Napęd - Silnik - dziwny kanał w karterze - MZ 150
matisl - 2006-01-24, 11:38 Temat postu: Silnik - dziwny kanał w karterze - MZ 150 Jak wiecie mam ETZ 150. I w skrzyni korbowej tam gdzie wał pracuje jest oryginalnie odlana taka dziórka prowadząca do skrzyni. I tak się zastanawiam do czego onsa służy, przedtem ją miałem zatrkaną, ale przy remoncie ją przedkałem i myślę, ze to właśnie na niej ciągnie mi olej. Proszę o pomoc, czy tam ma być jakiś zaworek, czy co?
Miaziu - 2006-01-24, 11:52
zaworek ? jest tylko kanalik olejowy , który prowadzi do zewnętrznej części łożyska . Może masz pęknięty karter ? Zrób zdjęcie temu otworowi.
matisl - 2006-01-24, 12:04
hmmm mam teraz złożony silnik, ale to wygląda jak by to fabryka zrobiła. żadnych pęknięc i ten kanalik prowadzi do skrzyni. Wcześniej on był zatkany to przetkałem go drutem i myślę, ze tam czegoś brakuje i wcześniejdszy właściciel to zatkał. Czy ma tak ktoś z was?? Pomocy, bo nie wiem co robić
SAke - 2006-01-24, 12:36
Napewno nie powinno byc zadnego kanaliku z komory korbowej do skrzyni..
Mysle ze pomyliłes i ten kanalik idzie do smarowania łozysk na wale
matisl - 2006-01-24, 12:37
ale on prowadzi do skrzyni i nie wiem po co on jest
wojciech944 - 2006-01-24, 13:16
jak masz dziore na wylot do skrzyni to sie dziwisz ze ci bierze olej ze skrzyni
jak na moje to ten simer masz dobry , i to wlasnie przez ta dziorke ci nie chce palic, zrob tak jak bylo przed "remontem" i bedzie dobrze...
pzdr.
matisl - 2006-01-24, 15:54
Zaczerpnąłem głębszych info i ten kanał idzie od wału, aż do tego miejsca co jest korek przez ktory sie wlewa olej. Mniej wiecej tam on wychodzi. Tylko po co to jest??
[ Dodano: 2006-01-24, 15:57 ]
Czy były jakieś inne modele co miały coś takiego? Moze tam jakac pompka byla, moze lozyska byly jakkos inaczej smarowane?
maeko - 2006-01-24, 15:57
podejżewam że poprzedni właściel (laik) zrobił tak żeby mieć leprze smarowanie na wale, a że dało to ujemne skutki to zatkał go.
matisl - 2006-01-24, 15:58
hmmm, ale to wygląda jak z fabryki, to jest poprostu odlane
maeko - 2006-01-24, 16:00
zatkaj!! wciśnij z obydwu stron do dziurki sylikon odczekaj aż wyschenie utnij go równo z powierzchnią i będziesz miał spokój.
SAke - 2006-01-24, 17:28
W takim razie masz bloki od modelu z dozownikiem oleju.
I masz mechanika leszcza! Kazał bym mu to teraz zatykac jak nie zna zasady działania 2suwu!
Po za tym zagadaj do goscia "szczur" z forum motocyklistow on ma taki sam silnik to bedzie wiedział na 100%
http://forum.motocyklisto...t=etz&start=500
tomasz102 - 2006-01-24, 17:36
no mi też się tak wydaje jak przed przepchaniem go było dobrze to lepiej go zaklej
matisl - 2006-01-24, 17:37
Juz mu napisalem, ale nie odpisuje ::((:
hubertbaran - 2006-01-24, 19:13
to kanał do pompki oleju... Myslałem wcześniej ..ze MZ stosowała, najstarsze rozwiazanie dozowanika.. jednak sie myliłem;)
matisl - 2006-01-24, 19:15
czyli mam to zatkać?? Bo innego wyjścia nie ma. W 10 minut pół litraoleju poszło
wojciech944 - 2006-01-24, 19:20
0,5 l oleju przepusciłes przez silnik??
teraz to wszystki lezy w ruze
powodzenia w czyszczeniu tego
SAke - 2006-01-24, 19:24
przynajmniej silnika se nie zatrze
tomasz102 - 2006-01-24, 19:25
i po co tam w tą dziure wkładałeś i przebiłeś i teraz masz problem
matisl - 2006-01-24, 19:30
Myślsałrem zeby ją przeczyścić, bo wyła jakimś gówn... zatkana. I sobie tylko roboty narobiłem (tzn. moj mechanik)
maeko - 2006-01-24, 22:41
każ mu teraz to naprawiać i niech składa wszystko teraz. Zastraż go ..
|
|
|