To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Identyfikacja części - Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice

jortyl - 2011-10-16, 13:45
Temat postu: Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice
witam
czy kartery z jaskółki są takie jak w trophy?
czy dekle od trophy będą do nich pasować?
pozdrawiam

norbertmz - 2011-10-16, 16:28

motomaciey ma w silniku trophy/ts dekle od jaskółki wiec chyba pasują
jortyl - 2011-10-16, 16:41

bo w środku praktycznie wszystko to samo i powinno pasować.no nie?
herrq666 - 2011-10-16, 16:44

Nie są, różnią się mocowaniem do ramy. Dekle jak i reszta pasuje. Silnik z Trophy włożysz do jaskółki, natomiast odwrotnie juz trzeba przerabiac ramę.
jortyl - 2011-10-16, 17:19

a co konkretnie trzeba przerobić? musze wymienić kartery w trophy a jedyne jakie mogę mieć pochodzą z jaskółki, więc nie wiem czy jest sens się w to pakować.
herrq666 - 2011-10-16, 17:25

Trzeba by do ramy dospawać uchwyty, bo silnik jaskółki nie jest mocowany u dołu jak w trophy, i dlatego nie ma pod nim miejsca na tą belkę metalową. W jaskółce silnik jest mocowany za przedni uchwyt na sztywno do ramy jak np. we wuesce. Można tez zmienic głowicę na głowicę TS i powiesic go za głowicę dospawując do ramy uchwyt z TS albo ETZ jeżeli nie chcesz mieć silnika na sztywno.
jortyl - 2011-10-16, 17:31

dzięki za info
motomaciey - 2011-10-16, 19:14

Kartery z zewnątrz są prawie takie same, różnią się sposobem smarowania łożysk bocznych wału. Kartery od Jaskóły pasują do ramy od Trophy, też mają nadlewy do silentblock'ów. Pokryw boczne od pierwszej Jaskółki z lat 50' założysz do ostatniego modelu TS, tyczy się to zarówno dużych i małych modeli. W mojej MZ faktycznie tylko pokrywa silnika i część ramy jest z Jaskółki
jortyl - 2011-10-16, 22:10

a na czym polegają różnice w smarowaniu? w których karterach jest lepsze rozwiązanie?
herrq666 - 2011-10-17, 17:08

motomaciey napisał/a:
też mają nadlewy do silentblock'ów

To dziwne, bo ja mam silnik od jaskóły bez nadlewów.

motomaciey - 2011-10-17, 17:32

Masz racje Mariusz, teraz się temu bliżej przyjrzałem ale dał bym sobie rękę uciąć że były tam dodatkowe śruby od spodu i są... Tylko w innym miejscu, tuż obok korka oleju i chyba do czegoś innego :?


herrq666 - 2011-10-17, 17:39

W jaskółce jest dodatkowy bezpiecznik przy wałku od biegów. Jeden bezpiecznik jest od biegów, a drugi dodatkowo jeszcze od luzu.

[ Dodano: 2011-10-17, 18:01 ]
jortyl napisał/a:
bo w środku praktycznie wszystko to samo

Poza innym wałkiem krzywkowym , gdzie są dwa wycięcia na bezpieczniki biegów, skrzynia moze sie nieco różnić, w czterobiegowych skrzyniach spotkałem sie z różnym przełożeniem 3 biegu. W moim tropiku trójka miała większe przełożenie niz w trójka w jaskółce, ale w tropiku kumpla jest identyczna. Nie wiem czy to jest sprawa rocznika czy po prostu jakas seria z inna skrzynią była, bo mój tropik to była wersja DE LUXE.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group