Elektryka/elektronika - Ładowanie
Krystian90 - 2025-04-17, 15:26
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Załóż 3 pinowy RA2 WEST albo RNA-2 9D od poloneza |
Ale skoro podmieniłem na sprawny to jest sens? Kupię bo to chyba nie duży koszt, ale wyeliminowałem go po drodze bo już zmieniałem na sprawny
mczmok prostownik zmieniłem cały, a podpowie mi ktoś jak wirnik i stojan sprawdzić zanim kupię nowe?
Marcin W. - 2025-04-17, 15:49
Witaj-Wirnik przykładając sondy pomiarowe na punktach lutowniczych wirnika ma mieć około 4,5ohma. Między korpusem ( częścią metalową a odczepami) nie powinno być przejścia elektrycznego chyba że masz wirnik z datą produkcji 1981-82r. Oceń czy wirnik ma spękane i wykruszone pierścienie jeśli tak to możesz wysłać mi do regeneracji. Stojan ma bardzo małą rezystancję uzwojenia i powinna wynosić między U,V,W- 0,32ohm. ( z racji małej rezystancji dokładnie trudno to zmierzyć bo sam miernik na starcie pokazuje już błąd pomiarowy)Stojan rzadko kiedy ulega uszkodzeniu.
Nie kupuj chińskich wirników. Jeśli koniecznie chcesz inny poratuje cię po regeneracji z DDR!!!
Krystian90 - 2025-04-17, 17:21
Dzięki, dam znać jak zrobię te pomiary. Jeszcze jedno, żeby zmierzyć oporność wirnika muszę demontować zapłon z motocykla?
Marcin W. - 2025-04-17, 18:15
Odłącz szczotki tylko.
Krystian90 - 2025-04-24, 23:52
Zrobiłem pomiary. Oporność wynosi 4,2ohma. Pierścienie nie są spękane czy wykruszone wyglądają jak nowe. Za to w tej drugiej etz wyglądają słabo, ale oporność mają 6,3ohma. I bez problemu z pomiarem za to przy tamtych miernik skacze w cały świat dopiero po kilku próbach udało mi się tak przyłożyć sondy żeby się ustabilizował. Zakupiłem po drodze regulator Jezpola podłącze go zgodnie z tym co znalazłem na forum. Jeśli on nie pomoże to chętnie skorzystam z Twoich usług regeneracji bo rozumiem, że ta oporność go eliminuje z użytkowania na ta chwilę?
Marcin W. - 2025-04-25, 11:25
To pewnie jest błąd pomiarowy lub przyłożyłeś do bieżni pierścienia grafitowego a nie do punktów lutowniczych wirnika wtedy oporność jest zawsze większa. Jeśli będzie potrzebna regeneracja to pisz...
Krystian90 - 2025-05-10, 16:45
Mój problem został rozwiązany. Po tych wszystkich przekładkach jeszcze musiałem poświęcić trochę czasu bo iskra zniknęła, ale podsumowując po założeniu regulatora JEZPOL RNA-2 9d ładowanie się poprawiło i na obrotach około 1700 obr/min multimetr wskazuje mniej więcej 12,70 V. Zgubiło mnie to, że przełożyłem z innej etz regulator, w której jest dobre ładowanie, ale u mnie nie przyniosło to zmiany więc szukałem przyczyny w innych elementach. Dziękuję wszystkim za dobre rady bo jak widać były trafne
|
|
|