Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Wolf - 2010-08-27, 12:54
motomaciey napisał/a: | Wolfiq, a co z pierścieniami ? |
Tomring , sworzeń szlifierz, zabezpieczenia zwyczajne od MZ.
adamoq21 - 2010-08-27, 13:23
hubertbaran, czy jeśli zostawię okna płuczące i wydechowe na owk oryginalnych przy tłoku shl a dolot wydłużę maksymalnie i zastosuję membranę dostanę bardzo podobny przebieg krzywych mocy i momentu do oryginalnego tyle że wartości będą większe??
[ Dodano: 2010-08-27, 13:38 ]
od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150??
Werpach - 2010-08-27, 15:08
adamoq21 napisał/a: | od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150?? | masz łeb i ch*j, kombinuj... jak dla mnie to z Aprili RS 125...
korpek - 2010-08-27, 15:21
Kolega magsd, który też przerobił swoją 150 ma membranę Minarelli AM6/Derbi, od 125 będzie chyba za duża.
hubertbaran - 2010-08-27, 15:56
Żeby wiedzieć jakie teraz masz czasy wypadało by je zmierzyć;] To raz 2, już masz większą wartość momentu maksymalnego i to dużo skoro sprzęgło się rozleciało. Jak dasz membranę to zminimalizujesz dziurę w dole ale zawsze ona będzie.
adamoq21 - 2010-08-27, 22:30
ale chcę zrobić jeszcze jeden gar. i zatoczyć tylko z dołu żeby otwarcie płuków i wydechu było jak w standardzie a w dolot membrankę :d
hubertbaran - 2010-08-28, 10:37
Już wolał bym zrobić nową tuleje do cylindra.
mruk - 2010-08-28, 22:13
Cytat: | Co ma grubość ścianki do oddawania do żywotności cylindra? Są technologie np. Cromal w której warstwa galwaniczna ma kilka mikronów;] |
Ja myślę że ma, po zagrzaniu tuleja może nie trzymać wymiarów bo będzie za cieńka, a rozszerza się mniej niż aluminium. Galwaniczne powłoki są chyba dobrane pod względem rozszerzania cieplnego do cylindra, a tuleja musi mieć grubość chyba że jest jakieś lepsze chłodzenie.
Więc ta przeróbka będzie się zacierać, od razu bym robił luźniejsze pasowanie (jak w SHL albo więcej). Ale takie jest moje zdanie.
hubertbaran - 2010-08-28, 22:21
Galwaniczne powłoki praktycznie nie rozszerzają się cieplnie. Tuleja nie pofaluje się samochodowe tuleje też nie są zbyt grube.
mruk - 2010-08-28, 22:30
ale tam jest zwykle wodne chłodzenie i nie ma okien. To jest moje zdanie - w nowych technologiach się średnio orientuję.
hubertbaran - 2010-08-30, 10:03
Pokarze ci tez cylindry 2T tulejowane ze ścianka tulei 2mm
magsd - 2010-08-31, 10:15
Grubość ścianki tulei musi być min. 1,5 mm.
Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.
adamoq21 - 2010-08-31, 10:20
pragnę zauważyć iż temat zmierza w zupełnie inną strone niż zamierzenie autora.
magsd - 2010-08-31, 10:28
Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu?
motomaciey - 2010-08-31, 12:49
magsd napisał/a: | Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.
Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu? |
Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady.
mruk - 2010-08-31, 13:12
Cytat: |
Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady. |
ja też nad tym myślałem, i nie jestem pewien o co magsd chodziło.
Co do dyskusji to była jak najbardziej w temacie.
A co do tulei to nie tylko grubość, bo 1,5mm pewnie mechanicznie wytrzyma, ale ma znaczenie w czym ta tuleja jest osadzona, w przypadku takiej cienkiej już by trzeba brać pod uwagę rozszerzanie cieplne cylindra. Po coś te tuleje były grubsze w oryginale i chyba nie chodziło o dociążenie. Tak sobie myślę, ale może to wam będzie chodzić, inna sprawa że nie wiadomo jak długo.
hubertbaran - 2010-09-01, 09:58
Popatrzcie drodzy panowie na miasto pochodzenia użytkownika, to nasz gość z zagranicy. Wiec proszę uprzejmie. Translator bywa ułomny.
adamoq21 - 2010-09-01, 15:58
[ Dodano: 2010-09-01, 22:56 ]
tłok z podkładkami
[ Dodano: 2010-09-01, 23:02 ]
magsd,
tłok pochodzi z motocykla SHL 175 produkcji polskiej przykładowy link do takiego tłoka to: http://allegro.pl/shl-m11...1197915528.html
pozdrawiam
magsd - 2010-09-02, 09:19
Dzięki za linka.
Tłok jest naprawdę interesujące, niestety, bardzo grube pierścienie.
Ten fakt nie sprzyja wyższej prędkości obrotowej silnika niż 6 000 RPM . Do prędkości obrotowej silnika w pierwotnym zespole jeszcze w porządku, a ponadto dobra cena!
Pozwoliłem sobie na mała zmianę tak żeby wszyscy wiedzieli o co biega.
hubertbaran - 2010-09-02, 11:22
Tłok Od SHL posiada właśnie istotną wadę tzn. szerokie pierścienie więc nie można szaleć z obrotami.
Podczas całej tej przeróbki nie chodzi jednak o pojemność tylko o charakter silnika
Fabrycznie stosunek parametru skoku do średnicy: 58 do 56 = 1,035
Po przeróbce 58 do 61,5 = 0,94
Z tłokiem SHL można kombinować najlepiej standardowe rowki zaślepić i dorobić jeden cienki pierścień pomiędzy denkiem a 1 pierścieniem. Dziś poszukam czegoś w swoich zapasach może znajdę interesujący tłok.
|
|
|