To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Uchwyty silnika - jakie kupić?

Klimas92 - 2012-01-15, 14:24
Temat postu: Uchwyty silnika - jakie kupić?
Witam.
Przeprowadzam remont w swojej 251 i potrzebuje nowych uchwytów silnika,przy jednym ze starych ułamało się mocowanie a po drugie wiadomo że przy etz te uchwyty z czasem się wykrzywiają i silnik schodzi na prawą stronę.
Zastanawiam się jakie kupić,na rynku nie dość że jest słaby wybór to części są słabej jakości,
słyszałem również od kumpla że ktoś na tym forum dorabia takowe uchwyty,zdaje się na waszą wiedzę.

norbertmz - 2012-01-15, 14:39

Racja te z allegro są dosyć słabe ale jeżeli nie będziesz robił żadnego palenia gumy itp "kółeczek" to powinny wystarczyć. A o dorabianiu to słyszałem że Intr może coś takiego zrobić ale nie jestem pewien :piwo:
Polonez - 2012-01-15, 14:49

Kup nowe i do prawego uchwytu dospawaj stary, obetnij w starym tą tuleję, uchwyty z gwintami, nałóż jeden na drugi i dobrze zaspawaj(nie musi byc bardzo estetycznie bo prawego uchwytu nie widac wcale). Nic się nie wykrzywi wtedy na 100%.
Lewy zostaw w spokoju bo go widac a nowy ładnie wygląda :mrgreen:

intr - 2012-01-15, 15:26

uchwyty do 251 są inne niż do 250. Mają ciut inny kształt i wymiary. Wszystko sprzedawane na allegro opisane 250/251 zgodnie w fabryką pasuje tylko do 250. 251 ma silnik cofnięty da blachach bliżej ramy. Prawidłowe uchwyty 251 można sprowadzić z Niemiec, ale z racji tego, że nie jest to taka masówka jak do 250, są 4 razy droższe a wykonane z tego samego materiału, więc nie warto. Jeżeli masz możliwość lepiej je wykonać samemu. Ja nigdy nie dorabiałem uszu. Do 150'tki mają jeszcze w Zschopau, 250/251 nie ma od dawna. Podsumowując: Kupujesz co jest i masz goowno, albo dorabiasz samemu i masz tak, jak sobie zrobisz ;)
sum-ek - 2012-02-02, 00:15

Czyli trzeba sobie zrobić tak...
jaroquest - 2021-11-14, 19:16

Dorabia ktoś jeszcze porządne uchwyty do ETZ 250 czy zostaje tylko zespawać ze sobą dwa komplety :?:
Wiem ,że Xsargo dorabiał kiedyś ale to było dawno i tylko do 251.

ETZ_PRORIDER - 2021-11-15, 13:03

Napisz do Oriona :piwo:
Wolf - 2021-11-15, 15:22

Ja zauważyłem że nawet jak zrobimy uchwyty z blachy 10mm to i tak słabym punktem będzie ta tuleja prowadząca bo jest zwyczajnie cienka i na niej się te uszy wyginają, moim zdaniem trzeba zastosować grubościenną, weź Jaroquest to pod uwagę.

Takie pytanie czy ktoś stosował poliamid zamiast tych gum pod uszy? Jak takie rozwiązanie się sprawuje? Przypuszczam wiele rzeczy ale w praniu mogło wyjść całkiem nieźle.

ETZ_PRORIDER - 2021-11-15, 15:33

Też myślałem o poli ale wydaje mi się, że rama będzie za mocno drżała. Wystarczy, że za mocno skręcisz oś wahacza i już drenuje bardziej niż przed dokręceniem.
kosior30 - 2021-11-15, 17:55

jaroquest napisał/a:
Dorabia ktoś jeszcze porządne uchwyty do ETZ 250 czy zostaje tylko zespawać ze sobą dwa komplety :?:


Ja cały czas uważam, że lepiej pospawać z dwóch, niż robić pojedyncze grube. Najmocniejsze materiały powstają z wielu cienkich "splotek" materiału, nie z jednorodnego kawałka. Fizyka.

jaroquest - 2021-11-15, 18:04

Orion już nie dorabia, spoko tak więc pospawam jeden solidny z dwóch kompletów :mrgreen:
ETZ_PRORIDER - 2021-11-15, 19:41

Spawaj śmiało 2 komplety. Mam w zielonej tak zrobione i nawet nie było problemu z zamontowaniem silnika, sam wskoczył na swoje miejsce. Nie widzę śladów skrzywienia po 2 sezonach.
czochu - 2021-11-15, 22:57

Bo te uchwyty z blachy 6mm dorabiał na wzór kolega karo. Wpi banda ma od niego , rewelacja i spokój póki rama nie zgnije :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group