To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - FILTR STOŻKOWY lekki tuning

luqasss - 2005-09-05, 20:10
Temat postu: FILTR STOŻKOWY lekki tuning
Witam własnie załozyłem filtr stozkowy troszke sie nameczyłem bo miał za malo miejsca ale sie udało !! Teraz motor naprawde sie lepiej zbiera i troszke buczy i syczy ale fajnie to brzmi ale w zwiazku z tym mam kilka pytan !! Na ktore starajcie mi sie dobrze odp :

1))) To czy taki filtr jest lepszy jesli chodzi o oczyszczenie powietrza

2))) Czy taki filtr nie zatka sie tak szybko skoro jest na zewnatrz ?? I jak czesto mam go czyścic ??

3))) Czym mam poźniej taki filtr oczyścic jesli sie zabrudzi ?? Benzyna powietrzem czy czyms inny?? Z jakiegowogole on jest materiału wykonany ??

4))) Czy posiadac taki filtr to lepiej czy gorzej dla silnika ??

5))) No i ostatnie czy dobrze zrobiłem ze gokupiłem ???


ps. PROSZE O NAPRAWDE FACHOWA PORADE pozdrawiam

nemo491 - 2005-09-05, 21:18

Filtr stozkowy(firmowy)bardzo dobrze spisuje sie zwlaszcza na torach wyscigowych.Na naszych drogach raczej nie spotkasz takich warunkow(czystego powietrza).Zawsze jest tam kurz.A taki filtr przepuszcza go wiecej niz normalny.
Czyscisz go np. benzyna extrakcyjna lub etylina, a potem przedmuchujesz powietrzem.
tylko tyle wiem na ten temat.

Nycha - 2005-09-06, 19:48

był już taki temat taki filtr bez dodatkowych ustawien w gaźniku nie wiele da czyścić z tego co mi wiadomo to tylko przedmuchać . Motor szybciej sie "zużywa" bo on słabiej czysci.
Sam bym tego nie zrobił w swojej ale ;] to Twój motor

eMZetkowicz - 2005-09-06, 20:10

Wg. mnie zupełnie zbędna modyfikacja i nie daje raczej nic poza wyglądem który wg. mnie osobiście też nie jest taki bajerancki :| A mam pytanie, widze że części filtra która sie nie mieściła wsadziłeś lekko w otwór puszki wyrównującej ciśnienie w układzie ssania, tam była gumowa rura elastyczna... Czy teraz jak silnik drga na wolnych obrotach to nie urywa Ci filtra, mocowania gaźnika lub nie rozbebesza czegoś innego?? Na Twoim miejscu jak już chcesz mieć "filtr stożkowy" zrobił bym tak, weź wypatrosz ten filtr od środka i od tyłu, zrób tak żeby był przelotowy, żeby było przez niego widać, uszczelnij go po bokach i do środka włóż starą elastyczną gumową rure która była tam wcześniej, będzie to tak że "filtr" będzie siedział na rurze i będzie "fajnie wyglądał" a powietrze będzie plyneło swoją starą dobrze dobraną pod kątem oczyszczania powietrza i oporu, drogą, chyba że twierdzisz że masz teraz jakieś 15-20% więcej mocy to zostaw tak....
maeko - 2005-09-06, 20:15

hehe nie ma to jak emzetkowicz:d kombinuje jak może:) ale z tym urywaniem to faktycznie:)
luqasss - 2005-09-06, 22:21

w sumie to nie ucina ale widze ze to był zły omysł wiec oddam go do sklepu!! Nie uzywalem wiec chyba mi przyjmieprzynajmniejtak mi sprzedawca mowił zebym nie uzywał i przyjmie wiecc zainwestuje ale wnormalny filtr skoro ten jest gorszy DLA SILNIKA a lepszy dla osiagów i wyglady !! Wole mieć ZDROWY silnik :) :) POZDRO
maeko - 2005-09-06, 22:23

on nawet moim zdaniem w osiągach też kupa daje:s
eMZetkowicz - 2005-09-06, 22:29

maeko, no a o czym ja pisalem, te 15-20% mocy to może być i mniej a napewno nie wiecej...
maeko - 2005-09-07, 08:10

No No ale wiesz żeby osiągnąć jakieś widoczne efekty to nie wystarczy sam filtr stożkowy, przy nim skraca się droga powietrza do gaźnika ale żeby coś było widoczne to i wypolerować okna dolotowe by sie przydało itp. Pozdro
luqasss - 2005-09-07, 14:21

Ja doloty juz mam wypolerwanea filter juzoddałęm i kupiłem nowy !!! Wszystko ładnie oczyszcze skreceuuszczelnie i nie wiem czy dobrympomysłęm jest skracanie gumy w srodku puszki!! Zeby była krutrza o 2cm czy to cos da ??
Nycha - 2005-09-07, 20:57

heh widze że na siłe chcesz poprawić niemieckich konstruktorów ... jak dla mnie nie da nic w takim silniku jak mz duzo trzeba zrobic by poczuc róznice
SAke - 2005-09-08, 19:04

luqasss napisał/a:
w sumie to nie ucina ale widze ze to był zły omysł wiec oddam go do sklepu!! Nie uzywalem wiec chyba mi przyjmieprzynajmniejtak mi sprzedawca mowił zebym nie uzywał i przyjmie wiecc zainwestuje ale wnormalny filtr skoro ten jest gorszy DLA SILNIKA a lepszy dla osiagów i wyglady !! Wole mieć ZDROWY silnik :) :) POZDRO


Gdzie kupowałeś? W skuterze (w ciasnej) czy gdzieś indziej? I czy ci przyjoł ;D :mrgreen:

luqasss - 2005-09-09, 21:39

SAke, przyjał jest w skuterze :D :D oddalem bez zadnych problemow zreszta tam jest miła obsługa wiec wiesz !!
Erni - 2005-09-10, 20:55

Ja mam w swojej etce stożek 3 m-ce (w międzyczasie rozbierałem silnik na cylindrze i tłoku od odstatniego rozbierania nie przybyło śladów zużycia, czyli czyści dobrze). W mojej eci osiągi po założeniu filtra odczuwalnie się polepszyły, zwłaszcza na 5 ciągnie dużo lepiej. Poza tym warto założyć taki filtr dla samego dźwięku. Przy przyspieszaniu ryczy prawie jak superbike :mrgreen: dla mnie to poezja :D
młodymz - 2005-09-10, 21:59

taaaaa a co ze spalaniem
nic nie jest za darmo

Erni - 2005-09-10, 23:42

Na szczęście spalanie pozostało na tym samym poziomie. Może dlatego, że przy większej mocy nie trzeba kręcić silnika wysoko aby uzyskać dobre przyspieszenie. Poza tym zapomniałem dodać, że bardzo poprawiła się reakcja na gaz.
Nycha - 2005-09-11, 12:27

sam filtr stożkowy bez ingerencji w gaźnik nie da nic ptaki filtr to po prostu coś co przepuszcza wiecej powietrza przepuszcza więcej zanieczyszczeń więc silnik się szybciej zużywa nie mówie że zaraz po założeniu od razu bedą rysy na gładzi cylindra itp
P!tuŚ - 2005-09-21, 11:37

Kiedys sam chciałem zrobic tuning Mz. Ale jakos mi przeszło teraz sie ciesze ze jezdzi :) Teraz robie wszystko zeby jezdził jak najdłuzej :) Straciłem Mz'etke na 2 miesiace- i to zmieniło moje podejscie :wink:

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group