To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)

intr - 2011-12-08, 00:09
Temat postu: TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)
Mało gadania, dużo obrazków.

BOHATER:





Wymiar na denku:


Rzeczywistość:

a to tylko jeden z problemów, bo kształt tego tłoka jest nieprawidłowy. U podstawy jest jeszcze większy a powinien być mniejszy.

Ten sam mikrometr na kalibrowniku 50 mm. (mikrometr z zakresu 50 - 75):


Pierścienie nie odstają od reszty:


one nie są wstanie pracować na tłoku poprawnie, co wynika z samej fizyki pracy układu korbowego. Dlatego 90% tłoków na forum zaczyna zatarcie od pierścieni, które nie są wstanie uszczelnić cylindra i przenieść temperatury na tuleję, przegrzewają się. To nie ma związku z puchnięciem tłoka.

Sworzeń wygląda z jednej strony tak:


a z drugiej tak (to ta sama strona, tylko sworzeń obrócony o 180 stopni)


zabezpieczenia są dopasowane do kształtu sworznia:



Wnioski, pytania sugestie ? :)

kosior30 - 2011-12-08, 00:12

intr napisał/a:
pytania (...) ?


Gdzieś sobie tak kciuka przytrzasnął? :D

intr - 2011-12-08, 00:18

młotkiem se pizgłem, przy przybijaniu desek na dach ;)
Adax - 2011-12-08, 00:31

intr napisał/a:
młotkiem se pizgłem


Oj musiało boleć! :cry:

A jeśli chodzi o tłok.... hmmm..... - no właśnie :roll: brak pytań :sciana:

kosior30 - 2011-12-08, 00:34

Wygotuj go, to dopiero zobaczysz jak pozmienia kształty :) - prawie tak samo, jak Twój biedny palec kolory ;)

[ Dodano: 2011-12-08, 00:35 ]
intr napisał/a:
młotkiem se pizgłem, przy przybijaniu desek na dach


Myślałem, że do 150 zakładasz tłok od shl, a nie montujesz dach :torba":

motomaciey - 2011-12-08, 02:24

A ja do Simsona dach montuję :oczy:
Wolf - 2011-12-08, 05:56

Spłaszczyć denko i popielniczka jak znalazł.
mczmok - 2011-12-08, 11:01

Nic dodać nic ująć - masakra !
evil866 - 2011-12-08, 11:14

To są tłoki od tego użytkownika?
http://allegro.pl/show_user.php?uid=13170887

Jeżeli tak to bobrze wiedzieć, bo miałem właśnie zamiar kupić od nich tłok do ETZ 150, z którym będzie pewnie to samo :mrgreen:

ETZ_PRORIDER - 2011-12-08, 11:22

intr, I takiej jakości wykonania jest każdy tłok made in china/taiwan, ta niszowa firma "MZA" podpadała mi od samego początku, większość ich części nie różni się niczym od chińskich odpowiedników a naiwni klienci patrzą "Ooo!! MZA!- to napewno ryginlne zamienniki do MZ i niema obaw o lipny towar, więc kupuję" - takie właśnie podejście ma 75% użytkowników tych części, a "MZA" zbija na nich fortune, i co z tego że made in Germany? Ściągane z chin(za chińskie ceny), pakowane u szwabów i sprzedawane na polskim rynku (za szwabską cenę) ku "radości kupujących" :neutral:
grzybol - 2011-12-08, 11:28

Jasna cholera ! :klnie:
To jakie tloki teraz kupywac .. Sugestie ?

intr - 2011-12-08, 11:33

Tutaj nie chodzi o tego czy tamtego sprzedawce. Większość z nich handluje tym samym, bo nie ma dostępu do 10 producentów. Ja też nie mam. Dlatego nie sprzedaje żadnych tłoków, bo wiem jakie są. Problem w tym, że coś kupić trzeba. W innym wypadku zostaje albo szukanie oryginału lub odstawić MZ'te na złom.

Chciałem Wam uzmysłowić, że nie ma sensu kupować tłoków opisanych jako org DDR, oryginalny niemiecki, najlepsza jakość, wykonany z najlepszego materiału i steku tym podobnych bzdur. Nie sugerujcie się sprzedawcą, tylko ceną. Skoro trzeba kupić, kupujcie najtańsze jakie znajdziecie. Każda nadwyżka ponad normalną cenę tych tłoków czyli 70 zł jest spowodowana fantazją samego sprzedawcy. Nie warto przepłacać. To są śmieci...

ETZ_PRORIDER - 2011-12-08, 11:42

intr, Z ceną to się zgadzam całowicie, tak samo jak z tymi korbowodami ala "tuningowe, wzmacniane, nieziemsko wytrzymałe" są w granicach 35-90 zł a to ten sam shit tylko w innym opakowaniu.
intr - 2011-12-08, 11:59

Co do MZA, tutaj nie można przesadzać w żadną stronę. Wiele z części z tej hurtowni jest naprawdę dobrych. Jest to firma tak duża, że sama jest wstanie zlecić produkcje części, które ma w ofercie. Dla MZA produkuje wiele firm, w tym również polskich. Są części dobre, są części złe. Korbowodów np na allegro jest parę rodzajów, pochodzą z różnych źródeł, różnych importerów i produkują je różne firmy. Różnice między tymi za 30 a 70 są, jeżeli sprzedawca jest uczciwy co do narzutów. W mechanizmach złożonych jest duże pole do popisu jeżeli chodzi np o pasowanie, więc stąd wynikają nieraz różnice w cenie. Jeden importer każe pakować jak leci, drugi każe pasować. Cena musi być inna. A że wyglądają podobnie, to nie ma znaczenia. Warunkiem koniecznym do weryfikacji jest POMIAR i wiedza jak to powinno wyglądać. Niestety ludzie kupują oczami, nie mają sprzętu ani wiedzy, więc prosta stąd droga to wykasowania z rynku tych, którzy choć trochę się starają i całkowitego udupienia jakości. Leszczy co chcą tanio zawsze będzie więcej, więc oni napędzają tandetę a Ci co chcą kupić naprawdę dobrą część mają problem. Historia powstała właśnie z myślą do tych, co w dobrej wierze chcą wydać pieniądze, szukają dobrego i są bezczelnie i nieświadomie ruchani przez tych nieuczciwych kmiotków z fantazją. Reszta mnie g*wno obchodzi. Każdy ma wolność wyboru ale dążę do tego, by był to wybór ŚWIADOMY.
Dodek - 2011-12-08, 13:28

intr, :piwo: swietnie zobrazowałes temat.
Przydało by sie teraz aby ktoś identycznie zobrazował tłok piston czy tam ds piston.

intr - 2011-12-08, 13:33

http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/tlok/tlok.htm

a do tego z tłoków do ETZ 250 tych firm jeden, ale nie pamiętam już który piston ;) nie ma wymiarów nawet w skali makro, jest za niski chyba o 3,5 milimetra ;)

mictom - 2011-12-08, 14:33
Temat postu: Tłok
Ja kupiłem ten ze stazetu http://www.stazet.inkontr...pl.html?ref=qq1 ,warzyłem tłoka sworzeń pierścionki waga minimalnie większa(w końcu to już nadwymiar. Gdzieś to miałem wszystko popisane co ile, tylko nie wiem, gdzie to mam). Zawiozłem tłok z garem do szlifowania, starszy Pan pomierzył, powiedział że jest minimalnie za mały owal, a tak to wszystko w porządku pooglądał pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia założyłem DDR-owskie, bo te z tego kompletu ciut mniej sprężynowały(nie były złe, ale wolałem założyć lepsze). Co do tego tłoka jeszcze, to powiedział, że ziomki przynosili mu dużo gorsze-tzn że miał owal, ale tam gdzie nie trzeba :-/. Co mogę jeszcze powiedzieć na ten temat - zamontowałem z luzem 0.04mm, mam zrobione troszkę ponad 1000km, nie mogę narzekać bo wszystko jest dobrze. Latałem już trasy po 70km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Ale na wiosnę koniecznie muszę sprawdzić na dłuższej trasie. Ale myślę że jakby coś było nie tak to by wyszło w tym 1000km. Czas pokaże. Puki co jestem zadowolony.
Dodek - 2011-12-08, 14:50

intr napisał/a:
a do tego z tłoków do ETZ 250 tych firm jeden, ale nie pamiętam już który piston ;) nie ma wymiarów nawet w skali makro, jest za niski chyba o 3,5 milimetr
no własnie o ten własnie mi chodzi który to może być ? Słyszalem o jeszcze jakimś pistonie 1mm za nizszym.
I weź tu badz mądry:
wysokości:
91mm
http://allegro.pl/tlok-mz...1960711205.html

92 mm
http://allegro.pl/tlok-ko...1957209699.html

93 mm
http://allegro.pl/tlok-et...1962193113.html

Wietrzanin - 2011-12-08, 15:46
Temat postu: sd
o tak temat strzal w 10
i oto rzeczywiscie wychodzi cala prawda o czesciach na rynku ,jeden wielki szajs ,podam glupi przyklad (guma kopnika wspolczesna wytrzymuje max 2 miechy w sezonie cieplym pozniej zaczyna pekac i rozprezac sie ,a guma 30 letnia dodam uzywana przez ten czas nieposiada zadnych oznak starosci i co to znaczy orginalne!)jeszcze raz powtorze malo jest takich ludzi jak intr i kilku z tych forum co przywiazuja szczegolna uwage do remontow ,dziwic sie jak moze tlok kosztowac 40zl (niby orginal),jak orginaly kosztuja ponad 200 grubo o ile jeszcze idzie gdzies kupic dlatego 90% forumowiczow podnieca sie remontem mz ladnie to wyglada fajnie opisane ale widac ze kazdy detal orginalny musi miec ogromne znaczenie ,i niech sie niektorzy niedziwia dlaczego sa np czesci ddr tak drogie bo to jest orginal tego nieda sie podrobic!!

mictom - 2011-12-08, 16:06

Wietrzanin, ale jak nie ma DDR-ów(tzn są ale np. do ES czy tam ETZ 250) to coś trzeba założyć nie ma wyjścia. Do ETZ 150 jeszcze nie spotkałem na allegro tłoka DDR'a. I od dawien dawna jest mówione, że MZ'tki nie da się wyremontować tak, żeby chodziła jak na fabrycznych częściach. Silnik fabryczny to fabryczny. No chyba, że komuś uda się zdobyć wszystkie części z TEJ SAMEJ SELEKCJI (a wiadomo ile ich było) :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group