To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3

Wolf - 2010-08-27, 12:54

motomaciey napisał/a:
Wolfiq, a co z pierścieniami ?


Tomring ;) , sworzeń szlifierz, zabezpieczenia zwyczajne od MZ.

adamoq21 - 2010-08-27, 13:23

hubertbaran, czy jeśli zostawię okna płuczące i wydechowe na owk oryginalnych przy tłoku shl a dolot wydłużę maksymalnie i zastosuję membranę dostanę bardzo podobny przebieg krzywych mocy i momentu do oryginalnego tyle że wartości będą większe??

[ Dodano: 2010-08-27, 13:38 ]
od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150??

Werpach - 2010-08-27, 15:08

adamoq21 napisał/a:
od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150??
masz łeb i ch*j, kombinuj... :lol: jak dla mnie to z Aprili RS 125...
korpek - 2010-08-27, 15:21

Kolega magsd, który też przerobił swoją 150 ma membranę Minarelli AM6/Derbi, od 125 będzie chyba za duża.
hubertbaran - 2010-08-27, 15:56

Żeby wiedzieć jakie teraz masz czasy wypadało by je zmierzyć;] To raz 2, już masz większą wartość momentu maksymalnego i to dużo skoro sprzęgło się rozleciało. Jak dasz membranę to zminimalizujesz dziurę w dole ale zawsze ona będzie.
adamoq21 - 2010-08-27, 22:30

ale chcę zrobić jeszcze jeden gar. i zatoczyć tylko z dołu żeby otwarcie płuków i wydechu było jak w standardzie a w dolot membrankę :d :piwo:
hubertbaran - 2010-08-28, 10:37

Już wolał bym zrobić nową tuleje do cylindra.
mruk - 2010-08-28, 22:13

Cytat:
Co ma grubość ścianki do oddawania do żywotności cylindra? Są technologie np. Cromal w której warstwa galwaniczna ma kilka mikronów;]


Ja myślę że ma, po zagrzaniu tuleja może nie trzymać wymiarów bo będzie za cieńka, a rozszerza się mniej niż aluminium. Galwaniczne powłoki są chyba dobrane pod względem rozszerzania cieplnego do cylindra, a tuleja musi mieć grubość chyba że jest jakieś lepsze chłodzenie.
Więc ta przeróbka będzie się zacierać, od razu bym robił luźniejsze pasowanie (jak w SHL albo więcej). Ale takie jest moje zdanie.

hubertbaran - 2010-08-28, 22:21

Galwaniczne powłoki praktycznie nie rozszerzają się cieplnie. Tuleja nie pofaluje się samochodowe tuleje też nie są zbyt grube.
mruk - 2010-08-28, 22:30

ale tam jest zwykle wodne chłodzenie i nie ma okien. To jest moje zdanie - w nowych technologiach się średnio orientuję.
hubertbaran - 2010-08-30, 10:03

Pokarze ci tez cylindry 2T tulejowane ze ścianka tulei 2mm
magsd - 2010-08-31, 10:15

Grubość ścianki tulei musi być min. 1,5 mm.

Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.

adamoq21 - 2010-08-31, 10:20

pragnę zauważyć iż temat zmierza w zupełnie inną strone niż zamierzenie autora.
magsd - 2010-08-31, 10:28

Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu?

motomaciey - 2010-08-31, 12:49

magsd napisał/a:
Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.
Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu?

Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady.

mruk - 2010-08-31, 13:12

Cytat:

Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady.

ja też nad tym myślałem, i nie jestem pewien o co magsd chodziło.
Co do dyskusji to była jak najbardziej w temacie.
A co do tulei to nie tylko grubość, bo 1,5mm pewnie mechanicznie wytrzyma, ale ma znaczenie w czym ta tuleja jest osadzona, w przypadku takiej cienkiej już by trzeba brać pod uwagę rozszerzanie cieplne cylindra. Po coś te tuleje były grubsze w oryginale i chyba nie chodziło o dociążenie. Tak sobie myślę, ale może to wam będzie chodzić, inna sprawa że nie wiadomo jak długo.

hubertbaran - 2010-09-01, 09:58

Popatrzcie drodzy panowie na miasto pochodzenia użytkownika, to nasz gość z zagranicy. Wiec proszę uprzejmie. Translator bywa ułomny.
adamoq21 - 2010-09-01, 15:58

[ Dodano: 2010-09-01, 22:56 ]
tłok z podkładkami

[ Dodano: 2010-09-01, 23:02 ]
magsd,
tłok pochodzi z motocykla SHL 175 produkcji polskiej przykładowy link do takiego tłoka to: http://allegro.pl/shl-m11...1197915528.html
pozdrawiam

magsd - 2010-09-02, 09:19

Dzięki za linka.

Tłok jest naprawdę interesujące, niestety, bardzo grube pierścienie.
Ten fakt nie sprzyja wyższej prędkości obrotowej silnika niż 6 000 RPM . Do prędkości obrotowej silnika w pierwotnym zespole jeszcze w porządku, a ponadto dobra cena!

Pozwoliłem sobie na mała zmianę tak żeby wszyscy wiedzieli o co biega.

hubertbaran - 2010-09-02, 11:22

Tłok Od SHL posiada właśnie istotną wadę tzn. szerokie pierścienie więc nie można szaleć z obrotami.

Podczas całej tej przeróbki nie chodzi jednak o pojemność tylko o charakter silnika

Fabrycznie stosunek parametru skoku do średnicy: 58 do 56 = 1,035

Po przeróbce 58 do 61,5 = 0,94


Z tłokiem SHL można kombinować najlepiej standardowe rowki zaślepić i dorobić jeden cienki pierścień pomiędzy denkiem a 1 pierścieniem. Dziś poszukam czegoś w swoich zapasach może znajdę interesujący tłok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group