To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - Luz na zabieraku MZ 250 - metoda dokładnego pomiaru

Dukee - 2012-11-10, 20:20

Bóg zapłać :wink: :piwo: :piwo:
hektor - 2012-11-11, 16:36

Czyli tam nie ma prawa być żadnego stukania tak? U mnie już stuka więc chyba zestaw do wymiany.
Dukee - 2012-11-11, 18:42

Generalnie lepiej zeby sie tukło jak by miał się zablokwać. Wiele emzetków jezdzi i sie tłucze. Mnie to irytuje i mam zamiar mojego motora wyleczyć z tej dolegliwości :roll:
Antczak - 2016-02-09, 19:11

Odkurzam temat,chodzi mi o dystansowanie sprzęgła na wale dzisiejszej produkcji i stożku od Intra.Jak to zrobić najlepiej? Tylko proszę zwięźle i na temat przedstawić metodę bo tu się naczytałem i mało co z kumałem.Nie wiem jaką mam konkretnie podkładkę dystansową (grubości) ale jest na 100% DDR i dlatego się pytam jak to dobrze wykonać?
januszj23 - 2016-02-09, 19:38

Antczak,
Antczak napisał/a:
Tylko proszę zwięźle i na temat przedstawić metodę

Jest w pierwszym poście. Dalej Intr wyjaśnia co zrobić ze stożkiem.
Antczak napisał/a:
i mało co z kumałem

Czytaj dotąd aż zakumasz.
Antczak napisał/a:
Nie wiem jaką mam konkretnie podkładkę dystansową (grubości)

Zmierzyć suwmiarką. :)

Antczak - 2016-02-09, 19:40

januszj23, Czyli ta w pierwszym jest ok,to fajnie. ;) Zmierzę na pewno. :D
mateusz878 - 2016-05-14, 22:01

Nie zawsze to co się tłucze to luz zabieraka ja się mordowałem kilka dni a wyszło że hałasuje ale zabierak z kołem talerzowym, był spory luz. Po zakupie nowego zabieraka i koła talerzowego stwierdziłem że zrobię mocowanie dla czujnika zegarowego którego kiedyś nabyłem do ustawienia zapłonu. Potrzebna jest stara piasta sprzęgła rozwiercamy wiertłem 19 mm wiercimy otwór pod czujnik oraz spawamy nakrętkę wkręcamy czujnik zakładamy na wał tak jak sprzęgło na podkładki razem z podkładką falistą i mierzymy.
Adam_H - 2017-04-08, 13:44

"Jak chcesz ustawić luz na obecnych częściach (mam na myśli komplet wał+stożek) to musisz to robić na prawidłowo założonym i dokręconym stożku -wtedy można mierzyć dopiero luz medodą jaką opisał założyciel posta"

Święte słowa

Metoda ze szczelinomierzem działa wtedy i tylko wtedy gdy założymy i dokręcimy mocno stożek. To aby podczas dociągania listek szczelinomierza pozostał na właściwym miejscu graniczy jednak z cudem.

Metoda ze starym stożkiem i czujnikiem zegarowym jest dobra ale nie można zapomnieć, że docelowo zakładamy inny stożek i inaczej osiądzie on na wale (ma inny błąd wykonania).

Serwisówka podaje pomiar bez założonego stożka. Przyrządu 05 ML13-4 nie dorabiałem ale widać, że nie ma on nic wspólnego ze stożkiem wału.

Pomiar szczelinomierzem bez stożka wyszedł mi 0,9 mm
Ze stożkiem niedociągniętym 0,05 mm
a po dociągnięciu stożka sprzęgło nie wysprzęglało i stanęło dęba razem z wałem. Luz skasował się po dociągnieciu.

Historii z ustawianiem luzu jest zatem wiele i nic dziwnego.

Pytanie kto opracuje najlepszą metodę doboru luzu która przeskoczy serwisówkę i nie będzie wymagała dorabiania dodatkowych narzędzi? Ciągłe rozbieranie silnika bywa czasem przez to męczące.

mar09 - 2017-04-08, 21:06

Niestety nie masz racji lub źle doczytałeś, położenie czy też "siadanie" stożka nie ma nic do luzu zabieraka pod warunkiem, że falista została naprężona lub nie została wyprostowana.
kosior30 - 2017-04-09, 19:19

No i w tym jest właśnie pies pogrzebany, że często po założeniu współczesnej piasty, podkładka falista lata sobie luźno. Ale to już idzie wyliczyć - tutaj mamy tolerancję rzędu prawie milimetra, a to głębokościomierz w suwmiarce ogarnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group