To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - hamulec tarczowy - blokuje koło

bimoto - 2006-03-09, 09:10
Temat postu: hamulec tarczowy - blokuje koło
jezdzilem na nauce jazdy kiedys na 250 yamahy i tam hamulec sie ni blokował
tymczasem w mojej etce jest tak ze puki hamuje lekko to dobrze hamuje a jak mocniej przyhamowac chce to poprostu mi blokuje koło. tarczy raczej nie mam krzywej , manetka mi nie pulsuje. klocki mam nowe. opona metzelerek jakis szosowy. hmm nieukrywam ze to mnie martwi. czy wy tez tak macie czy to ja cos mam nie tak, czy mzoe hamulce w etkach tak sie dozuja. i nie mówcie mi ze za mocno wciskam :) bo w hamowaniu motocyklami to mam jednak troche doswiadczenia.

młodymz - 2006-03-09, 10:27

po przekroczeniu jakiegoś progu musi koło zblokować
w każdym moto ten "próg" jest inaczej rozumiany> rozmiar kół, opony!!, rozkład masy
ps. a ta yamaha to jak szeroką oponę miała z przodu
ps2. blokować= piszczeć= dymić = byle nie zaliczyc szlifa przez to <dobrze Cię rozumiem :lol:

bimoto - 2006-03-09, 15:37

hmm tylko powiem ci ze u mnie ten niby prog jak to nazwałes to jest jeszcze nizszy niz przy bębnowym. Powiem tak u kolegi na bębnowym szybciej wyhamowalem niz na swojej tarczzy..... ta yamaha to miala taka jak mz z przodu. o to chodzi ze moj hampel jak hamuje leciutko to działa dobrze ale przy mocniejszym docisnieiu zamiast hamowac mocniej to od razu łapie . dodam jeszcze ze usiadłem na baku aby ciezar byl na przodzie i tez tak mi sie stało:(
hubertbaran - 2006-03-09, 17:02

Wytłumaczenie na szybko wbo jamacha ma tarcze lub zacisk pływajacy;] Wtedy hamulec zupełnie inaczej działa ;] (chodzi o działanie praktyczne)
mateusz.kol - 2006-03-09, 17:06

Dziwne to jest bo u mnie wciskam np. przy 50km/h hamulec na max i na asfalcie nie chce mi zablokowac kola:( .A stoppy tez nie moge zrobic :evil: Dopiero przy mniejszej juz predkosci zablokuje sie kolo.
Radko - 2006-03-09, 17:28

no u mnie przy miejszej prędkości też koło zablokuje, ale przy większej hampel na maxa, teleskopy dobijają i powoli staje. może poprostu masz super pompe, która potrafi Ci zablokować koło. uważaj na to możesz sie przelecieć :D
bimoto - 2006-03-09, 18:11

nierozumiecie. mozna to ujac w moim przypadku tak , hamulec nie hamuje , hamuje lekko lub całkowicie blokuje koło. wiec nie mam wcale tak super, bo predzej niz wyhamuje to ryj se skapiszonuje o asafalt;]

[ Dodano: 2006-03-09, 18:14 ]
byc moze to opona jest taka dupna i sie slizga zamiast kleic do asfaltu;/

hubertbaran - 2006-03-09, 18:25

wyczyść zacisk;] wymień klocki;]
Toma - 2006-03-09, 18:46

Hubert na racje , zdemontuj zacisk , wyjmij tłoczek i zobacz w jakim jest stanie , jeśli bedzie sfatygowany wymień , być moze bedzie wymagał tylko wyczyszczenia , przy okazji wymień uszczelniacz , powinno pomóc . Jeśli masz wolne złotówki i chcesz poprawić ham. zainwestuj w pompe od japoni i stalowy oplot - stoopie na dwóch palcach :lol: :lol:
bimoto - 2006-03-09, 19:03

qrcze nie rozumiecie mnie dalej.:P po co mam myjmowac tłoczek jak mi sie nie zacina?? ani nie cieknie?? to musi byc cos z opona moze. nie jestem pewnie ale moze miec to zwiazek z luzami na amorach które obecnie naprawiam
hubertbaran - 2006-03-09, 19:10

to ty nas nie rozumiesz. Najprawdopodobniej tłoki nierówno pracuja (one zawsze nierówno pracuja). Problem w tym ze uciebie różnica czasu reakcji tłoków jest duża;]

Zresztą co ci szkodzi wyczyscic zacisk;/

Toma - 2006-03-09, 19:11

hmmmmmm ........... wydaje mi sie ze albo kipesko tłumaczysz albo to Ty nie rozumiesz :) skoro ham.działa a pod wpływem wiekszej siły blokuje tarcze to moze być wina tłoczka który sie przyciera
shalashaska - 2006-03-09, 19:34

Bimoto koledzy prubują Ci wytłumaczyć jak usunąć tą dziwną usterkę.Ja podejżewam i obstawiam na zły stan tłoka i cylinderka w zacisku,musisz to rozebrać i wyczyścić bądź wymienić.A jak ktoś chce jeźdźić na przednim kole to polecam skorzytać z opcji szukaj i znaleźć temat "ku przestrodze" i po oglądać filmiki.Ja sam się obawiam bym nie przeholował z hamulcem na nowej pompie od Yapana :roll:
bimoto - 2006-03-09, 19:48

dobra:) damy se spokój . i tak dojde do tego sam;] najwyzej powiem co bylo. od 10 lat naprawiam motocykle sobie i innym . i z forum nie korzystalem to i teraz sie obejdzie:D
Toma - 2006-03-09, 19:51

to po siux zawraczasz du** skoro wiesz lepiej ? :lol:
hubertbaran - 2006-03-09, 19:53

Dobra... skoro jesteś taki obcykany w temacie;) To powiedz nam co to jest tarcza i zacisk pływajacy;]
shalashaska - 2006-03-09, 20:04

Nie rozumiem kolesia :roll: ,po cholere zawraca nam dupę?
SOVIETVW - 2006-03-09, 20:44

dobra jak sie zna to niech sie zna:D,ja nie mam pytan do typa... :wink:
SAke - 2006-03-10, 14:30

Ej zaraz a to nie lepiej jak koło zatrzyma w mniejscu??:>
tomasz102 - 2006-03-10, 15:10

nie lepiej bo nie wiesz kiedy i to jest niebezpieczne hamulce powinny być precyzyjne i dopieo jak na maxa dojebiesz po klamce to ma się zablokować :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group