To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - MZ ETZ 250 Dużo pali.

Grubson - 2010-09-03, 21:57
Temat postu: MZ ETZ 250 Dużo pali.
Moja MZ pali około 8/10L / 100km. Pytanie brzmi: co może być przyczyną że ma aż tak duże spalanie ??
Mike.Skywalker - 2010-09-03, 22:04

A ile obrotów kręcisz podczas jazdy? Zapłon sprawdzałeś czy prawidłowo ustawiony, i czy mieszanka w porządku?
Grubson - 2010-09-03, 22:21

Zapłon raczej tak skoro pali od kopa nic nie stuka nie puka nie strzela.
Obroty ciężko powiedzieć ponieważ nie mam sprawnego obrotomierza ale no ciągnę do w miarę wysokich ale bez przesady ale myślę że to nie przez sposób jazdy jeżeli oto chodzi. Mieszanka w porządku moim zdaniem twierdzę tak ponieważ wcześniej miałem nagar na świecy ale jakoś wyregulowałem gaźnik nie mam pojęcia czy odpowiednio ale jeździ idealnie tylko to spalanie mnie denerwuje. Od razu przyznam się że się nie znam za bardzo :)

Awers - 2010-09-03, 23:00

Grubson napisał/a:
Pytanie brzmi: co może być przyczyną że ma aż tak duże spalanie ??

A oto jest Twoja własna odpowiedź na Twoje własne pytanie:
Grubson napisał/a:
Od razu przyznam się że się nie znam za bardzo

No i właśnie dlatego etka Ci dużo pali.

Przechodząc natomiast do meritum sprawy napisz może najpierw jak Ty to wyliczasz, że Twoja:
Grubson napisał/a:
MZ pali około 8/10L / 100km

Może po prostu błąd jest gdzieś w rachunkach, a nie w mechanizmach.

Grubson - 2010-09-03, 23:05

Odpowiedź jest prosta.. działa mi nabijanie km :O
Reszty chyba nie muszę pisać.

Ten motor posiadam od około 3 tyg. i to jest powodem dlaczego się nie znam ;) Uczę się dopiero co i jak .

Czy to że nie za bardzo się znam jest przyczyną tego że nie możesz podpowiedzieć cóż to może być skoro Ty się znasz ;>?

Awers - 2010-09-03, 23:55

Grubson napisał/a:
Reszty chyba nie muszę pisać.

No właśnie dobrze by było żebyś tą resztę napisał żeby później nie było tak, że my się tu będziemy pocić nad możliwymi przyczynami, a później się okaże, że Ty ten pomiar ilości spalania robisz organoleptycznie przez rzucenie okiem do baku.

A co do znania się to jeszcze się taki nie urodził żeby się od razu na wszystkim znał, więc się nie przejmuj. Wszystkiego się trzeba nauczyć, ale nauka kosztuje i właśnie dlatego częściej musisz odwiedzasz stację paliw.

Jeśli pomiary robisz prawidłowe i rzeczywiści Ci tyle pali to szukanie przyczyny musisz zacząć od samego siebie. Może z etką wszystko jest Oki tylko po prostu masz taki paliwożerny styl jazdy. Można też jeździć tak, że w pełni sprawna etka spali ponad 10 litrów. Jeśli masz tą MZ od 3 tygodni to ja bym Ci radził żebyś pojeździł nią co najmniej jeszcze raz tyle i w tym czasie porządnie się wyszalał i dopiero jak zaczniesz spokojnie jeździć to dopiero wtedy powtórzył bym pomiar spalania.

Grubson - 2010-09-04, 10:34

Dobra zrobię jak uważasz przystopuje styl jazdy. Tylko założyłem ten temat ponieważ:
1. Z moich obliczeń wynika że pali za dużo.
2. Nie jeżdżę tak żeby zapi******ć tylko żeby się przemieszcza z miejsca do miejsca.
3 Co powiesz o spaleniu 5L benzyny na 30km ? Jeden z ostatnich pomiarów przy w miarę spokojnej jeżdżę.
4. Znam parę osób które się znają na motorach i sami na to pytanie odpowiadają mi ze to za dużo i tak jak na ten motor nawet przy ostrej jeżdżę.
5. Już dużo wcześniej myślałem ze to może być przez mój styl jazdy i hamowałem go jednak to nie przyniosły zbyt dużych rezultatów.
6. Mój bliski przyjaciel ma MZ ETZ 150 która spala mu może 5L/100km a prawie zawsze wyjeżdżamy razem i poruszamy się z podobną prędkością i mu aż tak dużo nie spala. Wiem może i nie powinienem porównywać 150 do 250 ale myślę że skoro mi spala 5L/30km a jemu 5L starcza na zrobienie 100km to chyba problem tkwi w motocyklu.

Więc teraz nie wiem czy da się przystopować do wolniejszej jazdy ponieważ musiałbym ciągle na niskich zmieniać biegi i pilnować żeby nie wchodził nawet na te średnie.

AdamSsS - 2010-09-04, 19:51

a patrzyłeś do gaźnika ?? bo właściwie to w nim tkwi problem jeżeli nie w stylu jazdy choc ja no nie powiem czsem pałuję etkę ( jak chodzi :neutral: ) ale w tedy spalanie mam 6l/100km rozkręć gaźnik podejżewam że albo jest juz tak zużyty że leje paliwo iele ma albo łąduje ci an przelewowy zostaw odkręcony kranik zaal moto i zostaw go tak na te 10 -15 min i zobacz czy jest palma paliwa pod nim
Adamer - 2010-09-04, 20:45

Chyba Ci gdzieś paliwo ucieka bokiem bo to raczej nie możliwe 5litrów na 30km,
Awers - 2010-09-04, 22:20

Od samego początku kolego Grubson, pisałem Ci żebyś dokładnie opisał w jaki sposób wyliczasz ilość spalonej wachy i to chyba tutaj jest pies pogrzebany bo wczoraj wieczorem napisałeś, że:
Grubson napisał/a:
Moja MZ pali około 8/10L / 100km.

później poszedłeś w kimono, przespałeś się, rano wstałeś, włączyłeś kompa i piszesz, że:
Grubson napisał/a:
skoro mi spala 5L/30km

5L na 30km to jest 16,67L na 100km :!:

Więc jeśli chcesz żeby poważnie traktować to, co tu piszesz, to przestań fantazjować i policz sobie dokładnie ile pali i dopiero tu napisz łącznie z opisem, w jaki sposób to wyliczyłeś.

AdamSsS - 2010-09-05, 10:01

Grubson, spuść paliwo z baku nalej 10l przejedź 100km i spuść paliwo i zobacz ile ci została ablo zalej bak do pełna przejedź 100 km i znowu zatankuj do pełna i tyle ile zatankowałeś tyle ci spalił motorek a nie ok 10/8 l na sto zbyt duża rozbieżność .
Awers - 2010-09-05, 12:10

No i właśnie od tego trzeba zacząć. Od dokładnego sprawdzenia zużycia paliwa. Sposobów jest wiele, możesz zrobić tak jak pisze AdamSsS, możesz też zrobić tak, że:

spuszczasz paliwo z baku w taki sposób, że stawiasz etkę na stopce centralnej na w miarę płaskim terenie, ściągasz wężyk z gaźnika wkładasz go do jakiegoś odpowiedniej wielkości baniaka, odkręcasz kranik i czekasz aż zleci paliwo tylko bez żadnego przechylania MZ na boki, tyle ile zleci to zleci, a jak trochę zostanie to tak ma zostać.

następnie zakręcasz kranik, zakładasz wężyk na gaźnik, odmierzasz sobie dokładnie jakąś ilość paliwa powiedzmy minimum te 5L, wlewasz, spisujesz stan klicznika [km] i etka gotowa do jazdy.

I teraz masz dwie możliwości:

1) wozisz ze sobą z 1L wachy w osobnym pojemniku np. po oleju i jeździsz etką aż wyjeździsz całe paliwo, aż zgaśnie silnik. Wtedy spisujesz stan licznika [km]. Wlewasz sobie ten zapasowy 1L paliwa i jedziesz albo do domu albo na stację paliw – gdzie chcesz.
Następnie od stanu licznika spisanego w momencie jak Ci brakło paliwa odejmujesz stan licznika spisany w czasie jak spuszczałeś paliwo z baku, no i wychodzi Ci ilość przejechanych [km]. I jak to zrobisz to napisz tu na forum ile litrów wlałeś paliwa i ile przejechałeś [km] (nie pisz nam ile pali na 100km, na 30 itd. napisz tylko to).

2) jeździsz sobie i kontrolujesz na oko ile zostało w baku paliw tak żeby starczyło żeby dojechać z powrotem do domu. W domu spuszczasz to, co zostało w baku i spisujesz stan licznika [km]. Od stanu licznika który spisałeś za drugim razem odejmujesz stan licznika spisany za pierwszym (od większego stanu odejmujesz mniejszy) i wychodzi ilość przejechanych [km] następnie os ilości jaką wlałeś na początku do baku odejmujesz to co spuściłeś za drugim czyli to co zostało w baku i masz dokładną ilość spalonego paliwa. I jak to zrobisz to napisz tu na forum ile litrów poszło z dymem i ile przejechałeś [km] tylko tyle, bez żadnego przeliczania na 100km czy na 30 itd.

I wtedy będziemy dokładnie wiedzieli ile pali Twoja MZ. Pomiar będzie oczywiście o tyle prawdziwy o ile licznik prawidłowo mierzy Ci [km], ale jeśli nawet trochę nie prawidłowo to błąd nie będzie aż tak duży.

Ta dokładność w zmierzeniu ilości spalania jest bardzo ważna, bo dzięki temu będziemy wiedzieć gdzie ewentualnie może być coś nie tak i jak będziemy to dokładnie wiedzieć to dopiero będziemy się zastanawiać co ewentualnie może być nie tak, bo po takich ilościach jakie podajesz raz 8/10 a innym razem, że prawie 17L to trudno się w tym połapać

grzybol - 2010-09-05, 13:33

Awers napisał/a:
Może z etką wszystko jest Oki tylko po prostu masz taki paliwożerny styl jazdy. Można też jeździć tak, że w pełni sprawna etka spali ponad 10 litrów.


Awers, czy kiedykolwiek Etka spalila Ci 10l. :?: Nie pisz prosze, ze sprawna etka jest w stanie tyle polknac. Toż to przeciez niemozliwe na dystansie 100km.
W zeszlym roku po slowackiej autostradzie zrobilem z chlopakami rowniosko 100 km. Tankowalem sie przed i po, dla sprawdzenia spalania. Tempo bylo sprintowe, momentami po 120 km/h ciagnalem a i 125 sie nadarzylo (mierzyl mi Ludwik), a wiesz przeciez jakiego mialem obladowanego sprzeta w Rumunii i ze jechalem z laska. Spalanie 6 litrów i to najwiekszy wynik jaki udalo mi sie uzyskac.
Srednio etka zjada mi od 4,5-5 litrow, chociaz jezeli jade sobie dziadkowym tempem, to 4 litry ją zaspokoją.

Grubson, zalej bak do pelna, zrob rowno 100km i zalej znowu, bedziemy znali dokladne spalanie. Poszukaj czy gdzies Ci paliwko nie spieprza, bo od tego nalezaloby zaczac. Z pewnoscia bedziesz mial obsmarowany gaznik, kartery albo moze i nawet kranik bo nim tez moze spitalac. Co jeszcze ? Kolejnym krokiem bedzie dokladna regulacja silnika. Zaplon przede wszystkim, nowa swieca o odpowiedniej cieplocie (jezeli zamierzasz jezdzic raczej w cieple dni, to kup Iskre F100, albo F90), po czym rozgrzej sprzeta (zrob ze 20 km) i ustaw gazior. Sposobu ustawiania nie opisuje, bo jest na forum. Pogrzeb a znajdziesz. Musi byc dobrze. Cudów nie ma, zeby tyle palila.

pzdr.
grzybol

saska251 - 2010-09-05, 15:12

grzybol napisał/a:
, czy kiedykolwiek Etka spalila Ci 10l. :?: Nie pisz prosze, ze sprawna etka jest w stanie tyle polknac. Toż to przeciez niemozliwe na dystansie 100km.


mi się zdarzyło pare razy :torba":

ale mi nawet Beemka paląca piątkę i ani grama więcej wciągnęła z Miedzychodu 7emke, a Cebula regularnie wciąga w okolicach ósemki :torba":

Grubson - 2010-09-05, 15:38

Spoko. Robię teraz następny pomiar zalałem 7L i spisałem dokładnie stan km i jak wyjeżdżę to napisze jak teraz było. Dzięki wszystkim na odpowiedź ;) Napiszę jaki wynik wyjdzie.
grzybol - 2010-09-05, 16:17

saska251, oczywiscie pisze, ze to teoretycznie niemozliwe, ale widze, ze nie dla Ciebie i @Awersa :D
Jestescie jednak hardkorami niemozliwej miary :piwo:
Moze buma spalila tyle, bo nie lubi pasazerow na gape :P Chodzi mi o laske :mrgreen:

Awers - 2010-09-05, 16:56

Oczywiście, że jest to możliwe i sam tak miałem. Normalnie przy spokojnej jeździe etka bierze mi poniżej 4L (3,70-3,85L/100). Ta sama sprawna etka spaliła mi ponad 10L/100 na trasie Częstochowa – Kraków tyle, że jadąc szlakiem (pieszym) Orlich gniazd przez Jurę Krakowsko-Częstochowską. Przejazd był przez kilka małych rejonów górskich takich jak np. Góry Sokole, rezerwaty, parki krajobrazowe itp. A tak na marginesie to od tej przejażdżki wzięło się u mnie zamiłowanie do endurzenia co i Ciebie też trochę dotknęło :mrgreen: we wspomnianej przez Ciebie Rumunii, kiedy to musiałeś, a właściwie nie musiałeś, ale przejechałeś piękny (chociaż były piękniejsze) odcinek specjalny w rejonie Gór Cechlał.

grzybol napisał/a:
zalej bak do pelna, zrob rowno 100km i zalej znowu

A dlaczego ma zalać do pełna przy równo 100 przejechanych [km] :?: musiał by osobno wieźć ze sobą z 10L paliwa jak mu tak pali żeby zalać do pełna, no chyba że w momencie przejechania 100[km] miał by stację paliw co jest mało prawdopodobne.
Nie może ujechać np. 134,5[km] ? a później spalanie przeliczyć na 100[km] ?

grzybol, w takim razie mam dla Ciebie zadanie:

Etka przejechała 152[km] 624[m] 94[cm] i 8 [mm]
spaliła przy tym 6[L] i 642 [ml]
Ile etka spaliła w przeliczeniu na 100[km] :?:
Wyliczeń nie musisz podawać, podaj sam wynik z dokładnością do 1[ml]

grzybol - 2010-09-05, 18:44

Awers, przyznaje, ze w tamtych gorach bylo fajnie :) Dalismy rade, a najbardziej ludwikowa lodowa, ale nie o tym tutaj.

Awers napisał/a:
A dlaczego ma zalać do pełna przy 100 przejechanych [km] :?: musiał by osobno wieźć ze sobą z 10L paliwa jak mu tak pali żeby zalać do pełna, no chyba że w momencie przejechania 100[km] miał by stację paliw co jest mało prawdopodobne.


Z tym na drogach krajowych raczej nie ma specjalnych problemów. Te zydy czekaja na nasze zlotoweczki za kazdym rogiem :]

Awers napisał/a:
Nie może ujechać np. 134,5[km] ? a później spalanie przeliczyć na 100[km] ?


Alez moze ;) chodziło mi oczywiscie o zalanie po stowie do baku i ogarniecie ile wyjdzie na dystrybutorze. Ale przeciez moze zrobic i 200 i 250 i zwyczajnie przeliczyc.

Awers napisał/a:
Etka przejechała 152[km] 624[m] 94[cm] i 8 [mm]
spaliła przy tym 6[L] i 642 [ml]
Ile etka spaliła w przeliczeniu na 100[km] :?:


Z moich obliczen wynika:
6642ml-152642,948m
6,642 l.- 1,52642948x
x= 4,351331055 [litr]
zaokrąglając x= 4 litry 351 ml

DOBRZE :?: :roll: :razz:

mczmok - 2010-09-05, 20:47

Ale to zakręciliście : :cry: :cry: :cry:

mierzymy wlane paliwo - to co dolaliśmy aby uzupełnić pełny bak a następnie liczymy:

wlane paliwo : ilość przejechanych kilometrów od momentu ostatniego tankowania do pełna * 100

tj:

6 litrów : 150 km * 100 = 4 litry na 100 km - proste


Oczywiście wartości podstawione do wzoru sa proste aby było przejrzyście mogą byc dowolne przebiegi i faktyczne zużycie :mrgreen:

grzybol - 2010-09-05, 21:09

mczmok, ale Awers sam mi kazał do "mylylytra" :razz: :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group