZZ nazywanym tez GMP. U mnie jest jeszcze ten archaiczny przyspieszacz zapłonu ktory jak wyliczyłęm z mikrometrm przyspiesza go o około 4 mm wiec wychodzi ze iskra powinna powstac dokładnie w GMP niestety nie mam jak cofnac zapłonu przez przesuniecie płytki w lewo bo skonczyły sie otwory i wychodzi na to ze iskra jest po GMP .

jak teraz wywalic ten przyspieszacz jezeli jest on połaczony z krzywką, lub jak zrobic tak aby został przyspieszacz a miec jeszcze mozliwosc regulacji zapłonu.
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-06-02, 23:17   

Orinoco, masz jaskółkę z tego samego roku co moja. Jeśli chodzi o ten nieszczęsny zapłon to ja ustawiłem w gmp jak mi to poradziło kilka osób i moto chodzi wspaniale. Jak chcesz to usztywnij jakoś ten przyśpieszacz i ustaw tak jak w instrukcji przed gmp i kwita.
 
     
Stolarz 
Bogdan

Motocykl: Es 250/1 CB125 WP150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 133
Skąd: Żabia Wola i okolice
Wysłany: 2008-06-03, 00:43   

Kawałek czegoś wsadzić trzeba żeby rozchylic ciężarki /drewienko albo cos innego z podłogi/. Podane w instrukcji wyprzedzenie jest dla rozchylonych ciężarków.
Jeśli w tej pozycji, przy prawidłowo ustawionej przerwie nie da się przyspieszyć zapłonu o 4 mm to radzę wymienić przerywacz. U mnie tak było, a teraz jest OK.
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 178
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2008-06-03, 01:40   odop

moze zle rozumuje ale troche sprzeczne to jest z ogolna zasada bo wlasciciele etz ustawiaja 3mm przed GMP i maja spokój

a w es z tego co czytam trzeba 4 mm przed GMP do tego dojdzie dzialanie przyspieszacza ktory przesunie krzywke w prawo a to sie przełozy na + 4 mm na tłok (zmierzone mikrometrm) wiec wychodzi dokładnie iskrwa w GMP i teoretycznie zapłon za pozny.


jezeli chcielibysmy miec i przyspieszacz i iskre 3 mm przed GMP w ES to trzeba byłoby ustawic zapłon 7 mm przed GMP !! przyspieszacz odjal by 4 mm i wyszloby wtedy 3 mm przed GMP.

????
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 216
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-03, 16:24   

nie widzialem go nigdy ale ide na logike...
zaplon z przyspieszaczem ustawia sie na GMP, a przyspieszacz (z resztą jak sama nazwa mowi) przyspiesza zaplon do tych powiedzmy -3mm z wzrostem obrotow.
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-06-03, 22:19   

Jak tylko silnik osiągnie pewną wartość obrotową to ciężarki przyśpieszacza rozchylają się do tyłu co tak jak napisał Krzyż ustawia zapłon jakieś 3 mm przed gmp. To logiczne. Dlatego grono ludzi posiadających te sprzęty ustawia zapłon w gmp bo to najprostszy sposób a moto chodzi wspaniale i ładnie odpala.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2014 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13