To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Hamulec tarczowy tylnego koła

Miki1406 - 2004-11-21, 12:26
Temat postu: Hamulec tarczowy tylnego koła
Co wy no to kolega ma takie coś i to się sprawdza...
tomcio - 2004-11-21, 13:16

nio ale wiesz ile jest z tym zabawy?bardzo duzo...
ja mam 150 wiec troszke bezsensu...moze gdybym mial 251 :|

wozi - 2004-11-21, 15:35

Mi tam wystarcza bębnowy (ale tarcza nigłupia rzecz tylko roboty w h...... :? )
Budzik-WGR - 2004-11-21, 21:42

Witam!
Temat ten interesuje mnie juz od bardzo dawna (mianowicie od tąd od kiedy zobaczylem Etz 251 Jacka z Gdanska( Mlody VFR-na forum motocyklistów) a pózniej Etz Vipera (VIPERPL -na forum motocyklistów)
Mimo ze mam etz 150 , to chciałbym miec taki bajer! I mysle ze przydal by sie!
Czynnosci te są w miare łatwe do zamontowania zacisku potrzebna tylko spawarka szlifierka kątowa, no i zdolnosci manualne :D ) wiekszy problem bedzie jednak z pompką hamulcową bo zatosowanie pompki tej MZtowskiej graniczy chyba z cudem, no i sprawia ona zbyt wiele klopotów(cieknie itd.)
Wiecie moze od czego mozna bylo by zastosowac takie cudo??
I druga rzecz z którą mozna miec problemy a mianowicie PRZEóD HAMULCOWY! (taki zeby pasowal do pompki i do zacisku)
Bo wątpie zeby dopasowac go od czegos)
Macie jakies pomysły??

Pozdrawiam Veteranos!

Miki1406 - 2004-11-22, 22:17

Mam cału opis jak to zrobił gościu ze stronki o 251e. Jacek jak ktoś kojarzy. Ale bez jego zgody niestety go nie dam. To by było łamanie praw autroskich. Jedno co napisze to to że użył oryginalnego koła od MZ z tyłu, tarczy też oryginalnej, zacisku oryginalnego i w ogóle koleś ma łeb na karku :mrgreen:
tomcio - 2004-11-23, 07:20

na forum motocyklistow wszytsko bylo opisane;/jak dla mnie to najgorsza kapa zalozyc zacisk i pompke...z reszya chyba bym sobie poradzil:)
Budzik-WGR - 2004-11-23, 13:39

Zacisk to łatwo, robisz prowadnice (przylapujesz spawarką do wachacza) po której mozna by bylo poroszac zaciskiem w razie np. naprezania łancucha i do której mozna by bylo przykrecic zacisk!

Ps. Przypoinam ze kolo z tarczą trzeba dac do wywarzenia bo inacze bedzie scinalo opone pojedsnej stronie no i bedzie to negatywnie wplywało na prowadzenie motocykla! :mrgreen:

tomcio - 2004-11-23, 20:21

nienio....ja chybasie na to nie pisze...;/moze jakbym mial 251 lub Jawe 350TS(tutaj to bym zaczol od tarczy na przod:D)
Budzik-WGR - 2004-11-23, 21:59

A Ja pomysle tak ze JAK juz sie zdecyduje to zeby pojechac z TARCZą na Rozpoczecie sezonu!
Doman1978 - 2004-12-05, 02:24

ja tez mysle o zalozeniu tarczy z tylu i zapewne na ten sezon zrealizuje ten plan wydaje mi sie ze to jest zajebicha sporawa
tomcio - 2004-12-07, 21:44

ja sadze ze u mnie w MZ 150 hamulec bebnowy spokojnie stylu wystarcza!i tak bardziej mysle o zmianie hamulca przedniego....znajomy mowil zeby kupic jaka bardziej wydajna pompe...i bedzie lepiej hamowal...:>
Budzik-WGR - 2004-12-07, 21:57

W 250 Bebnowy tez smialo starcza, ale chodzi tu o bajer :D
tomcio - 2004-12-08, 19:43

a nie lepiej podwojny hamulec na przod?
ale z hamulcami to trzeba uwazac...wyobrazcie sobie ze zrobicie jakis wlasny hamulec tarczowy...ktory lekko moze trzec (sami tego nie zauwazycie)i pod wplywem tracia moze sie jakis metal rozszezyc i wtedy scisnie nam kolo i mozemy zaliczyc zdrowa glebe :shock:

Budzik-WGR - 2004-12-08, 20:02

Jak cos nawet lekko trze to sie to odczuwa i jest to slychac!!
KaBaN - 2004-12-08, 20:37

Cytat:
a nie lepiej podwojny hamulec na przod?



Akurat to rozwiązanie było przedstawione szczegółowo na forum motocyklistów przez właściciela czarnej MZ ETZ 251R... udało mu sie wspólnie kolegą zamontować to całe ustrojstwo... i wynikła z tego dosć ciekawa dolegliowsc.... mianowicie nagle zaczeło drgać przednie zawieszenie... początkowo zastanawiali sie czym to jest spowodowane... po krótkim czasie doszli dow niosku ze 2 tarcze w MZ to za dużo... odpowiedz była jednoznaczna.. pakujać jeszcze jeden zacisk i tarcze zwiększyła sie masa nieresowana i stad te drgania.. :pirat:

tomcio - 2004-12-08, 20:51

wiedzialem ze gdzies o tym czytalem:)
ale daje sobie glowe uciac ze na allegro koles sprzedawal taka mz z 2 tarczami i mowil ze super sie sprawuja:)

Budzik-WGR - 2004-12-08, 21:58

Dwie tarcze mial ale przy jednej zacisku nie bylo hehehe
tomcio - 2004-12-09, 06:47

nie, nie....ten koles z allegro mial na obu!
na sto procent..ale to bylo jakies 10 miesiecy temu(jak nie rok;/)

Miki1406 - 2004-12-09, 08:19

Apropo tego tarcia to nie zawsze to czuć :cry: . Ja tam sobie nową klamkę założyłem i nie wiem dlaczego ale tarcza lekko obcierała. Widziałem, że tak się dzieje. Ale stwierdziłem... aaaaa wytrze się... I to był błąd :x Efektem był starty łokieć i urwany obrotomierz :cry:
tomcio - 2004-12-09, 13:39

widze ze jak upadamy to na ta samna strone:)ja tez mam obrotomiez urwany;/
moim zdaniem trzeba zawsze pamietac ze metal pod wplywem tarcia sie nagrzew i powieksza swa objetosc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group