To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Stożek sprzegła silnik 250ccm

adrian123292 - 2014-01-13, 16:40

Witam . Czy mając nowy wał i używany stożek sprzęgła który nigdy się nie obrócił na starym wale muszę go dotrzeć na tym nowym wale? Rozmawiałem kumplem i ciągle mi wmawia, że muszę go dotrzeć. :shock: Wydaje mi się, że nie powinno się tego docierać jeśli stożek jest nie uszkodzony. Co o tym sądzicie? :???
motomaciey - 2014-01-13, 16:50

Dotrzyj.
adrian123292 - 2014-01-13, 16:51

Ok. To lece docierać i zmierze Ci te ośki. :piwo:
tajsonx8x - 2014-12-07, 14:36
Temat postu: Witam
Mam do was pytanko po co jest podkładka falista inaczej łukowa po remoncie silnika em 250 nie mogłem wyregulować sprzęgła co się okazało chiński wał nie miał wymiarów odpowiednich po analizie sprzęgła i podkładek okazało się że jak dałem podkładkę potem łożysko igiełkowe na to nałożyłem zabierak potem drugą podkładkę okazało się że zabierak nie miał w ogóle luzu góra dół po prostu podkładka nie zapierała się o wał tylko o zabierak. Po wyeliminowani podkładki falistej i dobrze dokręceniu sprzęgła nie miałem problemu z regulacja ani ze spadywaniem sprzęgła z wału. Teraz robię ponownie remont silnika em 250 na częściach od intra wał ifa też nie ma wymiarów i mając nauczkę z poprzedniego remontu nie dałem podkładki falistej poskładałem bez niej. Co o ty sądzicie miał ktoś taki przypadek.
motomaciey - 2014-12-07, 15:14

Gdzie to pytanko bo po żadnym zdaniu nie widzę znaku zapytania?
mar09 - 2014-12-07, 19:09

Bez falistej = bez sensu, zabierak będzie Ci latał i odbijał się do woli między podkładkami. Po to ktoś mądry wymyślił tu falistą aby różne osadzenie sprzęgła na stożku nie miało znaczenia dla pracy zabieraka, po prostu korpus sprzęgła napiera na falistą, a ta na oporową która ogranicza luz osiowy zabierak z tej strony.
intr - 2014-12-07, 22:45

Ifoskie wały mają wymiar o którym piszesz. Na 100% jest to kwestia podkładek, którymi dysponujesz. Może być tak, żę pierwsza podkładka opiera się na promieniu na przejściu średnic na wale więc zabierak jest automatycznie wyżej. Może też być po prostu za gruba i trzeba wsadzić cieńszą. Składanie bez falistej (w zasadzie to jest łukowa) jest bezsensem i leczeniem pryszcza pudrem.
Dodek - 2014-12-07, 23:12

Racja - możliwe ze ma jakieś dziwne podkadki lub samoróby ew zamiast oporowej ma założona zwykłą bez wycięcia.
tajsonx8x - 2014-12-10, 08:02

Cofam oskarżenia dla wału ifa po prostu podkładki są większe i i dlatego mi tak wyszło ale już sprawę rozwiązałem teraz mi pasuje
DAAD - 2014-12-13, 21:31

tajsonx8x piszesz najdłuższe zdania świata. Czy Cię to nie zastanawia?
MarcinOS.W - 2016-08-09, 16:46

Krótkie pytanko, spadło mi sprzęgło, wyszło na to że siadało za głęboko i zabierak nie miał luzu no to wy...eliminowałem jedną grubą podkładkę i po tym na falistej już był wyczuwalny delikatny luz między sprzęgłem i zabierakiem, dobrze zrobiłem????
Seba_830 - 2016-08-09, 16:59

Źle zrobiłeś, trzeba było kupić nową piastę z WK w kółeczku, dotrzeć i sprawdzić po założeniu oporowej, ile jest miejsca na falistą. dyby okazało się, że tego miejsca jest za mało to trzeba było podtoczyć piastę od dołu. Sam na wiosnę to przerabiałem.
MarcinOS.W - 2016-08-09, 17:28

Piastę z WK? nie wiem o czym mowa?
Seba_830 - 2016-08-09, 22:54

Piasta sprzęgła na której wybite są w kółku litery "WK"
MarcinOS.W - 2016-08-09, 23:10

Aha no jak znów spadnie to trzeba będzie się zaopatrzyć w nowy stożek, dzięki
PANDX - 2016-08-10, 21:33

Dlaczego spadł? Dawałeś ostro po garnku? Jeśli tak to jest szansa założyć i delikatnie śmigać ale jeśli obróciło podczas normalnej jazdy to lepiej od razu odżałować i kupić nowy bo spadnie prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie[czyt. najdalej od domu].
szajan - 2016-08-12, 20:41

Proszę o objaśnienie - po zdjęciu pokrywy w celu naprawy startera - spadło sprzęgło /stożek/, Stożek został BARDZO solidnie dotarty (przy skręcaniu było czuć jak osiada). Dżwignia porusza się tak jakby wyciskała sprzęgło, ale efektu rozłączenia wału ze skrzynią brak - sprzęgło daje się regulować płytką nastawczą (05-41.053).
Przed docieraniem przyjrzałem się podkładkom : oporowa (05-44.029) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy czopu siemeringu ; wyrównawcza ta z podtoczeniem (05-44.007) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy łożyska igiełkowego zabieraka /podtoczeniem do zabieraka/ zatem :
1) jak to możliwe żeby ZBLOKOWAĆ sprzęgło z zabierakiem skoro wymiar trzymają podkładki ? ;
2) jeśli tak jest to zamiast toczyć stożek - takie porady, nie szlifować podkładki oporowej, lub wywalić
podkładkę falistą (05-44.074), co zresztą zostało oprotestowane parę postów wyżej.

PANDX - 2016-08-12, 23:49

Witam! Strasznie chaotyczny ten post! Nic nie rozumiem.

Jak to spadło sprzęgło podczas ściągania miski?

Może stożek się nie zacisnął i sprzęgło obraca się na wale. Domniemam, że masz dwie podkładki: jedną pod zabierakiem[ta z podtoczeniem] i falistą między korpusem[stożkiem] a zabierakiem. Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale.

januszj23 - 2016-08-13, 00:16

szajan napisał/a:
Proszę o objaśnienie

Po co objaśniać jak na forum jest "milion" tematów związanych z prawidłowym montażem sprzęgła na wale.
szajan napisał/a:
przy skręcaniu było czuć jak osiada

Nigdy nie czułem jak stożek osiada a mimo to był dobrze osadzony (nie obracał się na wale).
Przejrzyj tematy i przeanalizuj rysunek techniczny przekroju silnika. Na pewno pomoże.

Seba_830 - 2016-08-13, 07:59

Cytat:
Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale


To nie o to chodzi, bez falistej, oporowa nie jest dociskana do podtoczenia na wale, a w związku tym zabierak jest nie zdystansowany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group