To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart?

norbertmz - 2010-11-30, 12:04
Temat postu: Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart?
Witam. Wiem że były dziesiątki tematów o regulatorach napięcia ale linki już powygasały.
Zatem pokaże wam kilka zdjęć i powiedzcie mi czym te regle się różnią i który będzie najwłaściwszy.

sIaj - 2010-11-30, 12:29

Jasne że się różnią, każdy ma pewnie inaczej wykonaną elektronikę i trochę inną zasadę działania. Pierwszy ma komparator i z tego co wiem nie spisuje się dobrze, przynajmniej ostatnio sprzedawane egzemplarze szwankują.
Najwłaściwszy jest drugi i trzeci, ja wybrałbym drugi czyli nasz polski APE, lepiej dać zarobić krajowemu producentowi :wink: Druga kwestia to to że jest prosto zbudowany, jest nawet schemat na forum. Działa dobrze jeżeli instalacja elektryczna to nie choinka a alternator nie wygląda jakby przeszedł operację za pomocą młotka.

adam251 - 2010-11-30, 16:27

Dokładnie tak. Mam u siebie ten drugi i nie mam żadnych problemów.
Chinczyk - 2010-11-30, 16:33

Również go posiadam i polecam!
Można zakupić taki sam w sklepie motoryzacyjnym (od poloneza) tylko może nie mieć blaszki na masę (ja taki mam) ale za 12 zł taki kupisz i śmigać winno. :piwo:

motocyklista - 2010-11-30, 16:38

Ja też polecam drugi mój brat w ecie ma i problemów z ładowaniem nie ma :wink:
bartek2801 - 2010-11-30, 16:51

ja również mam taki i potwierdzam jest bardzo dobry ale jak masz sprawną instalacje w mojej byłej raz go spaliłem
norbertmz - 2010-11-30, 18:11

ale jeśli podłącze go to co mam zrobić zaciskami d+ oraz 51?
sIaj - 2010-11-30, 18:28

Jest temat jak podłączyć ten regulator z dokładną instrukcją. Przewody te łączy się razem.
grzybol - 2010-11-30, 19:19

norbertmz, kup polonezowski :) Schemat postepowania jest taki sam, "D+" łączysz z "51", a do alumioniowej obudowy przykrec wkretem konektor i do niego podlacz brazowy przewod od masy. Bedzie smigac :]
Tylko nigdy nie pamietam ile jest diod w prostowniku, bo do poldka sa dwa rodzaje tych regli. Chyba 6 albo 7 diodowe i 9cio. Janek, pomoz :)

Xargo - 2010-11-30, 19:22

Są 6 i 9 diodowe. 9-cio diodowy pasuje do MZ, 6-cio diodowy do Jawy
grzybol - 2010-11-30, 19:24

no wlasnie, wlasnie :) Dzieki Xarguś :P
Yasiec65 - 2010-11-30, 22:51

Też polecam ten drugi. Jeździłem na nim chyba z 13 lat (bez awarii) za nim kupiłem PVL. Jako ciekawostkę podam że może pracować z altkiem 6-diodowym (obcowzbudnym). Podłączyłem go wciągniku. Wybrałem ten bo... nie było innego podchodzącego w sklepie (sklep prywatny, zakupy w niedzielę, naprawa też) :smile: .
Pozdrawiam :piwo:

SofCHJanek: nie polecam napraw w niedzielę :wink:

ETZ9994 - 2014-06-28, 21:31
Temat postu: Elektroniczne regulatory napięcia do motocykli Mz Etz
Witam który dostępny na rynku regulator napięcia jest najlepszy według was ? Zauwazyłem 3 wersje regulatorów:Mega(niebieski),Węgierski(czarny na 5 pinów) ,Polski(czarny na 3 piny) i podobno można też zamontować od Poloneza.Na którym macie najlepsze ładowanie?
Arturo - 2014-06-28, 22:10

RA 2 WEST
Marcin W. - 2014-06-28, 22:30
Temat postu: "Post zawiera lokowanie produktu..." :D
ETZ9994, ten ostatni wymieniony w mojej opinii jest najlepszy. Wiele osób kupowało go ode mnie po czasie nawet 2-3 miesięcy odpisywali że się sprawuje dobrze i ładowanie jest na poziomie 14,4V. Zwykle mieli też mój wirnik lub regenerowali więc regulator kupowali w "pakiecie". :kura:
Niebieski Mega się pali, węgierski ( ma białą naklejkę) ładowanie jest od 2 tyś obrotów. RA 2 WEST pod względem montażu części mnie nie przekonywał w środku wyglądało to tak jak by ktoś uczył się lutować, w jednym miejscu na pajączka było polutowane, egzemplarz który miałem był spalony ale nie wiem czy sam od siebie czy ktoś źle podłączył i się spalił.

ETZ9994 - 2014-06-28, 22:49

A jaka jest róznica pomiędzy regulatorem RA 2 WEST a regulatorem 9d z Poloneza?Bo na pierwszy rzut oka wyglądają prawie tak samo i producent ten sam Auto Power electronic tylko różnią sie ilością styków.Bezpośrednio na stronie producenta można kupić te regulatory sporo taniej do Mz 24zł a do Poloneza chyba 18zł.
Marcin W. - 2014-06-28, 23:02

"Gdyby babcia była dziadkiem to by wąsy miała..." :lol: Jak widać są to różne firmy.
http://www.jezpol.pl/
http://www.jezpol.pl/uplo...rna-2/RNA-2.jpg

http://www.ape.com.pl/
http://www.ape.com.pl/foto_prod/0_1225888277.jpg
Regulator z Jezpola jest droższy i raczej nie kupisz go za 18zł za tyle kupowałem go 8 lat temu.

ETZ_PRORIDER - 2014-06-28, 23:13

Również polecam od siebie RA2 West z trzema pinami, u mnie ładowanie (na miedzianych pierścieniach na wirniku) mam od 1200 obr czyli na wolnych obrotach jest ale słabe, już od 1500-1600 obr jest ok :)
ETZ9994 - 2014-06-28, 23:15

http://www.ape.com.pl/ind...d=17&produkt=46
http://www.ape.com.pl/ind...=22&produkt=153 Nie chodziło mi o regulator z Jezpola

ETZ_PRORIDER - 2014-06-28, 23:24

RA2/DE jest zbudowany na takich samych podzespołach co RA2 West, nawet tranzystor sterujący jest taki sam w obu regulatorach tj 2N6107 ale jak dostaję etkę ze spalonym to wymieniam go na BD912 bo jest wytrzymalszy ;) . Ich praca niczym się nie różni, z tym że ten RA2/DE nie ma odczepu masowego i musisz podczepić go dobrze do masy za aluminiową płytke i ma trochę inne oznaczenia na obudowie co RA2 West, podłączasz przewody w obu modelach tak samo, wiem to bo mam oba regulatory na wyposażeniu ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group