To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - ZERWANY GWINT W CYLINDRZE mocowanie kolanka

tomek@1966 - 2011-01-19, 13:20
Temat postu: cylinder TS250/1 zerwany gwint wydechu
jak w temacie ma ktoś namiar na jakiegoś tokarza albo frezera który podjął by się zrobienia nowego gwintu,mam większą nakrętkę.Objeździłem wszystkich w okolicy i nikt nie chce się podjąć tego wyzwania,no jeden frezer się znalazł ale wycenił się na 200zł :torba": według mnie to drogo :?
dzema11 - 2011-01-19, 14:42

Witaj! słyszałem że frezarzy tak sie cenią mam na to inny spsoób choć troche nieelegancki.
2 lata temu zastosowałem taki patent w simie http://pokazywarka.pl/lrxrs5/
z drutu 6mm wygiołem taka obręcz na pierscien od wydechu (2) i na końcach nagwintowałem na nakrętki.
Dałem podkładki żeby zaparło sie o cylinder i dokreciłem. Spałem spokojnie.

tomek@1966 - 2011-01-19, 16:43

Dzięki ten sposób to ostateczność którą biorę pod uwagę
Shady - 2011-01-19, 17:43

Miałem dokładnie ten sam problem, rozwiazałem to w ten spsób, który zaproponował dzema11, może nie wyglada zbyt elegancko, ale sprawuje sie świetnie.
Hagi - 2011-02-13, 11:29

Ja to rozwiązałem w podobny sposób, dałem podkładkę taką, żeby dociskała nakrętkę wydechu, wywierciłem w niej dwie dziury i dałem długie śruby między żeberka, tam już czekały nakrętki, w ten sposób, że nie wystawało to na drugą stronę, ale idea jest ta sama.

Każdy frezer się ceni drogo. Jęsli na tokarce da się to wykonać (nie znam się na tych maszynach) to ja mam znajomego tokarza na wiosce (nie alkoholika) który zawsze toczy mi różne rzeczy jak potrzebuję za grosze. Nie wiem czy taki duży element jak cylinder podlega pracy na tokarce. Choć wstawiał mi kiedyś tulejkę do głowicy w MZ 250.

Tak czy siak jakiś tokarz powinien Ci to zrobić... nie wiem czemu nie chcą się tego podjąć.

amper - 2011-05-24, 22:07
Temat postu: ZERWANY GWINT W CYLINDRZE mocowanie kolanka
witam!!!

jakiś czas temu zerwał mi sie gwint w cylindrze od mocowania kolanka i np. wczoraj znowu mi sie to obluzowało, zauwarzam tez ze coraz czesciej sie to dzioeje czyli mu sie pogarsza;d i tu rodzi sie moje pytanie ... czy da sie go zregenerowac i ewentualnie ile taka przyjemnosc kosztuje??

czochu - 2011-05-24, 22:12

na pewno sporo bi już ktoś się tego podejmował, dajesz tokarzowi on Ci robi nowy gwint i nową nakrętke, taniej chyba wyjdzie inny garnek
Chinczyk - 2011-05-24, 22:13

A ten cylinder w jakim jest stanie? Kiedy był szlif? I który to już szlif on ma?
Marcin W. - 2011-05-24, 22:18

Witam
w dalekosiężnych moich planach jest też i zrobienie artykułu o naprawie gwintu w cylindrach MZ... Zobaczymy czy się opłaci jak do szlifu to pewnie nie...

amper - 2011-05-24, 22:25

cylinder jest w bardzo odbrym stanie zreszta gwint tez był az któregos dnia mi sie odkreciła z tyłu sróbka mocujaca a tej do silnika nie przykrecałęm no i wint sie zerwał tumnik odpadł i td... cylinder ma od nowasc 7300km i to nomina
Chinczyk - 2011-05-24, 22:28

No szkoda takiego cylka...szczególnie że nominał...myślę że opłaciło by Ci się nagwintować.
Co prawda kupno sprawnej używki wyjdzie taniej ale tutaj masz DDR nominał. Więc chyba warto.
Co to kosztów musisz podzwonić i się popytać bo każdy zakład ma inny cennik usług. Ceny trochę są zbliżone ale jednak inne.

winiar91 - 2011-05-24, 22:33

Masz chyba 3 możliwości :
1. Możesz znaleźć zakład, w którym zaleją Ci stary gwint aluminum, i na nim zrobią nowy. Nikt z forum tego chyba nie próbował, więc nie wiem czy zadziała.
2. Tak jak już powiedzieli do tokarza, większy gwint i nowa nakrętka.
3. Obejma na cylinder.... Trochę partyzantka, ale jak nie masz kasy to najłatwiejsze.

Anonymous - 2011-05-24, 22:37

czochu napisał/a:
na pewno sporo bi już ktoś się tego podejmował, dajesz tokarzowi on Ci robi nowy gwint i nową nakrętke, taniej chyba wyjdzie inny garnek


http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#208927

Łatwo powiedzieć zrób nowy gwint w tym cylindrze :D Znaleźć odpowiedni gwintownik :twisted: i maszynę :evil: to jest problem.
Zlanie starego gwintu aluminium to no - problem. W zakładach gdzie felgi naprawiają to mogą to zrobić. Tylko problem jest z tym cholernych gwintowaniem.
Uratowałem od przetopu mój drugi cylinder.

Jest jeszcze bardziej drastyczna metoda: bierzesz klucz pazurkowy jedziesz ile się da, potem żabkę i jazda do oporu. Nieszczelności zatykasz pastą do naprawy tłumików.
Lub na podkładce miedzianej i też jedziesz do oporu.

herrq666 - 2011-05-24, 22:43

lord-89 napisał/a:
Znaleźć odpowiedni gwintownik
, wystarczy dobra tokarka, dobry nóż i robisz gwinty jakie chcesz. W tropiku miałem dorabiany gwint na wydechu u tokarza, stówkę wtedy zapłaciłem, za gwint i nową nakrętkę. Sam gwint to nie problem, zabawa jest z ustawieniem cylindra w uchwycie.
amper - 2011-05-24, 23:07

no widzę ze metod jest dużo ceny są też dyrze;d 100zł za gwintowanie ;d moze podłoże blaszke z puszki aluminiowej;( na sama myśl ze musze takie cos zrobic etce to mnie boli;/ tyle czasu nic sie niedziało a w tym tygodniu to masakra ten tumnik a dzisiaj iskre straciłm;d naprwade suie wkurwie jak impulsatro posedł;d a jak sie wkurwie to nie bede patrzył ze ta mz mnie wyszła z 4k sprzedam za 3k i kupi japonca bo po tym tygodniu dokrecania kolanka i dzisiejszego głuówkowania za co iskry nie ma to stożek z tymi MZ-tkami tym szwabom to sie w głowie pop przewracało ze na gwint to zrobili a nie na szpilki tymbardziej ze tu silnik jest amortyzowany i wszystko chodzi jak na startej kurwie majtki;djak nic u niej nie rozbiłem przez 1,5 roku tylko ulepszałem i upiększałem to teraz nie chce chodzić a jak chdzi to tak głośno ze psy spierdalaja jak jade ;d
lukaszMZ - 2011-05-26, 19:42

ale sie napinasz stary. to kup japońca i tyle... ja dzisiaj wlasnie ustawialem luz w gs 500 e i wcale rewelacji w tych japonskich nie widze, szczegolnie teraz, gdy obchodze sie z nimi na codzien
Chinczyk - 2011-05-26, 21:28

Rewelacja jest dopuki się coś nie posypie bo jak coś padnie to niedość że trzeba kombinować pół dnia jak to wymienić to jeszcze trzeba wybulić za tą część kilkaset złotych. Tyle że te części są bardziej trwałe.
Zuh - 2011-05-26, 22:56

:spam: Bo się honde kupuje :D :D i się jeździ i jeździ :D :spam:
amper - 2011-05-27, 08:13

juz mi przeszło to wkurwienie na MZ przedwczoraj wieczorem poatrzyłem miernikiem jescze raz i okazało sie, że słabo zalutowałęm brazowy kabelek impulsatora do modułu;) bo wymieniałem cała instalacje;d więc przeprsaszam ETZ i spokojnie moge twierdzic ze jest bezawaryjna jak narazie;) bo tego gwintu nie biore pod uwage bo to moja wina nie dokreciłem dobrze tumnika jak był u chromowania i sa skutki... gwint jak narazie sie trzyma. owinełem gwint nakretki 6x folia alupoiniową od kanapek i wkreciłem i jak narazie wszystko gra. a jak cos bedzie sie działo to bede musiał naprwaic gwint cylindra niestety.... w sumie w trakcie konczenia jest cylinder etz301 pod membrane aktualnie jest u kolegi bo jego start mił mi nadlewać tą kostke;) pozatym nie spieszy mi sie;d jeszcze płuków w tulei nie skonczyłem;d to moze za jakies 5tygodni bede mógł go załozyc tam gwint jest idealny;) tylko tulej byłaa juz po ostatnim szlifie wiec bede musiał ja wywiercic i wstawiam swoja z nawa mapa okien bo strasznie w miesciue denerwuje mnie to ze mz ciągnie dopiero od 2,7k ale jak narazie pomecze sie z tym 251... zreszta tak czy tak go musze naprawic bo to nominał wiec moze sie komus przydac;)
saska251 - 2011-06-08, 20:17

:spam:

lukaszMZ napisał/a:
ale sie napinasz stary. to kup japońca i tyle... ja dzisiaj wlasnie ustawialem luz w gs 500 e i wcale rewelacji w tych japonskich nie widze, szczegolnie teraz, gdy obchodze sie z nimi na codzien


chłopie, nie wiesz co mówisz.
luz zaworowy w gs500 to NAJWSPANIALSZY na świecie sposób ustawiania luzu zaworowego na płytkach.
podstawiasz dźwigienkę, luzujesz szklankę, wymieniasz plytkę i już..
kawasaki i suzuki stare są gorsze, bo przy zdejmowaniu wałków śrubki od podpór się wykręcają razem z gwintem...

po stokroć wolę naprawiać Japsy niż MZ, ale MZ i tak ma zawsze zniżkę :]

:torba":

[ Dodano: 2011-06-08, 20:19 ]
amper, tylko przymocuj porządnie kolanko do silnika, tam pod altkiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group