To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - filcowa wkładka smarująca krzywkę

kisielex3 - 2011-09-12, 21:14
Temat postu: filcowa wkładka smarująca krzywkę
Witam mam pytanie ostatnio moja mz-ka zaczeła cos swirowac strzelac z tłumika a wiec wziałem sie do regulowania zapołonu i zauwazyłem ze u mnie miedzy przerywaczem a krzywka nie ma takiej gabki( cos takiego jak do smarowania krzywki) zdziwiło mnie to ponierwaz na jakims filmiku widziałem ze gosciu ma takie cos tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150
Prosze o pomoc.

ETZ_PRORIDER - 2011-09-12, 22:55

kisielex3 napisał/a:
tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150
Bez różnicy czy to jest 150 czy 250, FILC smarujący krzywke powinien być w każdej MZ z mechanicznym przerywaczem bo zapobiega zbyt szybkiemu zużywaniu się twożywa sztucznego z którego zrobione są przerywacze...
sIaj - 2011-10-24, 19:07

ETZ_PRORIDER napisał/a:
FILC smarujący krzywke powinien być
nasączony olejem :wink:
sIaj - 2011-10-24, 19:13

Smar tam raczej nie posiedzi, w instrukcjach wspominają o oleju LUX.
norbertmz - 2011-10-24, 19:57

gdzie smarem :klnie: dokładnie kilka kropli oleju może być nawet ten od paliwa (mixol czy tam orlen)
jack63 - 2011-10-26, 15:44

W instrukcji zalecali specjalny olej "do przerywaczy". Chodzi o jego lepkość. Nie może wypływać zbyt szybko bo "zarzuci" styki szczególnie jak nie ma filcu na samym młoteczku.
Olej powinien być max lepki. Jak miód powoi wypływać z butelki. Na pewno nie nadają się oleje do benzyny. Zdobycie oleju o dużej lepkości graniczy z cudem. Lepiej rozpuścić w oleju trochę smaru na goraco i nasączyć mi filc ale tylko z boku. Nie od strony krzywki!

norbertmz - 2011-10-26, 16:08

mi ani hipol ani orlen nie zarzucił styków pod warunkiem odpowiedniego dawkowania 2-3 krople
jack63 - 2011-10-26, 22:06

Tylko na jaki przebieg to starczy?
hektor - 2011-10-26, 22:53

Nikt Ci tego nie jest w stanie powiedziec, bo na to raczej żadnych norm nie ma(przynajmniej ja sie nie spotkałem). Po prostu sprawdzaj jak to wyglada co jakis czas :piwo:
jack63 - 2011-10-26, 23:29

Nie zauważyłeś, że to pytanie było retoryczne. Sprawdziłem to wielokrotnie. Przy Hipolu starcza na kilkaset kilometrów. A "normy" a w zasadzie zalecenia serwisowe są w instrukcji obsługi o serwisówce nie wspominając. Jest nawet podany typ oleju. Oczywiście już nieistniejącego. Kiedyś sprawdzałem jego dane katalogowe i w Polsce olej o takiej lepkości był nie do zdobycia.
A tak w ogóle czy nie lepiej zastosować przerywacz elektroniczny? Przecież to kilka zł + własna praca. Ew. można zaadaptować coś ze szrotu samochodowego. Problem oleju i regulacji zapłonu stanie się nieaktualny a iskra, spalanie i osiągi będą miód.

norbertmz - 2011-10-27, 13:21

Zwracam honor spojrzałem do książki serwisowej i tam jest napisane "Unterbrol - olej specjalny dla przerywaczy zapłonu, Lepkość 700...1300 cSt przy 50'C
sIaj - 2011-10-27, 13:50

Wkładka (filc) ma być wyregulowana tak aby dotykała krzywki w najwyższym położeniu, nasiąknięta ma być olejem do przekładni hipoidalnych czyli np. HIPOL GL-5 75W90; Shell SPIRAX A LS 90; DURABLEND 75W90
Dane z instrukcji obsługi.

jack63 - 2011-10-27, 22:49

norbertmz. Nie musisz mi zwracać honoru. Wcale mi go nie zabrałeś. :grin: Natomiast uratowałeś swój i podałeś bardzo przydatną informację. Dzięki. :piwo:
Hipol to tylko półśrodek. I tak szybko wypłynie. Lepkość kinematyczna w 40 oC Hipolu GL5 to 13.5 - 40 mm2/s czyli cSt. W porównaniu do 700-1300 cSt W 50oC jest to "rzadzizna", prawie woda! Bierzmy pod uwagę, że w okolicach filcu mogą być temp. rzędu 80oC.
Tak więc jak ktoś uparcie chce używać dzisiaj przerywacz mechaniczny, co jest totalnym anachronizmem, niech zrobi sobie jakieś bardzo gęste (w zasadzie chodzi o lepkość) mazidło.

evil866 - 2020-10-29, 23:23

Czy jest normalne grzanie się czopa wału od strony zapłonu i czy może to być spowodowane brakiem filcu do smarowania przyrywacza? Jak silnik jest nie nagrzany to pracuje cicho a jak się nagrzeje to słychać lekki szum od strony zapłonu i czop jest gorący tak samo wirnik i krzywka.
ETZ_PRORIDER - 2020-10-30, 16:04

Czop się będzie grzał chociażby od pola elektromagnetycznego w alternatorze i od temperatury silnika podczas pracy. Filc powinien być na swoim miejscu, nie bez powodu fabryka go tam przewidziała.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group