To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Technika jazdy - 4 biegi czy wystarczą?

Lary - 2008-11-28, 16:41
Temat postu: 4 biegi czy wystarczą?
Jak w temacie czy 4 biegi w mz ts dobrze sprawują się w trasie, i czy duży skok obrotów między 3, i 4 biegiem nie sprawiają problemów z wyprzedzaniem ciężarówek i tirów?
I czy można uzyskać z nich dobrą dynamike? w MZ TS 250

Huberto - 2008-11-28, 17:00

TSką można spokojnie w trasie utrzymywać 100-110 km/h. Przy wyprzedzaniu tira, redukujesz na III dociągasz do 100, pakujesz IV i lecisz. Ale też wszystko zależy od sytuacji, czasami możesz sobie spokojnie na czwórce okręcić i też polecisz.
:piwo:

Lary - 2008-11-28, 17:07

no ale znowu żeby na III dociągnąć do 100 to raczej manetka do końca a co za tym idzie spalanie bardzo gwałtownie wzrasta. Nie wiem ale ojciec twierdził że ok 110 jechał ale nie wiem i nie testuje (narazie) bo świeżo po remoncie dopiero 100 km zrobiłem po regeneracji wału i szlifie cylindra

No i czy od TS V biegowej jest o wiele lepszy?

tomasz102 - 2008-11-28, 18:01

Śmiało próbuj, kręc na wysokie obroty ale płynnie i delikatnie, tylko nie cały czas. plus do tego iglica o ząbek w góre.
flanel81 - 2008-11-28, 18:36
Temat postu: Hej
TS 4-biegowa możesz spokojnie jechac w trasę i z wyprzedzaniemTIR-ów nie będzie problemu, ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza.
Huberto - 2008-11-28, 18:49

flanel81 napisał/a:
ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza.

Szczerze. To w TS 250 czuję lepsze przyspieszenie na dwóch pierwszych biegach niż w ETZ. W ETZ te biegi są krótkie i zbyt szybko przelatuje moment obrotowy, żeby odczuć lepszego kopa. A z tą kulturą pracy to palnąłeś jak dzik w sosnę, te silniki są bliźniacze jeśli chodzi o pracę. Ogólnie w TS 250/1 po zapięciu piątki czuć, że ma ciężko.

Lary - 2008-11-28, 21:38

czyli co IV lepsze??

i właśnie czy w TS 250/1 V jest dłuższa niż w TS 250 IV??

Allu - 2008-11-28, 22:40

Nie ma tak że który silnik lepszy, 5 lub 4, oba są dobre. Silnik ts 250/1 o tyle jest dobry, bo ma "ekonomiczniejsze" przełożenia, no i są krótsze, ale mniejsza o to, zaletą jak dla mnie jest to że ten silnik ma budowę prawie identyczną jak silnik od Etz, czyli ma łożyska główne smarowane mieszanką i uszczelniacze na zewnątrz komory korbowej, nie trzeba drzeć silnika gdy puści simmering. No i wiadomo, że do niego jest większy wybór części zamiennych. Ale dobrze eksploatowany silnik 4 biegowy też jest nie zły i zapewni frajdę z jazdy ;)
hubertbaran - 2008-11-29, 09:47

Dokładnie Damian swietnie ujoł sprawe. TS/1 nie meczy sie na 5 biegu ale 4 trzeba przegonic na obrotach;)
wozi - 2008-12-08, 18:05

5 w MZ to juz nadbieg słuzący jak wiadomo do zmniejszenia zuzycia paliwa na trasie a co za tym idzie ze jest to nadbieg dynamika jest co tu owijac w bawełne dno i metr mułu :wink:
Ja najbardziej w ETZ lubie czwórke bo kop jeszcze niezły a i prędkosci nie za niskie 2 i 3 jest za krótka a czwórka jest własnie odpowiednia :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group