To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Narzędzia, sprzęt warsztatowy, chemia - CASTROL RACING FULL SYNTHETIC 2T

Zuh - 2010-11-06, 19:48

dublekil napisał/a:
silnik jest stale smarowany kiepskim


nie kiepskim ale gorszym i w zupełności wystarczającym do dobrego smarowania takiego silnika jak silnik mz

i żeby nie było że ja mówię że miksol jest tak samo dobry jak półsyntetyk orlenu czy castrol bo wiadomo że z tych olei jest na ostatnim miejscu......ja uważam że miksol w zupełności wystarcza do emzetki..... :spam: i wężyk się nie przebarwia na żółto :P :P :P :spam:

Mike.Skywalker - 2010-11-06, 20:07

Poprzedni właściciel męczył moją Etkę na Miksolu lanym na "oko", ja już paręset km zrobiłem na Orlenie 2T półsyntetyku i nic się nie dzieje, jak wreszcie sezon zakończę zerknę co w cylindrze ciekawego :D Ale to w sumie nie czysty syntetyk. "Sportowe" oleje można do wysilonych jednostek stosować, fajny smrodek jest po takim jak się jedzie za jakąś NSR czy RS :D A z dymieniem dwusuwów, nie trzeba super oleju, nie wiem jak jest z Mixolem ale ten Orlenowski 2T moja Etka dopala bardzo dobrze jak się rozgrzeje, nie dymi wcale....
TSiarz - 2010-11-06, 20:39

ja leje a raczej lałem olej ze stacji statoil za 22zł i dobrze sie spisywał nie zbyt moto dymiło nie grzało sie i w ogóle polecam
adam251 - 2010-11-06, 22:09

kosior30 napisał/a:
adam251 napisał/a:
W końcu mieszanka na okrągło przepłukuje silnik i nie ma w nim tyle syfu co w 4T w którym ciągle znajduje się przepracowany olej.


Z tym zdaniem się nie zgodzę, bo w większości 4T olej nie jest przepalany (lub w nieznacznych ilościach), zaś w 2T niestety tak. No a najwięcej syfu powstaje właśnie od spalania oleju (mowa oczywiście o prawidłowo wyregulowanym silniku).


Zgadza się, ale rozbierz sobie starszy silnik 4T i silnik 2T i zobacz w którym będzie więcej syfu :smile:

__Karol__ - 2010-11-07, 14:04

No pewnie że w czterosuwie bo zrobił 10x więcej km bez remontu ;)
kosior30 - 2010-11-07, 22:30

adam251 napisał/a:
Zgadza się, ale rozbierz sobie starszy silnik 4T i silnik 2T i zobacz w którym będzie więcej syfu :smile:


Jeśli w 4T był wymieniany olej w dopuszczalnych przebiegach, to nie powinno być w ogóle syfu. Rozbierałem kiedyś ojca silnik ze Skody 120 do remontu (czyli nie jakiś mega dopracowany silnik), który jeździł na olejach odkupowanych z beczki z bazy PKS (czyli mineral takich marek jak Selectol czy Wolf) i po przebiegu 150tys. km miał tylko nagar w komorze spalania i na prowadnicach zaworów (gdyż grzybki już jakiś czas puszczały).

norbertmz - 2010-11-14, 11:17

Właśnie ojciec przywiózł mi z roboty takiego syntetyka do mojej etz. Akurat na dotarcie po remoncie. O dziwo robi na budowie i tam teki olej lali do "skoczka" zagęszczarki wykopów :torba":
boaooooo - 2018-04-25, 10:37

odgrzeje trochę schabowego :) ale nie chce nowego tematu zakładać żeby nie zaśmiecać. Co myślicie o tym oleju - Jasol 2t półsyntetyk bezpośrednio z rafinerii w Jaśle. ? jest ostatnio popularny i tani na alledrogo, a ja dostałem 2 litry i nie wiem czy go wykorzystać do swojej etz 250, do tej pory jeżdżę na castrolu 2t w czerwonej butelce.

http://allegro.pl/olej-do...6851326147.html

intr - 2018-04-25, 11:35

Tani to popularny a dobry bo tani ;) nikt w butelce nie siedzi i nie wie co jest w środku. Normę ma dobrą, więc jeżeli prawdziwa to śmiało lej. :)
ETZ_PRORIDER - 2018-04-25, 13:31

U mnie kupuję orlenowski półsyntetyk w tej cenie ;)
lipton - 2018-04-25, 17:39

Venol tańszy.kupujemy w Auchanie.
boaooooo - 2018-04-25, 23:50

lipton napisał/a:
Venol tańszy.kupujemy w Auchanie.


a ten venol jest ok? tez się kiedyś nad nim zastanawiałem. orlen 2t już sprawdzony,teraz testuje castrola czerwonego ale jest mineralny - ponoć mniej kopci i nagaru nie zostawia, a tego jasola po prostu dostałem w spadku i nie wiem czy go używać czy szkoda silnika bo jakoś nie mam zaufania. Dlatego pytam czy ktoś już miał z nim do czynienia ?

lipton - 2018-04-26, 08:03

Na venolu od kilku sezonów jeździmy i wszystko ok.
intr - 2018-04-26, 11:37

boaooooo napisał/a:
czy szkoda silnika

W MZ'cie to byle olej był i pojedzie bez problemu. Jak olej z koncernu jakiego i normy są, to można śmiało lać. W latach jak MZ'te produkowali były oleje znacznie gorsze, a i tak przebiegi między naprawcze silniki robiły.

boaooooo - 2018-04-27, 00:07

intr napisał/a:
boaooooo napisał/a:
czy szkoda silnika

W MZ'cie to byle olej był i pojedzie bez problemu. Jak olej z koncernu jakiego i normy są, to można śmiało lać. W latach jak MZ'te produkowali były oleje znacznie gorsze, a i tak przebiegi między naprawcze silniki robiły.


Jak fachowiec intr aprobuje to mogę z czystym sumieniem lać :) w końcu jak cycka będę musiał robić to to on będzie nagar zeskrobywał :razz:

intr - 2018-04-27, 09:14

jak masz silnik kszak to Ci olej z 100 zł litr nie pomoże, a jak silnik igła to pojedzie nawet na roślinnym in nagaru nie będzie.
Daczkowska - 2018-06-27, 14:49

Żeby silnik był igła to trzeba lać dobry olej, w tym przypadku stwierdzenie, że im droższe tym lepsze się sprawdza :)
mczmok - 2018-06-27, 15:27

Cytat:
Żeby silnik był igła to trzeba lać dobry olej, w tym przypadku stwierdzenie, że im droższe tym lepsze się sprawdza

Jakiś dowód na tą tezę, ja przynajmniej mam, już kiedyś pisałem, że zbyt dobre oleje się nie sprawdzają - szczególnie układ tłokowy.
Niestety nagar na tłoku to element konstrukcyjny MZ :-) jak go nie ma to się tłok nadmiernie grzeje.
Jednym z najlepszych są Orlen 2T semisyntetic i Castrol mineralny 2T, niezły jest też Adinol 2T.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group