To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)

Wietrzanin - 2011-12-08, 16:14
Temat postu: as
no trzeba ale nigdy niewolno sie sugerowac ze cos jest zalozone orginalne bo tak wielu pisze

a dobrze ze jestem posiadaczem nowego ddr tloka etz 150 :lol2:

czochu - 2011-12-08, 16:34

co do tłoka niższego o 1mm to ja kiedyś opisywałem , pokazywałem chłopakom z podlasia jak u mnei byli oraz Stefanowi i Kosiorowi, nie dość ze niższy to obniżone okno sworznia i pierścieni. jest to tłok w takim opakowaniu http://moto.allegro.pl/mz...1977396541.html
co do nowych tłoków ddr etz 150 ostatnio widziałem 2 razy na allego.
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski

znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok !

mictom - 2011-12-08, 17:16

Wietrzanin, zgadzam się z Tobą, na szczęście tłoki DDRy są łatwe do poznania, poprzez cechowanie. Można wiedzieć gdzie dorwałeś takiego tłoka i ile dałeś? Nominał czy nad wymiar? A jeśli takowe występują na allegro to w komplecie ze sworzniem zabezpieczeniami i pierścionkami? Ile sobie cenią? U mnie w motozbycie się raz pytałem z ciekawości to mają tłoki ambika za bodajże 35zł swiecą się jak psu jajca- bałbym się takiego założyć no chyba że z luzem 1mm :D
czochu - 2011-12-08, 17:32

czasami zdarzają sie kompletne, ale nawet opłaca sie goły tłok kupić bo pierścienie ze sworzniem nowej produkcji mozna dobre dopasowac. koszt 120-200zł do etz 150 z tego co obserwuje. zalezy od sprzedającego. do etz 250 chodzą drożej
sIaj - 2011-12-08, 17:44

czochu napisał/a:
znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł
kto to taki?
mictom - 2011-12-08, 17:55

Wietrzanin, a Ty masz 150? Bo z tego co pamiętam to tylko 251 miałeś
intr - 2011-12-08, 18:00

czochu napisał/a:
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski

I tak jest dalej, ale kto wyprodukował ten tłok nie wiem. Dojście do producenta jest praktycznie nie możliwe bez pewnych dojść w samej hurtowni. Tłok wygląda jak wykonany dla drugiej z dużych hurtowni niemieckich - FEZ. Dlaczego jest w opakowaniu MZA, ciężko powiedzieć. Ja tak kupiłem. Może prowadzą coś na zasadzie kooperacji, lub jakiś pośrednik kombinuje. Nie jest to w sumie istotne, dla sedna sprawy. Zdjęcia które wkleiłem są na tyle wyraźne, że można po zdjęciach allegro czy w sklepach poznać, czy przypadkiem nie jest to samo. To najdroższy tłok dostępny na rynku i w zależności od przypadku występuje nawet jako DDR'owski.

[ Dodano: 2011-12-08, 18:03 ]
czochu napisał/a:
znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok !


Cytat:
kto to taki?


Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz...

Wolf - 2011-12-08, 20:09
Temat postu: Re: Tłok
mictom napisał/a:
Ja kupiłem ten ze stazetu http://www.stazet.inkontr...pl.html?ref=qq1 ,warzyłem tłoka sworzeń pierścionki waga minimalnie większa(w końcu to już nadwymiar. Gdzieś to miałem wszystko popisane co ile, tylko nie wiem, gdzie to mam). Zawiozłem tłok z garem do szlifowania, starszy Pan pomierzył, powiedział że jest minimalnie za mały owal, a tak to wszystko w porządku pooglądał pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia założyłem DDR-owskie, bo te z tego kompletu ciut mniej sprężynowały(nie były złe, ale wolałem założyć lepsze). Co do tego tłoka jeszcze, to powiedział, że ziomki przynosili mu dużo gorsze-tzn że miał owal, ale tam gdzie nie trzeba :-/. Co mogę jeszcze powiedzieć na ten temat - zamontowałem z luzem 0.04mm, mam zrobione troszkę ponad 1000km, nie mogę narzekać bo wszystko jest dobrze. Latałem już trasy po 70km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Ale na wiosnę koniecznie muszę sprawdzić na dłuższej trasie. Ale myślę że jakby coś było nie tak to by wyszło w tym 1000km. Czas pokaże. Puki co jestem zadowolony.




Mam identyczny tłok u siebie, pasowanie 0,03mm przebieg 6k km łapie przy 100km/h jednak całej winy na tłok zwalić nie mogę bo miałem beznadziejnego szlifierza.

czochu - 2011-12-08, 20:51

INTR napisał
Cytat:
Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz...
dlatego informuje kolegów ze ma coś takiego miejsce (jesli ktoś przegląda allegro oferty z cylindrami czy tłokami czy wałami można spotkać gotowe zestawy) ale nie podaje linku tego kolesia , bo wiem ze mogą być z tego jakieś konsekwencje :wink:
wojtek.mz - 2011-12-08, 23:01

intr, Wreszcie konkretnie wyjaśniłeś przyczynę zacierających się tłoków :ok: browarek
Dodek - 2012-01-05, 01:33

co to za tłok ?



kiedys widzialem go na ebay-u byl podobno do 301 ale nie pamietam czy był dopisek kanuni czy nie .

czochu - 2012-01-05, 21:21

samemu bardzo mnie ciekawi od czego jest ten tłok :wink:
grzybol - 2012-01-06, 00:50

dodek10, moglbys go zwymiarowac ? Mam oryginalnego tloka od Kanuni, ale ma na pewno inny wyglad. Moze chociaz wymiary trzyma ten Twoj ?
Dodek - 2012-01-06, 01:04

Znalazłem to tłok firmy Mahle, ale nic wiecej nie wiem




[ Dodano: 2012-01-06, 01:26 ]
wewnątrz ma jeszcze napisy: 76,1 K20

Patrick345 - 2012-01-06, 11:37

mahle krotoszyn ? Przecie to polska firma produkująca między innymi zestawy naprawcze silników do ciągników rolniczych. :smile:
toffic - 2012-01-06, 17:57

Mahle to jedna z lepszych w świecie fabryk tłoków i nie tylko, a w Krotoszynie to mają tylko swój oddział. To tak, jakby powiedzieć, że Fiat jest z Polski, bo tu ma jedną z większych swoich fabryk :mrgreen:
__Karol__ - 2012-04-01, 18:50

Sworzeń wykonaniem nie odbiega oryginałowi IFA :D
http://www.bankfotek.pl/view/1221302
http://www.bankfotek.pl/view/1221307
http://www.bankfotek.pl/view/1221310

intr - 2012-04-23, 19:13

temat rozpocząłem, temat ostatecznie zamykam.

czochu napisał/a:
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski


TŁOK JEST ALMOTOWSKI.

chcąc rozwiać wszystkie wątpliwości kupiłem tłok k20 na firmę bezpośrednio w almocie. Dzisiaj otrzymałem takiego golasa:





Tłok z pierwszego posta był w opakowaniu MZA i był tlokiem ALMOTOWSKIM, tak jak wynikało z opisu na stronie MZA.

tłok do 150'tki w opakowaniu PISTON niebieskim, to również almot.
TEMAT ZAMKNIĘTY.

Wietrzanin - 2012-04-26, 19:37
Temat postu: ew
Ja jeszcze coś dopowiem,kupilem tloka tego co intr pokazuje ,niby stop k20 i wogole kolor odpowiedni,guzik prawda oto dowody na zdjeciach przedstawiaja jak wyglada tlok po przejechaniu 10 km swiezo po slzifie,juz widnieja slady zatarcia ,jednym slowem szajs szkoda kazdego grosza na takie kupa ,
wojciech944 - 2012-04-27, 23:29

Na moje to jest źle obrobiony cylinder, nie zfazowane okna, lub zły luz montażowy. Nie jest to zatarcie bo takie występuje w miejscach gdzie jest gruba ścianka tłoka - miejsce największej rozszerzalności cieplnej. Najczęściej na wysokości pierścieni, czy okolice sworznia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group