To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Voltomierz - co i jak?

contraband - 2005-07-19, 10:28
Temat postu: Voltomierz - co i jak?
Witam, mam pytanie dot. voltomierza.
Widziałem na allegro w jednej MZce taki zegar zamontowany miedzy dwoma fabryxcznymi. Jak to zrobic? Czy wiele czasu i pracy to zajmuje? Czy jest potrzebny? w czym pmaga? Wybaczcie mi za te lamerskie pytania, ale one są dla mnei na takim poziomie, jak dla was te o jakiś stożkach, czy sprężynach w sprzęgle (a to juz dla mnie czarna magia).
Wypowiedzcie sie.

Anonymous - 2005-07-19, 10:39

bys link chociaż podał
dabo - 2005-07-19, 11:15

ogolnie to voltomierz dobra sprawa widzisz jak tam ladowanko chodzi a poza tym fajnie miec nieseryjne bajerki w maszynie ja mam zapalniczke samochodowa :) a co do trudnosci montarzu to raczej male piwko
eMZetkowicz - 2005-07-19, 11:31

contraband, więc jeśli sobie taki sprawisz obojętnie jaki do pomiaru napięcia stałego, analogowy(wskazówka) lub cyfrowy(wyświetlacz) to najprościej będzie go podpiąć jednym wyprowadzeniem do punktu masy w przedniej lampie (tam gdzie tyle brązowych kanelków się łaczy) a drugim do stacyjki do zacisku 15/54 gdzie jest podłaczony czerwono-czarny przewód :) Po przekręceniu stacyjki zadziała :) Oba punkty są z przodu blisko zegarów więc problemu z długimi kablami nie będzie...

Jeśli chciałbyś to fajnie było by też wpiąć amperomierz do instalacji, tyle tylko że tutaj musiałbyś przerwać przewód od akumulatora, powiedzmy ujemny aby nie spowodować kiedyś zwracia do masy przy jego ew. przetarciu i jakimś grubszym przewodem przedłużyć go aż do zegaru znajdującego sie z przodu, wówczas oba przewody ten od akumulatora i ten od skrzynki bezpieczników łaczysz z amperomierzem :)

Amperomierz taki jest zbudowany tak że masz wskazówke która jest na godzinie dwunastej, czyli pionowo, jeśli zauważalny jest pobór prądu wówczas wychyla się ona w lewo, jeśli nie ma poboru prądu stoi pionowo, jeśli akumulator jest ładowany przez alternator wychyla się w prawo i wszystko widać :) Jak przekręcisz stacyjke widzisz dokłądnie jaki jest pobór prądu, pewnie cewka przy zwartym mprzerywaczu będzie coś pobierać, (napiecie też troche spada) jak właczysz światła widzisz jak znowu rośnie pobór prądu, jak odpalisz ete i dodasz gazu to zobaczysz jak pomimo właczonych wszystkich świateł ładowanie powinno działać tzn. wskazówka powinna być wychylona w prawo, jeśli nigdy przy żadnych obrotach nie jest w prawo wychylona lub nie jest na zero(a napiecie też jest poniżej nominalnego) to znaczy że coś masz z ładowaniem nie tak i z akumulatora jest tylko pobierany prąd, nic go nie ładuje... wtedy coś jest źle...

Anonymous - 2005-07-19, 12:41

Taki amperomioerz jest bardzo bardzo pprzydatnym urządzeniem. Ja mam taki na wiosce w ciągniku. Normalnie wszystko masz jak na dłoni. Bede musiał w etce se taki zmontowac (ja będe miał).
Pozdrawiam.

contraband - 2005-07-22, 08:56

maeko a po co ci link? normalny voltomierz wskazowkowy ;) Dzieki eMZetkowicz!
i jeszce do maeko: nie masz mz, a w opisie w profilu masz wpisana etz 250 :>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group