To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Stożek sprzegła silnik 250ccm

Rafal-r191 - 2013-01-26, 14:40

Panowie a sprzęgło w TS 250 dokręca się dopiero po zalożenu dekla od strony sprzęgła ? Bo wycisk sprzęgła jest wkładany w dekiel od strony zewnętrznej.
sIaj - 2013-01-26, 16:14

Tak bo inaczej przecież tego nie zmontujesz, oczywiście najpierw sobie dociągasz sprzęgło bez pokrywy.
Rafal-r191 - 2013-01-26, 16:39

A jak unieruchomić wał tak aby go nie uszkodzić?
valhel - 2013-01-26, 17:16

Jak masz zdjęty cylek to wkładasz trzonek młotka pod tłok, a jak nie masz zdjętego to robisz blokadę tłoka ze starej świecy.
Dodek - 2013-01-26, 17:44

valhel, ty lepiej nie doradzaj ze świecą ,
odkręć kolanko wydechowe i włóż tam coś z plastiku np śrubokręt czy nawet trzonek młotka - bezpieczne i sprawdzone

valhel - 2013-01-26, 17:48

a to dlaczego ? Sposób sprawdzony, tani i wg. mnie bezpieczny o ile prosto wkręcisz :mrgreen:
hektor - 2013-01-26, 17:49

valhel napisał/a:
robisz blokadę tłoka ze starej świecy.
A potem podziwiasz dziurę w tłoku :]




Najlepiej to byłoby zrzucić garnek i superskomplikowanym przyrządem zablokować tłok.

motocyklista - 2013-01-26, 17:50

A później dziury w tłokach będą mieć :piwo:

Ehh hektor mnie uprzedził :piwo:

hektor - 2013-01-26, 17:50

Kurde... zanim naskrobałem, i wrzuciłem foto to Dodek, mnie ubiegł :sad: :lol:
valhel - 2013-01-26, 17:51

to ten tłok musiałby być zrobiony z puszki piwa (dosłownie).
hektor - 2013-01-26, 17:53

valhel znamy już taki przykład. Bodaj Stefa_no tak sobie zblokował wał i po przejechaniu iluś tam kilometrów wypalił dziurę w tłoku :cool:
motocyklista - 2013-01-26, 17:54

valhel napisał/a:
to ten tłok musiałby być zrobiony z puszki piwa (dosłownie).


No a jak myślisz z czego robią dzisiejsze tłoki ??? :cool:

valhel - 2013-01-26, 17:55

heh, no być może. Już jakiś czas używam takiej blokady i nic do tej pory się nie stało, ale faktycznie sposób, który podał dodek jest chyba szybszy i mniejsze ryzyko uszkodzenia czegoś.
motocyklista - 2013-01-26, 17:56

Tym sposobem odkręcam tylko śrubę krzywki i nic więcej.
grajko91 - 2013-01-26, 18:07

Ja bardziej bałbym się o gwint w głowicy niż o dziurę w tłoku. Drewniany trzonek od np. młotka jest bardzo dobrym rozwiązaniem, nie opłaca się zdejmować cylindra żeby blokować tłok :wink:
Dodek - 2013-01-26, 18:12

Żeby zdjąć cylinder w etz trzeba odkręcić bak i opuścić silnik na 1 śrubie -( o rozpinaniu łańcucha nie wspomnę) wiec to mało efektywne.
jc osobiście mam taki śrubokręt z trzonkiem z twardej gumy którą bdb zabezpiecza tłok przed uszkodzeniem.
motocyklista napisał/a:
śrubę krzywki
jakiej krzywki ??????
motocyklista - 2013-01-26, 18:13

grajko91 napisał/a:
Drewniany trzonek od np. młotka jest bardzo dobrym rozwiązaniem,


No nie do końca :wink: bo jak masz młotek ze starym, spruchniałym trzonkiem to może ci się odszczypać kawałek i wlecieć do skrzyni korbowej :piwo: :cool:

[ Dodano: 2013-01-26, 18:15 ]
Dodek napisał/a:
jakiej krzywki ??????


Zapłonowej :piwo:

Dodek - 2013-01-26, 18:26

motocyklista napisał/a:
Zapłonowej
AAAA , zapomniałem co to jest. :lol:
Alej jak pamiętam - tam nigdy nie blokowało się tłoka bo dokręca sie to 10 czy 15nm - wystarczy klucz , młotek i udar , ze stożkiem jest tak że zanim to ostatecznie zrobisz -dokręcasz i odkręcasz tą nakrętkę min. z 5 razy (jeśli nigdy sam nie wykonałeś operacji ustawienia sprzęgła idealnego)

motocyklista - 2013-01-26, 18:29

Cytat:
AAAA , zapomniałem co to jest. :lol:


He he zdarza się :razz:

Rafal-r191 - 2013-01-26, 18:42

nie mam kolanka założonego jeszcze, a pierścienie nie popękają od takiego blokowania ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group