Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Ciekawy pomysł na tuning MZ
Toma - 2010-02-21, 18:54
Jeżak napisał/a: | . Łańcuch to łańcuch. | mocny argument podobnie jak
kardan to kardan a pasek to pasek
Jeżak - 2010-02-21, 22:34
Dekoj, tego nie wiedziałem...sorki
Już daję fotki...
nie jest to moze jakiś "oryginalny" Cafe Racer Ale planuję mu dodać jeszcze kilka bajerów tj. Tarczę z przodu i obrotomierz
P.S Wie ktoś moze gdzie można kupić aluminiowe koła np. od MuZ ETZ 251 fun, MuZ 500Tour
Reich - 2010-02-22, 00:46
gdzie ty te ETSki stary dorwałeś
Allu - 2010-02-22, 01:49
Jeżak, to ten mój zbiornik??? Maszyna cacy
Jeżak - 2010-02-22, 17:08
Reich, przypadek
Tak, Allu, to Twój zbiorniczek W sumie teraz to mój hehe
[ Dodano: 2010-02-22, 18:06 ]
W tej chwili zamontowałem kolanko Trophy z tłumikiem TS (G.Hartmann). Żeby dokończyć wizualnie całość zastanawiam się czy wykonać atrapę osłony gaźnika na wzór Trophy.
[ Dodano: 2010-02-22, 18:20 ]
Do budowy Cafe Racer'a(jęsli można go takim mianem nazwać) wykorzystałem:
-MZ ETS zbiornik;
-MZ TS 250/1 silnik,gaźnik częściowo króciec, koła, napęd tylnego koła z osłoną, przednie zawieszenie wraz z półkami,lampa, kierownica,siedzenie
-MZ ES 250/2 rama, wahacz, przerobione boczki, filtr powietrza, przerobiony tylny błotnik, przerobione nóżki, w ramie wykonano: wspawane miseczki pod łożyska od TS/ETZ, obcięto mocowania lampy Tropika, poduszek silnika i kilka innych zbędnych elementów. Dospawano mocowanie poduszki od TS
Dam fotkę ciekawego motocykla... nie jest to MZ, ale maszyna niezła.
Woytec - 2012-10-13, 10:35 Temat postu: ETZ lub TS Cafe racer? Od pewnego czasu chodzi za mną projekt fajnego cafe racera na podstawie MZ.
Powiem szczerze że nie ma za dużo informacji na ten temat w sieci.
Generalnie w pierwotnym planie chciałem kupić TS i wsadzić do niej silnik i zawieszenie przednie z hamulcem tarczowym z ETZ. Wiem że trochę szkoda takiego sprzęta skundlić dlatego zastanawiam się nad drugą opcją kupić ETZ'ki i nie zrobić z niej wyscigówki
plusy drugiej opcji to:
- nie trzeba zmieniać silnika i co za tym idzie instalacji
- nie trzeba zmieniać zawieszenia i hamulca
minusy:
- mniej fajna rama (bardziej podoba mi się oldshoolowa z TS) a w moim projekcie rama będzie bardzo widoczna
- zbiornik paliwa (w każdej wersji ETZ kompletnie nie pasujący do projektu) więc chciałbym zastosować zbiornik z TS 250 lub 150 jeszcze nie zdecydowałem
Chyba wszystko... ale teraz pytanie do doświadczonego grona userów tego forum:
Macie jakieś sugestie? Widzicie jakieś niebezpieczeństwa?
Druga sprawa czy ktoś posiada może zdjęcie ETZ'tki obojętnie jakiej wersji ze zbiornikiem z TS'ki (250 lub 150)
motomaciey - 2012-10-13, 12:06
Prawie rok na forum siedzisz a o wyszukiwarce nie słyszałeś, używa jej następnym razem bo nie chce mi się za każdym razem scalać tematów. Bierzesz się za budowę motocykla a zawieszenia nie chce Ci się wy mieniać ? Już widzę jak skończy się ten słomiany zapał...
Woytec napisał/a: | Wiem że trochę szkoda takiego sprzęta skundlić |
Co chcesz kundlić ? MZ-ta już z fabryki wyjeżdża skundlona, przeróbka na cafe racera to jak wybawienie. Nie spuszczaj się nad stara ramą, białego kruka nie będziesz chlastał.
Woytec napisał/a: | Macie jakieś sugestie? Widzicie jakieś niebezpieczeństwa? |
Poskładaj motocykl z osobnych części, będzie prościej bo wszystko składasz pod siebie. I tak wszystko składasz z pasujących do siebie klocków.
Bierz silnik, koła i zawieszenia od ETZ 250, ramę bak i blachy od TS 250 a wyjdzie całkiem zgrabna wydumka, instalacje ogranicz do minimum.
Temat przeczytaj od początku bo scaliłem go z innymi.
Zajrzyj też tu
http://forum.mz-klub.pl/v...&highlight=cafe
[ Dodano: 2012-10-13, 12:17 ]
Woytec napisał/a: | nie ma za dużo informacji na ten temat w sieci. |
Jak się postarasz to wszystko znajdziesz.
saska251 - 2012-10-13, 18:29
motomaciey, podziwiam Twoją cierpliwość....
przehuYOU - 2012-10-14, 10:03
Orientuję się ktoś o ile dłuższy jest wachacz ETZ od TS 250 ? A się zastanawiam czy takowego nie wpakować do mojego projektu.
Woytec - 2012-10-14, 14:05
[quote="motomaciey"]Prawie rok na forum siedzisz a o wyszukiwarce nie słyszałeś, używa jej następnym razem bo nie chce mi się za każdym razem scalać tematów. Bierzesz się za budowę motocykla a zawieszenia nie chce Ci się wy mieniać ? Już widzę jak skończy się ten słomiany zapał...
Lubie takie wypowiedzi bo mobilizują generalnie nie chodzi o zapał i chęci bo po roku restaurowania ES'ki którą udało się przywrócić do stanu idealnego i do tego z cywilnej przeobrazić w milicyjną na pewn problemem to nie będzie...
Boję się ciężkich przeróbek bo nie posiadam w garażu odpowiedniego sprzętu a dojście do np. frezarki czy tokarki też nie będzie proste... dlatego pytam.
Na tą chwilę szukam sprzęta nie wiem na czym stanie czy będzie to ETZ czy TS a może CZ 350... ciężko odpowiedzieć bo cały czas szukam dawcy.
kubastunt - 2012-10-14, 14:13
Bez szlifiery i dobrej spawarki lepiej dac se spokój
motomaciey - 2012-10-14, 14:22
A ja mam szlifierkę za 49zł, wiertarkę za 49zł, gwintowniki i narzynki za 49zł, spawarkę za 199zło raz zestaw podstawowych kluczy i wkrętaków. Wszystko się da, trzeba tylko chcieć.
CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi
motomaciey - 2012-10-14, 14:29
saska251 napisał/a: | podziwiam Twoją cierpliwość.... |
Do przeróbek resztki cierpliwości mam
jannex - 2012-10-14, 14:48
Na oko jest dłuższy z 6 cm. Nie pamiętam o ile dokładnie bo nie mam oryginalnego pod ręką ale w mojej mz ts jest wahacz z Etz
Woytec - 2012-10-14, 14:52
motomaciey napisał/a: | A ja mam szlifierkę za 49zł, wiertarkę za 49zł, gwintowniki i narzynki za 49zł, spawarkę za 199zło raz zestaw podstawowych kluczy i wkrętaków. Wszystko się da, trzeba tylko chcieć.
Obrazek
CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi |
spokojnie dam radę a co do CZ cholernie podobają mi się te dwa wydechy...
myślę że to będzie fajny projekt i mam nadzieję prezentować tutaj relacje z jego powstawania... niestety nie potrafię się zarejestrować na www.caferacer.com.pl więc czerpie pomysły z głowy lub zdjęć które gdzieś widziałem... kusi mnie czerwona rama... nie wiem czemu ale nie chce robić kolejnego czarnego CR
[ Dodano: 2012-10-14, 14:54 ]
aha CZ ma jeden minus że jak na tą chwilę nie mam pomysłu jak cofnąć podnóżki z powodu tej cholernej kopki i wajchy zmiany biegów w jednym
motomaciey - 2012-10-14, 15:06
http://www.caferacer.com.pl/forum/index.php
Tu się rejestrujesz, układ dźwigni w CZ rozwiązujesz w ten sposób:
http://motoride.sk/c/1897...epakovanie.html
Woytec - 2012-10-14, 15:23
wiem gdzie się rejestrować ale wywala że opcja rejestracji jest wyłączona a nie ma nigdzie maila żeby do moda napisać.
dziękuję za rozwiązanie, może się przyda
saska251 - 2012-10-14, 21:05
Woytec napisał/a: |
aha CZ ma jeden minus że jak na tą chwilę nie mam pomysłu jak cofnąć podnóżki z powodu tej cholernej kopki i wajchy zmiany biegów w jednym |
Stary, ale to nie jest żaden problem. Kopniak wywal całkiem, zostaw tylko zmianę biegów.
Prawdziwa wyścigówka ( a do takiej aspirują wszystkie CRy) nie potrzebuje kopajki, bo ma być odpalana z pychu
Woytec - 2012-10-15, 06:19
to nie będzie wyścigówka... pomysł słaby bo śmieszne będzie bieganie z motocyklem na zlotach...
[ Dodano: 2012-11-17, 21:58 ]
no to mam motocykl ktory bede przerabial...
MZ TS 250/1 od pierwszego wlasciciela rocznik 1980... nadal sie lamie bo szkoda takiego cuda do pociecia...
hartman - 2012-11-18, 13:07
motomaciey napisał/a: |
CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi |
Świetnie wykonana kanapa oraz tylny błotnik z lampą. Miażdzy oryginał na potęgę.
|
|
|