To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Olej w skrzyni - jaki - MZ TS 250

Merfi - 2005-10-18, 20:16
Temat postu: Olej w skrzyni - jaki - MZ TS 250
Czy olej ma wpływ na poprawne działanie sprzęgła??? Jesli tak to jaki olej najlepiej stosować do MZ TS 250 ? Czy może stać się tak ze olej jest zbyt gęsty i sprzęgło całkowicie nie rozłącza napędu?? Pozdrawiam
wojciech944 - 2005-10-18, 20:23

tak, jesli masz zrobione na granicy ze minimalnie ciagnie lub sie slizga to bedzie ruznica ( jesli wlejesz gestszy to bedzie bardziej ciagło, a jesli zadszy to odwrotnie)
jesli chodzi o to jaki olej to hipol lub jakis lepszy ( nie wiem jaki)
pzdr.

hubertbaran - 2005-10-18, 20:31

inaczej mocno wpływa na trwałość sprzegła:) Hipol to będzie dobry wybur :) Lub olej do skrzyń automatycznych :)
Allu - 2005-10-18, 22:31

tez jezdza na hipolu w mz i simosnie :D
nemo491 - 2005-10-18, 22:52

A probowaliscie wlac olej syntetyk?powinien wystarczyc na wiele tys. km. bez wymiany.
Ja taki wlalem do golfa-ma wystarczyc na 70 000 km.

[ Dodano: 2005-10-18, 22:53 ]
do skrzyni biegow

Allu - 2005-10-18, 23:38

jezdzilem mz na lotosie syntetyku , ale jest gestszy niz hipol
hubertbaran - 2005-10-19, 07:46

na syntetyku sprzęgło przestanie działać poprawnie:)
Merfi - 2005-10-19, 13:09

powiedzmy że kupie hipol ale jaki symbol Czy zbyt gęsty olej moze sklejac tarcze i powodowac złe działanie Jesli ktoś wie coś na ten temat proszę o rade ja kupiłem hipol lecz wydaje mi się że jest zbyt gęsty i to moze jego wina że sprzęgło nie działa poprawnie ???
Budzik-WGR - 2005-10-19, 14:57

HIPOL GL-4 lej.....mi na GL-5 w 150tce skrzynia ciezko chodzila(ciezko biegi schodzily w dól) wlałem GL-4 i idealnie!!
maeko - 2005-10-19, 17:25

Kurde nie wiedziałem że olej (gęstoś oleju) ma aż takie duże znaczenie.
hubertbaran - 2005-10-19, 20:02

ma duże znaczenie !! ma teżznaczenie do czego on jest (inne skłądniki mieszanki)
Z tego co pamiętam to przekłądniowe są 2 rodzaje 10 i 15 :) lej 10 :P

Merfi - 2005-10-19, 21:20

No właśnie wiem że ma znaczenie więc dlatego pytam jaki najlepiej lać ??
dabo - 2005-10-20, 10:32

najważniejsza jest lepkość oleju prawidłowy do mz to olej o lepkości "80 w 90"
Budzik-WGR - 2005-10-20, 15:38

Niby tak ale GL-5 i GL-4 maja po tyle samo 80 w90 tylko ze jak wlalem GL 5 to skrzynia ciezko schodzila (redukcja w dól)! A po wlaniu GL- 4 bylo idealnie!
Anonymous - 2005-10-21, 09:23

Jak już pisałem olej syntetyczny jest za rzadki i powoduje ślizganie sprzęgła. Ja jestem zwolennikiem Hipolu
łosiu - 2005-10-22, 15:59

wiec teraz pytanie na piatke, dlaczego po wlaniu oleju syntetycznego do skrzyni biekow wyskakuje 3 bieg przy pochyleniu motocykla w prawo i zarazem jezdzie z gorki. Przy jezdzie prosto nic nie wyskakuje, ani przy skretach w lewo. Czy ma ktos pomysl co zrobic z tym fantem??
hubertbaran - 2005-10-22, 22:43

zła lepkosc oleju :) Głębiej nie będe sie rozpisywał :) Bo troche dziwaczne i pokrętne:)
łosiu - 2005-10-24, 13:58

Jeśli możesz to wytłumacz dokładniej, interesuje mnie to :D
Luk - 2005-10-24, 15:09

łosiu napisał/a:
wiec teraz pytanie na piatke, dlaczego po wlaniu oleju syntetycznego do skrzyni biekow wyskakuje 3 bieg przy pochyleniu motocykla w prawo i zarazem jezdzie z gorki. Przy jezdzie prosto nic nie wyskakuje, ani przy skretach w lewo. Czy ma ktos pomysl co zrobic z tym fantem??


Ja bym raczej obstawial, ze masz cos nie tak ze skrzynia:
- zuzyte kly zazebiajace 3 bieg,
- poluzowany mechanizm ustalajacy biegi (rolka wspolpracujaca z walkiem krzywkowym),
- zuzyte powierzchnie wodzikow wspolpracujace z kolami zebatymi.

Lepkosc oleju IMO nie ma tu nic do rzeczy, tym niemniej z checia poczytam wszelkie teorie na ten temat. :)

hubertbaran - 2005-10-24, 16:21

No to wymysliłem jak wam to prosto wytłumaczyć:) Gęsty olej wolniej spływa z kłów skrzyni niz rzadki :) W ten sposub występują mniesze siły tarcia na kłach :) Jeśli mniesze siły to mniesze obciązenie wodzików i automatu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group