To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Cylinder - dotarty na innym silniku

mik84 - 2006-03-15, 18:38
Temat postu: Cylinder - dotarty na innym silniku
Witam
Jakiś czas temu kupilem od zaufanego gościa cylinder+glowica+tłok+sworzeń, po 3.szlifie i ładnie dotarty(ok 3k km, zero zatarć na tłoku). Nareszcie mam orginal 251 :) Niedługo będę go montował i zastanawiam się na ile ostrożnie się obchodzić z tym zestawem podczas jazdy. Wiadomo że najważniejszy jest układ tłok-cylinder ale w końcu "nowy" stuff będzie chodzil na innym wale, pewnie róznica na uszczelkach tez jakaś będzie..minimalna ale czy to znaczy, że nie istotna? :roll:
Mieliście podobne doświadczenia?

SOVIETVW - 2006-03-15, 19:54

jesli przekładasz cały zestaw to bedzie smigac,no grubosc uszczelek a raczej uszczelki pod cylindrem bedzie miała znaczenie ale niewielkie,bo jasli bedzie ciut grubsza to pierscienie to tłok bedzie schodzil nizej a co za tym idzie zmieni sie dolna granica w do ktorej dochodziły pierscienie,a jak chudsza to naodwrot wtedy gorna,ale jesli dobrze zrozumiałem ten zestaw ma przejechane 3tys km po szlifie wiec,niepowinno to zakłucac pracy i nic niepowinno sie dziac...po takim przebiegu mozesz jej spokojnie odkrecac ile fabryka dała...
miketof - 2006-03-15, 20:32

Dokładnie, jeśli zakładasz komplet, to nie musisz już jej docierać, chyba że wał dawałeś do regenarcji, to co innego, ale o tym nic nie pisałeś, więc możesz śmiało odkręcać gaz do dechy :wink:
Mistrzu999 - 2006-03-15, 22:01

Moja Etka w pizde dopiero dostala po przekroczeniu 2tys po remoncie i sam jestem w szoku 130 na 4 i 5 w zanadrzu i duzoo obrotów pozdro :) :P
SOVIETVW - 2006-03-15, 22:53

to chyba zegar zdrowo oszukuje,musiał bys wkrecic ja na jakies 8 tys albo i wiecej,gdzie po przekroczeniu 6.500 drastycznie zaczyna spadac moment obrotowy i do 8 tys bujała by sie bardzo dlugo o ile wogule by sie wkreciła...wiekszosc 251 to na 5 wyscika 130...a ty mowisz ze leciała tyle na IV...
Wodzumz - 2006-03-15, 23:56

Zakładaj ten zestawik i niczym się nie przejmuj bo następna zima Cię zastanie. To jest MZ - musi i będzie chodziła. :mrgreen:
Mistrzu999 - 2006-03-16, 07:36

Wątpie zeby mój zegar oszukiwał jecahałem x predkosc i kumpel obok jechał i tez tyly samo pokazywało ;) Będe musiał z jakims autkiem zmierzyc ale wątpie zeby inaczej pokazywało ...:) ale teraz powrót do tematu ... zakładaj i jezdzij nic sie nie owinno dziac tylko bron Boże zakladac silikon pod cylinder nunu niech cie paluchy nie swedzą :)
SAke - 2006-03-16, 07:39

Cytat:
Zakładaj ten zestawik i niczym się nie przejmuj bo następna zima Cię zastanie. To jest MZ - musi i będzie chodziła.

Takie myślenie mi sie podoba :)

mik84 - 2006-03-16, 15:51

Podzielam Wasz entuzjazm :wink:
SOWIETVW - tez to analizowałem pod kątem GMP ale jak piszesz- przy tym przebiegu trudno mowić o jakimś progu, który moglby zaszkodzić (w przypadku cieńszej uszczelki pod cylindrem). Ale jak mówią: teoria teorią ale upenić się zawsze warto :wink:
Teraz tylko troche wolnego czasu i działam :)

SOVIETVW - 2006-03-16, 21:07

pamietaj ze nawet podczas docierania niepowinno sie silnika przymulac,po pierwszych odpaleniach i gaszeniach,itd,jak juz se to troszke pochodzi bo wiadmo ze głupio troche na swirzo szlifowanym cylindrze usiasc i jezdzic,ale pozniej juz po ok 20 km,mozna a nawet trzeba wkrecac silnik smiało ale z wyczuciem na wyzsze obroty,poprostu wkrecac go powoli ale wysoko,smiało do 4 tys.wiadomo ze kiedy silnik pracuje na wysokich obrotach to czesci bardziej pracuja i powstaja wieksze odchyły,tłok osiaga wtedy wyzsza granice martwego gornego i dolnego punktu,co za tym idzie wyrabia se gładz i prog w wiekszym zakresie,wiec jesli był zamulany przy docieraniu to mzoe juz taki zostac...znaczy bedzie miał kiepskie osiagi,bedzie to chodzic ale nie tak jak sie nalzy,dostaja wtedy w d... gorny i dolny pierscien kiedy cisniemy na wiekszych obrotach...
pawel1987 - 2006-03-16, 21:26

[quote="Mistrzu999"]Moja Etka w pizde dopiero dostala po przekroczeniu 2tys po remoncie i sam jestem w szoku 130 na 4 i 5 w zanadrzu i duzoo obrotów pozdro :) :P[/quote]

Jaki film mz 251 !!! 130 km\h na 4\5 biegu :mrgreen: u nas tez sa tacy co mówia ze mz etz 150 idzie im 120 km\h !! a ta cała 250\251 (w sumie nie ma zadnej różnicy ) poleci moze max 115 km\h no moze z dobrej góry 120km\h ale wtedy silnik woła pósc gaz !!! :wink: ja mam sam mz etz 150 i jest w BdB stanie i poleci w granicach 100-105 km\h wiec nie sciemniaj tu kolego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bo mój ogar 200 jechał na 2 biegu 150 km\h :wink: :wink: pozdro (smieje smieje ) :D

SOVIETVW - 2006-03-16, 22:34

no z tym IV biegiem i 130 km/h to albo dobra bajeczka albo niezłe przeklamania masz na budziku,musiala by miec z 8 tys obrotow albo wiecej...pawel1987, akurat co do 250 i 251 to racji nie masz bo 250 i 251 to 120 ciagnie spokojnie maks to jest od 125 do 140 zalezy w jakim stanie i kwestia regulacji gaznika,to jest juz 250 ccm i siła rzeczy musi isc,tyle ze spalanie przy tej predkosci to wiadomo katastrofa,watpie czy 7 litrach by sie zamkneło...w kazdy razie w trasie to te 110 mozna cisnac spokojnie i silnik nawet niezajeczy,tyko ze nie kazdego na to stac...tzreba takze brac pod uwage przekłamania licznikow w przud lub w tył to o te 5km/h moze przekłamywac spokojnie,nieoszukujac sie to zegary sa dosc prymitywne,wiec najpewniej mierzyc samochodem albo licznikiem rowerowym... :wink:

[ Dodano: 2006-03-16, 22:37 ]
przyspieszenie ETZ z silnikiem EM 250 od 0 - 100 km/h to 9,5 sek,czyli jak całkiem niezły samochod...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group