Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - opona z kolcami
Radko - 2006-02-04, 18:26 Temat postu: opona z kolcami tak jak w temacie, macie jakieś pomysły jak zrobić taką oponke z kolcami na zime takie jak są na zdjęciach powermoto http://www.powermoto.com/...1&pg=0&count=40
mam jeszcze gdzieś swoje stare opony, może by jakoś śruby powkręcać?? jak sobie pooglądałem te zdjęci to nabrałem ochoty na zimowy wyprawy na lód...:)
piszcie swoje opinie i pomysły.
pozdrawiam lodołamaczy
matisl - 2006-02-04, 18:29
Ja u siebie w motorynce tak zrobiłem. Potrzebne wkręty do drewna, podkładni i izobacja, żeby dentka nie poszła
[ Dodano: 2006-02-04, 18:30 ]
Ale to tylko na pola itp. droga odpada hehe
Radko - 2006-02-04, 18:37
no wiadomo, ja mieszkam na peryferiach miasta więc z polnymi drogami to nie ma problemu. daj opis jak to zrobiłeś, bo mam już jakiś pomysł, ale może twój lepszy
matisl - 2006-02-04, 18:41
Jak masz wkręt to dajesz pod niego podkładke, zeby go nie wyrwało i wkręcasz od środka opony. Jak wkręcisz już wszystkie wkręty to cały opone od wewnatrz odklejasz izolacją/taśmą itp, zeby nie było ostrych rzeczy i zakładasz i jazda
SAke - 2006-02-04, 18:53
Radko, Przeciesz te zdjecia to tez samoróba
duza podkładka obowiazkowo bo obrobi otwór w oponie...
wiec duza podkładta opona duzapodkładka przez to śróba i nakrędka...
Banał...
[ Dodano: 2006-02-04, 18:54 ]
na niektórych zdjęciach widac dokładnie jak to jest robinoe....
http://www.powermoto.com/galeria/snow/snow35.jpg
http://www.powermoto.com/galeria/snow/snow26.jpg
[ Dodano: 2006-02-04, 19:01 ]
aha później między opone a dędke pasuje dac stara dętke rozcięta i złozona na pół
Radko - 2006-02-04, 19:08
no właśnie w ten sposób myślałem zrobić. może by zastosować śruby 5, poskręcać nakrętkami i gitara. tylko sporo musze zakupić tych śrubek, na tylnią opone to chyba tak ze 150
maeko - 2006-02-04, 19:10
ee tam przeswadzasz ale pomysł dobry <lol> chyba se zrobie do wski taki patent
SAke - 2006-02-04, 19:12
policz sobiew jednym rzędzie ta minimum 3 musisz dac...co 5cm tylko ile ma obwodu koło??
maeko - 2006-02-04, 19:15
ale nie trzeba dawać tak wiele jak na tamtej oponce,można dawać 3 w rzędzie a odstępy między rzędami 3-4 cm - takie moje zdanie
matisl - 2006-02-04, 19:17
[quote"SAke"]Radko, Przeciesz te zdjecia to tez samoróba Razz
duza podkładka obowiazkowo bo obrobi otwór w oponie...
wiec duza podkładta opona duzapodkładka przez to śróba i nakrędka...
Banał... Mr. Green
[ Dodano: 2006-02-04, 18:54 ]
na niektórych zdjęciach widac dokładnie jak to jest robinoe....
http://www.powermoto.com/galeria/snow/snow35.jpg
http://www.powermoto.com/galeria/snow/snow26.jpg
[ Dodano: 2006-02-04, 19:01 ]
aha później między opone a dędke pasuje dac stara dętke rozcięta i złozona na pół
[/quote]
Przecierz to samo powiedziałem
tylko z tą starą dentką to nie radz, bo się obsunie i po nowej dętce, lepiej taśmą obkleić
Radko - 2006-02-04, 19:17
koło ma 125 z hakiem w obwodzie i liczyłem co 3 cm to by było koło 130 chyba, ale fakt że co 5 cm by wystarczyło więc jakieś 75 - 80 plus na przód dwa rzędy, ok 60. tak mi się wydaje.
może spróbuje najpierw z tyłem jeśli jeszcze opona się nadaje
matisl - 2006-02-04, 19:18
Powiem jeszcze, że motoryną z tą oponką wszędzie się wjedzie, a co dopiero Etką
Radko - 2006-02-04, 19:19
można by spróbować ją jakoś przykleić, tylko że zawsze może przyszczypnąć
[ Dodano: 2006-02-04, 19:21 ]
ale mam gdzieś starą dętke, taka co ma chyba z 10 łat więc jeśkli nawet przyszczypnie to palcie licho, a daleko się nie będe wypuszczał
SAke - 2006-02-04, 19:27
matisl, ty pisałes całkiem o czymś innym. Wkrety
Ja pisałęm o podkładka sróba podkładka nakrędka
ty serio róznicy nie widzisz?
Ps. IMO z przodu tym bardziej trzeba tam minimum 3 w rzędzie
zrozumiesz jak ci sie złozy moto na prostej drodze (oblodzonej )
[ Dodano: 2006-02-04, 19:30 ]
izolacja jest za cięka... poo za tym jedna rolka izolacji starczy ci na jedno góra dwa okrązenia z dędka sie da zrobic. ewentualnie jak piszesz przyklej ja do opony jak uszczypie to ta stara dętke
Radko - 2006-02-04, 19:35
przyznaje: matisl pisałeś o wkrętach do drewna, a SAke pisał o śrubach z nakrętkami. do wkrętów raczej nakrętki nie nakręcich chyba że by przyspawać. ale wydaje mi się że wkręty mogłyby być za cienkie i by się szybko łamały np. na jakimś kamieniu, śruby są grubsze.
maeko - 2006-02-04, 19:51
fakt śruby będą leprze... dokręcisz i będą się trzymać tylko żeby nie były śruby za długie. Ja mam starą oponke nawet nie jedną (zrobie silnik w wsce i będe myślał z oponkami )
SAke - 2006-02-04, 19:54
Cytat: | fakt śruby będą leprze... dokręcisz i będą się trzymać tylko żeby nie były śruby za długie. Ja mam starą oponke nawet nie jedną (zrobie silnik w wsce i będe myślał z oponkami ) |
To sie śpiesz z tym myśleniem bo juz Luty!!
Radko - 2006-02-04, 20:02
spoko prognozy zapowiadają długą zimę, ja musze pomyśleć przez 3 dni bo środe będe miał najprawdopodobniej moją głowicę.
w sumie to mógłbym założyć do wski 175, ale jakoś mi się to nie widzi
a co do śrub, to tak by wystawały przynajmniej z 1 cm
matisl - 2006-02-04, 20:39
Fakt, wkręty mogą nie wytrzymać mocy MZ, ale żeby tać śróby to trzeba najpier wywiercić otworki. Nie dużo roboty
gruby - 2006-02-04, 20:51
dajcie 2 podkladki na gorze i na dole ale i tak mi sie wydaje ze taka konstrukcja dlugo nie wytrzyma... powyrywa te sroby lub przebija one detke.... w tych motocyklach sa opony bez detkowe wiec sroba moze "wejsc" w srodek opony pod wplywem ciezaru u nas podejzewam ze przedziurawi to detke nawet jak owiniemy to izolacja i jeszcze zalozymy na to stara detke...
|
|
|