Napęd - Stożek sprzegła silnik 250ccm
hektor - 2013-01-26, 18:53
A co do tego mają pierścienie?
Rafal-r191 - 2013-01-26, 18:55
No jak włożę coś gumowego pod tłok to go automatycznie bedzie przekrzywiać podczas dokrecania sprzęgła więc pierścienie może docisnąć do cylindra.
Dodek - 2013-01-26, 19:03
Co za różnica skoro i tak masz silnik do remontu
Rafal-r191 - 2013-01-26, 19:29
ale już go składam
Dodek - 2013-01-26, 19:39
Jak ludzie piszą jak masz zrobić, to co się jeszcze zastanawiasz 10 razy ?
Rafal-r191 - 2013-01-26, 19:41
Bo nie chce spierdolić jutro spróbuję powalczyc ze sprzegłem.
saska251 - 2013-01-26, 20:06
Weźcie się wszyscy uspokójcie, bo wstyd forum przynosicie.
Po co wsadzać cokolwek pod tłok, jak można otworzyć kopniak i zablokować jego główkę o ramę?
grajko91 - 2013-01-26, 20:25
motocyklista napisał/a: | No nie do końca bo jak masz młotek ze starym, spruchniałym trzonkiem to może ci się odszczypać kawałek i wlecieć do skrzyni korbowej | No to wiadomo że pruchna się do cylindra nie wkłada Rafal-r191 napisał/a: | a pierścienie nie popękają od takiego blokowania ? | nie popękają
Krycha - 2013-01-26, 22:15
Szkoda, że w Jawie nie da się zastosować patentu z kopniakiem
Dodek, udar z młotka i klucza działa tylko przy odkręcaniu śruby a nie przy dokręcaniu.
bery125 - 2013-01-26, 23:17
Saska spokojnie. Młodzież się uczy, ale ostatnimi czasy żadnych wykładów praktycznych na zlocie nie było więc błądzą
Rafal-r191 - 2013-01-27, 13:51
Ok. Już wiem jak zablokować wał teraz tylko palnik pożyczyć i można zakładać
grajko91 - 2013-01-27, 13:59
Rafal-r191 napisał/a: | teraz tylko palnik pożyczyć i można zakładać | chcesz na ciepło stożek założyć?
Rafal-r191 - 2013-01-27, 14:19
Tak myśle że to będzie najlepsze rozwiązanie.
Dodek - 2013-01-27, 14:29
1 raz zakładałem na ciepło i go lekko obróciło podczas normalnej jazdy bez szaleństw , 2 razem bo solidnym dotarciu założyłem na zimno i wytrzymał kilkakrotne palenie lacza.
Lepsze rozwiązanie to bdb dotarcie i założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki.
grajko91 - 2013-01-27, 14:56
jeśli masz w miarę dobre powierzchnie stożków to zwykłe oczyszczenie i odtłuszczenie powinno wystarczyć. Dodek napisał/a: | założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki. | TOjest dobra rada. Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem
Rafal-r191 - 2013-01-27, 15:40
No nakrętkę na bank dam.
Allu - 2013-01-28, 19:52
Takie pytanie, kosz sprzęgłowy opuszczając fabrykę był wyważony. Przy rozkręcaniu owego kosza powinno się znaczyć wszystkie elementy by nie zmienić wyważenia, mam taką zagadkę, otóż mam 2 kosze sprzęgłowe w rozsypce (w częściach) i jak to teraz spasować by całość była w miarę wyważona?
ES 250/2 gwiazda metalowa nie alu jak w ETZ (są na niej nawiercone otwory wyważające, są też na pierścieniu z uzębieniem wewnętrznym (na przekładki tarcz). Skręcić aby otwory były z jednej strony czy inaczej?
michał 83 - 2013-01-28, 21:29
Witam kolegę tak mi się wydaje że kosze były wyważane w komplecie więc każdy kosz to komplet. I chyba rozebranie i złożenie jednego z dwóch to ten nie będzie już wyważony.
Dodek - 2013-01-28, 21:32
grajko91 napisał/a: | Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem |
Jak kiedyś o tym rozmawialiśmy winne tu są części - tj wał i stożek które nie pasują do siebie tak jak oryginały - w oryginale stożek siadał tak jak ma być - sama nakrętka napędu obrotomierza go dobrze dociskała .
W przypadku chińskich wałów i polskich stożków siada to jak się uda, często jest tak że gwint nakrętki napędu obrotomierza się kończy ( nakrętka zaczyna stawiać opór ( bo jej gwint wew się kończy i dobija od wew do czopa wału ) i wydaje się nam że jest mocno dokręcone - a tu zonk bo sama nakrętka jest dokręcona mocno ale w żadnym wypadku nie powoduje ona dociskanie stożka do wału i stożek się przez to obraca.
Zwykła dobrana podkładka to niweluje - i stożek nigdy już nam nie spadnie. - tylko trzeba na to przeznaczyć odrobinę czasu - wziąć do rąk suwmiarkę i pomierzyć jak nakrętka siada na wał i jaki jest luz bez podkładki - zatem jaka podkładkę mamy użyć ( grubość należy dobierać indywidualnie ) aby było idealnie.
Stożek przeważnie nie spada dlatego że był źle założony , ale dlatego że nie był dociśnięty.
Allu, na gwieździe stalowej z tsy i na tym pierścieniu i chyba na stożku też są znaki - takie w kształcie litery O i one mają się zgrać.
Allu - 2013-01-28, 23:55
Spoko jeden komplet się zgrał - niestety ten sfatygowany przez kogoś (piasta i ta częśc z uzębieniem wewn. do d...)
Drugi komplet zgrała się gwiazda, piasta sprzęgła i tyle. Problem mam z częścią z uzębieniem wewn. na przekładki, za cholerę nie mogę znaleźc tego "O", cały komplet był szkiełkowany bo miał delikatny nalot rdzy, w jednym miejscu ma lekkie wżery - może to tutaj był ten znak? Sam nie wiem. Nie ma innej możliwości żeby to rozkminic?
|
|
|