To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - przyczepka jednokolowa do mz

bartek2801 - 2010-04-03, 16:48
Temat postu: Przyczepka motocyklowa
witam, znalazłem taką aukcje http://allegro.pl/item975...motor_mala.html i bardzo mi się taka przyczepka spodobała,jak myślicie MZ dała by z czymś takim radę ?? jak by się sprawowała ? czasem lubie coś samodzielnie stworzyć może jak by mi sie udało zebrać trochę "materiału" to spróbuję wykonać podobną tylko najważniejsze pytanie orientuję się ktoś czy takie cudo trzeba rejstrować ??
peres2911 - 2010-04-03, 16:55

Nie orientuje sie w temacie dokladnie ale po obejzenu aukcj zauważ ze z tyłu na srodku jest miejsce na tablice rejestracyjna więc chyba bedzie trzeba zarejestrować jako przyczepę lekką??
bartek2801 - 2010-04-03, 17:00

w aukcji piszę że montuję się na przyczępę tylnią tablice z motocykla i że nie wymaga rejstracji i posiada atest który jest chyba kionieczny żeby można było nią jezdzić ??
nemo491 - 2010-04-03, 17:01

Kiedys byly przyczepki podczepiane z tylu moto z 1 kolem, ta jest za ciezka do mz. Sama wazy ok 90kg + ladunek przekroczy ciezar calego moto.
rastuch - 2010-04-03, 17:55

prędzej stara Jawoska by się nadawała PAV 40 albo polski niewiadów 31

http://www.google.pl/imgr...ved=0CB4Q9QEwBg

bery125 - 2010-04-03, 20:27

Według przepisów kodeksu drogowego przyczepka którą ciągnie motocykl nie wymaga rejestracji jednak jej waga nie może przekroczyć 100kg DMC.
CrystalDrill - 2010-04-03, 20:47

Yup Bery125 dobrze mówi - DMC przyczepki nie może przekroczyć 100kg i WAGI motocykla - wtedy nie potrzeba ani przeglądu ani ubezpieczenia. Dobrze jest wyrobić 2 tablice rejestracyjna - aha i by sie policja nie przyczepiła - stop/postój i kierunki muszą być. Sam motuje taka przyczepke na 1 kole - screeny wkrótce - 4k za coś nieamortyzowanego to "lekka" przesada ;p i to bez kabiny sam stelaż :D mnie to wyniesie 100zl :D
KilleRart - 2010-04-03, 20:54

Co do obciążenia motocykla to kłaniają się pytania i odpowiedzi z kursu kategorii A i wszystko jasne.
kowal930 - 2010-04-03, 21:18

KilleRart napisał/a:
Co do obciążenia motocykla to kłaniają się pytania i odpowiedzi z kursu kategorii A
Dokładnie. Jakieś 3 mieś. temu się tego uczyłem na A1. No i co zdałem i już nie pamiętam :mrgreen:
bartek2801 - 2010-04-03, 21:47

kowal930 ty 3 miesiące i nie pamiętasz a ja 2 tygodnie i już o tym zapomniałem :) mam chęć coś takiego stworzyć tylko nie wiem jak zrobić jakąś w miarę solidną ramę i żeby była lekka, zwykłe kątowniki trochę ciężkie będą co myślicie o rurach miedzianych a na podłogę blachę aluminiową 1.5mm??
CrystalDrill - 2010-04-03, 21:54

zadna miedz - zwykle katowniki na rame to jakies 10-15kg bedzie plus waga koła w 40kg sie napewno zmiescisz :P
peres2911 - 2010-04-05, 12:51

gdzie rury miedziane za miekki materiał chłopie kontowniki,ew profile aluminiowe ale to droga sprawa i kłopot kot ci wyspawałby konstrukcje .Najlepiej kontowniki!!!!!!!!!!!!!
Poszy150 - 2010-04-05, 16:12

o czego to doszło, ze już koty spawają alu :DD
matmax - 2010-04-05, 18:18

No ciekawy pomysł z tą przyczepką. Pomysł w prawdzie nie jest nowy ale z całą pewnością niecodzienny. Osobiście był bym za lekką konstrukcją na wzór czeskiego PAVa.
Nie ma sie nad czym zastanawiać... rysunek, materiał i do dzieła :lol2:
Sam myślałem jakiś czas temu nad taką przyczepką. Jak zmienię motor na bardziej turystyczny to zmatrerializuję swoje pomysły...
bartek2801, jeśli zdecydujesz się na budowę takiego cuda, to dawaj tu relację na bierząco.

Na necie można podpatrzeć małe co nie co:

arsene - 2010-04-05, 20:01

Ja już od jakiegoś czasu szukam po necie przyczepek motocyklowych i mam parę fajnych fotek w domu na kompie.

najbardziej mi się podoba ta:
http://dodo.samba.pl/moto...yczepka_138.jpg

Już wymyśliłem, ze kupię 2 koła od simsona skutera i boxa do samochodu.
Do tego wyspawam konstrukcję ramy, tylko nie mogę znaleźć sposobu zaczepienia jej do beemki - jak zamontowac hak w motocyklu?

saska251 - 2010-04-05, 20:31

arsene, ja na twoim miejscu odpuściłbym przyczepę dwukołową. Wymuszony małymy gabarytami dość wąski rozstaw kół w stosunku do ich rozmiaru może powodować podbijanie kół na nierównościach drogi co może skończyć się wywrotką. Chyba że zastsować by połączenie uniemożliwiające wychylenie przyczepki w osi wzdłużnej. Co prawda, takie konstrukcje jeżdżą z goldasmai i wszelakiej maści cruserami, jednak ja naprawdę nie widzę takiego czegoś w motocyklu.

No i koniec z przeciskaniem się miedzy autami, to nawet nie będzie to samo co z wielkimi kuframi.

Jednokołowa ma swoje wady - małe gabaryty, konieczność zamontowania skomplikowanego połącenia no i oczywiście - większą masę do utrzymania w pionie, co może skutkować większą wahliwością motocykla przy prędkościach parkingowych, ale trudniejsze pokonywanie krótkkich, naprzemiennych zakrętów.


Ja buduję jednokołową. Tył chcę zrobić amortyzowany, gabaryty będą nieco większe od PAVa, czy Niewiadowa, oraz do minimum zmniejszony prześwit - czyli tzw. GLEBA :cool:

arsene - 2010-04-05, 20:50

saska251 napisał/a:


No i koniec z przeciskaniem się miedzy autami, to nawet nie będzie to samo co z wielkimi kuframi.

:cool:


Trudno coś za coś.

I tak jak jadę beemką między samochodami to wszyscy uciekają na boki. Teraz jeszcze biały kask kupię to dopiero będzie jezda.

Ale wracając do tematu. Jednokołowa ma właśnie skomplikowany zaczep, na pewno utrudni jazdę, będziesz miał długi wysoki pociąg bardzo czuły na wiatr z boku i chyba chybotliwy.
Wiec wolałbym z dwoma kółkami.

Dla mojej beemki dwukołowa z bagażem może ważyć ze 100 - 150 kg co przy masie beemki 250 kg + 3 kufrów (nie mam pojecia ile kg tam ładuję) + małżonki (65 kg) + mojej "skromnej" osoby (około 90 kg) = około 450 kg będzie drobiazgiem a jednocześnie bedzie dosyć ciężka aby fruwać na zakrętach.
Fajnie że na tej aukcji są podane wymiary więc nareszcie mam na czym sie wzorować.
Moze koła od simka są zbyt małe? Cały czas mówię o skuterze.
Założyć od malucha? Byłyby tańsze. Nawet wczoraj teśc chciał mi dwa wcisnąć abym sobie w przyczepce ogrodowej wymienił.

Na pewno jezda motocyklem z przyczepką musi być spokojniejsza a jak jadę z żoną to już jadę wolniej i spokojniej.

Jak jadę sam to mam wystarczającą przestrzeń bagażową.

W sumie boxa to już mam (mam taki zgrabny na samochód), tych kilka kątowników to nie problem, jedna wizyta w hurtowni stali.

Zostaje wymyślić zawieszenie i zdobyć koła.

A wyspawać? No problem.
Mam migomat i trenuję spawanie już parę lat. Sąsiadom spawam takie dziwne rzeczy, że szok.



Co do tej z allegro. Jak zwykle jak jest coś nowego i wprowadzane na rynek to jest drogie jak cholera.
Ile materiały na nią mogą kosztować?
Bez tych ślicznych felg i oponek nie więcej jak 250 zł, no może 300 zł
Tych pare rur na ramę nie przekroczy 100 zł, zaczep pewnie około 50 zł i pozostałe drobiazgi drugie tyle.
No niech z tym kółkami kosztuje 1500 zł.
Czas spawania, malowania, skręcania przy produkcji nawet małoseryjnej nie przekroczy 1 dnia roboczego.

A przyczepki (bardzo lekkie :) ) do samochodów, w marketach (NOMI w Białej Podlaskiej ) są od 1200 zł !!!!!!!!!!!!

saska251 - 2010-04-05, 21:09

arsene napisał/a:

Ale wracając do tematu.. będziesz miał długi wysoki pociąg bardzo czuły na wiatr z boku i chyba chybotliwy.


właśnie mój będzie niski, ale długi. koło chcę umieścić za przestrzenią bagażową, która nie będzie raczej duża. Wystarczy, żeby się zmieścił plecak z palavą, namiot i torba z ciuchami

arsene - 2010-04-05, 21:30

http://www.okazje.info.pl...zetka/aktualna/

A do motocykla 4000 zł !!!!!!!!!!!!!!!

CrystalDrill - 2010-04-05, 21:35

U mnie to wygląda tak - koło od motorynki - szprychowe bodajże 11 czy 13 cali :P (bardziej pasuje niz odlewane :P ) za przestrzenia bagazowa - amortyzator od roweru, nie miałem pomysłu na budę - zrobię po prostu wózek :D będzie jak znalazł na namiot i spiwór :D
myślałem o mocowaniu na małą kulkę ale chyba zastosuje najprostszy patent :P
http://img365.imageshack....p1070948ps2.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group